Jump to content

 


Photo
* * * * * 1 votes

Matiz Euro 4


  • Please log in to reply
473 replies to this topic

#461 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 931 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 01 July 2017 - 23:07

Sunt perfect de acord cu tine :) Ziceam ca ar da bine ca sleeper, Matizul cu surprize



#462 mr_alexandru

mr_alexandru

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:tg carbunesti
  • Auto:daewoo
  • Model:nubira II
  • An:2007

Posted 05 August 2017 - 21:59

Am văzut că în weekendul asta e etapa de drag la Ianca. Ai fost? Ne poți spune ceva timpi?

#463 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 07 September 2017 - 08:06

Nu am mai intrat de mult pe forum si nu am apucat sa raspund. Nu am fost in August dar planuiesc sa ajung la urmatoarea, tot la Ianca, inOctombrie. De altfel masina nu am mai folosit-o de aproape 7 saptamani ca nu am avut timp de ea. Dupa schimbarea pompei trebuie ajustata presiunea in regulator pt ca merge cu amestec mult prea bogat, si trebuie refacut returul de ulei la turbina. Dupa reparatie jocul in ax s-a micsorat si chiar daca nu mai arunca nimic pe admisie, se pare ca traseul de retur nu mai este suficient de optim incat refuleaza putin pe evacuare si cand intru in boost incepe sa arda acel exces de ulei.



#464 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 24 September 2017 - 16:31

In sfarsit a fost timp sa rezolv si problema cu alimentarea, masina trage la capacitate maxima iarasi. Asadar, pe 7-8 octombrie la Ianca la aerodrom si vom vedea primii timpi masurati pe acest setup.


  • buburuza vesela and tunning4life like this

#465 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 28 September 2017 - 18:27

Si un mic teaser 

 

https://youtu.be/WcreJ3c62Fk



#466 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 05 October 2017 - 21:30

Asadar, pe 7-8 octombrie la Ianca la aerodrom si vom vedea primii timpi masurati pe acest setup.

 

Cursa s-a amanat pana pe 14-15 oct.



#467 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 16 October 2017 - 16:04

Am fost cu taraba la Drag Racing:

 

Boost 0.9, asadar 105 HP (poate ceva mai mult pe noul intercooler care chiar raceste), antilag si launch control pornite.

Cel mai bun timp scos a fost 16.9sec @131 km/h, 60ft 2.6sec. Masina poate clar mai jos dar nu am deloc aderenta pana la 50 km/h unde se opreste in sfarsit din patinat pneurile.

 

Asadar, pt la anul o sa caut sa pregatesc 2 roti fata cu semislick pe ele sa le folosesc doar la concurs.

Cu toate astea m-am clasat pe locul 2 in grupa mea (Street 1, maxim 1.6 aspirat si maxim 1.0 turbo).

 

In finale am eliminat 2 concurenti (o Corsa si o Honda nustiudecare), apoi am pierdut finala contra altei Honde.

 

Urmeaza si ceva video, doar sa-l pregatesc.

Attached Thumbnails

  • 31243124.jpg

  • VAXXi and augustinionut like this

#468 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 16 October 2017 - 23:07

Onboard video

 


  • augustinionut likes this

#469 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 17 October 2017 - 09:50

Sunt curios, timpii au fost aceeasi de fiecare data? Si cam cat timp a fost intre curse?

sunt curios daca intercoolerul face fata sau daca performantele scad la fiecare cursa, daca nu apuca sa se raceasca, asa cum se intampla la unele VAG-uri cu niste smics cam subdimensionate.

 

Cand ajung acasa fac si o predictie cu 105CP si pneuri proaste (aia cu 114CP a dat rezultate mai bune decat ai masurat, ceea ce e si normal).



#470 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 17 October 2017 - 13:03

Pneurile nu's proaste, dar s-a ajuns in punctul ala in care treapta 1 este mult prea scurta si rupe aderenta indiferent ce i-as face. Iar daca pleci mai jos in ture, da in nas si iar nu rezolv nimic.

 

60'feet-ul este oribil pt ca, cu ocazia acestei filmari, am observat ca eu trebuie sa schimb in 2 inainte sa ajung la senzorul de 60 feet. Deci cu raportul final de acum din diferential, chiar si cu aderenta crescuta tot se pierde mult pe plecare.

 

In calificari am dat 3 ture separate, cu timp de racire intre ele amplu. No problem.

 

In finala am avut 3 ture consecutive, asadar un total de vreo 7 minute de cand m-am aliniat prima oara pana cand am terminat competitia.

 

Intercoolerul nu a dat semne de heat soak in acest timp, si spre deosebire de cel vechi (facatura de china), asta de acum chiar coboara temperatura cand esti in boost. Nu am fost atent cu cat pt ca nu stateam cu ochii pe display, dar stiu asta din testele de strada.

 

Oricum, la inceputul finalelor aveam vreo 50 grade in admisie asteptand la start, dupa toate 3 turele era la fel. In timpul cursei cum ziceam, scade in timp ce turbina lucreaza.

 

Cat despre timpi, 90% depinde de cat de exact prind schimbarea 1-2. Intre o plecare buna si o plecare proasta au existat diferente de 0.25 secunde.

 

 



#471 mr_alexandru

mr_alexandru

    Forumist

  • Membru
  • 57 posts
  • Din:tg carbunesti
  • Auto:daewoo
  • Model:nubira II
  • An:2007

Posted 24 October 2017 - 02:26

Bravo pentru rezultat. Te-ai gandit pe viitor sa ajungi și la etapa de la Arad?

#472 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 24 October 2017 - 10:41

Nu e exclus. Pana acu' mi-a fost peste mana, ba am prins cate o perioada in care nu a mers ceva ok la masina, ba nu am avut eu timp. In plus deplasarea la Arad (inclusiv cu participare) implica mai multa organizare, niste concediu luat pe langa weekend, posibilitatea amanarii cursei pe motiv de vreme si atunci da lucrurile peste cap. In plus ar fi indicat sa ai si o platforma on call in caz de se mai intampla vreun ghinion (de fapt aici ar fi mult mai simplu sa o trimiti pe o platforma si sa vii cu o a doua masina 'normala' dar evident se dubleaza si costul). Din astea ca de la curse  :-/


Edited by AmunDei, 24 October 2017 - 10:43.


#473 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 27 October 2017 - 11:46

Ramasesem dator cu niste cifre.

Excelul meu zice asa: cu 105CP@6000rpm, 401m 15.7s cu 144km/h viteza finala.  60fts (18.3m) nu tine minte, insa  zice ca in secunda 2 are 11m, in secunda 3 are 22m. facuti. Treaba interesanta insa este faptul ca el considera ca invarti rotile in gol doar pana la 39km/h, adica are o aderenta sau transfer de mase mai bun decat ce ai observat tu.  Ceea ce ar explica si rezultatele optimiste ale excelului.

 

Apoi am degradat pneurile.... in loc de 0.9 coeficient de frecare am luat in calcul 0.8, iar el considera ca invarti pneurile in gol pana la 56km/h.  Cu pneurile astea "proaste" spune ca 401m in 16.0s si tot 144km/h. Ceva deci nu bate, rezultatele mele sunt in aratura, mult prea optimiste.

 

Sunt curios, aerodinamica e modificata fata de cea stock?  Calculatorul meu considera ca e aceeasi si ca pierderile aero sunt aceleasi. Iar pierderile aero le estimeaza tinand cont de viteza maxima si puterea stock. Daca aerodinamica e diferita (spoilere & shit) ipoteza asta devine falsa.

O metoda de verificare ar fi fost viteza maxima....  insa in cazul tau nu ajuta, viteza maxima e data de turatia maxima a motorului si nu de putere (sau mai bine spus de lipsa ei). (6600rpm luat in considerare).  Cu o alta cutie de viteza ar trece de 200


Edited by mr_, 27 October 2017 - 11:51.


#474 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 550 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 27 October 2017 - 14:49

"401m 15.7s cu 144km/h viteza finala." - ca fapt divers, atata scoate un Citroen Saxo VTS ce vine cu 118 hp de fabrica aspirat, si care termina cursa pe sfarsit de treapta 3.   

 

Sunt multi factori ce ar putea da peste cap calculul teoretic de cel din realitate, masina fiind f usoara, pana si o rafala de vant mai tare din fata poate influenta masiv rezultatele pe o distanta atat de scurta. Si cam a batut vantul in ambele zile, preponderent lateral dreapta-fata.

 

Modificari de aerodinamica fata de stock, daca se pot considera: garda la sol cu 2 cm mai joasa si un ET mult diferit al jantelor ce fac cauciucurile sa iasa un pic in afara aripilor fata.

 

Fun fact  la mine: palierul de putere este aproape constant in intervalul 5900-6500, limitarea este setata pe la 6800, schimburile s-au facut pe la 6700 (atunci cand becul de check engine e setat sa se aprinda automat pt a indica acest lucru).

 

Ce consider eu ca influenteaza foarte mult timpul prost sunt urmatorii factori in ordinea urmatoare, pe care este greu sa-i cuantifici in soft.

 

1)  treapta 1 e suficient de scurta incat sa rupa aderenta instant si sa o mentina asa; side effect de la asta este ca fiind sarcina foarte mica din lipsa de aderenta, practic in treapta 1 motorul nu ajunge la boost maxim dictat asadar nici la puterea maxima.

2)  faptul ca prind schimbarea de treapta inainte de senzorul de 60 ft 

3)  faptul ca masina patineaza putin chiar si dupa intrarea treapta 2

 

Totul se intampla in primii metri ai cursei. Ca sa pui toata puterea jos si sa beneficiezi de conditii optime, trebuie un diferential blocant cu un raport ceva mai lung, roti de diametru mai mare + semislickuri incalzite cum trebuie.

 

Intr-adevar, ipoteza cu viteza maxima nu se poate verifica. Rotile si rapoartele actuale dicteaza o viteza maxima de (parca) 184km/h.

 

In alta ordine de idei, treburi de viitor:

1) investigat de ce, dupa reparatia turbinei (cand imi borsea peste tot ulei), masina inca da cu fum.

 

Cauze:

- retur ulei ce a devenit insuficient dupa aducerea in parametri a jocului in ax a turbinei - ce este acum chiar mai mic decat inainte sa se strice

- backpressure crescut pe evacuare, cauzat tot de aducerea in parametri a jocului in ax a turbinei, ce cumulat cu eliminarea sistemului PCV de fabrica cauzeaza blow-by crescut din motor - asta e greu de crezut inseamna ca uleiul ar ajunge tocmai inapoi pana inapoi la supapele de evacuare (chiar si asa. am oil catch can ce nu a ajuns niciodata pe masina inca, trebuie cumva gasit spatiu pt el)

- uzura segmenti - o posibilitate mare.

2) rezolvat o problema pe circuitul electric de la alarma din cauza careia imi consuma bateria

3) o revizie cap coada: schimb ulei, filtre, distributie, accesorii, frane, lichid racire etc

4) inceput lucrul la stage 3 - interne forjate, axa reprofilata, chiulasa portata, galerie admisie aluminiu, upgrade pompa de benzina si regulator ajustabil de presiune + orice alte maruntisuri mai sunt necesare in acest caz (prezoane chiulasa, garnitura metalica etc)

 

 

 


Edited by AmunDei, 27 October 2017 - 14:58.





6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users