Jump to content
Sign in to follow this  
jondo1ro

Matiz Ramas Fara Apa

Recommended Posts

Ceva s-a intamplat si am ramas fara apa...Pana sa-mi dau seama toata apa era pe jos...Curge pe undeva din zona curelei de distributie (partea stanga cum te uiti la motor)

Aveti idee ce s-o fi spart...ca nu vad furtune in zona aia...

Macar sa stiu ce sa pregatesc...(Si daca am mers fara apa ce s-ar mai fi putut strica pe langa defactul initial....)

Edited by jondo1ro

Share this post


Link to post

A crapat probabil pompa de apa.

 

Efectele nocive depind de cat de mult ai mers fara apa. Daca ai mers pana s-a calat motorul e de rau.

Share this post


Link to post

si mie imi pierde apa si de cand am luat-o (nu am obs cand am cumparat-o - SH) si stau cu sticlele de apa distilata dupa mine. ideea e ca sub capota nu pare sa curga nimic, insa am gasit picaturi de apa sub volan in partea dreapta a lui si la pasager, tot in partea dreapta. as vrea sa dau bordul jos sa ma uit. stie cineva vre-un tutorial de dat bordul jos la matiz? :(

 

mentionez ca am oprite ventilatia, aerul si incalzirea. ma gandeam ca poate fi de la calorifer, insa daca am oprite robinetele, presupun ca problema este inainte de calorifer-la furtunele care intra in el.

 

imi puteti da si mail cu link-uri la tanasescuf@gmail.com sau tanasescu.florin@yahoo.com

 

multumesc

Share this post


Link to post

Aproape sigur este de la caloriferul de caldura care este situat central sub bord. Nu este ca la Dacie. Prin cel de Matiz trece continuu apa fierbinte, iar selectia are cald/rece se face cu ajutorul unui volet.

Share this post


Link to post

Magazinul de la Apaca mai avea radiatorul acesta pe stoc sambata. Succes.

Share this post


Link to post

Se poate suda la o strungarie care are sudura in argon. Costa aproximativ 30RON si tine fara nici o problema. Bine, asta merge daca este fisura teava si fata caloriferului. Problema asta se intalneste in 90% din cazuri, dar daca este spart pe celule atunci nu se poate suda. Se poate lipi cu niste solutii care costa aproximativ 10RON, dar e mult mai dificil si negarantat daca nu este facuta bine operatia.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

multumesc frumos pt raspunsuri. kiar azi am observat o mare pata de apa pe partea soferului sub masina cand am vrut sa plec de la serviciu. bidonasul era gol. knd am pus apa pana la MAX, se vedea cu ochiul liber cum scade si am tot completat. n-am sa mai plec cu ea pana nu o rezolv, risc sa calesc motorul. problema mea este timpul. sunt liber doar sambata si duminica, atunci cand majoritatea service-urilor sunt inchise.

cunoaste cineva un mecanic caruia sa ii las masina pe mana si sa o rezolve apoi sa ma duc sa o iau? sau pe cineva care e dispus sa vina in Vitan (bucuresti)?

 

sau macar are cineva un tutorial pentru dat bordul jos...ceva sfaturi etc?

 

Multumesc :(

Edited by Mircea
Poate ne faci onoarea de a scrie R O M A N E S T E!

Share this post


Link to post

Vezi sa nu fie furtunasul ala care duce de la motor, la caloriferul de incalzire. Mie mi s-a fisurat si tot pe acolo curgea apa. L-am inlocuit singur, dar te atentionez ca este foarte greu din cauza spatiului redus. Eu zic sa umpli vasul de expansiune cu apa, dupa care sa pornesti masina. O lasi putin la relanti, dupa care incerci usor sa o accelerezi iar intre timp te si uiti la motor sau sub masina si vei vedea daca picura si pe unde picura. Bafta!

Share this post


Link to post

Va salut,v-as ruga sa ma ajutati cu o problema serioasa,am avut un drum de timisoara de facut iar cand m-am intors pe drum m-i s-a spart radiatorul cred ca de la o piatra sau nu stiu exact ce altceva.Sartura este pe partea soferului jos sub spoiler,am ramas fara apa,am tras pe dreapta si am lasat motorul sa se raceasca,pe urma am golit instalatia de racire si am sters cu o carpa locul unde este spart.Ca sa ajung acasa am cumparat poxilina si am lipit spartura de la radiator(este spart la faguri),s-a intarit iar dupa aceea am umplut instalatia cu apa ca n-am avut antigel,m-i s-a intimplat spre norocul meu intr-o comuna,nu a curs deloc,dar nu s-a mai ridicat acul la temperatura in bord.Ce ar putea sa fie si daca puteti sa-mi spuneti ce sa fac sa schimb ra diatorul sau sa-l sudez(desi nu cred ca se poate suda),vreau sa va spun ca am ajuns acasa fara proleme doar ca nu urca temperatura deloc si parca nici motorul nu mai tagea asa bine ca inainte.Va multumesc si astept un raspuns va rog din suflet.

Share this post


Link to post

Inlocuit radiatorul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

MULTUMESC MLT DE TOT

Nu mai forja masina pana nu ajunge apa la temperatura de regim ( de aia nu a mai tras masina ca inainte )

Share this post


Link to post

Revin din nou,am pornit motorul dupa o noapte de stat si am observat ca se ridica indicatorul de temperatura la normal cum statea inainte, la relanti,am plecat cu ea sa fac o tura si am observat ca scade acul la indicator aproape de zero,daca o las la relanti urca inapoi care ar putea fi problema?Am cumparat antigel si apa distilata si as dori sa-mi spuneti,va rog frumos, cat antigel sa bag si cata apa distilata si inca ceva cum se aeriseste bine instalatia.Va multumesc.

Share this post


Link to post

Se scoate furtunul inferior al radiatorului si se scoate lichidul. Se introduce lichid in instalatie ( apa ) , se aduce lichidul la temperatura de regim si se scoate din nou pana cand lichidul scos iese curat. Antigel ( 3.8 litri )se pune in proportie 1:1 ( antigel cu apa ).

Share this post


Link to post

Termostatul il verifici foarte usor : Duci lichidul la temeratura de regim si daca furtunul care leaga termostatul de radiator are presiune inseamna ca termostatul cupleaza si nu are nici un rost sa il schimbi.

 

 

Share this post


Link to post

e gresita aceasta verificare, presiune are oricum de pe retur, ca e un circuit...poate vroiai sa zici daca e cald.

Share this post


Link to post

Eu zic ca ala e turul, returul e jos ca la orice calorifer.

Share this post


Link to post

Normal ca e turul, dar presiunea e aceasi in circuit datorita returului, chiar daca e inchis turul.

Share this post


Link to post

Trebuie tinuta mana pe furtun (sau pe radiator) si vazut cand se incalzeste. Degeaba e cald cand ajunge la temperatura de regim, din descriere pare blocat pe deschis.

  • Like 1

Share this post


Link to post

sau il scoti si il pui in ibric pe aragaz.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Citeste la topicul pentru termostatul de la Matiz sa vezi ce parere are Tolin despre cei care probeaza pe aragaz termostatul. Eu cred ca termostatul functioneaza in felul urmator: El este inchis pana la 82 grade Celsius si se deschide cand lichidul ajunge la aceasta temperatura permitand antigelului sa intre in radiator si sa fie racit. Deci pana la temperatura de regim termostatul este inchis si nu are cum sa fie presiune pe furtunul de dupa termostat, logic nu ?

 

 

Share this post


Link to post

Nu. Intreg circuitul este presurizat. Trecand peste faptul ca, la cat de gros si tare este furtunul care pleaca din termostat, e cam greu sa-ti dai seama 'la mana' daca ai sau nu presiune pe el.

Edited by ALiCE
  • Like 1

Share this post


Link to post

Citeste la topicul pentru termostatul de la Matiz sa vezi ce parere are Tolin despre cei care probeaza pe aragaz termostatul. Eu cred ca termostatul functioneaza in felul urmator: El este inchis pana la 82 grade Celsius si se deschide cand lichidul ajunge la aceasta temperatura permitand antigelului sa intre in radiator si sa fie racit. Deci pana la temperatura de regim termostatul este inchis si nu are cum sa fie presiune pe furtunul de dupa termostat, logic nu ?

 

nu, nu e logic, e un circuit presurizat, si in caz ca nu inchizi si returul, presiunea e aceasi in tot circuitul si cu turul inchis, e vorba de fizica lichidelor. Nu pompa de apa face presiuena cum probabil crezi, ci dilatarea lichidului de racire, pompa de apa doar pune in miscare.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Tocmai aici e problema ca presiunea este una cand lichidul este rece si alta cand lichidul tinde spre temperatura de fierbere. Tot din cauza presiunii creste si temperatura de fierbere la 120 grade.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...