Jump to content
Sign in to follow this  
varucu

Roata Spate Blocata

Recommended Posts

Buna ziua. Am un matiz de 9 ani si nu am schimbat niciodata sabotii, am verificat zilele acestea si am constatat ca trebuie schimbati. (au cam 2 mm grosime ferodourile)As fi vrut sa ma duc la mecanic dar n am putere.(financiara) I mi poate spune cineva cum se demonteaza sabotii (se shimba greu )As vrea punctual ,ordinea in care se desface.Multumesc ,

Share this post


Link to post

E destul de complicat. Iti trebuie inclusiv o scula mai speciala care introduce arcurile si sigurantele, plus o eventuala presa de rulmenti. Daca nu esti atehnic, da jos un tambur si o sa vezi singur cum se scot. Ordinea operatiilor la demontare ar fi cam asta:

- dai jos roata

- Slabesti cablul la frana de mana

- scoti capacul central si desfaci piulita de la fuzeta

- dupa caz slabesti (prin gura de vizitare) sabotii (ii departezi de tambur)

- scoti tamburul

- desfaci sigurantele si scoti arcurile care tin sabotii pe platou

- desfaci arcurile din partea de sus a sabotilor, apoi pe cele din partea de jos, deblochezi cablul de la frana de mana si dai jos sabotii

- cureti bine tot ce este acolo, gresezi usor toate piesele in miscare, cu foarte putina vaselina rezistenta la temperatura, cureti bine tamburii, eventual le rectifici gradul de la margine, apoi montezi totul in ordine inversa, cu atentie cand strangi piulita la rulment.

 

ca si chestii unde sa fii atent:

1. Cand scoti/pui sigurantele care tin sabotii pe platou.

2. Cand reglezi jocul intre saboti si tamburi, inainte de a monta tamburul, ai grija ca diferenta dintre diametrul sabotilor in pozitie de repaos si diametrul interior al tamburului sa fie de maxim 3 mm

3. cand reglezi frana de mana

4. cand strangi piulita de la rulment (se strange fie la cuplu, fie la mana - strangi pana cand se blocheaza, apoi slabesti 1/4 tura). Atentie sa pui si vaselina noua la rulment daca tot umbli.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc mult Mircea, m ai luminat asupra problemei , totusi nu stiu cum se regleza jocul dintre saboti si tambur. Nu se regleza automat (ca la dacie)cand actionezi padala de frana ?


Era sa uit , as vrea sa schimb si lichidul de frana si vreau sa stiu daca inlocuirea se face cu motorul pornit sau oprit?Multumesc mult .

Share this post


Link to post

Reglarea se face automat dar e bine sa verifici sistemul de autoreglare sa fie corect montat si sa functioneze.Nu trebuie pornit motorul pentru schimbarea lichidului de frana.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...