Jump to content
Sign in to follow this  
gorbyka

Rulmenti Roata Matiz

Recommended Posts

Salutare,as dorii sa aflu marimile rulmentilor la roata din spate si fata matiz (2001),la roata din spate rulmentii sunt ca la dacia veche am inteles, in fata ce rulmenti sunt? :(

Share this post


Link to post

Pe fata este un rulment compus : doi rulmenti conici dezasamblati si, de obicei, un cilindru distantier ( la reparatie poate fi folosit cel vechi ). Acest set ( kit ) original, costa la magazine 70-80 lei, stiu aia ce sa-ti dea. Imi pere rau ca nu stiu "stas"-ul, pentru ca, la un magazin de rulmenti, omul mi-a zis ca imi da unul ceh, cu 30 lei, dar cel mai bine sa i-l aduc in batista, sa mergem la fix.

Share this post


Link to post

problema mea este ca mi-am pus rulmenti originali, si nu tineau cat tin rulmentii romanesti URB, la o roata din spate mecanicul mi-a pus rulmenti URB de 3 ani (facut cu ele 40.000km aprox) si inca merg brici ma costat 15RON setul comparativ cu 60-75 ron alea "originale" pe care le schimb anual, as vrea sa aflu un cod ceva, o marime la rulmentile de fata sa pot sa cumpar rulmenti URB si nu originale de korea...

Share this post


Link to post

Pe fata nu sunt rulmenti STAS. Daca pui rulmenti originali GM cu distantier nu trebuie sa ai probleme. Trebuie sa fii foarte atent ca fuzeta sau portfuzeta sa nu fie decalibrate. Eu aproape fac 70k cu rulmenti GM pe masina cumparati de la ACSA.

Share this post


Link to post
Pe fata nu sunt rulmenti STAS.

Nu m-am facut eu inteles. Am zis STAS in ideea datelor de identificare cu care sa poti cere la magazinul de rulmenti. Nu am zis rulmenti romanesti neaparat, nu stiu daca mai fabricam. Altfel, rulmentii crapa de obicei din alte motive decat marca fabricii. Tropaiala multa si joc in fuzeta...

Share this post


Link to post

Ba am inteles foarte bine ce te intereseaza. Nu au nici o serie sau altceva trecuta pe ei rulmentii aia ...

Share this post


Link to post
Ba am inteles foarte bine ce te intereseaza. Nu au nici o serie sau altceva trecuta pe ei rulmentii aia ...

Daca as fi cumparat totusi de la magazinul de rulmenti, unde sunt zeci si zeci de repere, mi le dateau la cutie, cu eticheta, serii, coduri, il gaseam in cataloage la ei si as fi stiut azi cum le zice.

Share this post


Link to post

Pai asta nu inseamna ca daca nu au serii din alea cu 62xx nu-i gasesti pe niciunde. La piese de import spui ca vrei rulmenti de fata pentru Matiz si aia iti dau o gramada de oferte de la o gramada de producatori internationali.

Share this post


Link to post
La piese de import spui ca vrei rulmenti de fata pentru Matiz si aia iti dau o gramada de oferte de la o gramada de producatori internationali.

Da, la piese de import auto poate.

 

La cei care dau rulmenti la tot poporul n-am aflat, ca n-am mers mai departe

Share this post


Link to post

Eu as vrea sa intreb care sunt semnele ce ma atentioneaza ca trebuie schimbati rulmentii (rotilor din fata mai ales).Adica, daca un mecanic ""zelos" zice ca trebuie schimbati rulmentii doar ca sa ma castige si el un ban, cum imi dau seama daca intradevar are dreptate sau nu?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Adica, daca un mecanic ""zelos" zice ca trebuie schimbati rulmentii doar ca sa ma castige si el un ban, cum imi dau seama daca intradevar are dreptate sau nu?

Te duci la altul care iti spune ca trebuie schimbata si sonda lambda.

Un rulment huruie cu atat mai tare cu cat roata are viteza de rotatie mai mare. Huruitul devine pregnant de la o viteza a masinii de 60 km/h in sus.

Share this post


Link to post

da exact asta face si la mine , dar ce e intampla sau ce cauze poate avea daca mergi mult timp cu rulmentul uzat , ma refer ;la partea mecanica ptr ca cea acustica este evidenta , am inteles ca este destul de ieftin dar acum in perioada asta nu prea se mai baga nimeni ...la schimbat rulmenti

Share this post


Link to post

Rulmentul cu probleme, care face zgomot = nu mai stau niste "bile" unde trebuie si probabil se si incing. La un moment dat se va bloca ceva, cu zgomot mare. Eu am vazut, la mers foarte incet : un scrasnet teribil, roata s-a blocat, motorul s-a oprit. Totusi masina a ajuns acasa, isi mai datea rulmentul drumul, nu s-a spart, eventual se punea putin marsarier, pozna mare.

Share this post


Link to post

Singurul motiv pe care mi-l pot imagina că ar duce la blocarea roţii ar fi lipsa şplintului de la piuliţa crenelată: la roţile de pe partea dreaptă, în lipsa şplintului, piuliţa se poate strînge suficient de mult încît să blocheze roata.

 

Sistemul este proiectat împotriva producerii unui astfel de eveniment şi, este atît de simplu încît doar neglijenţa, de genul mecanicul a uitat să pună şplintul, sau NU a pus şplint nou după ce a umblat acolo, iar cel vechi, refolosit a patra oară, s-a rupt... îl poate face să cedeze.

 

Pentru ca o rolă din rulment să iasă de la locul ei, uzura trebuie să fie comparabilă cu diametrul acesteia. La o astfel de uzură, nu ştiu cine poate conduce acea maşină: practic, nu poţi să o ţii pe drum.

Share this post


Link to post

pe partea dreaptă, în lipsa şplintului, piuliţa se poate strînge suficient de mult încît să blocheze roata.

Teoretic, nu ai dreptate : intre rulmenti exista un distantier care s-a dorit a nu permite strangerea pana la blocarea... rolelor pe coroanele rulmentilor conici. In practica se intampla sa nu se mai poate realiza schema asta la inlocuirea rulmentilor, sunt prea multe chestii care trebuie sa se potriveasca acolo la marele fix.

In rest, ramane cum v-am povestit : daca la mers incet, mai ales la vre-o plecare, se opreste roata cu un scrasnet teribil, puneti putin marsarier, sa se deblocheze si continuati deplasarea cu multa atentie.

La rulmentii aia conici intai se face prastie coroana inelara de tabla in care stau la anumite intervale rolele (bilele), iar unele dintre acestea gasesc loc sa isi faca de cap. La demontare poti sa le iei in batista.

Share this post


Link to post

am schimbat si eu rulmentii dreapta spate ... nu se putea merge asa mai aleas ca dupa 70 km la ora facea un zgomor parca pica roata cu totu .. m-a costat 450 un rulment si au fost doi de schimbat ...cu totul 1600ron ..

Share this post


Link to post

sry 160ron adica 45 lei fiecare rulment vreo 60 manopera si tva ... 160 ..este service in care poti avea incredere ... este scump dar fac treaba

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...