Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Lacetti Diesel

Recommended Posts

@toby

Ti-ai dat raspunsul singur. Specificatiile uleiurilor care nu sunt long-life sunt cam 6-12 luni sau 10-15.000 km care survine prima. Un ulei stat intr-un motor un an de zile a cam pierdut binisor din proprietati, chiar daca cu masina aia nu s-a mers. Mergi si schimba uleiul si filtrul de ulei, dar vazi intai la dealeri daca nu te faci cu un schimb gratuit (atata timp cat nu ai semnat ceva cum ca ai luat oficial la cunostinta ca masina ta a stat o perioada mai lunga in curte la dealer, e o sansa). Uleiul ala nu mai are proprietatile de ungere la cald, se subtiaza si nu mai asigura compresia. Schimba-l ca sa nu o dai in vreo uzura prematura a segmentilor.

Share this post


Link to post

Neplacuta problema si in acelasi timp interesanta, pentru ca si eu am un Lacetti diesel, luat in luna mai la inceput si pana acum a acumulat deja peste 5000 de kilometri, fara sa mi se aprinda acest martor. La fel ca si in cazul lui toby masina mea a fost facuta tot in 2007. Stiu si eu cum stau lucrurile cu uleiul de motor, ca mers sau nu dupa o anumita perioada trebuie schimbat, dar inca o data spun, ca mie nu mi s-a aprins martorul de shimb ulei. Parerea mea este ca ar trebui vazut daca este intr-adevar de schimbat ulei sau este altceva.

Multa bafta sa rezolvi repede si ieftin si sa ne tii la curent!

Share this post


Link to post

Aproape 13000 km fara ca becul sa se aprinda, cam 80% facuti in oras, drumuri scurte. Posibil sa fie o problema la acel contoar de km (senzorul functioneaza dual - citeste presiunea uleiului la anumite temperaturi facand astfel o analiza a calitatii si stie nr de km de la care numara pana la 15.000, cand se aprinde). Mergi la service, unde se poate vedea pe scaner nr de km afisati de contor.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru mutare :) , nu eram sigur unde sa postez . Maine am sa merg la reprezentanta sa vad care e buba .

 

@Mircea . Crezi ca s-ar fi putut defecta contorul de km , si sa nu indice km reali ? Nu am inteles foarte bine , sau este un alt contor care face treaba asta pentru a tine minte nr de km facuti cu un ulei . Recunosc ca sunt cam afon in materie de mecanica , dar incerc sa invat putin putin :) .

Share this post


Link to post

Senzorul functioneaza astfel:

1. Citeste la diferite temperaturi ale motorului presiunea uleiului si o compara cu niste parametrii prestabiliti. Daca ceea ce citeste el nu se incadreaza in parametrii prestabiliti, considera ca uleiul este uzat si aprinde martorul.

2. Numara 15000 km de la ultimul schimb, fara a avea legatura cu odometrul din bord. La fiecare schimb de ulei, acest contor se reseteaza. Resetarea se face cu ajutorul scanerului sau cu o secventa de apasari pe pedala de acceleratie, avand cheia in pozitia on si motorul oprit, secventa descrisa in manualul de utilizare.

Share this post


Link to post

Ok , am inteles si multumesc . Sunt curios sa vad ce au sa zica maine cei de la reprezentanta .

Share this post


Link to post

Bai fratilor, de unde stiti voi cand au iesit masinile pe poarta uzinei?

Share this post


Link to post

Pai daca scrie an de fabricatie X luna Y , presupun ca atunci , si presupun ca atunci s-au pus si lichidele necesare functionarii masinii .

Share this post


Link to post

De regula din seria de sasiu :) La mine de exemplu scrie si pe factura. Unii dealeri inlocuiesc fluidele de lucru, altii doar verifica si completeaza.

Share this post


Link to post

Bun , deci am fost azi la service cu masina , si cei de acolo mi-au spus ca nu are nimic , becul s-a aprins din cauza filtrului de particule , care cica se curata automat , prin ardere particulelor cu ajutorul unui amestec de motorina si ulei . Filtrul de ulei a sesizat chestia asta , si din cauza ca baga ulei si in amestecul respectiv , el indica ca ar fi timpul sa il schimb , ca sa nu mi-l consume pe tot (cam asta am inteles) . Baietii au fost foarte promti , au resetat indicatorul , mi s-a recomandat sa fac un schimb de ulei , desii au spus ca nu este neparat necesar . In rest au verificat tot si au spus ca nu sunt alte probleme adiacente . Acum ma gandesc daca sa ma duc sapt asta sa ii fac un schimb , de fapt sa ii fac revizia de 15000 acuma si urmatoarea sa o fac la 18 juma . Una peste alta masina merge bine , nu se incalzeste , nu a inceput sa consume mai mult sau sa ii scada din putere . Sper sa nu mai am necazuri de genul asta cu ea , si sa fie bine pana la 15k . Multumesc pentru sfaturi si ajutor :) .

Share this post


Link to post

Toby, zi-mi si mie la ce turatie schimbi treptele de viteza.

Share this post


Link to post

Putin peste 2000 de ture la mers normal . La mers mai agresiv pedupa 3500 . Nu ma duc cu ea subturat .

Share this post


Link to post

Cum sa schimbi la 2000 rpm, cand trebuie sa ramai pe 2000 dupa schimbare ? Iluzia consumului redus este atat de puternica, cat sa-ti strici motorul pentru o idee gresita ?

Share this post


Link to post

Nu schimbi bine. Trebuie sa ramai la 2000 de ture dupa schimbare. Asta inseamna sa schimbi treapta la 3000 rpm. Eu asa merg si in 13000 km n-am avut treaba cu niciun martor. Ratiunea este foarte simpla. La 2000 rpm turbina produce maximum de boost si tot atunci ai si cuplul maxim. Stand la 2000 rpm mai tot timpul, fara caderi sub aceasta turatie, presiunea gazelor pe evacuare este suficient de mare pentru a asigura o curatare a tevilor, catalizatorului si DPF-ului, iar tu vei beneficia mereu de cuplu, astfel incat anulezi lag-ul de turbo, care este destul de pronuntat la masina asta.

 

Tolin a fost mai rapid.

Edited by Mircea
Tolin...

Share this post


Link to post

Ok , am inteles . Nu m-am dus asa pentru ca masina sa consume mai putin . Chiar nu m-a interesat asta . Pur si simplu a avut multe porniri la rece , nu vroiam sa o turez prea tare , vroiam sa isi faca un rodaj mai intai . Astazi mi-au spus si cei din service ca nu e nici o probleme daca schimb la 4000 atunci cand e nevoie . Acuma probabil am gresit , si mno , am vazut consecintele . Incer sa schimb acum stilul si sa schimb putin mai sus .

Share this post


Link to post

Acum, nu trebuie exagerat, 3000 este ok si pe motor rece, dar important pentru orice motor termic este sa ajunga la temperatura de regim cat mai repede, apoi poti sa te duci si in 4000. Deci, trebuie sa-l incalzesti cat mai repede.

Share this post


Link to post

Ii pui aeroterma o ora inainte de a-l porni =))

 

Mers normal, nu o loganesti, nu o fortezi.

Share this post


Link to post

Şi nu stai cu ea pe loc să se încălzească.

Share this post


Link to post

La diesel este recomandat sa stai circa 30 de secunde cu el la relanti dupa prima pornire ca sa-si ia turbina ulei. Apoi incalzirea se face prin mers in regim normal.

Share this post


Link to post

La cum pleaca multi din parcare precum Queen Mary XX de la chei, motorul se incalzeste in parcarea de la servici, de la Soare.

Share this post


Link to post

E gresit. 30 de secunde sunt suficiente. Adica te urci, pui contact, astepti stingerea martorului de bujii, dai la cheie, pornesti, pui centura, potrivesti casetofonul, te asiguri, iesi din parcare si ai taiat-o. Obisnuiesc ca pana ies in trafic sa o tin pe la 2000 rpm cu schimb la 2500, adica fix 700-800 m, apoi ma inscriu in trafic si schimbl 3000 si chiar peste daca situatia o impune.

Share this post


Link to post

Aşa e, când am zis "să nu stai cu ea pe loc să se încălzească", m-am gândit la "sfaturile" primite de la diverşi "cunoscători", care când au văzut că, de când s-a făcut mai răcoare afară, plec cu maşina dupa nici un minut, m-au informat că dieselul trebuie lăsat mult timp la ralanti, mai ales iarna, să se încălzească pe loc (normal, sfatul ăsta a fost însoţit de "aaaa, păi tu schimbi la 3000 şi peste, o pui "pe burtă" repede...). Yeah, right :-@

Share this post


Link to post

Sfaturi de sdi-ist... Sau tractorist.

Share this post


Link to post
Sfaturi de sdi-ist... Sau tractorist.

 

 

Asta a fost tare :) ) !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...