Jump to content

 


Photo
- - - - -

Volan Astra H Sta Stramb , De La Ce?


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 09 February 2008 - 18:51

Dupa ce s-a luat o bordura cu ea si s-au schimbat mai multe ,printre care amortizor dreapta ,nu mai stiu ce fuzeta ,bieleta stanga si altele imi sta volanul putin inclinat spre stanga cand merg drept si mi se pare ca imi si trage stanga.
Ei spun ca mi-au facut toate reglajele si geometria etc etc.

De la ce poate fi?

#2 Esperatul

Esperatul

    Tractorist în devenire

  • Membru
  • 1700 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Ford / Alfa
  • Model:Mondeo / 159
  • An:2004 / 2006

Posted 09 February 2008 - 19:50

Fa geometria iar.

#3 george03

george03

    Forumist

  • Membru
  • 382 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira II SX D/AB
  • An:2005

Posted 09 February 2008 - 19:56

Dar de data asta nu te increde in ei "ca au facut-o". Verifica-i :(

#4 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 09 February 2008 - 20:55

Sa speram ca e doar din geometrie...am stat 2 luni sa-mi puna 6 piese pe ea.

#5 Pedala

Pedala

    Forumist

  • Membru
  • 1105 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo, Volvo
  • Model:Tico SX, 850 2.5 20V
  • An:1998
  • Nr. Inmatr.:B-55-RRV, B-99-KKD

Posted 10 February 2008 - 22:38

Din geometrie s-ar putea sa se rezolve. Dar nu le da banii pana nu faci un drive-test. Atentie la faptul ca masina poate merge drept fara sa traga intr-o parte si volanul tot sa stea stramb. Daca tot trage si dupa sa-ti arate daca ai ceva stramb (lonjeron, fuzeta, brat suspensie). Si uita-te daca chiar au schimbat piesele

#6 alx

alx

    Modus Man

  • Super Moderatori
  • 4665 posts
  • Din:Bucuresti / Berceni
  • Auto:Mitsubishi / Daewoo
  • Model:Outlander 2.0 / Tico 0.8
  • An:2007 / 1998

Posted 11 February 2008 - 12:27

Mie imi trage stanga de aproximativ 2 ani. S-a facut geometria ded 2 ori si e la fel, trage putin de tot stanga si volanul sta putin stramb. Am verificat la viteza mare si cauciucul nu se incinge deci e in regula. Banuiala mea este ca se stramba lonjeronul la gropi f mari. Si tine cont ca nu am avut nici-un accident...

#7 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10401 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet/Peugeot
  • Model:Spark 0.8 i/301 1.6hdi
  • An:2007/2014

Posted 11 February 2008 - 12:29

Alx, e vorba de un Astra H

#8 alx

alx

    Modus Man

  • Super Moderatori
  • 4665 posts
  • Din:Bucuresti / Berceni
  • Auto:Mitsubishi / Daewoo
  • Model:Outlander 2.0 / Tico 0.8
  • An:2007 / 1998

Posted 11 February 2008 - 13:04

Asa, si?

#9 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 11 February 2008 - 14:00

De lonjeron indoit nu cred ca poate fi vorba , masina e destul de sanatoasa. Desi s-a luat o bordura de 20-30 cm si s-a aterizat pe alta mari pagube n-am avut la ea. Ce a fost mai grav ,o bascula pe stanga s-a indoit si s-a deplasat roata in spate putin. Oare sa nu fi suferit si amortizorul daca s-a deplasat roata de la locul ei? Cei din service mi-au schimbat doar amortizorul de pe dreapta,dar nu sunt sigur cat de bun mai e si acesta de pe stanga.

#10 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10401 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet/Peugeot
  • Model:Spark 0.8 i/301 1.6hdi
  • An:2007/2014

Posted 11 February 2008 - 14:10

Si acum spui? Evident ca exista riscul ca acolo sa se fi produs si alte daune, care sa aiba drept urmare o geometrie incorecta.
@alx my friend, am crezut ca n-ai vazut titlul si ai raspuns ca pentru tico :)

#11 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4842 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 11 February 2008 - 16:18

Geometria facuta prost la prima. Am acelasi lucru si mi-a fost lene sa ma duc inapoi. Data viitoare apelez la alta firma.
Cu trasul dreapta pot fi mai multe, daca cine ti-a facut geometria se pricepe iti putea spune vizualizand cele 3 unghiuri: de cadere, de fuga (astea nu se pot regla), si de convergenta (asta se regleaza) daca e ceva stramb. E foarte important sa ai jantele in perfecta stare cand faci geometria daca foloseste aparate cu sfori, care se prind pe roti . La laser nu stiu cum e.

Edited by Dj_Dark, 11 February 2008 - 16:19.


#12 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 11 February 2008 - 16:27

De lonjeron indoit nu cred ca poate fi vorba , masina e destul de sanatoasa.


Conceptia asta poate fi "foarte relativa". In fine, tu stii mai bine cat de dur a fost impactul.
Ideea este ca daca este amortizor, jamba, lonjeron, urechile unde vine prinsa bascula, etc. cei ce ti-au facut unghiul iti pot indica fara prea mare efort.
Ideal ar fi sa mergi tu sai sa fi de fata cand se face unghiul. Daca se considera publicitate va rog sa stergeti dar, eu am fost multumit de cei de la baza podului Fundeni.(dupa ce se trece podul spre Morarilor imediat pe dreapta).

Succes.

La laser nu stiu cum e.

Din cate stiu eu, in loc de sarma, sfoara(intelegeti voi ce vreau sa spun :) ) se foloseste o raza laser pt a "face legatura" intre rotile de pe aceeasi parte.

#13 safari hunter

safari hunter

    Membru ratacitor prin lume

  • Membru
  • 2122 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Skoda / Peugeot
  • Model:Superb TSi / 207 HDi
  • An:2011/2009

Posted 11 February 2008 - 21:28

Toata lumea se refera la geometrie si bine spun, dar trebuie precizate cateva mici aspecte:
- trebuie ales un atelier care verifica si paralelismul puntilor fata / spate;
- aceasta verificare se face cu volanul, reperul casetei in pozitie centrala;
- restul stiu amicii ce au de facut.
Unii mai sugubeti sunt si mai exacti si comprima puntile astfel incat sa asigure paralelismul vehiculului fata de standul de reglaj. Ca sa ai convingerea ca se efectueaza aceasta verificare pe stand se monteaza 4 panouri (fata/spate) iar masina se deplaseaza (lateral) pe stand prevazut cu platane de deplasare unghiulara si axiala. Daca cumva incearca sa puna vreun elastic cu un pendul peste rotile din spate..fugi ..fugi cat poti. Aceasta metoda nu este precisa decat pentru Moskvici 402, UAZ 369 si Jiguli :D

Edited by safari hunter, 11 February 2008 - 22:12.


#14 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 12 February 2008 - 20:46

Ar putea fi si din coloana de directie? Am si un joc foarte mic la volan. In momentul in care am luat bordura ,volanul a avut tendinta sa se roteasca in stanga dar am tinut tare de el . O poza cu suspensia mai jos,ignorati semnul rosu ,asa am gasit poza.



Attached File  suspensie.jpg   97.53KB   129 downloads

Edited by vasiledintomis, 12 February 2008 - 21:41.


#15 Bimm3r

Bimm3r

    Forumist

  • Membru
  • 173 posts
  • Din:Bucursti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza CDX
  • An:2001

Posted 14 February 2008 - 18:01

Offtopic: cum ai reusit sa iei bordura ? :)

#16 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 14 February 2008 - 21:16

... baietii au uitat sa'ti recalibreze pozitia la volan . Se face pe tester Tech2-GM sau cu OP-COM .

#17 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 22 February 2008 - 04:27

Mda...am facut iar geometria dar acelasi rezultat ,tot sta stramb. Cat despre calibrat cu Tech-2 ,mi-au spus ca nu se face asa ceva.Maine ma bag pe sub ea sa vad ce si cum.

#18 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 23 February 2008 - 10:26

De ce sa nu se faca recalibrarea pozitiei la volan ?
Daca au indreptat/schimbat tot ceea ce a fost strimb si geometria nu iese din tolerantele acceptate atunci problema este de la traductorul de pozitie de pe volan .
Operatiunea de calibrare in sine pe TECH2 este foarte simpla , este ca si cum ai scoate volanul de pe caneluri si l'ai aseza pe pozitie . Daca ar fi fost o operatiune "periculoasa" atunci facilitatea n'ar fi existat pe Tech2 . Mai mult aceasta facilitate exista si pe OP-COM , daca operatiunea de recalibrare nu este necesara - testerul "spune" acest lucru . Poate in service'ul in care ai fost nu au scula necesara pentru a executa acesta operatiune ...

Trebuie sa te obisnuiesti cu gindul ca detii o masina controlata total de calculatoare electronice .
Daca ai facut lucrarea la Kamsas si nu a iesit bine poti sa obtii feedback despre service'uri pe alte forumuri cu vechime/experienta pe Opel , personal recomand Radacini Braila .

#19 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 23 February 2008 - 14:56

O sa merg iar la ei saptamana viitoare. Oricum pana nu iese perfect nu ma las, ori le fac vizite in fiecare zi ori mi-o fac. Oricum o sa fac o inspectie si la alt service ,am impresia ca mi-au lucrat-o cam la misto , si daca gasesc ceva o sa fac plangere la opel romania +dat in judecata.

Va multumesc pentru raspunsuri , o sa va tin la curent pe parcurs.

#20 Lamer

Lamer

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Reno
  • Model:Megan
  • An:2008

Posted 04 March 2008 - 21:19

Recalibrarea nu poate sa corecteze capetele de bara puse aiurea. De aia mecanicii care cunosc cu adevarat, cind desfac capetele de bara retin numarul de ture pina capatul de bara iese de pe bieleta de directie, astfel incit cind monteaza capatul de bara nou, il insurubeaza tot de atitea ori. Avantajul consta in faptul ca volanul va sta ca la inceput iar operatia de regalare convergenta (geometrie) va fi o simpla banalitate (obligatorie totusi) pentru cel care o face.

La o masina simpla, o rezolvare consta in scaoterea volanului si montarea lui in pozitia corecta (țărănie totuși). La o masina cu Airbag si ESP (senzor de pozitie volan) treaba devine periculoasa, dar nu cred ca o sa ii convingi pe aia sa desfaca capetele de bara iar ca sa ajunga volanul drept.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users