Jump to content

 

Photo
- - - - -

Cum Se Conduce Un Tir?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Englishman

Englishman

    Zee English Teacher

  • Membru
  • 2,177 posts
  • Din:North East
  • Auto:VW
  • Model:Golful sotiei
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:neamt

Posted 07 January 2009 - 12:56

Cum se schimba vitezele? Ce trebuie facut cand intri in cabina ca sa pui camionu` in miscare, presupunand ca in viata mea nu am stat pe scaunul soferului? Am vazut o groaza de butoane si comutatoare chiar si la unele tipuri vechi, la ce folosesc? cate tipuri de cutii de viteze exista, ca am inteles ca ar fi mai multe? e adevarat ca la vale degeaba apesi frana daca nu tii colosul din frana de motor? Care sunt cele mai performanti hamali in domeniu? Cum e viata unui sofer de TIR?

#2 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,197 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 07 January 2009 - 13:11

http://www.gmclub.ro...amp;hl=camioane

#3 Tommy

Tommy

    Free Styler

  • Membru
  • 6,805 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:MB
  • Model:W204 FL
  • An:2011
  • Nr. Inmatr.:B-007-GUN

Posted 07 January 2009 - 15:53

Radux, eu cred ca tu vrei sa furi vreun camion ..

#4 EM!L

EM!L

    ASBO

  • Moderatori
  • 4,754 posts
  • Din:---
  • Auto:M.B.
  • Model:A 180
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:♫♥♪

Posted 07 January 2009 - 17:05

Ia legătura cu @tiboasca :mrgreen:

#5 Englishman

Englishman

    Zee English Teacher

  • Membru
  • 2,177 posts
  • Din:North East
  • Auto:VW
  • Model:Golful sotiei
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:neamt

Posted 07 January 2009 - 17:37

Nu bre, nu vreau sa fur nic.. :)) .doar ca ma fascineaza draciile astea mari de multa vreme...felul in care parcheaza soferii de TIR la mustata, siguranta cu care manevreaza zecile de tone...mi se par supermani si au toata admiratia mea. Si nu cred ca e atat de simplu pe cat vedem noi zilnic. Vreau sa stiu cum se face, cum ESTE.... B-)

#6 nrares

nrares

    Forumist

  • Membru
  • 427 posts
  • Din:Crema, Italia
  • Auto:Ex Daewoo
  • Model:Pieton suparat
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:No number

Posted 07 January 2009 - 18:20

E o meserie frumoasa dar grea. Pana nu te urci intr-un camion sa vezi cu ochii tai degeaba iti dau sfaturi. Uite aici cateva foto din vara asta. Italia, patria tir-istilor.

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#7 DGT

DGT

    Ex: tiboasca

  • Membru
  • 965 posts
  • Din:Londra
  • Auto:Ford
  • Model:Mondeo Zetec
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:KM 09 YDB

Posted 19 January 2009 - 15:00

Totul se reduce la experienta!avand multi km.parcursi te lovesti in trafic de tot soiul de probleme si asa
castigi experienta necesara.E frumos dar nu se rezuma totul numai la a conduce.Acum nu prea mai se intampla sa ramai
ai pana dar inainte trebuia sa fii si un mecanic bun pt a putea sa faci fata la probleme in traficul international.Pe langa asta
trebuie sa stii sa asezi marfa in masina pt a nu se degrada,a nu incalca normele de greutate pe axe,sa respecti timpii
de condus si de pauza,sa stii un pic si din legislstia in vigoare a ficarei tari la tranzitul la frontiera,sa ai toate documentele
necesare pentru marfa si pt vama(deoarece tu mergi cu marfa la vama)documentele masinii(licenta de transport,omologarea pt transporturi speciale ,itp,asigurarea)atestat de sofer profesionist(dupa ce dai ex.respectiv).
Dupa ce pui toate astea la punct abia apoi pleci la drum.DAR conduci 4 ore apoi 45 min. pauza apoi iar 4 ore acum iei 8 ore pauza.La 6 cicluri de condus iei 48 ore pauza.SA nu mai spun cat stai la incarcat ,la descarcat si dupa toate astea mai stai si o saptamana ,poate doua pana gasesti cursa de intoarcere.
E frumos nu?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users