Jump to content
Sign in to follow this  
Tresty

Usi Blocate Din Cauza Inghetului

Recommended Posts

Deschizi cu cheia,fortezi putin dar se deschid.

Share this post


Link to post

Confirm spusele lu @alezz - merge cu cheia din exterior... e posibil sa nu "o ia" din prima, sau para blocata si yala, dar pana la urma merge sigur - la mine de cand a dat gerul doar asa se deschide usa din dreapta fata

Share this post


Link to post

Bagati fara retinere WD40 (cit de mult) in butuc inainte sa fortati cu cheia, va ajuta mult mecanismul. Faceti jocuri mici stinga dreapta, nu fortati dintr-o data. Eu am bagat preventiv acum o luna, inainte sa dea frigurile si nu am avut nici cea mai mica problema cu nici una din incuietori, nici la portbagaj.

Share this post


Link to post

salut !

Oare prin portbagaj pe la cielo ai putea intra in masina? Nu mai stiu daca in spatele canapelei exista traversa de tabla? :-?

Share this post


Link to post

Exista,nu ai ce sa-i faci.

Share this post


Link to post

se pot da jos fetele de la usi daca cu usile inchise?

Share this post


Link to post

Cred ca nu.Pe fata sigur nu .Si daca se poate e mult mai comod cu ele deschise.

Share this post


Link to post

problema ar fi doar surubul din fata (spre balamale) care cred ca e obturat de bord cand e inchisa usa... la restul se poate ajunge

Share this post


Link to post

Si am la Matiz aceeasi problema, cand este foarte frig, dimineata nu mai pot sa deschid usa de la sofer, restul se deschid.

Edited by Yaz

Share this post


Link to post

Pentru astfel de probleme am mai utilizat cu succes un spray "DeIcer". Banuiesc ca se gasesc diverse variante, de la diferiti producatori, prin hypermarket-uri.

Utilizarea preventiva este cea mai buna solutie, indiferent de produsul ales.

Share this post


Link to post

treaba cu portierele inghetate am patit-o si eu

am suflat in broasca cam o jumatate de ora si am actionat cu cheia intermitent cu suflatul si am reusit pana la urma sa deschid masina

treaba este ca nu trebuie sa spalam masina cand se anunta temperaturi sub 0.OC

va dati si voi seama ce frustrare ai cand pleaca toti din parcare si tu te invarti pe langa masina

cum da caldura desfac si eu portierele si curat tot mecanismul de deschidere si al ung cu vasilina siliconica

Share this post


Link to post

postez si eu...cam tarziu (dupa data topicului) dar se apropie iarna si poate ii este de folos cuiva.

evident am aceiasi problema . - solutia nu e solutia de degivrat sau alte spray-uri credeti-ma ca le-am incercat pe toate, si nici apa fiarta TURNATA pe/intre/ sub/  portiera.

 acum cativa ani am vazut un mic filmulet facut de cei de la volvo cu " sfaturi de iarna"

 baza e tot apa fiarta dar nu turnata pe portiera , ca ce ramane poa' sa inghete mai rau ci turnati apa fierbinte intr-un sac menajer (ca e mai rezistent) si il tineti lipit de portiera cateva minute. cel mai repede, la mine cel putin, se dezgheata portiera din dreapta. e si un picut distractiv sa vezi fetele vecinilor care nu inteleg de ce sprijin io portiera si nu suflu ca bezmeticu in "yala" ca ei... :)

Share this post


Link to post

da... nu e exclus sa mearga...

ce trebuie facut insa (si tot aman din lene, sprte rusinea mea) este demontarea broastelor de pe masina, curatirea temeinica si apoi gresarea si remontarea lor ...

Share this post


Link to post

Este adevarat, functioneaza un pic fortata in mod regulat insa ar mai fi o problema, usa ramane lipita de cheder(aici recomand de cand da inghetul sa fie unse cu silicon :thumbl: si se deschid fara probleme

Share this post


Link to post

Bretene, chederele se ung iarna cu glicerina boraxata- gasesti in farmacii recipient 25 de grame la 3,5 lei.

Share this post


Link to post
...usa ramane lipita de cheder(aici recomand de cand da inghetul sa fie unse cu silicon :thumbl: si se deschid fara probleme

 

...Si sa auzi scartaieli, daca le dai cu silicon. Glicerina boraxata sau vaselina siliconica, dar pana la iarna...!

Share this post


Link to post

Am fortat si eu putin usa de la sofer si am reusit sa o deschid dimineata, insa cand am ajuns la serviciu am constatat ca nu se mai deschide. Normal ar fi fost ca dupa ce se dezgheata sa se deschida fara probleme, dar eu cred ca s-a rupt ceva in interior.

Cu cheia se actioneaza, din interior se actioneaza, cu telecomanda se actioneaza (asta inseamna ca toate usile se descuie/incuie) numai cand trag de clapeta din interior sau exterior de pe usa soferului nu se deschide, de parc-ar fi rupt ceva in yala.

Se poate lucra la mecanismul ala cu usa inchisa ? sau cum scot capitonajul usii cu usa inchisa ?

Cu rigla tot lafel se descuie masina, dar usa soferului refuza sa se dechida.

Am sansa sa trag de ceva daca cobor geamul si sa deschid odata usa aia? ca m-am saturat sa tot intru prin dreapta...

Share this post


Link to post

Se poate lucra la mecanismul ala cu usa inchisa ?

 

Se poate dar ceva mai greoi. Dai capitonajul jos prin interior, deschizi usa, dupa cere rezolvi problema cu usa deschisa.

Share this post


Link to post

Am rezolvat. Capitonajul usii nu se poate da jos cu usa inchisa pentru ca e un surub pe undeva prin dreptul bordului, dar daca se scot celelalte 3 suruburi si se coboara geamul, se poate baga mana pe dupa capitonaj si deschide usa. Geamul il cobori ca sa vezi pe unde pui mana si de ce trebuie sa apuci.

Era o parghie metalica rupta (se vede c-am avut ceva draci cand am tras de clanta dac-am reusit s-o rup).

Ca fapt divers: broasca e prevazuta cu o fanta, daca ai o scula potrivita care-o bagi printre usi si impingi pe acolo un lagar, se deschide usa. Numai ca n-am reusit sa confectionez din sarma acea scula si singura solutie e sa fortezi prin interior capitonajul usii.

Share this post


Link to post

eu am rezolvat problema inghetatului de chedere astfel si a mers cand au fost -20 de grade iarna asta la iasi

inainte cu cativa km de a ajunge acasa, am oprit caldura, acasa cand am coborat am sters chederul cu o carpa uscata ca sa nu aiba urme de condens si am lasat geamul deschis cat un deget...ca sa nu faca ulterior condesc(interior calr-exterior rece) si surpsinzator a functionat, dupa ce la -10 grade era ingetata usa...cand nu facusem operatiile de mai sus

Share this post


Link to post
... acasa cand am coborat am sters chederul cu o carpa uscata ca sa nu aiba urme de condens

E suficient atat, restul e un chin inutil.

Share this post


Link to post

Stergerea/curatarea chederelor trebuie facuta regulat sau macar inainte de intrarea in anotimpul rece (pana si producatorii precizeaza faptul ca trebuiesc intretinute ).

Eu folosesc ulei siliconic aplicat cu carpa si nu am avut nici o problema cu chederele.

Probabil ca si glicerina boraxata isi face treaba.

In afara de faptul ca chederele nu mai ingheata, isi pastreaza mai mult timp elasticitatea.

Edited by soricaadrian

Share this post


Link to post

Sal tuturor...si eu am avut mari prb. cu portierele inghetate..dar datorita unor sfaturi utile de la baietii amabili de aici am rezolvat prb. respectiva adica am dat jos capitonajul si am dat cu spray WD40..peste tot dar absolut peste tot pe unde am vazut ca are leagatura cu deschiderea portierei(parghii... cleme... etc) rezultatul a fost cel asteptat de mine...deschid masina fara nici o prb. chiar si la -18C...deci recomand cu caldura aceasta metoda...drumuri libere la toti

Share this post


Link to post

Probleme portiere iarna:

 

1. Usa lipita de cheder.

2. Incuietoare inghetata

3. Mecanism deschidere usa inghetat (incuietoarea e ok)

4. Actuatorul nu deschide/inchide usa, dar se poate deschide cu cheia.

5. Probleme electrice

Rezolvari:

1. Se da cu glicerina boraxata, spray pt chedere sau alte produse speciale pentru chedere.

A nu se da pe chedere cu:

-vaselina siliconica (te murdaresti cand intrii/iesi din masina)

-WD40 (Water Displacement/Inlaturare apa) pentru ca efectul, daca este, e de foarte scurta durata

-alti comusi chimici care nu sunt special conceputi pentru chedere/cauciuc.

 

2. Se utilizeaza lichid pt dezghetare incuietori (se gaseste in orice benzinarie/magazin auto).

 

3. Se ridica manerele portierelor (in special usa stanga fata/sofer) si se da cu WD40 la imbinari (solutia este de scurta durata, dar functioneaza). Cand vine caldura se da jos tot mecanismul incuietoare/parghii/borasca, se curata cu WD40 si apoi se unge cu vaselina. In final se remonteaza totul asa cum a fost.

 

4. Aici pot fi 2 motive

-mecanismul de parghii/broastele sunt gripate (contine vaselina imbibata cu praf) se aplica solutia de la punctul 3.

-actuatorul este uzat si nu mai are putere suficienta: se inlocuieste actuatorul cu unul nou. Usa soferului de obicei are actuator cu 5 fire (contine comanda pentru restul usilor), celelalte cu 2 fire.

 

5. Se verifica circuitele (fire/conectori) si se curata conectorii de oxizi (WD40 sau spray contact). Problemele electrice nu sunt specifice iernii, pot aparea si pe timp ploios/ceata/umiditate.

~~~

Referitor la utilizarea WD40:

WD40 se poate utiliza pentru

-degripare/deblocare suruburi

-protectie si inlaturare rugina

-inlaturare apa

-curatare urme de adezivi, smoala, pete (nu distruge vopseaua)

-antena telescopica automata se poate curata cu WD40 (A nu se unge antena dupa curatarea cu WD40!)

 

A nu se utiliza WD40 pentru:

-curatare senzori si actuatori (IAC,EGR, TPS, corpul clapetei de acceleratie)

-a nu se introduce in motor (poate distruge sondele de oxigen/Lambda si alte componente)

-lubrifiere (are proprietati de lubrifiant pe scurta durata, la imbinari cu frecare trebuie neaparat dat cu vaselina dupa curatarea cu WD40)

~~~

Edited by butysoft
  • Like 2

Share this post


Link to post

eu am rezolvat problema inghetatului de chedere astfel si a mers cand au fost -20 de grade iarna asta la iasi

inainte cu cativa km de a ajunge acasa, am oprit caldura, acasa cand am coborat am sters chederul cu o carpa uscata ca sa nu aiba urme de condens si am lasat geamul deschis cat un deget...ca sa nu faca ulterior condesc(interior calr-exterior rece) si surpsinzator a functionat, dupa ce la -10 grade era ingetata usa...cand nu facusem operatiile de mai sus

 

Subscriu ce a spus colegul prozatos.Merge de minune daca lasi 1 min usile deschise dupa ce opresti masina si dupa ce ai oprit caldura cu 5 min inainte.Eu nu mai las geamul deschis ca m-am trezit cu nameti in masina :) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...