Jump to content

 

Photo
* * * * * 1 votes

[sondaj] Ambreiaj Matiz


  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#41 andrew

andrew

    Forumist

  • Membru
  • 847 posts
  • Din:Bucuresti/Constanta
  • Auto:Ford
  • Model:Focus
  • An:2006

Posted 17 October 2009 - 13:05

Se da jos cutia din ce stiu eu. Ca pret, depinde de service. Kitul de ambreiaj era parca in jur de 2 mil.

#42 adisoru

adisoru

    Forumist

  • Membru
  • 204 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz PowerPlusABS
  • An:2004

Posted 19 October 2009 - 13:53

Mi-am schimbat intreg ambreiajul in service pentru ca mi-a picat brusc la 92600 km. Costul total a fost de 746,75 Ron din care materialele au fost 317,35Ron si manopera 429,40Ron. La materiale au intrat: disc ambreiaj, placa de presiune, rulment presiune, ulei cutie viteza Total 75W80.
Acum masina merge mult mai "infipta"; se simte cand calc acceleratia iar ambreiajul se apasa foarte usor.

#43 adriadarian

adriadarian

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:undeva
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:MATYZ

Posted 01 November 2009 - 17:09

Matiz SE Power - Noiembrie 2006 - ~31.000km rulati.
Initial ambreiajul tinea foarte sus si patina foarte tare dupa jumatate de ora de mers prin trafic aglomerat, mai ales daca era cald afara. Nu puteam sa ajung la 25km/h in treapta 1, motorul se tura extrem de tare. Am coborat pedala de ambreiaj si fenomenul s-a diminuat mult, aproape de zero.
In momentul de fata, are uneori scapari(tremura la plecari de pe loc) insa nu foarte des. De asemenea, vara, uneori, in aglomeratie, se incalzeste si incepe sa patineze. Ar trebui sa-l schimb, insa o sa mai astept.


Ce ai facut tu raportat la ce scrie in manual tehnic este apa de ploaie,deoarece la matiz nu exista cursa libera.Tu ai slabit doar cablul de la ambreiaj. Daca nu este placebo, atunci verifica de curiozitate poate exista ceva la masina ta care sa impiedice pedala de ambreiaj sa se ridice peste o anumita limita si astfel la tine era semiactionat ambreiajul si de aceea patina.

#44 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,251 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 01 November 2009 - 18:55

Ia studiaza schema asta: http://www.gmclub.ro...attach_id=59856 si apoi mai zi o data ca nu are pedala cursa libera...

#45 afrodeloo nt 03 zcd

afrodeloo nt 03 zcd

    Forumist

  • Membru
  • 16 posts
  • Din:Piatra Neamt
  • Auto:Daewoo
  • Model:matizoid
  • An:2000

Posted 02 November 2009 - 00:18

eu lam schimbat undeva in jur de 65000 km...mi sa rupt cablul..nu mai retin c problema am avut dar am schimbat si rulmentul, ramanea blocat..placa nu am schimbato desi am am un ambreiaj foarte moale...ar trebui sa imi fac probleme?
La mine mi sa rupt un surub la suport, in locasul unde intra in interior sub bord..in spatele motorului exact unde se fixeaza..am dat o gaura noua, am bagat al surub si sper sa fi rezolvat problema..

#46 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,113 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 02 November 2009 - 09:59

Ce ai facut tu raportat la ce scrie in manual tehnic este apa de ploaie,deoarece la matiz nu exista cursa libera.Tu ai slabit doar cablul de la ambreiaj. Daca nu este placebo, atunci verifica de curiozitate poate exista ceva la masina ta care sa impiedice pedala de ambreiaj sa se ridice peste o anumita limita si astfel la tine era semiactionat ambreiajul si de aceea patina.


N-ai inteles nimic. "Cursa libera" exista in partea de jos a cursei. Nu trebuie insa sa existe cursa libera in partea de sus a cursei, la apasare, adica nu trebuie sa apesi ambreiajul fara sa faca nimic. Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca la mine ar exista chestia asta.
Nu stiu daca tu ai cunostinta de chestia asta, insa cel putin in perioada cand mi-am luat eu masina au fost foarte multe cazuri de ambreiaj reglat aiurea din fabrica, mai pe scurt, cursa pedalei foarte mare, cablu foarte strans=>ansablul ambreiajului nu era niciodata cuplat complet. Nici la masina mea nici la masina ta nu exista nici o "piedica" care sa impiedica ridicarea pedalei de ambreiaj(tocmai ce am zis ca avea cursa foarte mare). Ce am facut eu a fost sa slabesc cablul de ambreiaj, coborand pedala de ambreiaj si mutand astfel "locul" unde ambreiajul cupleaza/decupleaza. Treaba este foarte simpla: asa cum daca cobori foarte mult pedala de ambreiaj(scurtezi cursa) poti avea probleme in sensul ca este posibil ca la apasarea ambreiajului acesta sa nu decupleze complet, in caz invers, la o cursa mult prea lunga, poti avea supriza ca acesta sa nu mai cupleze complet, la eliberarea ambreiajului.
Apa de ploaie sau nu, efectul s-a simtit imediat: acelerare mult mai vioaie cu o turare normala a motorului, patinarea ambreiajului datorata incalzirii in trafic redusa la 0 aproape. Apa asta de ploaie a fost facuta conform manualului, avand in prezent cursa totala(minima ce-i drept) precizata de acesta: 130mm in conditiile in care ambreiajul incepe sa cupleze dupa 35mm de la podea.

#47 zahei

zahei

    Forumist

  • Membru
  • 48 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2002

Posted 03 November 2009 - 13:25

la 149.000 km, ambreiajul matizului meu si-a facut datoria si a cedat. era timpul.

#48 adriadarian

adriadarian

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:undeva
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:MATYZ

Posted 03 November 2009 - 22:25

Ia studiaza schema asta: http://www.gmclub.ro...attach_id=59856 si apoi mai zi o data ca nu are pedala cursa libera...


Hai ca esti tare ,tu te faci singur naiv si mai bati si toba. Daca taceai ...mai istet patreai. Eu nu stiu engleza dar ia uite ce au tradus altii: Sistemul este proiectat astfel incat sa nu existe cursa libera a pedalei de ambreiaj. Posted Image Tocmai pentru astia ca tine au scos manualul in limba ROMANA.

#49 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 03 November 2009 - 22:57

... Eu nu stiu engleza ...

Asta avantaj, iti permite sa ai idei putine si fixe, fara joc (nici la inceput de cursa si nici la sfarsit de cursa), ca pentru dummies. Dar nu fi asa de disperat, exista dictionare, cauta traducerea cuvantului "clearance", daca desenul nu-ti sugereaza ceva.

#50 adriadarian

adriadarian

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:undeva
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:MATYZ

Posted 03 November 2009 - 23:29

Ce spui tu, in partea de jos e insusi cursa pedalei. Normal, daca strangi piulita de la parghia ambreiajului la maxim pedala iti urca aproape de finitia bordului.Eu am zis ca poate la tine ceva impiedica pedala sa urce astfel ambreiajul ar fi ramas semiactionat. Pentru a patina ambreiajul trebuie actionata parghia furcii,nu? Pai asta nu am inteles ,daca la tine pedala era libera,cablul cum putea sa fie incordat (nu intins) astfel incat sa actioneze parghia . Si tu ai scris ca slabind cablulai coborat pedala deci ai mutat locul unde ambreiajul cupleaza etc. In alta ordine de idei cand ai slabit piulita parghia a ramas la locul ei doar cablul s-a retras coborand pedala. Daca nimic nu s-a intamplat cu parghia atunci nici furca nu a apasat sau s-a distantat de rulmentul de presiune deci ar fi fost logic sa -ti patineze in continuare ambreiajul.Poate te-a deranjat "apa de ploaie"dar intentia a fost alta.Pana la urma urma important e ca-ti merge bine buburuza in rest e "apa de ploaie" inclusiv ce cred eu.
A-pro-pos vad ca ti-ai reglat cursa ca la carte(la propriu)

Asta avantaj, iti permite sa ai idei putine si fixe, fara joc (nici la inceput de cursa si nici la sfarsit de cursa), ca pentru dummies. Dar nu fi asa de disperat, exista dictionare, cauta traducerea cuvantului "clearance", daca desenul nu-ti sugereaza ceva.



Toata chestia cu cursa libera era legata strict de problema lui closcuta . As fi sperat sa vi cu o lamurire sau cu o parere in legatura cu cazul lui (legat de patinarea ambreiajului). Am fost cam "acid" dar nici tu nu treci cu vederea.

Edited by adriadarian, 03 November 2009 - 23:12.


#51 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,251 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 04 November 2009 - 09:18

Hai ca esti tare ,tu te faci singur naiv si mai bati si toba. Daca taceai ...mai istet patreai. Eu nu stiu engleza dar ia uite ce au tradus altii: Sistemul este proiectat astfel incat sa nu existe cursa libera a pedalei de ambreiaj. Posted Image Tocmai pentru astia ca tine au scos manualul in limba ROMANA.

Te simti cool cand te maimutaresti? Limba romana ai invatat-o? "Astia" sa-i spui cui vrei tu nu mie, ca nu ne-am ciocnit valizele in gara impreuna (ca de ciocnit coatele pe bancile scolii nici nu poate fi vorba).
Invata un lucru- nu exista ambreiaj fara cursa libera! Daca ar exista, reglajul ar fi extrem de greu de facut, iar la cea mai mica uzura, n-ar mai functiona corect. Chestia asta ti-o poti explica singur daca cunosti principiul de functionare al ambreiajului. Daca nu, vorba ta...

#52 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,113 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 05 November 2009 - 12:01

Ce spui tu, in partea de jos e insusi cursa pedalei. Normal, daca strangi piulita de la parghia ambreiajului la maxim pedala iti urca aproape de finitia bordului.Eu am zis ca poate la tine ceva impiedica pedala sa urce astfel ambreiajul ar fi ramas semiactionat. Pentru a patina ambreiajul trebuie actionata parghia furcii,nu? Pai asta nu am inteles ,daca la tine pedala era libera,cablul cum putea sa fie incordat (nu intins) astfel incat sa actioneze parghia . Si tu ai scris ca slabind cablulai coborat pedala deci ai mutat locul unde ambreiajul cupleaza etc. In alta ordine de idei cand ai slabit piulita parghia a ramas la locul ei doar cablul s-a retras coborand pedala. Daca nimic nu s-a intamplat cu parghia atunci nici furca nu a apasat sau s-a distantat de rulmentul de presiune deci ar fi fost logic sa -ti patineze in continuare ambreiajul.Poate te-a deranjat "apa de ploaie"dar intentia a fost alta.Pana la urma urma important e ca-ti merge bine buburuza in rest e "apa de ploaie" inclusiv ce cred eu.


O singura chestie ai uitat, in aceasta "demonstratie de forta":
1. Daca desfaci de tot piulita cablului de ambreiaj o sa vezi cu o oarecare uimire ca parghia nu sta in locul ala ci se isi modifica pozitia.

In momentul in care strangi sau desfaci piulita de reglaj a cablui de ambreiaj se modifica 2 chestii: a) cursa totala a pedalei; b) pozitia parghiei de actionare a ambreiajului. Desfacand piulita respectiva, parghia se muta spre botul masinii, sprijinindu-se in piulita(ce este montata tot spre botul masinii), lungindu-se astfel cursa pedalei. Avand in vedere ca in momentul in care se calca ambreiajul parghia se misca spre habitaclu=>in momentul in care piulita este stransa, parghia este se muta si ea spre habitaclu, echivaland cu situatia in care ai ambreiajul calcat(chiar) daca putin.
Nu intamplator producatorul da niste valori pentru cursa ambreiajului. Tot de aceea, daca desfaci foarte mult piulita de reglaj o sa vezi ca nu mai poti introduce in viteza din cauza ca ambreiajul este actionat doar partial la apasarea pedalei. Situatia inversa este si ea la fel de valabila. Cablul de ambreiaj va sta intotdeauna tensionat, niciodata nu va atarna, din cauza ca parghia de actionare a ambreiajului il tine tensionat, tragand continuu de el. Parghia nu poate face aceasta chestie decat daca isi modifica pozitia impreuna cu piulita de reglare. De asta sistemul nu are CURSA LIBERA LA INCEPUTUL CURSEI!!!
De asemenea, daca o sa citesti in manualul de service, o sa vezi ca se recomanda verificarea si reglarea cursei ambreiajului, in cazul in care acesta patineaza. Ai plecat de la prezumtie eronata(parghia este imobila) si ai ajuns la o concluzie la fel de eronata.

Edited by closchkutza, 05 November 2009 - 12:06.


#53 adriadarian

adriadarian

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:undeva
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:MATYZ

Posted 05 November 2009 - 22:28

De aici a plecat totul, cand am luat masina cablul a fost bagat gresit si a trebuit sa-l scot si sa-l bag la loc . Crede-ma ca la mine nu s-a miscat parghia care actioneaza ambreiajul,ci doar cablul a fost tras in interior de pedala care evident s-a ridicat aproape de bord. Nu mi s-a parut in neregula deoarece citisem inainte ca nu se regleaza cursa libera.Acum nu am nici timp nici chef sa merg la rampa sa mai verific dar am ridicat de pedala si am facut niste fotografii. Dupa cum se vede la mine cablul face bucla daca ridic de pedala si nu intra nici macar 1 mm.inapoi. Poate numai la a mea se intampla asa,oricum am observat multe diferente intre modelul meu si altele.

Attached Files


Edited by adriadarian, 05 November 2009 - 22:32.


#54 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,251 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 06 November 2009 - 08:35

Si faptul ca face bucla si nu ramane permanent intins poate fi interpretat ca INEXISTENTA a jocului pedalei sau ca EXISTENTA a acestuia?
Oare daca ansamblul ar fi fost fara curse libere si jocuri, asa cum sustii cu fervoare, nu ar fi insemnat ca acel cablu sa stea in permanenta intins tambal?
Iti repet, nu exista ambreiaj fara jocuri libere, nu ar mai functiona la cea mai mica uzura. Apuca cu mana de furca ambreiajului si misc-o inainte inapoi si ai sa vezi un joc de 3-5 mm!

#55 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,113 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 06 November 2009 - 09:53

De aici a plecat totul, cand am luat masina cablul a fost bagat gresit si a trebuit sa-l scot si sa-l bag la loc . Crede-ma ca la mine nu s-a miscat parghia care actioneaza ambreiajul,ci doar cablul a fost tras in interior de pedala care evident s-a ridicat aproape de bord. Nu mi s-a parut in neregula deoarece citisem inainte ca nu se regleaza cursa libera.Acum nu am nici timp nici chef sa merg la rampa sa mai verific dar am ridicat de pedala si am facut niste fotografii. Dupa cum se vede la mine cablul face bucla daca ridic de pedala si nu intra nici macar 1 mm.inapoi. Poate numai la a mea se intampla asa,oricum am observat multe diferente intre modelul meu si altele.


Raspunde-mi la o intrebare: care este pozitia de repaos a sistemului de ambreiaj(ma refer la ansamblul disc-placa)?
Altfel, in ceea ce priveste posibilitatea ca o reglare defectuoasa a blestematului asta de cablu de ambreiaj sa duca ori la patinarea ambreiajului in mers ori la actionare incompleta a sistemului de ambreiaj, pe care tu o contesti total, afla ca te cam contrazici si cu manualul de service.

Attached File  ambreiaj.JPG   72.71KB   133 downloads

#56 Doru_Neo

Doru_Neo

    Forumist

  • Membru
  • 233 posts
  • Din:GR
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE-POWER
  • An:2004

Posted 06 November 2009 - 16:01

Luni la prima ora o sa ma duc la service.
1. Ca sa fiu pregatit cu bani, stie cineva cam cat costa schimbarea ambreiajului, cu tot cu manopera?(aproximativ)
2. Ca sa schimbe ambreiajul, trebuie demontat tot motorul? Asa mi-a spus un vecin, ca o sa dea jos de pe masina motorul, cutia de viteze...chiar asa? Pentru schimbarea unui ambreiaj?
Multumesc!


Costa cam 350 lei manopera iar pisele unde in 250 lei iar ca sa schimbi ambreiajul se da jos cutia de viteze.

#57 adriadarian

adriadarian

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:undeva
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:MATYZ

Posted 06 November 2009 - 21:24

Si faptul ca face bucla si nu ramane permanent intins poate fi interpretat ca INEXISTENTA a jocului pedalei sau ca EXISTENTA a acestuia?
Oare daca ansamblul ar fi fost fara curse libere si jocuri, asa cum sustii cu fervoare, nu ar fi insemnat ca acel cablu sa stea in permanenta intins tambal?
Iti repet, nu exista ambreiaj fara jocuri libere, nu ar mai functiona la cea mai mica uzura. Apuca cu mana de furca ambreiajului si misc-o inainte inapoi si ai sa vezi un joc de 3-5 mm!

Faptul ca face bucla inseamna ca la mine parghia se opreste la un anumit punct. Jocul ala de care spui tu de 3-5 mm. e de acolo si pana in punctul in care furca incepe sa apese pe rulmentul de presiune. Atata timp ce parghia este la capatul cursei ce se intampla spre habitaclu nu are importanta.Deci daca slabesc cablul doar mi se lasa pedala in jos,si pot sa tai si cablul ca ambreiajul meu tot nu va patina dar logic ca nici nu voi putea baga in viteza.Eu initial m-am referit la cursa libera care la matiz nu se regleaza spre deosebire de alte masini unde pedala de ambreiaj are cursa limitata si unde cursa libera o reglezi tu.In rest ai perfecta dreptate jocuri exista la orice angrenaj.Eu cred ca te pricepi si chiar nu mai are importanta daca imi dai sau nu dreptate oricum fiecare isi va repara singur masina.Si asa eram off topic.P.S. esti mai mic(la ani)Posted Image

Raspunde-mi la o intrebare: care este pozitia de repaos a sistemului de ambreiaj(ma refer la ansamblul disc-placa)?
Altfel, in ceea ce priveste posibilitatea ca o reglare defectuoasa a blestematului asta de cablu de ambreiaj sa duca ori la patinarea ambreiajului in mers ori la actionare incompleta a sistemului de ambreiaj, pe care tu o contesti total, afla ca te cam contrazici si cu manualul de service.

Attached File  ambreiaj.JPG   72.71KB   133 downloads


1. Discul lipit de placa . 2.Dupa mine, la Matiz (din cauza pedalei care nu are cursa limitata in partea superioara)indiferent cum reglezi cablul ambreiajul nu ar avea voie sa patineze deoarece cablul nu se tensioneaza ,el doar sta intins datorita greutatii pedalei(nu stiu daca nu cumva are si vre-un arc).Asta dupa cum am mai scris este parerea mea.Posted Image 3.Manualul e putin "diplomat" si da raspunsuri evazive adica :reglati cablul
Mie mi s-ar fi parut corect sa scrie intindeti cablul in cazul in care nu decupleaza sau slabiti cablul daca patineaza.
Si sa intaresc cele spuse ,in manual la schimbari greoaie nu scrie nimic de ulei iar daca va uitati pe forum la uleiuri ptr. cutie o sa constati ca aproape la toti care au schimbat uleiul le intra mai bine in viteza sau le-a disparut zgomotele. Deci nici cel care a scris manualul nu a putut sa prevada toate problemele si solutiile posibile. Asa ca pana nu probez ,eu tot ma indoiesc de un lucru. Drumuri bune!Posted Image

Edited by adriadarian, 06 November 2009 - 20:13.


#58 soferita

soferita

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:alba
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2008

Posted 04 December 2009 - 23:39

matiz cumparat in aug 2008 , la cateva luni probleme cu check , acum s-a intamplat de 2 , 3 ori un miros puternic de ars . Sa fie vorba de ambreiaj ? Am inteles soferita soferita insa la un an si cateva luni ...ambreaj ?Intra in garantie ?

#59 markus2007

markus2007

    Forumist

  • Membru
  • 104 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2008

Posted 16 March 2011 - 07:03

Salutare! Am o prob. cu ambreiajul la Spark 0.8 2008: cat e motorul pornit , daca ridic pedala ambreiajului spre bord se aude rulmentul de pre siune. In timp, max. 1 saptamana am obs. o slabire a cablului de ambreiaj(chiar si dupa reglare).Are vreun blocaj care poate scapa si astfel sa duca la slabirea cablului ? Am doar 19.000 km

#60 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,251 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 16 March 2011 - 08:55

Dar de ce trebuie sa ridici pedala spre bord?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users