Jump to content

 


Photo
- - - - -

Contact pornire Matiz


  • Please log in to reply
194 replies to this topic

#1 csergogaby

csergogaby

    Forumist

  • Membru
  • 242 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Seat
  • Model:Ibiza
  • An:2002

Posted 10 December 2004 - 14:11

In ultima vreme cand scoteam cheia din contact nu mai sarea in afara contactul pentru blocarea volanului si opririi curentului la casetofon.
Ii dadeam una si sarea.
Acum nu mai vrea sa sara deloc.
Am dat cu spray de yale si tot nimic.
M-am dus si in service, mi-au dat cu un spray au umblat putin dar nimic, nu vrea sa sara si astfel trebuie s ainchid casetofonul cu mana si nu se blocheaza volanul. Au zis ca n-au timp sa-l dea jos ca sa-mi spuna daca trebuie sa iau contact nou.
Voi ati patit asa ceva sau ati auzit de vreo solutie?

#2 laurentziu83

laurentziu83

    Lorenzo de la Ivești

  • Membru
  • 5726 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Renault
  • Model:Megane 3
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:ZoHaN

Posted 10 December 2004 - 15:00

Nici cu WD 40 nu merge?
La contact oricum daca e din interior nu prea au ce sa-ti faca. Incearca sa scoti semicochila volanului si sa ajungi la contact. din contact trebuie sa iasa o piesa metalica (asa era la Dacia, Oltcit) care trebuie sa intre la axul volanului si sa-l blocheze. Vezi daca nu jeneaza ceva pe acolo. Daca nu, incearca cu spray-ul degripant sa introduci ulei pe la partea de unde iese piesa din fier si vezi daca se deblocheaza. daca nu, nu mai stiu. as fi venit eu sa ma uit dar trebuie sa plec mai pe seara acasa la GL. Contactele stiu ca nu se prea pot repara.

#3 csergogaby

csergogaby

    Forumist

  • Membru
  • 242 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Seat
  • Model:Ibiza
  • An:2002

Posted 14 December 2004 - 10:26

interesant, nu am mai facut nimic. doar ca am facut un drum mai lung si s-a incalzit in masina foarte tare. cand am oprit masina, a sarit contactul :)
de atunci merge ok, ppoate s-a incalzit uleiul din contact si s-a uns mai bine

#4 laurentziu83

laurentziu83

    Lorenzo de la Ivești

  • Membru
  • 5726 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Renault
  • Model:Megane 3
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:ZoHaN

Posted 15 December 2004 - 11:03

Azi dimineata a cam fost ger. cum s-a comportat contactul?

#5 csergogaby

csergogaby

    Forumist

  • Membru
  • 242 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Seat
  • Model:Ibiza
  • An:2002

Posted 20 December 2004 - 16:46

Nu am mai avut probleme de atunci :)

Edited by csergogaby, 20 December 2004 - 16:47.


#6 csergogaby

csergogaby

    Forumist

  • Membru
  • 242 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Seat
  • Model:Ibiza
  • An:2002

Posted 03 August 2005 - 14:18

vreo jumate de an am umblat iar cu contactul intepenit... Laurentiu mi-a zis sa pun wd40... asta am facut si a mers imediat :)

#7 laurentziu83

laurentziu83

    Lorenzo de la Ivești

  • Membru
  • 5726 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Renault
  • Model:Megane 3
  • An:2009
  • Nr. Inmatr.:ZoHaN

Posted 03 August 2005 - 14:57

Repeti faza cand reapare. Eu am facut asta in iunie 2004 si timp de un an (pana am dat masina) nu a mai reaparut problema.
ai grija cum tii cheia in buzunar, ca o sa fie cam unsuroasa zilele astea

Edited by laurentziu83, 03 August 2005 - 14:58.


#8 gorbyka

gorbyka

    Forumist

  • Membru
  • 53 posts
  • Din:Targu Mures
  • Auto:Matiz 85k km
  • Model:Matiz
  • An:2001

Posted 05 August 2005 - 21:22

Intrebare: cum puneti voi ulei acolo ? cu siringa sau ceva introduceti in gaura cheii ?
:-?

#9 AAdorjan

AAdorjan

    Forumist

  • Membru
  • 684 posts
  • Din:Cluj
  • Auto:Volkswagen
  • Model:Polo
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CJ-52-FLY

Posted 07 April 2006 - 12:31

Contactul imi face fitze :(

Luni fiind o zi foarte ploioasa am pornit dimineata totul in regula. La a doua pornire a zilei n-a mai vrut sa pornesca. Nu invartea electromotorul de loc. Invarteam cheia si nimic. Marti am bagat WD40 si a mers brici pana azi cand iarasi aceeiasi chestie. Intre timp n-a plouat dar azi iarasi ploua tare. Oare o vreo legatura? Ce sa fac sa scap de problema? :(

Later edit: Inca un amanunt. Luni dupa ce am incercat de vreo 20 de ori sa pornesc pornit la 25-a cheia. Am oprit motorul dar dupa aceea iarasi nimic.

Edited by AAdorjan, 07 April 2006 - 12:35.


#10 vio.p

vio.p

    ex viorem87

  • Membru
  • 392 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo, Ford
  • Model:Matiz, Noul Mondeo
  • An:de Crăciun 2004, 2007
  • Nr. Inmatr.:B-41-MGJ ; B 10 MGJ

Posted 17 June 2006 - 23:09

Cand scot cheia din contact imi iese cu tot cu butuc. Ce sa fac? Are o siguranta ceva... sau sa iau altu (si de unde ) ?

#11 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 26 June 2006 - 21:25

Da, are o siguranta care il face uneori foarte greu de scos.LA tine, daca iese singur bine ar fi sa cumperi altul nou si sa te duci la un magazinas de yale care sa ti-l faca sa mearga cu cheia originala ca sa nu cumperi tot setul.

#12 getablonda

getablonda

    Forumist

  • Membru
  • 243 posts
  • Din:Galatiu
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE Power
  • An:2000

Posted 27 June 2006 - 11:40

Eu spun ca nu e stricat butucul, probabil a iesit surubul care il tinea: pozitia 2 din poza.

Attached Files


Edited by getablonda, 27 June 2006 - 11:40.

  • jora victor likes this

#13 dan22y

dan22y

    Forumist

  • Membru
  • 152 posts
  • Din:Ardeal
  • Auto:Renault
  • Model:Megane II
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:XX-yy-ZZZ

Posted 27 June 2006 - 17:44

Aceeasi problema cu contactul, care cateodata sare si cate odata nu sare in exterior, decat ajutat. Am observat insa o chestie: daca rotesc si fortez o idee cheia inspre volan, cand o scot, atunci contactul sare fara nici o problema. Oricum o sa probez o lubrifiere cu WD-40, pe contact, sa vedem cum reactioneaza.

#14 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 27 June 2006 - 22:01

Eu spun ca nu e stricat butucul, probabil a iesit surubul care il tinea: pozitia 2 din poza.

Pai ala nu e surub, este o sarma mai groasa care se baga in orificiul respectiv pentru a putea scoate butucul afara. In imagine este prezentata metoda de scoatere a butucului. Mai zic odata, parerea mea este ca trebuie inlocuit.

#15 getablonda

getablonda

    Forumist

  • Membru
  • 243 posts
  • Din:Galatiu
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE Power
  • An:2000

Posted 03 July 2006 - 14:50

Vineri mi-am reparat si eu contactul, care nu mai sarea.
De fapt nu mai sarea de mult timp, insa de cateva zile nici nu mai inchidea casetofonul, desi i-am bagat WD40 suficient.

Intradevar, acolo e o gaura unde se baga o sarma, sau o surubelnita, pentru a scoate butucul.
Am descoperit ca era un arc rupt, pe care l-am brodit, am dat cu vaselina si am pus totul la loc.
Chiar nu am "timp" acum sa cumpar un butuc nou :((

#16 radu.s

radu.s

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2003

Posted 17 September 2007 - 12:31

Salutare!

Zilele trecute cand am vrut sa ma intorc de la serviciu am descoperit ca am o pb cu masina...si-anume nu puteam s-o pornesc. Bag cheia in contact, rotesc pana se aprind beculetele pe bord, si cand incerc sa pornesc motorul...big surprise...nu se intampla nimic...nici click, nici clap...nici tic nici tac.. nedumerit scot cheia, pornesc si opresc alarma...si incerc din nou, dar tot fara vrun rezultat. Scot din nou cheia si observ ca beculetele de pe bord raman aprinse...deci contactul a ramas pus. Incerc din nou si observ ca cheia se invarte in gol.
Intrebarea mea este ce pot sa fac fara sa fiu nevoie sa duc masina in service?
Evit sa chem o platforma pentru ca mi se pare foarte scump, iar de tractat tot nu-mi vine avand in vedere ca fara motor pornit nu stiu daca pot sa pun frana in timp util...
La service radacini mi-au spus ca ma costa cam 250 de lei sa-mi rezolve problema...bineinteles daca reusesc sa aduc masina in service. Pretul mi se pare deosebit de mare pentru un rahat de butuc, pe care, daca nu ma insel, l-am gasit pe daewooclub.ro cu aprox. 30-40 lei

#17 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10415 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 17 September 2007 - 13:00

RaduS foloseste functia [url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url] inainte de a deschide subiecte existente.
Vezi daca ceea ce s-a scris deja in acest topic nu te ajuta, daca nu va trebui sa inlocuiesti atat contactul (fie doar butucul fie doar contactul electric fie ambele) si eventual toate cele 3 broaste de la usi.

#18 radu.s

radu.s

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2003

Posted 17 September 2007 - 13:16

Ma scuzi. Am citit tot ce era scris in subiect, si a fost o singura persoana care avea o problema similara cu a mea...caruia nu i-a raspuns nimeni. am facut un nou subiect pentru ca mi s-a parut ca am sanse mai mari de raspuns decat cealalta persoana
si pentru ca problema mea era alta decat a celui care a deschis subiectul acesta.

Anyways...thanks for the answer

#19 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10415 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 17 September 2007 - 13:19

Aici nu se discuta de o problema sau de alta anume ci de toate problemele care apar la contactul de pornire la Matiz.

#20 mdascalu

mdascalu

    Forumist

  • Membru
  • 318 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo, Opel
  • Model:Matiz, Meriva
  • An:2004, 2005

Posted 08 January 2008 - 20:45

Ciudat, fara nici un semn masina nu a vrut sa mai pornesca. Pun contactul, se aprind becurile de bord, se stinge MIL-ul, dau sa pornesc si PAUZA. Imping masina, porneste, cumpar contact partea electrica , ajung acasa si stupoare, s-a rupt limba aia de imbinare dintre partea mecanica si cea electrica a contactului. A mai patit cineva asa ceva? Contactul nou, daca-l cumpar are si partea care s-a rupt la mine?
Mentionez ca pe masina totul este bun, la surubelnita porneste, masina nu are nici o alta problema .
Incerc sa atasez niste poze, dar sunt facute cu tel si nu se vad bine.
P.S. Intre timp m-am lamurit cumva... . Dar cum se scot niturile de la sistemul de blocare a volanului stie cineva? Oricum cumpararea contactului nu rezolva problema.

Attached Files


Edited by mdascalu, 08 January 2008 - 21:32.





3 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)