Jump to content
Sign in to follow this  
Cumnatu

Gm Renovare Totala La 100.000 Km

Recommended Posts

Stiu ca exista topicul cu Espero inainte si dupa 100k km.

Ha sa facem unul general valabil pt GM pentru cazurile :

 

- ai luat o masina ( in cazul meu 2 ) al carui trecut nu prea il cunosti si ai ajuns la 100.000 km ?

- ai de gand sa cumperi o masina care bate spre 100.000 km ?

- vrei pur si simplu sa iti duci masina la stadiul de noua ?

 

Haideti sa facm o lista cu ce anume trebuie SCHINBAT ( chiar si ce e recomandat doar sa fie verificat sa fie inclus ) astfel incat, la sarsitul renovarii masina sa fie ca NOUA.

NU se includ elementele evident uzate : bord patat, scaune rupte, tabla indoita samd. Deci in mare e vorba de partile care NU tin de caroserie si de interior unde nu ne trebuie sfaturi ca sa vedem ca e ceva bulit.

O sa va rog practic sa copiati lista mea si sa o completati cu ce mai stiti si voi :

 

1. schimbare valva PVC

2. segmentare

3. schimbare toate garniturile de la motor

4. schimbare ulei + filtru motor

5. schimbare ulei + filtru cutie

6. schimbare filtru aer + polen

7. verificare compresie motor

8. schimbare lichid servo frana / directie

9. schimbare placute ( daca sunt vizibil uzate )

10. schimbare amortizoare ( eventual si arcuri )

11. spalatura motor si rezervor precum si demontarea si spalarea traseului carburantului.

12. echilibrare + geometrie + unghi de fuga + cauciucuri ( daca sunt vizibil tocite )

13. curatare sistem racire si verificarea lui si schimbarea componentelor ce prezinta scurgeri + schimbare termostat

14. polish faruri + stopuri

15. umplere sistem aer conditionat

16. schimbare bujii + fise

17. schimbare baterie

18. verificare noxe( sonde ) + sistem de evacuare si schimbarea partilor defecte

19. reglare cablu frana de mana

20. curatare si calibrare injectoare la un atelier de profil

 

Am uitat ceva ?

( ideea e ca la vara vreau sa bag in reconditionare TOTALA atat Tigra cat si Chrylesrul - ambele GM - si sunt convins ca sunt mai multi care vor sa o faca in general vorbind peste 100.000 km si vreau sa am lista foarte concreta cu ce sa schimb. De multe ori e mai bine sa schimbi decat sa stai sa verifici sa dai banii pe testere )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Maestre, parerea mea e ca abordarea respectiva e gresita, pe langa un pic de metoda eu as mai aplica si niste principii simple. De exemplu nu ai de ce sa o segmentezi daca masina nu cere, e foarte posibil sa regreti treaba asta. Nu trebuie sa carpesti dar nici sa repari ceva ce nu e defect.

 

Cand cumperi o masina cu istoric necunoscut de 5 ani+ cred ca se procedeaza cam asa:

I. Can o cumperi faci o inspectie dupa care vei sti daca motorul trebuie segmentat, daca evacuarea are probleme, daca directia are probleme, daca amortizoarele sunt duse, gume, faruri matuite, etc. Daca exista probleme la subansamblele astea si decizi sa o cumperi le tii minte si le corectezi pe fiecare in parte.

II. Dupa ce ai luat masina cu istoric necunoscut si km nu 100% reali faci niste operatiuni initiale astfel incat sa fii sigur de ce ai pe masina:

1. Distributia(cureaua neaparat, rola nu as schimba-o la prima distributie) si eventual pompa de apa daca se cere.

2. Un Motor Flush la primul schimb de ulei.

3. Un schimb de antigel - desi asta poate fi amanat 1-3 luni pana iti dai seama daca instalatia de racire are fisuri sau nu, sltfel e posibil sa faci treaba asta de 2 ori. Nu folositi ever solutii de astupat porii, veti regreta sigur.

4. Un schimb de lichid de frana.

5. Discuri/placute daca e cazul - apoi verificate la reviziile periodice.

6. O verificare a intensitatii becurilor din stopuri/semnalizari/etc, un bec se zapaceste dupa cativa ani si chiar daca de aproape pare ok, de la distanta un stop nu va aparea la fel.

III. Reviziile periodice sunt alea cu ulei + filtre, le stie toata lumea.

IV. La masinile astea cu o anumita varsta sunt multe lucruri de pica, piesele sunt mai putin importante, diagnosticarea e mai dificila, astea cam sunt:

1. Senzori motor

2. Baterie - aici degeaba o schimbi(mai ales daca te-a lasat cand nu a dat frigul o schimbi degeaba si vei zapaci bateria noua in cazul unui consumator necunoscut - astia pot fi un bec in torpedou, un bec in portbagaj, etc). Intai vezi sa nu ai consumatori in plus si apoi schimbi bateria.

3. AC-ul il incarci cand vezi ca nu mai baga cum trebuie.

4. Ambreiajul(rulment, placa presiune, disc).

5. Iarna daca intra greu in viteza probabil trebuie sa schimbi uleiul la cutie. Daca se intampla vara e posibil sa ai prea putin, trebuie completat. Exceptiile sunt cutiile automate care au alt statut.

6. Eu as verifica periodic pregurile cu un ciocan de ala de plastic, rugina loveste rau de tot masinile vechi si apoi sunt greu de vandut.

7. Termostat -asta se cam duce la 3-4 ani.

8. Evacuarea o schimbi daca sufla pe undeva, o evacuare aftermarket ieftina poate sa gatuie motorul si-ti va parea rau (patit) de miscare.

9. Tot ce tine de directie se diagnosticheaza atat in mers cat si la revizii - pivoti, capete de bara, bucsi, bielete, caseta de directie.

10. Un huruit la o anumita viteza inseamna de obicei rulmentii.

 

Alte maruntisuri de verificat la inceput sunt suruburile centurilor si ale scaunelor daca sunt stranse.

 

Alte observatii ar fi: nu folosi placute de frana cu insertii metalice, la uleiuri, motoarele astea sunt vechi si robuste, nu au nevoie de Castrol SLX 0w40, dar un 5w40 sau 10w40 schimbat la 2/3 din intervalul maxim e o abordare buna.

 

Inca o idee, la alegerea unor consumabile cum sunt gumele, placute + discuri trebuie inteles ca performanta nu face casa buna cu anduranta. Asfel o guma de tine 70k km nu va oferi performanta uneia de e slick dupa 30k km. Bineinteles ca sunt si unele de ofera compromis bun si unele de nu fac nimic cum trebuie.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Am gasit niste liste de intretinere care banuiesc ca se pot aplica la orice masina mai ales la tipul nostru de condus ( distante scurte, praf, schimbari dese de turatii si viteze, plecari dese cu motorul rece )

 

AICI si AICI

 

Sunt PDFuri asa ca aveti rabdare sa se incarce.

Share this post


Link to post

la 100.000km motorul incepe sa se simta bine.. cel mai rau caz sa schimbi vreo garnitura sau vreun semering pe unde arunca ulei. masinile alea de le luam noi din germania la maxim 150.000km va garantez eu ca ii au numai pe o roata. probabil de aici segmentare la 100.000km :) . filtre, ulei, distributie si restul se inspecteaza si se schimba daca nu sunt bune. la cutii automate trebuie schimbat uleiul si filtrul la instalatie specializata care face vacuum, asta e un must.

Edited by boditza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...