Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Încărcarea acumulatorului la redresor

Recommended Posts

După ce m-a lăsat bateria, şi-am schimbat-o cu una nouă, am zis s-o pun p-asta veche pe redresor. LED-ul ei era roşu, adică "baterie descărcată, trebuie încărcată". Booon.

 

Am scos redresorul, am legat bateria cu - la - şi + la +, şi l-am băgat în priză. La început părea că e totul OK, dar după ~1 minut s-a aprins becul "legare greşită/suprasarcină".

 

Mai e un indicator pe redresor: un ac ce se deplasează orizontal, cu 2 grafice: unul cu 3 segmente corespunzătoare 25%, 50%, 100% şi altul care merge de la 0 la 6 amperi. Nu ştiu ce indică ăsta, că nu are nimic scris. Iniţial era undeva la mijlocul segmentului cu 100%, când se aprindea becul cădea la 0.

 

După câteva secunde, se stingea becul şi urca la loc acul indicator, iar se aprindea becul şi cădea acul; şi iar de la capăt.

 

LED-ul bateriei este acum negru (adică "deteriorată"). Redresorul este pentru baterii de 6 şi 12 V, până la 90 Ah, deci nu el e problema. Bateria nu-i pe gel, ci pe lichid, dar "zero maintenance" - adică nu pot să-i desfac capacul să văd nivelul electrolitului.

 

1. Am stricat eu bateria, şi dacă da - de ce ?

2. Bateria asta nu e gândită pentru a fi reîncărcată ? dacă da, de ce la "legenda" LED-ului scrie că roşul înseamnă "trebuie încărcată" ?

Share this post


Link to post

ciudat. oricum, orice baterie e facuta sa fie incarcata. n-ar tb sa conteze de unde vine curentu, de la alternator sau redresor.

 

redresorul e ok? l-ai mai folosit?

de legarea gresita a bateriei cred ca nu se pune problema... :oops:

Share this post


Link to post

eu am vazut pe niste baterii de masina NU SE INCARCA... dar la urma urmei nu ma pricep asa ca...

Share this post


Link to post

Da, redresorul e ok, a mai fost folosit.

Share this post


Link to post

inseamna ca e un scurt sau ceva de genul asta in baterie...deci... :cadelnita:

Share this post


Link to post

Ai cel putin un element in scurt, poti sa arunci bacteria...

Share this post


Link to post

Aham. Priceput. FYI, bateriile nu se aruncă, se dau la un centru de reciclare pentru că sunt foarte poluante (există lege în privinţa asta !).

Share this post


Link to post

Las-o in fata blocului ca se ocupa conlocuitorii de ea... :lol:

 

Cat despre ce se arunca si ce nu, si ce e toxic si ce nu, vezi mai jos:

Share this post


Link to post

...asha, asha...fii verde... :rotfl:

Share this post


Link to post

Eu aveam acasa un redresor facut artizanal, ne pricepeam eu si cu taica-miu cand sa ne scoatem bateriile de la incarcat, fara indicatoare si cu sistem de genul: firul verde la + iar cel galben la - :lol: . Mai stiu si ca atunci cand puneam aiurea firele facea o flama diferita (muuult mai mare) la borne de cea obisnuita cand cuplam normal firele.

Cat despre baterii, stiu ca le-am aruncat odata cand am facut curatenie la garaj prin apropierea lacului Brates,in tiganie, asa ca nu-mi fac probleme ca ar fi poluat prea mult :lol: . Si acum mor de ciuda ca nu le-am predat la REMAT, luam o groaza de bani pe ele (6 baterii).

Share this post


Link to post

Daca o baterie este foarte descarcata - "moarta" poate sa ia curent mare la incarcare, mult mai mare decat cel pe care poate sa ti-l furnizeze redresorul iar protectia acestuia la supracurent sa intre in functiune indicand ce iti indica. Din punctul asta de vedere un redresor artizanal nu are prea multe fasoane. Poti utiliza unul artizanal si apoi sa treci pe al tau. Daca esti din Ploiesti da-mi un PM si iti pun la dispozitie redresorul meu care nu a dat niciodata gres :wink: .

Share this post


Link to post

Mulţam frumos, dar bateria este deja pe drumul spre ... paradisul bateriilor descărcate :) ce era să fac, s-o ţin 2 ani pe redresor până s-o descărca asta nouă ? :lol:

Share this post


Link to post

Asta e. Am Inteles. Mult noroc cu bateria noua.

Share this post


Link to post

Trebuie deconectata bateria de la borne, in momentul incarcarii pe redresor? Este vorba de un redresor cu impulsuri (acesta).

E adevarat ca bateriile calciu-argint trebuie incarcate la un voltaj mai mare decat cele clasice? (Am buton pe redresor, pentru aceste baterii - cel de temperatura scazuta; scrie in instructiuni ca se foloseste pentru bateriile calciu, mareste voltajul).

Pai atunci, n-ar trebui ca la montarea pe masina, sa se regleze alternatorul altfel, ca sa dea spre baterie o tensiune mai mare?

Este bine o data pe an sa incarc bateria la redresor, chiar daca ea merge ok?

Edited by balanel

Share this post


Link to post

De principiu, DA, trebuie ! Nu se stie cu ce voltaj vine incarcatorul pe baterie si asta se duce pe intreaga instalatie a masinii (care poate suporta 14,5...15 V).

Baterii calciu-argint nu prea exista ptr. auto. Exista baterii cu tehnologie Calciu si da, necesita un voltaj mai mare pentru incarcare, cca 16,5 V, dar asta nu se spune la magazine, ci doar asa, prin documentatiile unor incarcatoare inteligente. Fireste, se reincarca mai greu pe masina, am si eu...

Nimic nu se regleaza la alternatoare, sunt facute ptr. reincarcarea bateriilor normale cu Pb., in care scop genereaza doar cca. 14,5 V.

Nu este necesara incarcarea in atelier odata pe an. Este necesara daca bateria s-a descarcat, caz in care alternatorul si mersul cu masina destul de putin, nu fac fata.

Share this post


Link to post

De ani de zile incarc bateriile pe masinile pe care le-am avut fara deconectarea bornelor. Ce-i drept n-am incercat pe masini din mileniul asta, doar pe Cielo, Tico, Leganza... :rolleyes: Folosesc un redresor Bosch Battmax 8.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Merge, da' nu e bine; daca se buseste ceva-n redresor si iti baga mai mult de 15 V in instalatia masinii crezi ca-i bine ?

Share this post


Link to post

Ecsista vreo jena sa desfaci borna de minus ? Daca da, nu deconenteaza nicio borna, ai ocazia sa vezi pretul.

Share this post


Link to post

Daca se buseste redresorul (in situatia expusa de VAXXi) bateria oricum este dusa indiferent daca este sau nu pe masina!

Nu este insa deloc recomandat sa pornesti motorul cu redresorul conectat la baterie si in functiune. Fluctuatia de curent SIGUR distruge redresorul.

Share this post


Link to post

Culmea e ca am borne cu deconectare rapida (cu ax excentric pe partea de strangere, nu necesita cheie de 10 ca la bornele normale). :redface: Insa mi-e incomod sa fac IDDLE LEARN de fiecare data dupa ce pun redresorul sau sa pun codul la combina audio sau sa rememorez posturile de radio preferate... Cand nu misc o masina mai mult de 10-15 zile voltajul pe baterie scade sub 12,4V si o pun la incarcat 24 ore.

Mi s-a intamplat sa nu o ia Tico la prima cheie pe ger puternic si cu bateria pe duca, am pus redresorul 5 min. si am pornit-o cu el conectat. Tot ce se poate intampla e sa se arda siguranta de 20A a redresorului daca dai o cheie mai lunga.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Daca se buseste redresorul (in situatia expusa de VAXXi) bateria oricum este dusa indiferent daca este sau nu pe masina!

Nu de baterie era vorba, ci de instalatia electrica a masinii, care include si ceva electronica scumpa (si nu este exclus sa fie si sensibila).

 

Si daca tot vorbeam, am vazut la pravalie redresor-incarcator care merge si ca ajutor al bateriei la pornire.

Share this post


Link to post

Si daca tot vorbeam, am vazut la pravalie redresor-incarcator care merge si ca ajutor al bateriei la pornire.

 

Ala rezista la curenti mari pe secundar, in rest functioneaza la fel ca un redresor, asa ca nu vad de ca ar strica ceva din instalatia masinii daca nu deconectez bornele. Eu oricum alimentez redresorul dintr-un UPS APC Smart1500VA, asa ca e protejat la tensiuni de intrare prea mari (nu sunt sigur ca tensiunea de iesire este stabilizata si nu direct proportionala cu cea de intrare).

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Nu cred ca e musai sa fie stabilizata tensiunea pentru incarcarea bateriei, unii zic ca una nestabilizata e chiar mai buna. Redresoarele din comert au filtru? Masinile mele mai primitive n-aveau filtru nici la alternator, bateria juca rolul asta, insa e drept ca erau masini vechi fara electronica sofisticata.

 

Probabil bateria de la care a inceput topicul a fost uzata, plumbu' a plecat din placi si s-a depus pe fund caz in are poate sa provoace un scurt care sa faca inutil orice efort de resuscitare. De obicei cand se intampla asta bateria moare subit, fara sa dea semne prea multe, acum merge OK si peste o ora e complet kaput.

Asta daca e baterie clasica, alea mai moderne habar n-am cum merg.

Share this post


Link to post

Redresoarele din comert, majoritatea, nu au decat un traf, o punte, si spirele conectate la ac - pentru "reglarea" incarcarii.

 

Pentru evitarea pierderii codurilor de cas, memorii, setari AC, idle learn etc etc - eu de cativa ani folosesc la deconectarea bateriei masinilor pentru incarcare/schimbare - un acumulator de UPS (de 4Ah) legat la borne, inaintea desfacerii celui "mare" al masinii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...