Jump to content
Sign in to follow this  
abishoiu

Termostatul La Matiz

Recommended Posts

Imi urca greu temperatura la motor, si am pus mana pe furtunul ce pleaca din termostat si la pornirea de la rece(acul din bord nu s-a miscat din stanga) se incalzeste odata cu motorul, si nu doar in capatul dinspre motor, si si la mijloc, mi se parea normal sa ramana rece pana deschide termostatul. Asa ca am luat un termostat Vernet de 82 de grade si o sa-l schimb, banuiesc actualul termostat blocat deschis.

 

PS doar am dat comanda, dupamasa il iau, astea vin cu garnitura in cutie, sau trebuie luata separat?

Edited by argon

Share this post


Link to post

Sa-l montezi cu orificiul ala in sus. Unii producatori pun si garnitura altii nu, dar se gaseste si separet.

Share this post


Link to post

Au am luat luna trecuta termostat de matiz (pt. Tico) si a venit fara garnitura pe care am cumparat-o separat (9 lei parca).

Share this post


Link to post

Sa-l montezi cu orificiul ala in sus. Unii producatori pun si garnitura altii nu, dar se gaseste si separet.

 

cu pastila de ceara inspre motor, clar. Banuiesc ca nu trebuie silicoane si alte minuni, garnitura noua si atat.

Edited by argon

Share this post


Link to post

O garnitura noua nu necesita nimic.

Share this post


Link to post

Deci sa recapitulez, se da jos filtrul de aer, rezonatorul si furtunele aferente, de desface busonul de la borcan daca motorul e cald, se desfac cele 2 suruburi de 6 ce tin carcasa termostatului(furtunul nu se scoate de pe carcasa nu?), se scoate termostatul vechi..corect?

Share this post


Link to post

Am schimbat si termostatul, problema a fost ca au curs 2 litri de antigel pe toata cutia de viteza,nici nu ma asteptam, daca stiam il scoteam inainte cum zice manualul, dar citind pe aici credeam ca nu o sa curga..eh, asta e.

Share this post


Link to post

Ai deschis inainte busonul de la vas sa scapi de presiune?

Share this post


Link to post

pe aici pe undeva trebuie sa fie-in orice caz in spatele capacului de la delco

post-28106-049477500 1288973852_thumb.jpg

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Da, ala a fost primul lucru care l-am facut, sa scot capacul. A curs tot ce era in vasul de expansiune, si in plus din circuit tot ce are mai sus de nivelul termostatului, era logic, 2 litri au intrat pana la nivel ulterior, noroc ca mai aveam 1 litru de antigel si unul de apa prin garaj. Aviz amatorilor.

Edited by argon

Share this post


Link to post

L-ai pus cu gaurica in sus? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Se poate pune nmai intr-un fel, invers nu intra cum trebuie si sta stramb, se vede ca nu e de acolo.

Share this post


Link to post

... problema a fost ca au curs 2 litri de antigel pe toata cutia de viteza...

 

Asta-i exact ceia ce nu-mi place.

Pentru a evita acest incident, m-am modernizat putin. Un motoras elactric (de la spalator parbriz Scoda) doua capete de furtun subtire de 4mm, doua fire pentru alimentarea motorasului si un flacon pentru lichid. Pierderi, 100-200g lichid , de pe unde mai ramine. Deci, intii scot lichidul si doar dupa desfac coliere ...

 

@argon, un termostat nici n-ai cum sa-l pui invers, probabil ai inteles gresit.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Pai eu am citit topicul..

Apoi se verifica daca termostatul este montat in sensul corect si nu invers.

La unele masini intradevar se poate si invers din greseala, la Matiz nu prea, carcasa termostatului are pe interior niste nervuri care nu lasa termostatul sa intre in sensul invers adica cu pastila spre exterior. Poate merge fortat, dar se va indoi, apropos de pozele de mai sus de pe pagina din postul 23.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Unii sunt foarte puternici.

Share this post


Link to post

L-ai pus cu gaurica in sus? :rolleyes:

 

Era vorba aici nu despre sensul de montare al termostatului ci despre pozitionarea lui cu gaura acoperita cu un fel de nit (ca o supapa de sens) in sus, probabil pentru a diminua debitul de antigel prin circuitul principal inaintea atingerii temperaturii de regim. Despre asta vorbea si Viktor, cred.

Share this post


Link to post

Exact, despre asta-i vorba. In plus ajuta la aerisirea instalati cind faci schimbul de lichid.

Share this post


Link to post

Tot la fel se incalzeste cu termostatul nou, daca nu mai greu, l-am pus in ibric pe cel vechi, si a deschis chiar cand fierbea, adica 100 de grade putin sub zic eu, de aia cred ca se incalzeste mai greu cu asta nou, care e conform STAS 82 de grade. Dar totusi nu inteleg de ce trebuie sa merg 5-6 km sa ajunga la temperatura de regim, numai la diesel se mai intampla asta...sa fie din cauza ca motorul e mic, ardere eficienta, etc?

Share this post


Link to post

Deci, astazi, 9 grade temperatura de afara dimineata, dupa 5 km si 10 minute acul abia a ajuns la jumatea distantei de unde sta in mod normal la temperatura de regim, caldura mai deloc...radiator si furtune calde(calai, nu fierbinti) vi se pare normal? mie nu, pai la -10 grade nu o sa se incalzeasca niciodata...termostatul e nou, d'ala scump, montat corect, cu gaurica in sus...gaurica care sunt sigur ca e problema, trece pe acolo apa, sa incerc sa o astup?

Edited by argon

Share this post


Link to post

La temperaturi exterioare asemanatoare ajungea la regim in 3 km. La temperaturi de -15 ... -18'C o facea dupa 6 km. Un factor determinat il constituie bujiile si avansul static. Tin minte ca, pe bujii eficiente, durata de incalzire scadea la jumate.

Share this post


Link to post

Dar se incalzeste, problema e ca o face cu tot cu radiator, de cand pornesc motorul, stau 2 minute, furtunul de tur si radiatorul in partea de sus sunt calde, acul e tot la minim, am testat si la Espero, si pana nu ajunge acul in pozitia normala de regim, furtunul de tur ce pleaca din termostat e rece, radiatorul bocna de asemenea. In timpul asta baga in interior caldura la greu. Dar nici nu are termostatul gaurica aceea prin care sa treaca ceva.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Am schimbat si termostatul, problema a fost ca au curs 2 litri de antigel ...

Daca slabeai busonul sa scapi de presiune si apoi inchideai busonul, mai curgea ?

Share this post


Link to post

Am slabit busonul prima data, conform a ce ai zis pe acest topic mai la inceput, in conditiile astea a curs cat ziceam, tot din vasul de expansiune, si ceva in plus, si daca ma gandesc bine era normal sa curga vasul de expansiune e deasupra ca nivel. Am mai desfacut odata, dar de data asta am golit vasul de expansiune complet inainte, si tot a mai curs vreo 3-400 ml.

 

Anyway, am descoperit problema, garnitura nu lasa supapa sa inchida, sper ca se vede in poze. Am luat alt termostat made in korea, si acum furtunul e rece pana se incalzeste motorul, si da caldura cum trebuie.

post-3429-097575100 1289219988_thumb.jpg

post-3429-023892100 1289219996_thumb.jpg

post-3429-065448200 1289220047_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dar daca este inchis vasul de expansiune, mai curge, mai are pe unde sa intre aerul ?

Share this post


Link to post

Da, are, numai ca va curge mai incet, nu pleosc tot deodata, doar asa am facut. Anume intra aerul pe la supapa unisens din capac, ca mai e una, de suprapresiune. Si mai poate sa intre si pe furtunul ce merge din chiulasa la flansa calda de la clapeta, si apoi in borcan, odata ce ai desfacut carcasa termostatului, trage aer si pe acolo in vasul de expansiune, sau cel putin, asa ma gandesc eu.

 

Daca lucrii repede nu apuca sa curga asa mult, dar sunt meticulos, pana am curatat supraferete de contact de la chiulasa si carcasa termostatului, aranjat frumos termostatul in locas..dureaza :uff:

Edited by argon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...