Jump to content
Sign in to follow this  
nik

Curea Alternator Rupta

Recommended Posts

Ar fi bine sa nu mai mergi cu el! Bateriile de la matiz sunt slabute. Intrucat s-a gasit rezolvarea s-a mutat la locul lui.

Share this post


Link to post

Desi nu mi s-a rupt cureaua de alternator(deci sunt un pic off-topic) am si eu o nelamurire: am cumparat mai devreme o curea de alternator marca Dongil de la un magazin de piese Daewoo. Bineinteles ca atunci cand m-am intors la servici mi-a trecut prin capsor sa vad cum e cea montata pe masina. Surpriza: cea de pe masina are caneluri iar cea Dongil are dinti.

Intrebarile melr ar fi: se gasesc curele cu caneluri, pentru alternator, la matiz? La magazin aveau decat tipul asta.

Ce marca sa iau: Dongil sau...?

Share this post


Link to post

De obicei merg una in locul alteia. Eu am montat pe matiz cu dinti iar cea rupta nu avea dinti si n-are nimic pana acum. Daca intra pe fulii si e buna la lungime merge brici.

 

PS. Eu as lua orice cat de cat de la magazin de Daewoo. Nu e vitala in functionarea motorului totusi, dar nici nu trece in extrema cealalta sa pui orice curea.

PS2.Ca o completare personala. Daca nu e noapte si tii consumatorii la minim poti merge pe baterie vre-o ora doua cel putin.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pai nu intelegi ca a mea are caneluri longitudinale iar asta este dintata? Cum naiba sa mearga una in locul celeilalte? Banuiesc ca daca la curea exista caneluri si la fulii exista caneluri.

Uite asa arata cea Dongil:

post-5484-1226498416_thumb.jpg

 

 

P.S: Si daca e noapte ce fac?

Nu, eu schimb ce trebuie schimbat cand trebuie schimbat. Imi place sa plec la drum linistit.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Fuliile din cate stiu eu n-au nici un fel de caneluri la matiz. Cea veche era la fel ca asta, canelurile erau degeaba. Poate se mai folosesc si la alte masini-unelte mai stii? :) .

 

PS. Cea pusa de mine era aproximativ la fel. Grosimea conteaza fiindca niciodata nu "calca" cu dintii aia ci sta "in buzele" fuliei.

 

Parca ma vad la gazeta cu replica asta :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Pai nu intelegi ca a mea are caneluri longitudinale iar asta este dintata?

Am schimbat anul trecut cureua de alternator, cea veche era cu dinti si cea noua la fel. Merge foarte bine.

Dintii aia nu sunt ca sa intre in ceva, nu cred ca exista masini cu dinti pe fulie pentru genul asta de curea. Canelurile transversale au rolul de a permite curelei sa flexeze mai usor si totodata sa-si mentina forma pentru santul din fulie.

 

Din pacate, la Matiz se poate schimba doar pe dedesubt.

Nu neaparat, daca matizul e fara AC (presupun ca e mai inghesuit) se poate schimba usor pe deasupra fara a fi nevoie sa ridici masina. La surubul de jos al alternatorului se ajunge pe sus bagand o mana pe langa radiator in partea stanga, exact pe sub fulia motorului. Am facut asta de curand si se poate.

Share this post


Link to post

Si eu cand am schimbat cureaua de la alternator tot din asta cu dinti am pus. Si merge f bine de vreo 35.000 km.

Share this post


Link to post

M-am dus la masina si mi-am bagat manuta pe acolo. Concluzia: fulia alternatorului are caneluri! In concluzie, nu se poate pune curea cu dinti pe fulie cu caneluri!

Chiar si fulia de la arborele cotit(m-am uitat doar la cea care antreneaza cureaua de accesorii) are caneluri.

Share this post


Link to post

Eu chiar acum am fost afara si m-am uitat. La mine nu are nici un fel de caneluri, nici fulia de pe motor, nici cea de pe alternator.

O fi matizul tau mai cu motz.

Share this post


Link to post

Dap, exact acolo m-am uitat si eu adineauri, si apare curea Dong Il - 7 ron(si eu am dat 15, marlanii) si curea E3 - 22 ron. Deci clar, e diferenta. Acu de unde > :) gasesc una pentru E3? :scarpin:

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

La magazin :P . Poate ti-o schimba totusi pe asta luata degeaba.

Share this post


Link to post

Curea de alternator e de o singura dimensiune. Cureaua cu dinti, fabricata de diversi, este de fapt o curea trapezoidala cu crestaturi spre interior care ajuta mult la curbarea pe fulii. Puneti fara grija.

Share this post


Link to post

Zau? Esti tu asa sigur?

Normal ca este o singura dimensiune, numai ca are importanta cum arata fuliile!! Crezi ca eu as putea sa pun "fara griji" cureaua din imaginea pusa mai sus(cea cu dinti) pe o astfel de fulie ce are canturi?

Tie ti se pare ca fuliile sunt atat de mici incat sa fie nevoie sa se curbeze atat de mult cureaua? Cureaua cu "dinti" este cea din poza pusa de mine mai sus! Crezi ca dintii aia sunt crestaturi de curbare??

Share this post


Link to post

Cureaua cu caneluri longitudinale este cureaua de accesorii (A/C , pompa servo...) Cureaua de alternator este separata de aceasta, este mult mai mica , este trapezoidala cu crestaturi transversale. Matiz E are doar curea de alternator, celelalte modele care au si A/C au SI curea de accesorii! Nu comfundati una cu alta.

 

Diferentele dintre curelele de alternator dintre E2 si E3 nu le cunosc.

 

Raza de curbura a curelei pe fulia de la alternator este destul de mica, si DA crestaturile sunt crestaturi de curbare.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca cele cu caneluri au si ele crestaturi de curbare? :) ) Sau ele nu au nevoie?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Se creaza comfuzie. Curea de alternator in cazul matizului arata asemanator cu asta:

post-8360-1226955590_thumb.jpg

 

iar cureaua de accesori arata asemanator cu asta:

post-8360-1226955666_thumb.jpg

 

Matizurile care au A/C au amandoua curelele!

Share this post


Link to post

Vrei sa adaug si mai multa "comfuzie" si sa spun ca masina mea a avut, are si va avea curea de alternator cu canturi, la fel ca cea pe care ai descris-o tu drept curea de accesorii si asta pentru ca acelasi profil(canturile) se gasesc pe ambele fulii?

Cele doua tipuri de curele nu trebuie "comfundate" :P .

Share this post


Link to post

Comfuzie, ne-confuzie, treaba vine asa : cureaua de alternator, cu sau fara dinti/crestaturi are profil trapezoidal, ca si fuliile. Are 635 mm. Cureaua de accesorii ( de regula AC si servo ) este o curea plata, cu nervuri longitudinale pe fata de contact. Are 910 mm. Daca o vezi ca e trapezoidala, nu te mai gandi mult...

Share this post


Link to post

@closchkutza, cureaua de alternator are caneluri pentru curbare, si fulia alternatorului este destul de mica. Nu exista nici la alte masini fulii de alternator cu dinti, "dintii" de pe curea nu intra in nimic.

Mi-aduc aminte ca anul trecut am cumparat curea de alternator de matiz cand am fost in Ro, m-am dus la magazin si am cerut curea de alternator. Tanti aia mi-a dat o curea (tot cu dinti) si cand m-am dus sa o pun surpriza, era mult mai lunga. M-am dus inapoi la magazin si am dat-o inapoi si tanti s-a ratoit la mine ca de ce nu i-am spus ca am matiz mai vechi, ca la ala e diferita, si ca nu are pentru "tipul vechi" (presupun E2). Mi-a dat banii pe ea si pana la urma am luat din cehia de care trebuie, tot cu caneluri dar lungimea potrivita.

 

Pun pariu ca tu confunzi cureaua de alternator cu cea de accesorii... :P :) )

Fa o poza cu fulia alternatorului cu santuri in ea, sa nu murim prosti.

Share this post


Link to post

O sa fac cand ajung acasa, insa voi chiar credeti ca eu am montat pe masina o curea de accesorii pe post de curea de alternator?

Am zis si repet: cei care vor sa-si schimbe cureaua alternatorului intai sa vada ce au pe masina si apoi sa se duca sa cumpere. Este posibil sa nu fie cu dinti ci canelata, exact ca cea de accesorii.

Share this post


Link to post

Si cand te gandesti ca americanii prin filme puneau ciorapi de dama in locul curelei. E o banala curea trapezoidala ce naiba? Caneluri de curbare, chestii...ce a mai avansat tehnica asta :) . Alea vechi de dacie n-aveau nici un canal de curbare si mergeau de rupeau.

 

Daca la o curea de accesorii se fac 3 pagini de postari ma intreb la distribuite cat ajunge topicul? :P

Share this post


Link to post

Cureaua de distributie e de distributie, si gata! Nu ai cu ce sa o comfunzi!

 

Hotararea cu care closchutza afirma ca, cureua lui de alternator e cu canturi ma pune sa ma intreb: Avand in vedere ca are SE Power, oare alternatorul nu este pe aceeasi curea cu accesoriile (A/c servo...), ca la Aveo de ex...? Nu stiu cum e la SE Power! la E+A/c, sunt curele diferite, stiu sigur , pt ca prietena mea are E+A/c si eu personal am cumparat cureaua de alternator si am asistat la schimbarea ei.

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

Se creaza comfuzie. Curea de alternator in cazul matizului arata asemanator cu asta:

post-8360-1226955590_thumb.jpg

 

iar cureaua de accesori arata asemanator cu asta:

post-8360-1226955666_thumb.jpg

 

Matizurile care au A/C au amandoua curelele!

 

 

Schimbat si eu cureau de alternator. Ambele curele alternator si cea de la compresor sunt caneluri(cum arata cea de accesorii din poza ta). Difera dimensiunile intre ele. Alternator mai scura si mai ingusta decat cea de la compresorul de aer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...