Jump to content
Sign in to follow this  
Petre

Uzura Neuniforma Anvelope Lacetti

Recommended Posts

Am un Lacetti de 3 ani si dupa 35000km anvelopele din spate s-au uzat neuniform, adica pe partea interioara s-au creat valuri. Aceasat genereaza un zgomot puternic. De la service mi s-a spus ca am intrat in gropi, dar bunul meu simt imi spune ca am intrat in gropi si cu rotile din fata si alea nu s-au uzat.

Am verificat directia si amortizoarele si totul e in ordine. Stie cineva de ce se poate intampla asa ceva?

Share this post


Link to post

Completeaza corect profilul te rog.

Lacetti beneficiaza de suspensie independenta dual link pe spate. Asta inseamna ca geometria directiei se efectueaza si pe fata si pe spate. Geometria este bine sa fie efectuata periodic, pentru a evita ceea ce ai patit tu. La ce drumuri avem noi, mai ales in anumite zone, macar la 20k-30k km eu as face o geometrie. O alta metoda pentru evitarea uzurilor neuniforme este rotirea anvelopelor pe punti la fiecare 10.000 km.

Share this post


Link to post

Am patit o faza identica cu niste Firestone, tot pe puntea spate. De fapt, doar cel de pe roata stinga spate a prezentat simptomele respective. Culmea e ca la mine geometria era super OK, deci singura vina au avut-o anvelopele. Le aveam de 4 ani si am considerat ca isi pierdusera din proprietati datorita imbatrinirii cauciucului.

Share this post


Link to post

Multumesc de observatia cu profilul, am mai completat cateva campuri. Problema mea e urmatoarea, cum sa fac sa fiu sigur ca, daca iau 2 anvelope noi. acestea nu vor pati ca precedentele. Acum directia e reglata, si zgomotul din spate se aude din ce in ce mai tare, dovada ca anvelopele pe care le-am mutat din fata in spate, dupa 5000 de km se uzeaza si ele neuniform.

Ipoteza cu defect de anvelopa este improbabila pentru ca din 4 anvelope de acelasi tip, 2 din fata n-au avut nimic si cele 2 din spate s-au uzat neuniform la fel de rau, incat au trebui aruncate.

Mai este ceva in afara de directie si amortizoare sau anvelopa insasi care poate produce acest defect?

Share this post


Link to post

Fuleaza roata din rulment, poate? nu ai jocuri pe acolo deloc? se misca usor cu mana daca masina e suspendata?

Share this post


Link to post

Petre, profilul tau este in continuare incomplet. Uita-te la celelalte si completeaza-le la fel.

Unde ai facut geometria, ai facut geometria si pe spate? Pentru ca daca n-ai facut-o, au facut-o degeaba!

Share this post


Link to post

Asta n-am facut, da, multumesc, o sa verific.

 

 

Da, Mrcea, geometria am facut-o si pe spate, deviatia de la valorile normale era mica si mesterii de la service n-au stiut sa-mi spuna daca acea deviatie putea cauza uzura neuniforma.

Share this post


Link to post

In combinatie cu niste amortizoare busite, o mica deviatie poate cauza uzura in hopuri pe interior sau exterior.

Share this post


Link to post

Acum cateva zile am inlocuit setul de pneuri spate care aveau 65000 km si care desi inca aratau bine, nu puteau sterge din memorie faptul ca setul anterior a rulat numai 45000. In ultime 2 luni aparuse o oarecare modificare in pozitia volanului (usor virat dreapta). Asa cum zice Mircea - drumuri, gropi etc ar fi mers o verificare a geometriei macar pentru prima data la 110 000 km :> . Pana sa efectuez verificarea geometriei, am schimbat anvelopele, noi pe fata si 15000 km cele de pe puntea spate (initial montate pe puntea fata). Deviatia a disparut si comportamentul masinii s-a corectat. In ultima perioada datorita diferentei de uzura intre anvelopele fata / spate (mult mai uzate pe spate) a inceput sa intre mai des ABS-ul la franari ceva mai tari. In ciuda afirmatiilor celor de la magazinul de cauciucuri: "mai mergeau pana la vara.." am constatat ca suprafata caii de rulare a devenit foarte rigida, fapt care putea cauza aderenta diferita si de aici uzura neuniforma.

Rotirea o fac la 15 000 (la revizie) si nu am avut niciodata probleme de uzura diferita.

Nu uitati sfatul maestrului Tolin : "presiunea verificata periodic cu scule precise" .

Share this post


Link to post

Eu am schimbat cauciucurile (doua) tot din acelasi motiv la aproximativ 35.000 Km. Problema majora la mine cred ca au fost cauciucurile Made in China si in mai mica masura geometria pe care am reglat-o din nou. Aceeasi marca de cauciucuri am avut-o si pe un Tico si nu am avut probleme cu ele, singura diferenta era ca pe ele scria Made in Koreea.

Share this post


Link to post

Cauciucurile folosite sunt Continental EcoContact 3, mesterite (engineered) in Germanika si fabricate.. :-? .. ?? Daca au rezistat mai mult de 50000 km pentru 200 RON, este OK.

BTW nu pierdeau presiune si nu au avut nicio perforare.

Share this post


Link to post
...

Nu uitati sfatul maestrului Tolin : "presiunea verificata periodic cu scule precise" .

La care puteti adauga sfatul lui Elfu

Bagati azot in anvelope si nu mai aveti treaba cu presiunea.

 

La mine anvelopele sunt inca ok si uzate uniform. Ma apropii de 45.000 de km si ma pregatesc sa le rotesc iar. La cum arata teoretic ma duc in 90.000 cu ele, practic cred ca o sa le inlocuiesc pe la 60.000 chiar daca nu sunt uzate. ;)

Share this post


Link to post

Aerul pe care-l respiram n-are azot suficient ? Cum bagi in pneu doar azot ?

 

PS continui sa raman uimit ce presiuni in pneuri baga unii pe la benzinarii sau ce sfaturi primesc de la unii mecanicii: "ce sa le mai rotim, nu vezi ca-s uniform uzate ?"

Share this post


Link to post

Asta cu azotul in pneuri e un mare fasss. Aerul contine 76-78% azot. In plus pentru a introduce azot 100% in anvelope se presupune ca anvelopa trebuie vidata inainte...

Share this post


Link to post
... In plus pentru a introduce azot 100% in anvelope se presupune ca anvelopa trebuie vidata inainte...

Vulcanizarile serioase au pompa de vidare si chiar videaza anvelopele inainte de umplere

Share this post


Link to post
La care puteti adauga sfatul lui Elfu

Bagati azot in anvelope si nu mai aveti treaba cu presiunea.

 

Ai inregistrat repede marca =))

Pai recomandarea asta e de .. o vesnicie :)

 

Si nu cred ca e fas, parerea mea e ca chiar tine mai bine presiunea.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Vulcanizarile serioase au pompa de vidare si chiar videaza anvelopele inainte de umplere

Cum sa videzi o anvelopa, se dejanteaza sub o anumita presiune ?!

Share this post


Link to post

Sunt vulcanizari care folosesc 3-4 cicluri umplere golire cu azot a anvelopei si astfel se ajunge la o concentratie de peste 98% a azotului.

Unele avantaje ca nu mai ai 20% oxigen in anvelope:

- azotul trece mai greu prin membrana rotii datorita razei atomice a azotului care este cu 10% mai mare decat la oxigen (asa spun unii)

- azotul se mentine la o temperatura mai constanta, deci nu mai pleci vara cu presiune 2 si ajungi la 2,4 dupa ce termini autostrada.

- fiind bagat din butelii speciale azotul este mai uscat si curat decat aerul care contine impuritati, ulei si apa.

- azotul oxideaza cauciucul mai putin decat aerul

 

Nu am bagat niciodata azot in masina mea si nici nu cred ca o sa bag prea curand, ii inteleg insa pe cei de la cursele auto care se multumesc si cu o performanta cu 0,1% mai buna. Va recomand urmatorul test: puneti azot decat pe o roata de pe puntea fata la aceeasi presiune cu cealalalta care are aer si pe o temperatura de peste 30 de grade mergeti pe autostrada, dupa 100 Km de autostrada masurati presiunea. Daca roata cu azot are presiunea mai apropiata decat cea initiala atunci SE MERITA, daca diferenta este mica intre aer si azot atunci NU SE MERITA.

Share this post


Link to post
Cum sa videzi o anvelopa, se dejanteaza sub o anumita presiune ?!

 

Iti pot spune cum am vazut ca s-a procedat la masina mea, in 2 vulcanizari diferite :

1. se monteaza anvelopa pe jeanta

2. se umfla cu aer pina face binestiutul "poc-poc" adica pina se aseaza cum trebuie pe janta

3. se lasa aerul sa iasa liber

4. se monteaza o dracie la ventil, se porneste pompa de vidare si se lasa pina cind anvelopa se lipeste practic de jeanta (la faza asta belisem ochii :shock: asteptind sa se produca dezastrul - nu stiu concret la ce ma gindeam insa anvelopa arata ca dracu')

5. dupa ce se scoate aerul se deschide un alt circuit si se introduce azot pina la presiunea dorita

 

Acum, nu bag mina in foc in legatura cu umplerea cu azot, e posibil sa bage tot aer. Esentialul era altul si anume cum se videaza o anvelopa ...

 

PS: Am trecut de 10.000km cu azot (anvelope noi) si nu a scazut de nici o culoare presiunea. Am verificat de vreo 3 ori si nu am adaugat deloc. In timpul asta rotile au fost greu incercate. Acelasi comportament l-am avut si cu anvelopele de iarna, de cind le-am montat si pina le-am dat jos nu a fost necesara refacerea presiunii. Nu recomand nici folosirea si nici fuga de azot insa la 4 lei cit am dat in plus/roata eu o sa merg in continuare pe varianta asta.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu fac presiunea de 2 ori pe an, adica cand schimb anvelopele de vara cu cele de iarna si invers. De fiecare data cand inainte de a inlocui anvelopele am verificat de fun presiunea si a fost 2.1.

Avand in vedere ca pentru 4 roti costa cam 16 RON eu raman fan azot.

Share this post


Link to post

Salex, si cat de bine crezi ca i-a fost anvelopei respective dupa ce a fost vidata in halul ala ? Crezi ca peretii laterali (si toata armatura din anvelopa) mai sunt ca inainte ?

Share this post


Link to post

Sa fim seriosi.. nu cred ca vidarea aia se compara cu luatul unei gropi de aia carpanoasa de 5-10 cm in asfalt luata la 60 la ora.

Share this post


Link to post

Sau cu rulatul pe janta cateva zeci de metrii in cazul in care faci pană până reusesti sa tragi pe dreapta sa nu incurci traficul... :)

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Salut

 

 

Referitor la subiectul de care s-a cam îndepărtat discuţia...

Părerea mea este că trebuie verificate amortizoarele şi apoi direcţia pe spate într-un service cu specialişti suficient de bine pregătiţi şi nu din cei care nu ştiu ce să răspundă.

Am mai văzut că unii au mai reglat fără să realizeze unghiurile după Nubira ceea ce este total greşit.

 

În rest toate cele bune...

Share this post


Link to post
Salex, si cat de bine crezi ca i-a fost anvelopei respective dupa ce a fost vidata in halul ala ? Crezi ca peretii laterali (si toata armatura din anvelopa) mai sunt ca inainte ?

 

Sint intru-totul de acord cu Tommy

Sa fim seriosi.. nu cred ca vidarea aia se compara cu luatul unei gropi de aia carpanoasa de 5-10 cm in asfalt luata la 60 la ora.

Nu cred ca anvelopa a patit nimic in urma vidarii. Daca ai ocazia sa faci asa ceva, macar de curiozitate, baga-te.

 

Vis-a-vis de datul in gropi sau cu ce zicea Elfu :

Sau cu rulatul pe janta cateva zeci de metrii in cazul in care faci pană până reusesti sa tragi pe dreapta sa nu incurci traficul... :)

pot sa va spun ( :o fftopic: ) ca am terminat un Firestone dupa ce am dat la 80km/h pe soseaua de centura intr-o groapa (cu multi ani in urma) si am ramas si fara un Pirelli de iarna dupa ce am mers cca. 100-150m dupa ce am ramas pe jeanta ... Culmea, anvelopele aveau in comun virsta: 2 saptamini si cca 800km.

 

On-topic : eu m-as duce sa fac un test de amortizoare/bucse/arcuri la puntea spate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...