Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Pacanit/troncanit Directie

Recommended Posts

Dupa 5000 km troncanit pe dreapta fata. La revizia de 15k mi-au spus ca e caseta de directie nu stiu cum si trebuie schimbata. Schimbata peste o luna. Dupa alte 3000km iar a inceput troncanitul. Ma cam enerveaza, dar tot la 30000km ma duc.

Share this post


Link to post

S-a mai discutat pe tema asta: nu mai reclamati posibile defectiuni la revizii, e un motiv in plus pentru ei sa va bage mana in buzunar, pe te miri ce. Nu aveti o baza de cunostinte mecanice si e ceva ce nu va place cum "suna"? Pac la service - poate fi o chestie care sa se agraveze pana la revizie.

 

Referitor la casetele de directie de la GM-DAT, unele zgomote s-au dovedit a fi "constructive" (adica asa fac mai toate) : de exemplu cand se trece in viraj strans peste denivelari/gropi in special atunci cand le iei cu roata stanga. Eu am sesizat la a mea zgomotul in mai putin de 2000Km, dupa ce un coleg de forum mi-a aratat cum face masina lui care avea vreo 5000 parca. Nu m-am obosit sa schimb caseta, pentru ca joc nu avea. Si acum la 45000km jocul este extrem de mic, iar pacaniturile nu ma deranjeaza decat rar pe serpentinele cu asfaltul valurit :) .

Share this post


Link to post

Si eu simt la a mea un pacanit pe dreapta fata(se simte in volan) cand iau cate o groapa mai nasoala.

Perfidus de ce zici sa nu reclami defectele la revizie?

Share this post


Link to post

Pacanitul fiind un zgomot si sunetul transmitandu-se prin corpuri (de exemplu caseta/coloana de directie, volan), e normal sa il auzi cu... palmele :)

Pe de alta parte, cand iei o groapa nasoala, iti pacane si urechile :D

 

Chestia cu reviziile si reparatille e un mit confirmat uneori, dar care nu ar trebui sa existe. Ideea e simpla: revizia e platita, pe cand reparatiile sunt gratuite in garantie. Baietii vor incerca sa transfere cate ceva de pe ultima pe prima.

Share this post


Link to post

AB, reparatiile nu cred ca sunt gratuite, cred ca storc ei bani de la GM. Sau gresesc eu?

 

Perfidus, e acelasi troncanit ca la inceput. Fac si eu diferenta dintre un anumit troncanit si troncanitul general. Nu am pretentia sa ramana mereu noua, dar nici la 2000-3000km dupa reparatie sa-mi revina acelasi tip de troncanit.

 

Acum nu stiu ce sa fac. Sa ma duc tot la GTT unde mi s-a schimbat caseta, pentru ca ei stiu ce au facut (daca mai tin minte), SAU sa incerc la altii, poate or fi mai priceputi. Ma gandesc ca sa nu ma trimita si astia unde am reparat-o initial.

Edited by ciolanus

Share this post


Link to post

Si ce-ar fi daca ar incasa din ambele parti? ;)

Ai dat peste o situatie de "asa face toate" adica: suspensia ceva mai "ciudata" de la Kalos/Aveo. As compara-o intr-un fel cu cea de la Oltcit, ca... senzatii. Cand veneam de la Craiova, in primavara lui '89, cu proaspatul Olcitut si am intrat pe un drum cu dale de beton si rosturi de dilatatie, am crezut ca mi-am pierdut cauciucurile si rulez pe jante.

Am luat si eu destule gropi, stiu si cum e sa (ti se para ca) pacane pe la directie/suspensie, mi-au schimbat si caseta (desi nu am cerut) si totusi zic ca e prea mult... zgomot pentru nimic.

Share this post


Link to post

Si apropo, mai verificati si presiunea in roti din cand in cand, chiar si dupa ce treceti pe la vulcanizari. Daca e mult peste 2 at. zgomotele in suspensie devin si mai ciudate ...

Share this post


Link to post

Am fost la revizie si mi'au zis ca nu are nimic masina.Poate sunt eu mai paranoic...

Share this post


Link to post
...am intrat pe un drum cu dale de beton si rosturi de dilatatie, am crezut ca mi-am pierdut cauciucurile si rulez pe jante.

... pacane pe la directie/suspensie, mi-au schimbat si caseta (desi nu am cerut) si totusi zic ca e prea mult... zgomot pentru nimic.

 

In drum spre Cluj, pe centura orasului Oradea, am avut si eu impresia asta, mai ales ca, aveam cateva sute de km cu Aveo. La un moment dat juniorul a presupus ca avem pana si, grijuliu cu masina noua, am tras pe dreapta. =)) Zgomotele suspensiei sint deranjante pe denivelari si viteza redusa, in schimb, pe asfalt se aude doar "fasaitul" trenului de rulare. Este chiar silentiosa masina.

Share this post


Link to post

Centura din Oradea este pista de incercari.

Share this post


Link to post

Si am fost avertizat ca o sa-mi distrug suspensiile, dar n-am vrut sa cred ca mai exista astfel de drumuri. La urmatoarele drumuri spre Cluj am preferat centrul orasului, cu riscul de arataci ruta si sa faca "zgomote" pasagera din dreapta!

Share this post


Link to post

si la mine daca misc 30 grade stanga/dreapta rapid se aude o troncanitura destl de discreta, ca si cum ar fi un joc acolo. Ma gandesc ca e ceva care trebuie strans acolo, sper sa nu fie ceva mai grav.

Share this post


Link to post

Si cum ai rezolvat pana la urma ?

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...