Jump to content

 

Photo
- - - - -

Termostatul La Matiz


  • Please log in to reply
219 replies to this topic

#1 abishoiu

abishoiu

    Forumist

  • Membru
  • 10 posts
  • Din:tel aviv, israel
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2000

Posted 24 November 2007 - 12:59

cine ma poate ajuta si pe mine cu descrierea pozitiei termostatului la matiz.am un Matiz si nu locuiesc in Romania si de aceea ma gandeam mai intai de a merge la service sa incerc eu sa rezolv probelma.la viteze mai mari de 70 creste apa dupa care coboara in limite normale la interval de 2 min.daca merg in oras nu are nimic indiferent de aglomeratie. merg ci a 1-a nu creste apa ,merg mai repede creste 70-80 km/h.deasemeni nu am caldura .aeroterma merge dar baga are rece????????am luat un termostat din tara si as vrea sa incep de aici investigatiile.poate ma poate ajuta cineva .multumesc

#2 bogdan_marcu

bogdan_marcu

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2004

Posted 27 November 2007 - 14:17

Cam asa ceva

Attached Files



#3 korydon

korydon

    Forumist

  • Membru
  • 932 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 09 September 2010 - 12:01

Am si eu o intrebare ca tot veni anotimpul "rece" : am vazut si la alte Matiz-uri ca se aburesc geamurile iarna in special cele laterale care nu au sistem de dezaburire, mai ales cele din spate. Este o problema de la termostat care nu baga caldura suficienta in masina sau asta este un defect de proiectare al sistemului de ventilare. Si la mine se petrece acelasi lucru si vreau sa stiu daca trebuie sa schimb termostatul.

#4 duku

duku

    Forumist

  • Membru
  • 26 posts
  • Din:videle
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:de TR

Posted 09 September 2010 - 13:52

se aburesc pentru ca ai dat butonul pe recirculare aer, nu iti ia aer din exterior

#5 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,225 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 09 September 2010 - 15:20

este un defect al modului de utilizare a instalatiei de incalzire/climatizare. Pe perioadele cu umiditate mare nu se merge cu recircularea cuplata si se foloseste ac-ul.

#6 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 832 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 09 September 2010 - 17:00

Eu cred ca tine de conceptia sistemului de ventilatie.La matizul tatalui meu cu ventilatia pe 3 si cu recircularea necuplata, chiar si vara pe ploaie abia dezabureste geamurile fata si parbrizul daca sunt cel putin 2 persoane in masina, la fel si la cel al socrului, dar la asta rezolvam prin cuplarea AC.Si nu toate matizurile au AC.

Edited by danutza, 09 September 2010 - 17:01.


#7 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,225 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 09 September 2010 - 19:07

N-au AC, se deschide 1 cm un geam lateral si ai rezolvat problema si mai elegant :)
  • hitman likes this

#8 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 832 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 09 September 2010 - 20:25

Exact ca la dacia 1300 dar mai nou cu 30 de ani.Problema e ca ploua in masina tot elegant daca ploua putin intr-o parte.

Edited by danutza, 09 September 2010 - 20:27.

  • iuliu m. likes this

#9 jorky1987

jorky1987

    Forumist

  • Membru
  • 121 posts
  • Din:Poeni, Teleorman
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:TR-04-SWF

Posted 11 September 2010 - 19:25

Am si eu o intrebare: se ridca foarte greu martorul de la temperatura lichid de racire.Uneori merg chiar si 60-70 km fara sa treaca de prima liniuta(asta pe timp de vara),iar pe timp rece nu se misca deloc).Totul a inceput dupa ce am facut o planeitate la chiuloasa+ schimabre garnitura.Sa fie termostatul stricat?Dar atunci de ce totusi se ridica nivelul?

#10 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 11 September 2010 - 19:52

Motorul se incalzeste oricum, cu sau fara termostat. Dar exista termostat ? In loc de aceste intrebari si in loc de-a circula zeci si sute de km cu motorul rece, verificai la fata locului pana acum, sunt doar 2 suruburi de desfacut si un buson de la vasul de expansiune, sa omori presiunea lichidului.
  • hitman likes this

#11 jorky1987

jorky1987

    Forumist

  • Membru
  • 121 posts
  • Din:Poeni, Teleorman
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:TR-04-SWF

Posted 11 September 2010 - 20:35

Mai exact cum se verifica termostatul?Capacul de la vasul de expansiune a fost desfacut de mai multe ori.problema e ca se ridica foarte greu nivelul la apa,nu ca nu se ridica deloc.Scuze pt lamuriri,sunt novice in ale mecanicii.

#12 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 11 September 2010 - 21:08

In primul rand se verifica daca garnitura in care se monteaza exista si etanseaza. Apoi se verifica daca termostatul este montat in sensul corect si nu invers. Deci, daca sunt intrunite toate conditiile, dar termostatul nu-si face treaba, e defect. Apoi, costul unui termostat este infim, nu se merita vreo verificare. Astea-s povesti de oameni insurati care vor sa-si gaseasca ceva de facut in timpul liber sa nu-i trimita nevasta la piata.
  • hitman likes this

#13 korydon

korydon

    Forumist

  • Membru
  • 932 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 12 September 2010 - 21:54

sunt doar 2 suruburi de desfacut si un buson de la vasul de expansiune, sa omori presiunea lichidului.

Cum? Nu trebuie scos lichidul de racire din instalatie pentru a schimba termostatul? Din cate am citit in manual nu zice nimic de golit instalatia insa cand l-am intrebat pe tatal meu mi-a zis ca trebuie golit.

#14 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 12 September 2010 - 22:01

... tatal meu mi-a zis ca trebuie golit.

Celor carora tatal nu le-a spus ca trebuie golit lichidul de racire: nu exista alt motiv pentru.

#15 korydon

korydon

    Forumist

  • Membru
  • 932 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 12 September 2010 - 22:13

Am inteles, eu doar informativ am intrebat, ciudat mi s-a parut si mie ca nu scrie in manual ca trebuie golit. As vrea sa imi schimb termostatul sa se incalzeasca mai repede in masina insa e cam greu la mine ca am delco si trebuie sa il dau jos. As mai incerca o varianta : dau numai bateria si filtru de aer jos sa vad daca am loc

#16 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 13 September 2010 - 02:18

Ce legatura are bateria si delco-ul cu demontarea termostatului ? Desfaci un surub de la priza de aer, doua piulite si un colier de la filtrul de aer si faci loc cat China, daca ai nevoie. Unii ar zice ca n-au nevoie nici de astea, in fine, fiecare cu cheile lui.

#17 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 13 September 2010 - 17:00

Dar la scoaterea termostatului n-o sa curga niste antigel si ulei?
Presupunand ca e asemanator cu Tico,unde curge cam 1l de apa

#18 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 13 September 2010 - 17:08

Daca scapi de presiune desfacand busonul la vasul de expansiune, n-are de unde sa curga "apa". Ulei de unde sa curga ?

#19 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 14 September 2010 - 14:51

Eu am zis ce a curs la Tico..si cum blocul motor e aceelasi,sa nu curga si la Matiz

#20 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 14 September 2010 - 15:50

Termostatul la Matiz este inafara blocului motor ! Era suficient sa arunci un ochi:

Attached File  m3c11d21.png   15.95KB   363 downloads




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users