Jump to content

 


Photo
* * * * * 1 votes

Matiz Euro 4


  • Please log in to reply
456 replies to this topic

#441 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 422 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 27 January 2017 - 17:18

Ce parere aveti daca  comparam Fordul cu Matizul in sensul parametrilor :acceleratie si viteza maxima

Vad ca Fordul are cele doua valori inferioare celor estimate de voi pentru Matiz!!!!

1.0 EcoBoost (100 Hp)



#442 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 27 January 2017 - 17:26

Diferenta e normala. Matizul are cel putin 300 kg mai jos ca masa Fordului daca nu mai mult, roti de diametru mai mic si raport scurt in diferential, pe langa cresterea de putere. Toate se traduc in acceleratie in detrimentul vitezei maxime.



#443 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 422 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 27 January 2017 - 17:50

Vad ca Matizul "stock"de 52 hp atinge 100km/h in 17secunde .

Daca reusesti sa faci suta in 9 secunde(pe pista ) eu consider ca este o performanta foarte buna.

Spun asta deoarece nu am incredere sub nici o forma in "dyno"

Unui coleg i-au iesit 20hp in plus fata de puterea data de fabrica fara sa faca absolut nimic la motor!!!!!


Edited by florinellll, 27 January 2017 - 17:51.


#444 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 27 January 2017 - 18:52

Un euro 4 stock (la fel ca al meu) are 48 in carte si tot 48 masurat pe un dyno de la noi. Pe acelasi dyno mi-a masurat mie 80 hp la presiune de 0.4 bar (faceam suta in putin peste 10 sec exact cum estimase si colegul mr_).

 

Acum au iesit 114 la 1 bar, destul de plauzibil, estimarea facuta de mr_ pare a fi destul de realista si ea.

 

Oricum, vom vedea. Pana la cifre de genul asta o sa mai am ceva lucrari de mentenanta normala de facut la ea, ce nu au legatura cu conversia. Abia apoi vom vedea ce poate sa faca.



#445 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2481 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 27 January 2017 - 23:42

@Florinellll

Mie mi-au iesit 16CP in plus pe dyno fata de catalog la masina stock, insa cuplul identic. Cartea zicea 250nm si putere 160CP intre 4500 si 6000 (parca) rpm. In realitate au iesit 255nm.... la 4500 cam 160CP, cum zicea si cartea... insa spre deosebire de carte puterea n-a fost limitata pe tot palierul pana la 6500rpm, ci a fost "lasata" sa mai creasca pana pe la 5200rpm. 

 

Asta explica si de ce majoritatea masuratorilor facute de presa auto a performantelor au iesit mai bune decat valoarea de catalog. 

 

"Softul" meu a dat predictii ale dracu' de bune si la petrolierul meu, si chiar si la citronel. De ex o comparatie intre predictia excel si o masuratoare reala facuta cu un GPS 10Hz am pus aici

http://www.gmclub.ro...drive/?p=580556



#446 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 27 February 2017 - 17:20

Am adus zburatorul acasa. Pe roti. 825 km. Distractie mare, drumuri de rahat, am zis ca rup masina in cateva ocazii.
 
De tras trage, hmm, interesant ca sa zic asa   :D  , desi tot drumul nu am depasit 5500 rpm si cred un 0.8 bar maxim.
 
Cat despre features, sunt de toate:
 
- modulare boost in functie de % TPS si sarcina (exemplu, nu intra in full boost decat daca ajungi la WOT)
- check engine functioneaza drept shift light
- boost controller electronic
- senzor MAP capabil
- ralanti in loop la IAT-uri mari pt a ajuta cu racirea
- un micut display lcd de monitorizare parametri motor (lambda, tps, iat, corectie lambda etc)
- la capitolul ozn ar fi switch-uri de tip analog pt antilag si launch control precum si reglaj manual al clapetei ce se foloseste tot pentru antilag
- semnal turometru direct de pe ECU (are ceva erori sus in ture dar aici e de vina ceasul in sine, erorile existau si inainte)
 
Aditional:
- toata setarea s-a facut pe injectoarele de 250 cc (desi calculul teoretic spune ca nu ar fi fost suficient)
 
In cadrul montajului s-a dat cu delete la:
- ECU stock
- ECU piggyback
- EGR
- AFR AEM
- canistra carbon
- valva PCV
 
2 filmulete scurte aici, vor urma si altele cu siguranta, neaparat pt anti lag  
 

  • Mircea and augustinionut like this

#447 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 06 March 2017 - 23:37

Zgomot d-ala. 
 
Se aude dubios oricum, microfonul de la telefon nu a reusit sa preia tonalitatea corecta.
 


#448 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2481 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 07 March 2017 - 11:38

O masuratoare pe 400m, un 0-100km/h,  ceva? :)



#449 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 07 March 2017 - 13:26

Pai, sper sa ajung la prima etapa care este pe 1-2 aprilie. Daca nu, mai incolo prin Mai. Nu se masoara 0-100 dar probabil pot vedea in functie de timpul atins de la mijlocul pistei, la 201 m.

 

Oricum, als-ul + lc-ul schimba total datele ecuatiei si pana nu am o cronometrare exacta de concurs, orice alta estimare nu prea are rost sa o iau in calcul.

 

Momentan urmeaza sa mai fac niste izolatii pt a reduce temperatura din compartiment si de a incerca sa cobor si mai mult IAT-urile. Per total a scazut semnificativ temperatura sub capota de la ceramizarea galeriei de evacuare dar se poate si mai bine.



#450 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2481 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 07 March 2017 - 16:00

Daca vrei sa scazi temperatura amestecului pentru boost mai sanatos si fara detonatii... injectie de apa?

Aia care pun turbine pe citronele de 1kil au si optiunea asta pentru versiunile cele mai musculoase.



#451 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 07 March 2017 - 16:08

Detonatii nu am, boost mai mult nu e nevoie.

 

Cu modificarea la turbina am reusit sa scadem cu vreo 200 rpm turatia la care intra in presiune, acum incarca la 3000 vazut pe tr 4 si 5. De fapt, turbina baga atat de mult aer incat motorul nu are o eficienta volumetrica suficient de mare incat sa preia tot volumul si arunca compresorul in zona de surge (surge-ul in sarcina si nu cel la ridicarea pedalei). Am gandit un plan pt viitor dar momentan vad ca turbina tine.

 

Momentan caut sa cobor si mai mult temperaturile prin solutii simple. Urmeaza sa montez: banda termo cu titanium (1600C) pt turboback, banda termo simpla (800C) pe admisie, intre compresor si intercooler, mansoane de protectie pt fisele de bujii si tot caut de nebun un turbo blanket dimensionat corect (pt ca nu am mai ajuns sa fac coating si pt turbina si acuma nu o mai dezasamblez, mai ales ca nu stiu cat tine pana va trebui sa o schimb din cauza situatiei descrise mai sus).

 

Stiu ca exista varianta de injectie apa (sau amestec cu metanol ca sa il poti folosi si iarna), dar ala e deja pentru cazuri extreme sau cand spatiu nu permite instalarea de intercooler. Momentan nu e nevoie.


Edited by AmunDei, 07 March 2017 - 16:11.


#452 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 24 April 2017 - 13:47

Jucarii noi.

 

Dimensiune fagure: 380*235*65 mm

 

Cel vechi avea: 380*135 iar grosimea varia de la 50 sus pana la 60 jos.

Attached Thumbnails

  • 18120230_1320945484656507_482759560_o.jpg
  • 18110048_1320945477989841_971322927_o.jpg
  • 18120133_1320945507989838_48958984_o.jpg


#453 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 18 June 2017 - 19:49

O noua runda de modificari aproape completa:

 

- kit reparatie OEM pt turbina

- inca un ventilator pt radiatorul motorului

- intercooler upgrade

- mansoane de protectie pt fisele de bujii

 

Si o poza in timp ce faceam probele de spatiu.

 

Weekendul viitor la Ianca pe aerodrom la drag race.

Attached Thumbnails

  • fitment.jpg

Edited by AmunDei, 18 June 2017 - 19:53.


#454 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2481 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 20 June 2017 - 11:13

Sunt curios sa vedem cifrele!

Un dyno updatat dupa upgradeurile hard?



#455 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 20 June 2017 - 14:07

Si eu sunt curios, daca nu apuca sa faca heatsoak la start sper sa scot cat mai aproape de 15 (macar in calificari). Si asta in conditiile in care prima treapta si o parte din 2 inseamna doar wheelspin, punctul forte nefiind plecarile de pe loc ci reprizele in mers.

 

Cat despre dyno, nu stiu daca mai are sens sa arunc banii pe o sedinta sa vedem ce spor aduce IC-ul. Ideea e ca nu l-am pus pentru a creste puterea in conditii ideale adica dyno, ci doar pentru a micsora pierderile de putere din mersul normal pe strada, fiindca softul coboara boost-ul maxim pe masura ce temperatura in admisie creste. 

 

Dar stai linistit, fise dyno vom mai avea pe viitor, nu e ca si cum se termina modificarile :) Am deja planul pe hartie facut pt urmatorul stage, trebuie doar buget. Iar softul va fi tot in Ungaria.

 

 


Edited by AmunDei, 20 June 2017 - 14:11.


#456 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted 21 June 2017 - 19:35

Aproape stock  :mrgreen:

Attached Thumbnails

  • front.jpg

  • mr_alexandru likes this

#457 AmunDei

AmunDei

    Forumist

  • Membru
  • 538 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:CPB = Cai Putere Bă!

Posted Yesterday, 10:38 AM

Dau aici un copy-paste de la postul original de pe daciaclub:

 

Scurt update:

 

Al doilea ventilator pt radiator e mana cereasca, in sfarsit este tinuta sub control temperatura la lichidul de racire.

 

Intercoolerul lucreaza extrem de eficient. Exemplu:
- Ambient 28 grade afara raportat de accuweather.
- Cruise off-boost: 50-52 grade in admisie
- Accelerez si turbina incepe sa incarce, iar in admisie scade foarte repede pana spre 40 grade.

 

Dezavantaj: fiind suprafata mai mare si fiind foarte aproape de compartimentul motor, nu se ventileaza cum trebuie iar temperaturile off-boost sunt mai mari decat la intercoolerul precedent.

 

Solutie:

- Ventilare capota
- Pentru un spor si mai mare de eficienta, serpentina cu CO2 pe fata intercoolerului.

 

Am incercat o participare la drag race la Ianca. Spun incercat pt ca la 25 km inainte de destinatie, intr-o rampa unde era zona de constructie si o singura banda pe sens, motorul mi s-a oprit in mers si a refuzat sa mai porneasca. Am trecut cu mult noroc de varful rampei din inertie si am tras masina pe dreapta, am ajuns tractat pana la aerodrom, in acest rastimp s-au incins franele fata incat capacele de plastic de la jantele din fata si cele de la piulitele de prezoane efectiv s-au topic pe drum.

Dupa multe runde de diagnosticari, am identificat duminica pe la pranz ca posibil defect senzorul de pozitie axa cu came, pentru ca in rest toate sistemele sunt functionale pe masina.

 

Urmeaza sa incercam unul nou pentru a confirma daca rezolva problema. De intors am ajuns inapoi pe platforma, mare noroc ca intre timp venise cineva cu doua masini pe platforma si am putut face un schimb de locuri cu a mea.

Colac peste pupaza, literalmente la juma de ora dupa ce mi s-a oprit motorul la masina am reusit sa scap telefonul pe jos. Cum legile lui conu’ Murphy functioneaza perfect, m-a prins in unul din putine momente in care era scos din husa asadar sticla s-a facut tandari iar touchpad-ul nu mai functioneaza.

 

Per total un weekend “fun”, infernal de cald si numai cu probleme si cu daune la portofel.

Sper sa rezolv masina si sa o pornesc si daca imi ajunge bugetul, peste inca o luna urmeaza urmatoarea etapa la drag race, sa speram fara alte probleme tehnice si/sau ghinioane.






2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)