Jump to content
Sign in to follow this  
AmunDei

Modificari Motor Matiz

Recommended Posts

Am in plan suspensie, servo, insonorizare :D

Share this post


Link to post

Nu sunt sigur daca e buna, dar e o pista pe care poti sa mergi, si daca afli care-i treaba poate ne spui si noua - eu unul nu am timp si mai ales bani, desi iti impartasesc ideea( imi iubesc hamtizu de numa'!)

 

Exista un reportaj, sigur il gasesti pe you tube(eu is la sv si mi-e blocat accesul pe astfel de site-uri, ca iti dadeam si link-ul) cu cei de la top gear, care iau o lada a unui amarastean si o duc la lotus, si fac aia din masina aia una super adevarata. Motorul il modifica de la 75 cat are la peste 150 parca(nu mai tin minte) fara turbo, doar aspirat.

 

Asa, acum cred ca deja cititorii is pe jos de ras, dar eu am prins un detaliu din filmuletul ala. Cand ii prezinta motorul bestiei, si il prezinta pe cel care sa ocupat de modificarea lui, intr-o fractiune de secunda prezinta si o carte(autorul fiindu-i chiar cel ce modificase motorul de la lada) si chiar prezentatorul supune( daca nu ma insel, jeremy k.) ca acea carte prezinta de la a la z cum sa faci tipul ala de modificare pe orice bloc motor. Modificarea consta in inlocuirea totala a sistemului de admisie si evacuare, inclusiv chiuloasa, cu unul custom made. Este vorba de transformarea chiuloasei(sau fabricarea alteia cred) astfel incat sa suporte 2 axe cu came si ceva mai multe supape, la asta se adauga o evacure pe masutra si o admisie prin cateva carburatoare(care cica se gaseau la momentul ala)...modificare pe care sa o faci cu scule mai normale(oricum iti trebuie strung) in garajul tau(cica).

 

Deci daca pui mana pe carte, sau aflii mai multe despre faza asta, da-ne de stire, eu unu daca as afla ca pt 2000 de eur as face drac din motor, cred ca as strange macar 1000 sa-l fac pe jumatate!

Share this post


Link to post

micutu omiti si alte aspecte si anume daca modifici motorul nu inseamna ca ai terminat, mai trebuie lucrat la:

cutie viteze si ma refer aici la etajare mai precis daca cutia nu se pupa cum trebuie cu motorul ala degeaba (ca ex. iti dau loganul la care a fost o discutie lunga pe aceasta tema , si anume cutia nu este etajata cum trebuie)

suspensii

sistem de franare

posibil sa fie nevoie si de niste ramforsari ale caroseriei, pt stabilitate.

Deci nu e chiar asa simplu si cu toate astea cred ca sare de 2000eur basca omologarea RAR (daca ti-o da, ceea ce ma indoiesc).

Share this post


Link to post
micutu omiti si alte aspecte si anume daca modifici motorul nu inseamna ca ai terminat, mai trebuie lucrat la:

cutie viteze si ma refer aici la etajare mai precis daca cutia nu se pupa cum trebuie cu motorul ala degeaba (ca ex. iti dau loganul la care a fost o discutie lunga pe aceasta tema , si anume cutia nu este etajata cum trebuie)

suspensii

sistem de franare

posibil sa fie nevoie si de niste ramforsari ale caroseriei, pt stabilitate.

Deci nu e chiar asa simplu si cu toate astea cred ca sare de 2000eur basca omologarea RAR (daca ti-o da, ceea ce ma indoiesc).

 

 

Ai dreptate, omu care a deschis topicu asta si zicea de astfel de modificari. Eu unu as fi interesat de cartea respectiva, si pun pariu ca unde o gasesti ar trebui sa-i gasesti si niste surori de carti in care sa explice si alte modificari...

 

oricum, daca o gaseste careva sa ma anunte si pe mine, ca pana sa ma apuc de facut ceva trebuie mai intai sa vad ce presupune si cum se face, dupa aia cat ar costa sa omologhezi asa ceva( oricum avand in vedere ca ramai cu vechiul bloc motor, ar trebui sa fie mai usor) si la sfarsit un calcul estimativ la cat te-ar duce. Apoi ma apuc de treaba daca meirta...

 

Si inca o pista - La polonezi, unde inca este o fabrica ex daewoo acum chevrolet, baietii chiar vindeau kit de turbo pt motoru de 0,8. gasisem pe cateva site-uri detalii, dar cum nu le stiu limba, canci! - care afla ceva sa-mi zica pls :)

Share this post


Link to post

Se vindeau si pe la italieni si costa in jur de 3000 euro tot kitul, kit ce implica modificari interne ale motorului. Ei afirmau o crestere a puterii la volanta de la 50cp la 100cp. Insa din cate am mai citit, speranta de viata a motorului dupa aceasta modificare scadea pe la 30.000km, km dupa care trebuia refacut motorul.

Share this post


Link to post

Da, pai e normal, se schimba multe odata ce e pus turbo, sunt alte forte...si numai daca umblii si la pistoane, arbore si altele poate sa mai lungesti viata motorului...

Share this post


Link to post
...si numai daca umblii si la pistoane, arbore si altele poate sa mai lungesti viata motorului...

Cum ? Racirea si ungerea raman la fel. Va uitati prea mult la filme cu Bond, James Bond, sa credeti ca mergeti cu masina aia zilnic la servici, iar cand aveti chef, apasati pe un buton si plecati primii de la semafor.

Share this post


Link to post
Da, pai e normal, se schimba multe odata ce e pus turbo, sunt alte forte...si numai daca umblii si la pistoane, arbore si altele poate sa mai lungesti viata motorului...

Kitul ala includea mai multe, inclusiv pistoane mai rezistente, alt arbore, etc. Tolin are dreptate.

Share this post


Link to post

"Daca nu v-am spus-o, v-o repet", randamentul motoarelor termice nu s-a imbunatatit vizibil. Deci, cine mizeaza pe asta, sa mai astepte, desi, o sa astepte degeaba. Ca sa utilizezi 50 CP la un Matiz se consuma vreo alti 90 CP. Acestia se transforma in caldura, care trebuie disipata. Daca vreti 100 CP din acelasi bloc motor, trebuie sa asigurati disiparea a 180 CP. Nu cred ca exista cineva atat de naiv incat sa creada ca producatorul a fost atat de sovietic incat sa proiecteze si sa produca o masina de 2x mai puternica, dar cand s-a uitat la pretul de vanzare a limitat-o, dintr-un "surub", ceva, la jumatate si acum vine un baiat destept dintr-un garaj obscur care a gasit "surubul" acela.

Modificarea si utilizarea unei masini pentru a dezvolta o putere dubla costa mult mai mult decat cumpararea unei masini de puterea dorita. Cine are acesti bani de aruncat nu vine pe un forum sa intrebe, ori apeleaza la un atelier specializat, ori este pasionat si stie mai multa fizica si mai multa mecanica decat niste amatori.

Share this post


Link to post
Se vindeau si pe la italieni si costa in jur de 3000 euro tot kitul, kit ce implica modificari interne ale motorului. Ei afirmau o crestere a puterii la volanta de la 50cp la 100cp. Insa din cate am mai citit, speranta de viata a motorului dupa aceasta modificare scadea pe la 30.000km, km dupa care trebuia refacut motorul.

 

Am vazut si eu situl respectiv, si imi inchipui ca aia 30k km sunt valabili daca dupa modificare tii motorul numai in forja continua. Desi, daca se schimba si piese din interior cu altele mai rezistente si se adauga un soft facut cu cap, cu un management al turbinei adecvat pentru a nu avea probleme, parerea mea strict subiectiva e ca durata de viata a produsului rezultat va fi satisfacatoare in cazul unei utilizari normale (ca fiecare face ce vrea cu motorul, e partea a doua). Uitati-va la motoarele de 1.4 turbo de acum, de 120, 140 si 150 cai. Adevarat, sunt 1.4 si au 4 supape per cilindru, dar dintr-un motor de 0.8 in 3 cilindri (poate baietii maresc si cilindreea la 1L o data cu acele modificari) as zice ca un 80 cai (hai nu 100) din turbina si celelalte ar fi destul de bine si zic eu sigur, daca masina este pregatita dinainte (exact ce spuneati de frane, suspensie, ranforsare etc).

Share this post


Link to post

Faza cu 30k "numai in conditii de forja continua" este un vis frumos.

Sa maresti cilindreea de la 796cmc la 990cmc(sa zicem)=> cred ca bubuie direct motorul.

Share this post


Link to post

Depinde cum obtii marirea capacitatii cilindrice. Eu suspectez ca NU din alezarea cilindrului (si subtierea camasii => BUM). In mod normal, pentru un salt asa de mare, ar trebui sa se umble la piston si biela.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Vad ca voi discutati altceva, puneti carul inaintea boilor. Problema de plecare este marirea debitului lichidului de racire si scaderea temperaturii uleiului. Deci, trebuie schimbat regimul termic, ridicata temperatura termostatului, schimbata pompa de apa pentru o turatie mai mare decat cea initiala pentru ca sectiunea conductelor din blocul motor nu se poate creste (scazi conductivitatea termica si rezistenta mecanica a blocului motor) si trebuie marit vasul de expansiune. Dupa acest lucru se incearca montarea unui radiator pe circuitul uleiului. Se schimba tot ansamblul rotativ de transmitere al cuplului pentru a rezista unei sarcini duble si se studiaza jocurile pentru incadrarea in noul regim termic. Abia dupa ce afli cata energie poate fi disipata pentru a tine motorul termostatat, abia atunci afli cam ce putere utila poti obtine. Practic, este alt motor. In mod sigur nu se poate dubla capacitatea de disipare, de unde si scaderea drastica a duratei de functionare. Aici nu-i vorba de cuplu mic la exploatare usoara si cuplu mare la exploatare sport, inertia mecanica a ansamblului nu permite schimbari rapide de pante, motorul modificat va dezvolta cuplu marit inca de la ralanti, iar cresterea temperaturii de regim creaza probleme de stabilitate in cazul exploatarii motorului rece, iar uzura este proportionala.

 

Povestea asta cu "soft facut cu cap" denota lipsa date, la niciun ECM nu-i poti schimba soft-ul, ca nu esti detinatorul surselor, doar, tabele, iar ca acest lucru sa fie facut cu cap, trebuie facute mai intai, cu bani multi, ore de testare motor pe un stand (nu pe dyno), un stand pe care poti monitoriza si inregistra toti parametri.

 

De aceea ma dixtrez cand ii aud pe unii cum se lauda ca si-au bitarit ECM-ul si scot putere (cuplu) mult mai mare din motor. Toti aceia nu stiu ca viata unui motor termic sta in exploatarea lui intr-o marja mica de temperatura in jurul temperaturii de regim. Cresterea puterii utile conduce la cresterea puterii consumate, iar temperatura trebuie disipata, altfel se acumuleaza si uzura motorului creste exponential.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Turbina poate fi instalata si fara a avea un soft de gestionare? Eu la asta ma refeream.

Share this post


Link to post

In ultimul numar al revistei COX este prezentat un Matiz, daca cititi se precizeaza in descrie ceva de genu:citez: " Norocul a facut ca, printr'un depozit de piese de la uzina Craiova, sa se mai gaseasca un set de bujii si de fise, precum si planetare, toate fiind de provenienta Daewoo SPORT PARTS."

 

Cine stie la ce se refera?

Share this post


Link to post

Megasquirt e calea ce trebuie urmata daca vrei turbo.

Matizul are maf sau map? Poti incerca pentru inceput sa vezi daca e loc sa montezi admisie cu clapete individuale de motocicleta. Maine imi cumpar clapete de gsxr 750 cu 100 de euro, echipate cu injectoare cu tot. Deci tot pe la pretul ala sa te astepti. O sa le pun la un opel, unde e loc mai mare decat la matiz si o sa inlocuiesc si ecu-ul cu un megasquirt.

Edited by cosmin_cosmin_1

Share this post


Link to post
Cum ? Racirea si ungerea raman la fel. Va uitati prea mult la filme cu Bond, James Bond, sa credeti ca mergeti cu masina aia zilnic la servici, iar cand aveti chef, apasati pe un buton si plecati primii de la semafor.

 

 

 

hai bre nea toline, ne crezi copii? Bine ca le stii tu pe toate! Am trecut demult de faza cu James Bondu', tocmai la modificari de genu ma refeream, si cand ziceam de pistoane & stuff, ziceam de un arbore mai usor (unii baieti il perfoarau...cine stie ceva despre tuning la oltcit-uri stie despre ce vb), biele la fel, capete & camasi de pistoane...d'astea. Cat despre bloc motor, se modifica cat este posibil( si ca sa nu mi-o iei inainte nea Toline iar, aici ma refer la eliminarea imperfectiunilor din spatiile ocupate de lichide si daca ma mai gandesc la pimp my ride poate s-o gasi loc si de-o pompa de ulei cu ceva radiatoare - desi e prea mic motoru si locu)...

 

...vrea omu sa vada ce ar presupune chestia asta, si vii tu si-i dai peste nas... Dar daca m-as duce cu el la rally si as rupe 3 motoare intr-o etapa, ce-ai mai zice?

 

...si inca ceva, a studiat careva faza cu cei de la Lotus si lada lor modificata? Ca de faza cu turbo, m-am saturat, toata lumea vede calea scurta - turbo - ecu - evacure - filtru sport...aiurea! cred ca mai mare abrambureala nu este decat faza aia cu turbo electric...(pt cei care nu stiu, e o tzeapa)

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Ce faci micutule, virezi de la dublarea puterii utile la cresterea ei cu 5% prin reducerea masei inertiale si spui ca tot ce am afirmat mai sus e fals ? Ai facut un calcul pe tot lantul cinematic ? Stii care-i cea mai inertiala (masa x raza) piesa de pe masina ? Daca se stie, atunci de ce se inghesuie toti sa-si puna roti cat mai mari si pneuri cat mai late, dar vor acceleratie mai mare ? Decat sa strici un echilibru fragil al maselor distribuite in motor, nu-i mai simplu sa pui roti mai usoare fara sa reduci fiabilitatea motorului ?

Share this post


Link to post
Ce faci micutule, virezi de la dublarea puterii utile la cresterea ei cu 5% prin reducerea masei inertiale si spui ca tot ce am afirmat mai sus e fals ? Ai facut un calcul pe tot lantul cinematic ? Stii care-i cea mai inertiala (masa x raza) piesa de pe masina ? Daca se stie, atunci de ce se inghesuie toti sa-si puna roti cat mai mari si pneuri cat mai late, dar vor acceleratie mai mare ? Decat sa strici un echilibru fragil al maselor distribuite in motor, nu-i mai simplu sa pui roti mai usoare fara sa reduci fiabilitatea motorului ?

 

 

Mai nea toline :) tu stii ca ai mare dreptate, si pt matiz asta ar fi cel mai tuning, pastrezi motorul asa cum este, eventual niste piese mai de calitate pe el - si usurezi cat poti de mult masina( binenteles, renuntand aici si la o parte din confort, proportionala cu dorinta de "performanta", dar daca o faci cu cap, cred ca ramai cel putin cu masina antifonata :) .

El are 805 kile singurel, si numai banchetele din spate cred ca fac 30 kg...deci ar fi loc...scaunele fata vreo 50 ambele - e loc de unele mai usoare - numai ca mintea romanului e sa le aibe pe toate la botu calului( de ex: masina neeaparat in fata blocului - sa nu carecumva sa mearga mai mult de 10 metri pe jos) Dar asta e o problema de mentalitate, la nu pot sa ader atat timp cat am capul pe umeri( poate la batranete... :) ).

 

Ce sper eu de la acest topic e sa aduca ceva destept pt toti care avem visuri d'astea, ca asa pe net cu totii vedem diverse facem clikaiala si de fapt nu stim cu ce se manaca, d'apoi cat or mai costa ... deaia faza cu turbo mi se pare inacceptabila - plus ca e numai din auzite si vazute in poze - nik concret.

 

Ideea mea e de avea umpik mai mult in comparatie cu un alt matiz - ca la ala m-as raporta. Cu cat mai mult cu atat mai bine, si daca se poate si umpik de confiort ar si mai si( macar scaunele sa ramana), dar nu visez sa le dau rusine dintr-un matiz la un bamveu ( acum pe bune, le-o dau si asa ca unii-s vite la volan, si nu ma mandresc cu asta). Si sa fie lucru fain si cu cap, ca sorcovarii am tot vazut si auzit...

 

hai ca ma abat prea mult de la topic:

 

Ca tot zicea cineva mai sus, cine stie mai multe despre Daewoo SPORT PARTS? exista asa cea? ca google nu prea vrea sa vorbeasca...

Edited by micutu

Share this post


Link to post
.. cine stie mai multe despre Daewoo SPORT PARTS? exista asa cea? ca google nu prea vrea sa vorbeasca...

 

Daca google nu vrea sa vorbeasca.. restul e tacere..

Share this post


Link to post

Apropo de modificari, am gasit un site unde cei de acolo ziceau ca asigura ca prin chip tuning la ei ,matizul castiga cam 8 cai, cuplu 97 Nm si viteza maxima 148. Eu stiam de vreo 5 cai. DIM sau nu stii cum le mai zicea la astia, ideea e ca tot despre ei citisem ca la un logan a scazut puterea in loc sa creasca :) . Ce s-ar putea face la un matiz sa atingi sa zicem un 60 cp?

 

PS: Imi permit sa dau si un link, nu cred ca e de pe la noi: http://www.upsolute.com/index.php?option=c...odels&id=40

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Pai Aspad de la noi lucreaza cu cei de la Upsolute. In topicul cu chiptuning Matiz, era un user care facuse l-a ei si a zis ca a fost ok. Dar pretul actual la ei este de 1100 ron + tva. Aceleasi performante le ofera si Dimsport la pretul de 199 euro. Daca ma voi decide la chiptuning, voi astepta intai sa trec de primul ITP, adica inca un an.

Share this post


Link to post

Da dimsport era imi aduc aminte acum! 11 milioane nu e cam mult?! Citisem si ce zicea userul respectiv cred ca mai arunc iar un ochi peste topic...

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Pai Aspad cu Upsolute, Dimsport cu Dimsport. Aia 1100 ron sunt de fapt 1309, daca punem si TVA-ul. Fata de 199 euro e diferenta mare. Dimsport-ul sunt cunoscuti la noi, dar nu am auzit de cazuri cu scaderi de putere. Oricum, nu motorul e prioritatea mea acum, topicul l-am facut doar pt discutii.

 

Offtopic: Stiti pe cineva care lucreaza in fibra de sticla? :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...