Jump to content

 

Photo
- - - - -

Modificari Motor Matiz


  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#61 banzay

banzay

    Forumist

  • Membru
  • 1,179 posts
  • Din:constanta
  • Auto:Fiat
  • Model:Albea
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:doar murdar

Posted 02 February 2009 - 01:03

Asta era mai mult o mistocareala, mi se pare penibila ideea :) Dar un 60 de cai ti se pare periculos de mult la un matiz? Suspensie trebuie, ca zici ca e un ou si cum se balangane in curbe si la acceleratie/franare, adevarat ai grait aici! Franele un pic imbunatatite, dar aici vorbim clar de "modificari motor matiz" si atat :)

#62 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 02 February 2009 - 02:32

Cand vrei sa pui o supra-alimentare la Matiz nu pleci sa cauti mai intai o turbina (whatever). Intai stai sa judeci cum vei realiza amestecul optim (aer/benzina), adica:
- cu ce senzor vei masura o presiune absoluta a aerului din galeria de admisie mai mare decat presiunea atmosferica ?
- cine-ti schimba programul (nu-i suficient doar tabelele) din ECM ?
- va fi modificarea reversibila pentru a trece un control ?

Vrei doar cati va caluti in plus:
- inlocuiesti toata evacuare;
- inlocuiesti catalizatorul cu o teava cu flanse;
- blochezi conducta dintre EGR si colectorul admisiei;
- maresti debitul filtrului de aer;
- iti faci un dispozitiv electronic care se intercaleaza intre mufe pentru a modifica valorile semnalului generat de sonda lambda.

Evident, toate acestea dupa ce ai pus alte discuri, placute, etrieri de frana si pneuri.

Altfel, cresterea de la 48 la 60 CP a puterii unui motor de Matiz ce trebuie sa circule pe strada este o incercare serioasa.

Edited by tolin, 02 February 2009 - 02:38.


#63 banzay

banzay

    Forumist

  • Membru
  • 1,179 posts
  • Din:constanta
  • Auto:Fiat
  • Model:Albea
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:doar murdar

Posted 02 February 2009 - 02:55

67 DE CAI...mananca ciuperci parerea mea :|

#64 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 02 February 2009 - 10:08

Nu mananca ciuperci ci le vand la altii, care sunt gata sa inghita tot.
1. Nu a auzit nimeni de Daewoo Sport Parts. Daca montarea unor bujii mai bune ar optimiza aprinderea, nu inteleg cum au reusit sa scoata cai din schimbarea planetarelor si ce fac in plus aceste planetare "sport".
2. Nu imi dau seama cum dintr-o evacuare sport+un filtru de aer sport au reusit sa scoata nici mai mult nici mai putin de 16cp, adica o crestere de 31% a puterii motorului. Probabil se datoreaza in mare parte planetarelor alea sport...
3. Caisorii aia putini pe care probabil i-au scos(cativa, 3-4 cred eu) i-au pierdut cand au montat rotile alea de neam prost, pe 15inch care sunt de 2 ori mai grele probabil decat cele stock, de tabla. In plus, franele banuiesc ca-s aceleasi, ce, mai trebuie sa se si opreasca?
In schimb ma bucur ca, avand in vedere articolul, au reusit sa rezolve problemele de portanta si au gasit o cale sa tina "bestia" pe drum.

#65 SORAN

SORAN

    Forumist

  • Membru
  • 1,047 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daihatsu
  • Model:Rocky
  • An:1989

Posted 02 February 2009 - 10:55

Tot ziceati unii ca nu face cald Matizu inauntru se rezolva doua probleme in acelasi timp! :D

#66 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 452 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 02 February 2009 - 12:04

Printr-un zoom la poza aia am aflat ca are si suspensie sport si alte frane. Deci aici de bine. Dar Daewoo Sport Parts? :)) Si 67 de cai? Estimati de tuner, ca n-a facut nici un dyno, evident. + roti de 15, logic. Daca il pune pe un dyno si daca ala da 67 de cai ii mananc eleronul cu tot cu forta lui portanta cu tot.

Edited by AmunDei, 02 February 2009 - 12:05.


#67 micutu

micutu

    Forumist

  • Membru
  • 149 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:FIH

Posted 02 February 2009 - 13:59

Nu mananca ciuperci ci le vand la altii, care sunt gata sa inghita tot.
1. Nu a auzit nimeni de Daewoo Sport Parts. Daca montarea unor bujii mai bune ar optimiza aprinderea, nu inteleg cum au reusit sa scoata cai din schimbarea planetarelor si ce fac in plus aceste planetare "sport".
2. Nu imi dau seama cum dintr-o evacuare sport+un filtru de aer sport au reusit sa scoata nici mai mult nici mai putin de 16cp, adica o crestere de 31% a puterii motorului. Probabil se datoreaza in mare parte planetarelor alea sport...


Exact!

Faza aia cu "planetarele" si cresterea de putere, e imprumutata de la faza aia cu "cardanu cat mai drept" care defapt e adevarata si anume: la masinile de curse cu motoarele montate pe o punte si tractiune pe puntea opusa, de ex: masinile din nascar, masinile cu transmisie integrala etc. Acolo se poate aduce mai multa putere la roata daca transmisia + cardanul + diferentialul spate sunt "fixate" pe acelasi plan - practic se usureaza transmisia la puntea motoare - de aici viseaza si matizistul nostru putere la roata :))

Acum sa fabulez si eu: nu cred eu ca a fixat ala pe matiz planetarele drepte, si va dati seama ca numai pe drum drept ar beneficia de toata puterea, deci oricare dintre noi l-ar prinde in sah pe drum cu denivelari, i-ar da mat instant cu un matiz stock!!! =))

Acum pe bune, uitati-va la orice masina super sport care se respecta, si o sa vedeti ca de obicei au motorul cetral spate si planetarele ies direct din cutie astfel pot utiliza un motor fiabil care sa nu fie prea suprasolicitat si sa ofere performanta in acelasi timp, de obicei aspirat :)


Si am uitat sa mai adaug ceva, revista aia Cox e un rahat integral - am avut ocazia s-o citesc si m-am oripilat, e un fel de...nu prostitutia ci curva centurista a revistelor de tuning... :)) cat despre daewoo Sport Parts e vrajeala 100%...

Edited by micutu, 02 February 2009 - 14:03.


#68 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2,591 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 02 February 2009 - 21:57

Daewoo Sport Parts a existat ceva ratacit prin magaziile de la Craiova ,cel putin pt Tico dupa cate stiu (import Correa) dar totul era tuning OPTIC ,adica eleron ca al meu jenti aliaj ca la modelul cu cutie automata si proiectoare de ceata (tot ca ale mele ) ;)) Acum ce sa zic poate ca s-a mai gasit cate ceva si pentru celalante modele dar eu nu am auzit ,cel mai bine poate sa va raspunda Liviu (Scorpion)
Matizul ala e o mare vrajala ,planetarele si cresterea de putere nu prea au legatura ,doar daca intradevar motorul ar fi avut 60-70 CP ar fi trebuit unele mai solide ,iar din aprindere si admisie evacuare mare lucru nu obtii,doar daca ii pune turbo ,exista in Japan kituri turbo pt Matiz poate si-a comandat omu mai stii ? :-?

#69 Robert_MNW

Robert_MNW

    Forumist

  • Membru
  • 390 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Matiz/Leganza
  • Model:E/Ac /CDX
  • An:2007/2003
  • Nr. Inmatr.:individuale

Posted 02 February 2009 - 22:24

Pai de unde ati dedus ca are 67 de cai acuma?!In articol scrie ca va ajunge dupa montarea unui kit turbo...

#70 CatalinC

CatalinC

    Forumist

  • Membru
  • 572 posts
  • Din:Br-Buc
  • Auto:Tico
  • Model:SX
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:BR - -

Posted 02 February 2009 - 22:37

aberatia aia de ventilator la admisie,e cea mai mare magarie posibila sa ia bani la fraier,pardon creduli,pai un turbo adevarat trebuie sa asigure presiune mare in admisie de peste 10 atmosfere,si mereu baga cat trebuie,asa saracia aia de ventilator merge mereu la aceiasi turatie,plus ca nustu daca pic de presiune =))))))))) :)) ,mai era si pe la logan asa ceva sunt topice destule.

#71 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 02 February 2009 - 22:37

Eu zic sa citesti mai atent.

#72 Robert_MNW

Robert_MNW

    Forumist

  • Membru
  • 390 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Matiz/Leganza
  • Model:E/Ac /CDX
  • An:2007/2003
  • Nr. Inmatr.:individuale

Posted 03 February 2009 - 10:26

What ever...eu asa inteleg din ce zice,oricum pentru "amatorii" care viseaza la mai multa putere la matiz ce parere aveti de V8 7.0 litri 550 de cai (404kW), 0-100 3.7 secunde pe un chevy matiz?! :dizzy:

#73 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 03 February 2009 - 10:29

Pai de unde ati dedus ca are 67 de cai acuma?!In articol scrie ca va ajunge dupa montarea unui kit turbo...



What ever...eu asa inteleg din ce zice,oricum pentru "amatorii" care viseaza la mai multa putere la matiz ce parere aveti de V8 7.0 litri 550 de cai (404kW), 0-100 3.7 secunde pe un chevy matiz?! :dizzy:

Pai te hotarasti...?
Zice ca dupa modificarile facute la aprindere, admisie si evacuare au contribuit la cresterea puterii la 67 de cai, estimati.

#74 Robert_MNW

Robert_MNW

    Forumist

  • Membru
  • 390 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Matiz/Leganza
  • Model:E/Ac /CDX
  • An:2007/2003
  • Nr. Inmatr.:individuale

Posted 03 February 2009 - 10:38

Da asta am inteles si eu,numai ca zicea ca nu a facut dyno doar dupa ce va pune turbo va ajunge acolo..in fine si sa te lamuresc odata ce ziceam cu 550 de cai "googaleste" matiz 550 cai si ai sa te lamuresti ca nu pun site-ul sa nu iau iar ban.

#75 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,236 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 03 February 2009 - 10:44

Robert esti offtopic. Despre sparkul cu motor de corvette e un alt topic. In plus, aici discutam de modificari aduse motorului de matiz, nu de inlocuirea lui cu un alt motor.

#76 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 452 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 03 February 2009 - 18:41

Ca sa revenim ontopic, am mai facut putina documentare pe net in legatura cu comprimarea chiulasei. Ce am inteles: daca se vrea putere mare, mai trebuiesc modificate si supapele, axa cu came, volanta. Pentru un castig mic de putere, ca masina sa fie o idee mai sprintena, se poate modifica doar chiulasa. La matiz raportul de compresie este de 9.3:1. Acuma intrebarea mea este, daca schimbam benzina in 99 sau 100, cat trebuie luat din chiulasa (fara alte modificari) ca sa castigam cativa cai si un motor in care sa nu apara detonatii? 0.1 mm, 0.2, 0.3? Intreb pt ca nu stiu date tehnice exacte asupra volumului camerii de ardere a motorului, cu sau fara modificari. Miscarea asta, eventual cumulata cu serpisori si la sfarsit un chiptuning zic eu ca ar incadra motorul in target-ul de 60-65 cai amintit de banzay.

Si ca sa evit alte discutii in contradictoriu, da, eu unul as face chestia asta pt masina mea. Motivul e simplu. Am luat microbul si orice masina as avea tot voi dori sa-i imbunatatesc performantele, fie ca are motor de 0.8, 1 L sau 2. Bonusul la Matiz e ca e o masina ieftina subestimata de multi. Nu vad nimic rau in a schimba chestia asta.

#77 EnZo

EnZo

    Forumist

  • Membru
  • 50 posts
  • Din:Braila/Craiova
  • Auto:Volvo/Daewoo
  • Model:480/Tico
  • An:1988/1995
  • Nr. Inmatr.:BR 88 DEK BR 08 DEK

Posted 04 February 2009 - 00:43

Eu nu am Matiz , am Tico, dar si eu vreau sa aduc modificarii motorului din simplu fapt ca este o ambitie personala. Detin si alte masini, care de asemenea sunt modificare dar acolo s'a putut mult mai usor obtinerea de noi calutii sub capota.

Odata cu comprimarea chiuloasei trebuie folosita si o benzina cu cifra octanica mai mare, pt ca apare fenomenul de autoaprindere. (asta e un mic dezavantaj, pt ca deja motorasele au compresia destul de maricia).

S'ar mai putea face urmatoarele:

- lustruirea galerilor de admisie si evacuare.

- lustruirea admisie si evacuari din chiuloasa

- lustruirea camerei de ardere pt evitarea punctelor fierbinti.

- lustruirea pistoanelor

- lustruirea si usurarea (macar cu cateva grame ) a bielelor.

- usurarea volantei.

Daca va ducetii la orice batran care odata alerga la cursele de viteza in coasta, va spune ca fara inlocuirea sau modificare axei cu came la un motor aspirat, multi cai nu veti obtine in plus. Asta e mare problema, ca alta axa care sa o inlocuiasca pe cea stock a motorului eu nu am gasit. Constuirea uneie pe comanda nu se merita din cauza costurilor, posibilitatea de modificare a uneia stock este posibila, astfel sa se incerce sa se scoate o axa mai agresiva decat ce'a stock, cu deschiderii mai mari.

Si nici blocul motor nu este ingaduitor, sa zici ca il alezezii la o cota mai mare sa reusesti sa bagi pistoane de 1l.

In rest o suspensie cat mai rigida si incercarea de a usura masina cat mai mult, eliminarea banchetelor, plasticilor, satozele uselor spate si alte chestii. 

Edited by EnZo, 04 February 2009 - 00:45.


#78 banzay

banzay

    Forumist

  • Membru
  • 1,179 posts
  • Din:constanta
  • Auto:Fiat
  • Model:Albea
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:doar murdar

Posted 04 February 2009 - 01:58

Si cat planuiesti sa iei din chiuloasa? Numai din asta te astepti sa simti cresterea puterii? (in cazul comprimarii unii zic ca se simte bine, altii ca mai deloc) dar nu am reusit sa gasesc pe net detalii despre chiuloase modificata de tico/matiz.

#79 suat

suat

    Forumist

  • Membru
  • 12 posts
  • Din:Braila
  • Auto:DAEWOO
  • Model:Matiz
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B77KLT

Posted 04 February 2009 - 11:24

hmm....

eu ma tot intreb acum....

de regula motoarele pe injectyie, benzina, cam sunt dimensionate "la fix" adica, este facut astfel incat sa dea un randament bun in proportie cu consumul de carburant.

La o modificare, nu faci altceva decat sa strici din performante, adica daca tot reusesti sa maresti puterea unui motor, automat intri in consum, emisii...etc... si deja se cam duc pe rapa normele de protectie a mediului.

adica in procent, cresti cu 30% puterea motorului, in schimb, acel motor se va uza prematur, devine mai instabil, consumul poate creste cu 100%, emisiile...nu mai voresc...

Cu alte cuvinte, o modificare de alimentare am unui motor de matiz va scurta viata acelui motor, adic anu te va mai tine 200 k KM, ci vreo 50 k ;)

Un exemplu. Marind presiunea in injectoare poti afecta sistemul de ungere. [injectorul sufla benzina cu o presiune mult prea mare, exista riscul ca "jetul" de benzina sa loveasca in camasa pistonului, indeparteaza uleiul d pe camasa [ nu tot dar suficient de mult cat sa nu mai existe o ungere buna ] mai departe../. microsuduri, uzura prematura...etc...

Daca modificam si nr de turatii, riscam ca la o turatie mai mare decat [ turatia la care se "taie injectia " ] sa atingem punctul de rezonanta al arborelui cotit. [ daca atingi rezonanta unui corp, acesta se sparge ] valabil si pt arborele cotit.

Sa mai amintewc faptul ca motorul de mjatiz e in 3 pistoane?

In concluzie, motorul de matiz este reglat astfel incast sa ofere performante maxime la limita sa de a rezista.

Un matiz mai puternic, gen 100 cai? inseamna enorm de mult pt el ca masina, in plus, sasiul trebuie modificat, o alta cutie de viteze, etc. Iar la bani, ori imi modific matizul complet [ lonjeroane, sasiu, etc, cam 50% din coasca ] ori imi cumpar o masina sport noua ;)

Cu alte cuvinte, am costa reproiectarea masinii

#80 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4,531 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1.5 dohc GLX
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TR-07-LIN

Posted 04 February 2009 - 11:27

- lustruirea camerei de ardere pt evitarea punctelor fierbinti.


Si motorul ala se mai unge? Abraziunile alea din cilindri au un rost bine definit. Operatiunea se numeste hornuire.
Si lustruirea pistoanelor la ce ajuta exact?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users