Jump to content
Sign in to follow this  
mariann

Schimbare Etrier Cielo

Recommended Posts

salut

 

am cumparat acu ceva vreme un etrier de cielo si as vrea sa il schimb, am citit in manual procedura de schimb numai ca ma nelamureste ceva. acolo scrie ca locasul din jamba unde se prin cele doua suruburi ale etrierului trb trb refacut, dupa desfacerea suruburilor, cu un tarod M12X1,5. este adevarat? asta ar insemna ca nu pot schimba singur etrierul si ca trb sa merg la service :|

 

ms pt raspuns

Share this post


Link to post

Daca nu stii exact cum se face si n-ai ce-ti trebuie sa faci operatiunea, cel mai bine, dat fiind faptul ca e vorba de frane, e sa mergi in service.

Share this post


Link to post

Am scule si ma pricep la mecanica, numai nu stiu daca gaura surubului din jamba trebuie refacuta, caz in care, da merg la un mecanic care are sculele necesare.

Share this post


Link to post

Eu am dat jos etrerii si i-am pus inapoi fara sa rectific filetul din jamba.Daca nu este uzat eu cred ca merge si fara tarod. Tarodul are doar rolul de a curata si rectifica filetul in caz ca este deteriorat.Depinde de ce gasesti cand desfaci cele 2 suruburi.Daca e afectat filetul atunci ai sigur nevoie de tarod ,daca nu, merge si fara .

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Poti sa iti cumperi un tarod ca nu e asa scump.Oricum e mai ieftin decat manopera pt schimbat etrierul ,si ai avantajul ca o sa ai tarodul cand mai ai nevoie.

Share this post


Link to post

da, insa nu am mai folosit niciodata unul si nu m-as risca pe jamba respectiva. ai strans suruburile la 90 Nm ca in carte sau "dupa ureche". Sunt greu de desfacut? 90 Nm mi se pare cam mult.

Share this post


Link to post

Ai nevoie de un imbus de 10mm.Preferabil ceva serios nu dinala ieftin (cele bune pornesc de la 3-4 ron/buc. ,cele slabe iei un set de vreo 6-7 cu 4 ron.)La mine a fost nevoie sa pun un prelungitor din teava pe imbus ca sa pot desface suruburile.Ai grija la capacele acelea de tabla de pe glisiere,se scot prin lovire usoara in lateral ,dar daca sunt indoite iti trebuie noi ,pt ca risti sa nu mai intre la loc.Sunt vreo 20 de ron/set de 4 buc.Am fost atent cat de atre au fost stranse cand le-am desfacut si le-am strans cam la fel.Oricum tre sa tragi sanatos de cheie pt.90 de Nm .Tarodul e usor de folosit,se introduce pe filet cu atentie sa nu intre stramb si se invarte de el cu o cheie de tarozi daca ai ,daca nu o cheie fixa care intra exact pe capatul patrat.Cand simti ca merge foarte greu il ivarti in sens invers o jumatate de tura dupa care invarti iar in sensul de strangere.

Daca nu te descurci da o fuga pana la Cj si pana :drinkers: le schimbam impreuna!

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Daca schimbi doar etrierul e foarte simplu. Nu e nevoie sa desfaci cele 2 suruburi stranse la 90 Nm ci doar pe celelelte acoperite cu capison de cauciuc, care sunt stranse usor (la astea se referea si danutza mai mult ca sigur). Cele la 90 Nm numai cu pistol pneumatic le desfaci (sau cu un imbus ff bun si parghie mare dar eu nu am reusit), dar nu e nevoie decat daca ai suportul etrierului deteliorat sau vrei sa schimbi si discurile.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am schimbat discurile ,nu etrierii.Deci a trebuit la desfac suruburile care intre in glisiere.

Share this post


Link to post

Poate la cielo se pot schimba discurile fara sa dai rama etrierului jos de pe jamba, fiind de diametru mai mic. Si la mine in carte scrie ca nu e necesara decat demontarea etrierului pentru schimbarea discurilor dar eu nu am reusit sa le scot. Ai dat rama etrierului cu tot cu etrier jos de pe jamba? Cu ce scule? Nu ma refer la cele 2 suruburi care gliseaza acoperite cu dopuri de cauciuc ci la celelalte de unde dai jos tot ansablul, rama de fier pe care se sprijina placutele si in care se prinde etrierul cu tot cu el.

 

PS. E posibil ca eterierul meu de pe espero sa fie totusi diferit rau de ala de pe cielo si de aici neintelegerea.

Share this post


Link to post

Fata de cielourile facute inainte de 2000 difera, la cele din 2000 incoace sunt la fel.

Share this post


Link to post

pana la urma la cielo cu roata de 13 de cat sunt imbusurile alea? ca eu mi-am cumparta imbus de 12, ca asa citisem tot pe aici pe forum? tre sa iau si unul de 10?

Share this post


Link to post

Imbus de 10 iti trebue si o fixa de 11.

 

LE. Mai bine o inelara de 11.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

salut . am un cielo si se incinge roata stanga fata , am demontat placutele de frana am aerisito si degeaba mai mult can virez putin stanga are un scartait.trebuie demontat si etrierul?

Share this post


Link to post

mi-am luat cateva ditre piese, dupa ce am montat etrierii de opel placute de frana 48 de lei(cu o reducere pe autokarma) discuri de frana ventilate 110 ron(set)de la un magazin de la scara de la mine pivoti(cca 60 de lei setul) o bucata de teava din linia de evacuare(40 teva+10ron/bucata garniturile) cateva poze cu pisele achizitionate incepand de la cea din acest link pana la sfarsit http://picasaweb.google.com/prozatos/CIELO02#5472708822524217618

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...