Jump to content

 


Photo
- - - - -

Chiulasa


  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#61 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 14 March 2015 - 22:03

Utilizarea de silicon sau orice alta "solutie" la garnitura de chiulasa este .... sa zicem interzisa ! Orice mecanic responsabil si orice manual de service va face recomandarea respectiva. Acum, daca spui ca nu era silicon obisnuit si nici nu iti aduci aminte ce naiba era ... putem presupune ca era un silicon sau adeziv ingrozitor de puternic. Sa zicem un adeziv poliuretanic rezistent la temperaturi foarte mari ? Daca asa stau lucrurile, in loc de spaclu probabil ca te-ar ajuta un pichamer. Intrucat spui ca nu te mai intereseaza chiulasa, eu ti-as recomanda sa faci tot posibilul pentru a-ti proteja blocul. Si, cum discutiile pe forum raman discutii pe forum, verifica inca o data sa nu iti fi ramas o prindere nedesfacuta. Personal nu am intalnit chiulasa care sa nu se miste de pe bloc. In cel mai rau caz, am vazut mecanici folosind un ciocan de cauciuc ....



#62 smv

smv

    Forumist

  • Membru
  • 576 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo exe GPL
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-53-UMI

Posted 14 March 2015 - 22:28

La chiulase, pentru invingerea aderentelor la bloc, consacrat se foloseste forfecarea in planul garniturii adica, lovirea moderata cu ciocanul din plastic (cauciuc, lemn) in partea laterala, spre capetele  chiulasei, dandu-i un efect de rotire. In nici un caz nu se utilizeaza scule cu efect de pana care distrug planurile (f. important in cazul de fata blocul motor). Daca nu te mai intereseaza chiulasa fiindca este defecta ii poti aplica loviturile mai "apasat" folosind un ciocan de 1Kg. Se mai poate imagina si un sistem de presare-smulgere folosind gaurile filetate din bloc (procedura: se tensioneaza cu moderatie si in aceasta stare se aplica loviturile). Oricum, mecanicii care au aplicat "smacuri" pe garnitura trebuie ocoliti pe viitor (ca sa nu spun vorbe mai "grele"). Se va rezolva dar cu rabdare.


Edited by smv, 14 March 2015 - 22:33.

  • vali b likes this

#63 marin898

marin898

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 8 posts
  • Din:slatina
  • Auto:DAEWOO
  • Model:NUBIRA 2
  • An:2006

Posted 03 May 2015 - 16:01

Am avut si eu o problema grava cu a mea masina , o Nubira 2, 1,6 benzina cu GPL din fabrica,38000 km, masina mea de noua. Am plecat la munte si pe drum am facut un popas . Intamplator cand cobor din masina vad cum se scurgea apa fierbinte pe sub ea,desfac capota si vad ca am bidonul la apa gol,imi fiersese apa iar pe bord nici-o avertizare ,"ceasul " care indica temperatura apei imi arata ca apa este in parametrii normali.

Verific martorii la bord si-mi apare martorul de "check engine" aprins,pana atunci era stins. Completez cu apa sa pot sa merg pana la un service si dupa vreo 20 km, timp in care am mers cu martorul de "check" aprins am noroc si gasesc un service cu niste baieti de treaba care mi-au suntat releul care comanda ventilatorul din spatele radiatorului astfel incat acesta mergea non stop ,am mers cu caldura pornita,noroc ca era si cam racoare si am reusit sa ajung acasa fara sa-mi mai fiarba apa . Mi-au verificat-o cu testerul si nu dadea nici-o eroare asa ca au concluzionat ca am garnitura de chiuloasa dusa.

Intrebarea mea este daca am afectat motorul tinand cont ca pana acasa am mers 150 km,cu pauze in care am tot verificat nivelul de apa dar totusi cu martorul de 'check" aprins?

Si ar mai fi ceva, cat costa ,daca stie cineva ,schimbarea garniturii de chiuloasa?

Va multumesc.



#64 george1

george1

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 1 posts
  • Din:iasi
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:2005

Posted 03 May 2015 - 20:18

teoretic eu spun ca nu ,probabil ai o fisura mica care daca nu turezi motorul peste o anumita turatie nu te deranjeaza,motorul incins miroase 



#65 marin898

marin898

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 8 posts
  • Din:slatina
  • Auto:DAEWOO
  • Model:NUBIRA 2
  • An:2006

Posted 11 May 2015 - 20:42

Ma gandesc la o chestie.Pana s-o patesc cum am spus mai sus gaseam tot timpul sub masina cate o pata de marimea unei monezi de 50 de bani cu antigel dar nu i-am dat importanta cate vreme nivelul apei nu scadea semnificativ,m-am gandit ca pierde pe la vreun furtun.si oricum trebuia schimbat uleiul si ma gandeam ca rezolvam atunci chestia asta. Dupa problema care am avut-o mi s-a strans chiuloasa si pierderea de apa a disparut.Acum ma gandesc daca apa fierbea trebuia ca ventilatorul de la radiator sa-l gasesc pornit iar "ceasul" pentru temperatura apei sa indice asta. Este posibil sa nu fie defecta garnitura de chiuloasa,poate fi alta problema? Vreau sa spun ca masina a mers si merge normal, trage foarte bine,nu scoate fum etc.Acum m-am programat pentru schimbarea garniturii de chiuloasa dar am anumite chestii pe care nu le pricep.Multumesc.



#66 marin898

marin898

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 8 posts
  • Din:slatina
  • Auto:DAEWOO
  • Model:NUBIRA 2
  • An:2006

Posted 14 May 2015 - 13:05

Fratilor am rezolvat "marea problema" . Aceasta a fost busonul de la vasul de racire:))). Nu mai tinea supapa si lichidul fiind sub presiune scotea apa afara. Am schimbat busonul si s-a stins martorul de "check" si totul este normal acum. Am fost cat pe ce sa desfac motorul dar in final am mers la un service autorizat unde in 5 minute mi-au rezolvat marea problema pe care 2 service-uri de "meseriasi" nu au putut. Prin urmare merge-ti fratilor la service autorizat si nu mai lasati toti neispravitii sa-si bage nasul in masinile voastre. O zi buna tuturor.



#67 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 05 April 2016 - 21:05

Salut,

 

Am un Cielo 1.5 / 8v (din '99) caruia intentionez sa-i schimb garnitura de chiulasa (are toate simptomele: fum alb, apa in ulei, ulei in apa si restul combinatiilor).

 

Dup un "tur" prin service-uri, unde am fost privit foarte de sus si cu aroganta specifica ("adu-o la noi si se rezolva intr-o saptamana"), m-am sa ma ocup personal de problema.

 

Am inceput astazi demontarea, dar m-am lovit de o problema: nu stiu cum sa (ajung sa) desfac piulitele de la galeria de admisie. Vreo doua au mers (cele din extremitati) dar celelalte sunt ascunse pe langa/dupa injectoare si nu vad cum as putea introduce o cheie pe-acolo.

 

In plus, se pare ca sunt mai multe suruburi decat la galeria de evacuare. Astfel, in afara de "linia" de sus, din zona injectoarelor, se pare ca ar mai fi si unele mai jos.

 

Ma poate ajuta cineva cu un sfat/informatie in legatura cu demontarea acestei galerii de admisie? Cate si pe unde sunt pozitionate suruburile de fixare ale galeriei de admisie?

 

Este necesar sa demontez injectoarele/rampa de benzina (as prefera sa evit acest lucru)?

 

Aaa, era sa uit: este posibil ca aceasta manevra de demontare a chiulasei sa fie efectuata "din picioare" (adica, fara sa ma bag sub masina)? Nu ma deranjeaza pozitia in sine, dar n-am rampa/groapa si nu prea vad cum as putea "intra" sub masina (parca n-as avea incredere intr-un cric).

 

Multumesc anticipat pentru orice sfat.  



#68 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 05 April 2016 - 21:19

Ia manualul de Cielo de aici. Ar trebui sa te ajute sa identifici toate prinderile. Din ce imi aduc aminte, galeria de admisie este prinsa si in partea inferioara, nu cred ca poti sa scapi de "munca de jos" :)



#69 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 05 April 2016 - 22:42

Multumesc pentru promptitudine! Am o multime de "manuale de service" Cielo dar sunt foarte laconice.. dupa ei, dupa ce scoti bujiile, deja esti cu chiulasa in brate.

 

Stii cumva daca trebuie demontate injectoarele si/sau rampa de benzina? Si daca da, care-i procedura? 

 

Inseamna ca trebuie sa urc masina pe niste borduri, sa am acces pe dedesubt. Aaa, inca o intrebare: galeriile astea (admisie, evacuare) le las "in aer", dupa ce le scot de pe suruburi? Aia de evacuare cred ca s-ar "sprijini" in teava de evacuare si cred ca (ultima) nu se va simti prea bine.. ar trebui s-o sprijin cu ceva pe dedesubt sau s-o leg de sus cu o sfoara/cablu/etc?



#70 cris06

cris06

    Forumist

  • Membru
  • 1722 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe Plus E3, GPL BRC 24-11
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:IS.06.---

Posted 06 April 2016 - 07:41

Demonteaza chiulasa cu galeriile pe ea. E mai usor asa. Daca nu e necesara planarea chiulasei, aceasta se remonteaza pe bloc mai bine (se echilibreaza).



#71 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 450 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 06 April 2016 - 08:08

Nu vreau sa fiu si eu arogant ca cei din service insa problema este mai complexa decat pare

In urma cu 2 ani am facut aceasta operatiune --singur ,100%-- la Leganza,pot sa spun ca m-am cam speriat de complexitatea lucrarii

La 7 dimineata am inceput sa demontez ,la ora19 eram deja  in probe,am parcurs in jur de 60.000km de atunci si totul este ok

Daca ai experienta este foarte posibil sa iti reusasca operatiunea

 

 



#72 mike.omega

mike.omega

    Sofer Cu Acte

  • Membru
  • 2979 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo, VW
  • Model:Nubira II SX GPL, T3
  • An:2004, 1982

Posted 06 April 2016 - 08:55

Rampa cu injectoare este prinsa in vreo 2-3 suruburi iar apoi trebuie doar sa tragi de ea si iese. Montajul inapoi se face in mod invers insa sa te asiguri ca fac "click" garniturile de la injectoare. Asta e partea cea mai usoara :)

 

Si eu recomand demontarea chiuloasei cu tot cu galerii. Si mai recomand inlocuirea garniturilor de la galerii. Eu aproape ca nu am mai gasit-o pe cea de la admisie. 

 

Tot in mod ideal ar fi sa schimbi suruburile cu care se prinde garnitura de chiuloasa de blocul motor, sa le strangi la cuplu si in ordinea descrisa in manual si de la ingineri batrani, dupa 1000-2000 de km, suruburile trebuiesc stranse din nou. Sunt sanse sa trebuiasca sa schimbi si suruburile de la capacul culbutorilor. La Nubira cel putin sunt dintr-un material ciudat care devine casant dupa ce sunt expuse la caldura. Si da, se rup, eu le-am rupt deasupra chiuloasei si le-am scos usor.

 

Bine ar fi sa ai rampa, sub orice forma ar fi ea, si cel putin un cric tip crocodil. Si nu neglija manualul de reparatii! Contine multe informatii utile! Si o trusa de scule mai bunicica!

 

Optional, dar de bun simt ptr motor, ar fi sa dai jos si baia de ulei, sa o cureti, sa schimbi eventual dopul de golire daca are marginile uzate, si sa o montezi la loc cu mastic de etansare. Sa dai jos clapeta de acceleratie si sa o cureti (se inlocuieste si garnitura). Si poti sa inlocuiesti si simeringurile de la supape daca tot dai jos chiuloasa. Poti salva manopera si timpi morti pe viitor. 


Edited by mike.omega, 06 April 2016 - 09:53.

  • dae-woo-doo likes this

#73 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 06 April 2016 - 11:13

Multumesc foarte mult pentru suport si pentru informatii!

 

Din ce-am mai studiat acum (la fata locului), cred ca nici nu merge sa dau jos galeria de admisie de pe chiulasa. Suruburile (piulitele) de pe randul de jos al galeriei de admisie sunt practic inaccesibile (cel putin, "de sus"). Dar nici "de jos" nu vad cum as putea baga o cheie pe-acolo.

 

Problema este ca as demonta bucuros chiulasa cu tot cu galerie, dar.. nu pot sa separ galeria (de admisie) de restul. Furtunele mai subtiri (de pe la clapeta de acceleratie, de la rampa de benzina) le-am scos usor.. dar sunt ceva furtune in partea inferioara a galeriei de admisie (unul gros, care intra in chiulasa si unul subtire, care intra intr-un stut din galerie) pe care nu reusesc sa le scot.

 

Deasemenea, am impresia ca mai exista niste suruburi de fixare a galeriei de admisie pe caroserie/bloc motor (undeva in partea de jos). Imi poate confirma cineva cate puncte de prindere (suruburi) are galeria de admisie? In afara de cele de pe chiulasa, care sunt evidente.

 

Si inca o intrebare de "noob": injectoarele trebuie neaparat scoase? (daca las galeria pe chiulasa) Si.. ce sistem de prindere au injectoarele? (deocamdata, au foarte mult praf/ulei la baza si nu se observa ca lumea)

 

Eu am mai avut "contact" doar cu niste injectoare de Toyota, care erau fixate cu un fel de furca.

 

Din pacate n-am rampa/sant.. nu sunt nici in fata blocului, ci in garaj/curte. Cred ca va trebui sa car niste borduri de prin gradina si sa fac doua "ziduri", pe care sa urc macar rotile din fata.

 

Oricum, operatiunea este ireversibila - trebuie s-o duc pana la capat, orice-ar fi. Sper sa nu se supere mecanicii (onesti) care frecventeaza forumul, dar eu am avut parte de 7 din 7 aroganti si atoatestiutori (de la TOATE service-urile unde am fost) asa ca n-am sa mai ajung acolo (vreodata) cu masina asta.

 

Chiar daca e din '99, are doar 94 000 km ("reali", am fost singurul proprietar) si am s-o pastrez pana moare unul dintre noi (eu sau ea!). Astia din service, cand aud de "varsta" masinii, au impresia ca-s vreun mort de foame care nu-si permite decat masina asta si (precum hienele) mai sar si ei "la gat", gandind ca-s la ananghie si o sa dau oricat si orice ca s-o repar.

 

Nevermind, scuze pentru off-topic.

 

Deci, in momentul acesta, nu mai stiu cum sa continui separarea galeriei de admisie de restul "masinii" (sa ramana cuplata doar la chiulasa). 

 

Multumesc anticipat pentru orice informatii.



#74 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4943 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 06 April 2016 - 15:59

Deci da, galeria de admisie este prinsa de un suport metalic cu 2 suruburi la care va trebui sa te chinui prin partea de jos cu motorul in brate, altfel nu ai nici o sansa.

De obicei chiulasa se da jos cu tot cu galeria de admisie. Cea de evacuare se poate desface. Va trebui sa "golesti" toata galeria de furtune, fire...etc cu atentie si eventual le notezi. Mufele de la senzorul de temperatura si cea mica de la delco sunt identice si se pot inversa cu usurinta, caz in care motorul nu porneste. 

Injectoarele nu sunt prinse cu..nimic in galerie, sunt pur si simplu prin presare. Daca desfaci cele 2 suruburi de la rampa de injectie si tragi de ea...ies toate si raman pe rampa (unde sunt prinse cu niste clips-uri metalice). Conductele de tur, retur nu cred ca e nevoie sa le scoti din rampa, o lasi asa acolo.

 

Recomand sa iei niste "capre" si sa suspenzi tot botul masinii ca sa ai loc. Daca nu, poti folosi o combinatie intre rotile fata si sigur gasesti tu niste lemne prin curtea aia de adaos. Nu o lasa doar pe cric.

 


Edited by Dj_Dark, 06 April 2016 - 16:00.

  • dae-woo-doo likes this

#75 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 06 April 2016 - 17:43

Multumesc foarte mult pentru indiciu. 

 

Tocmai am suspendat partile lateral-fata ale masinii (pragurile) pe niste borduri/lemne (am folosit intai cricul) astfel ca s-a creat ceva "loc". In 5 min, voi intra sub ea sa desfac acele doua suruburi.

 

In ce priveste injectoarele, am scos deja conductele de tur-retur, deci am sa las rampa pe galerie. E vreo problema daca raman injectoarele conectate sau se "ating" de chiulasa/blocul motor cand voi extrage chiulasa?


Gata, am reusit sa extrag chiulasa.

 

Btw, a trebuit sa scot doar un surub de dedesubt - respectiv cel care fixa suportul metalic al galeriei de sasiu.

 

In afara de faptul ca am gasit apa in doua pistoane, restul pare ok. ;) Adica nici garnitura de chiulasa nu e prea arsa, dar sigur a avut probleme. Cand am scos-o, s-a cam descompus (probabil este "efectul" siliconului pe care-l pun astia in service, cand schimba garniturile. Un strat consistent din garnitura a ramas lipit de blocul motor, deci o sa am de "lucru".

 

Aaa, si nici prezoanele chiulasei nu erau prea stranse (unele erau chiar foarte slabe). Probabil ca apa a intrat pe langa garnitura, pentru ca nu exista nici un canal "sapat" sau "ars" in garnitura.

 

Garnitura nu era originala, ci a fost schimbata acum vreo 4 ani intr-un service. La vremea respectiva, deteriorarea garniturii s-a produs ca urmare a supraincalzirii motorului, pentru ca indicatorul "specializat" din bord statea in permanenta "la jumate", chit ca apa se scursese pe la un furtun spart iar ce mai ramasese in motor incepuse sa fiarba.

 

Asadar, ca sa parafrazez (si completez) Parazitii, "sa n-ai incredere in femei si-n franele de Dacie".. si nici in "ceasul" de temeperatura de pe Cielo.

 

Okay, sa revin la problemele mele:

 

Vreau sa duc chiulasa la rectificat.. cel mai probabil, trebuie sa o "golesc" complet, nu? (adica, sa o dezechipez de toate alea - supape, arcuri etc).. sau pot s-o duc asa, cu supapele montate?

 

Din ce-am citit pe-aici, e complicat de scos arcurile acelea in regim de amator, deci chiar nu stiu ce sa fac in continuare. Ceva sugestii? 



#76 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 06 April 2016 - 18:12

1. Nu se pune silicon la garnitura de chiulasa, sa nu faci asa ceva. Cel putin la nivel de incepator, chiulasa ar trebui stransa cu o cheie dinamometrica. S-ar putea sa ma insel (din nou te trimit la manual :) ) insa cred ca la Cielo trebuie facuta o strangere si "la cald".

2. Daca nu a mai fost rectificata anterior, chiulasa nu trebuie dezechipata de supape, etc.

3. Lasand la o parte #2, eu iti recomand cu caldura sa duci chiulasa la "preparat" si sa ii schimbi simeringurile de supapa. In plus, eu as face inclusiv supapele si scaunele


Edited by Salex, 06 April 2016 - 18:13.


#77 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 894 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 06 April 2016 - 20:28

Pe garnitura de chiulasa se pune maxim un strat subtire de vaselina, fara silicon.

Nu iti bate capul cu demontarea supapelor... atelierele care fac planari si alte operatiuni de genul le demonteaza si remonteaza. Costul suplimentar e infim... demontarea nu e o problema, ai nevoie doar de un ciocan si o tubulara potrivita, montajul la loc e problema, fara o presa. Lasa-i pe cei de la atelier sa o faca.

Iti recomand si eu sa schimbi simeringurile de supape si sa faci rodajul supapelor pe chiulasa, sau inlocuirea lor daca e cazul. Tot cei de la atelierul de strungarie o fac.

La fel, iti mai recomand o chestie: sa schimbi furtunul de carter din spate, cel din dreapta, cum te uiti la motor, sub galeria de admisie. E un furtunas mic, in L, care e fff dificil de schimbat cu motorul montat la loc. Asta daca e cazul, normal... dar probabil nu a fost schimbat pana acum. Plus garnitura de admisie si cea de evacuare.

La montaj obligatoriu cheie dinamometrica si prezoanele chiulasei stranse la cuplul indicat de manual, si in ordinea indicata acolo.

Si daca tot ai dat-o jos... banuiesc ca n-ai strans bine cu soricei cureaua de distributie pe fulie... va trebui sa pui distributia din nou la punct.

Curata si interiorul galeriei de admisie cat se lucreaza la chiulasa, inclusiv IAC-ul, locasul lui, clapeta etc. Cu un spray de frane iese luna.


  • dae-woo-doo likes this

#78 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 06 April 2016 - 20:56

1.Pai chiar nu aveam de gand sa folosesc silicon. Eu povesteam de "meseriasii" din service, care au schimbat vechea garnitura de chiulasa.

 

2-3. Deci, la "preparat", trebuie sa o duc echipata, asa cum am scos-o? 

 

Ai cumva vreun manual (muuult mai detaliat si mai complet) despre motoarele folosite la autoturisme (constructie, componente, functionare etc)? As vrea sa aprofundez foarte mult "teoria" si sa ma familiarizez si mai mult cu termenii. Manualele astea de service nu prea-mi sunt de folos, din punctul asta de vedere.   


Pe garnitura de chiulasa se pune maxim un strat subtire de vaselina, fara silicon.

Nu iti bate capul cu demontarea supapelor... atelierele care fac planari si alte operatiuni de genul le demonteaza si remonteaza. Costul suplimentar e infim... demontarea nu e o problema, ai nevoie doar de un ciocan si o tubulara potrivita, montajul la loc e problema, fara o presa. Lasa-i pe cei de la atelier sa o faca.

Iti recomand si eu sa schimbi simeringurile de supape si sa faci rodajul supapelor pe chiulasa, sau inlocuirea lor daca e cazul. Tot cei de la atelierul de strungarie o fac.

 

Aha, n-am stiut ca cei cu strungul se pricep si la de/montare. Maine merg cu chiulasa in brate la un atelier.

 

 

La fel, iti mai recomand o chestie: sa schimbi furtunul de carter din spate, cel din dreapta, cum te uiti la motor, sub galeria de admisie. E un furtunas mic, in L, care e fff dificil de schimbat cu motorul montat la loc. Asta daca e cazul, normal... dar probabil nu a fost schimbat pana acum. Plus garnitura de admisie si cea de evacuare.

 

Te referi la furtunul acel gros (vreo 2cm in diametru) si scurt (10x10cm sau cam asa ceva)? Ok, am sa-l schimb. Oricum, voi schimba majoritatea furtunelor pentru ca sunt vechi si nu prea mai etanseaza.

 

 

Si daca tot ai dat-o jos... banuiesc ca n-ai strans bine cu soricei cureaua de distributie pe fulie... va trebui sa pui distributia din nou la punct.

 

Am dat un semn cu markerul pe fulie si pe curea, inainte de a demonta fulia. Cureaua a ramas pe pozitie, in rest.. oare nu va fi suficient sa o montez din nou, la semn?

 

Dupa ce rezolv cu chiulasa si masina e up & running, voi schimba si cureaua de distributie. Deocamdata, nu vreau sa mai bulversez ceva pe-acolo.. 

 

 

Curata si interiorul galeriei de admisie cat se lucreaza la chiulasa, inclusiv IAC-ul, locasul lui, clapeta etc. Cu un spray de frane iese luna.

 

Asa am sa fac.. in plus, vreau sa "dezinfectez" si blocul motor (pe exterior), pentru ca e plin de praf si ulei. 



#79 dae-woo-doo

dae-woo-doo

    Forumist

  • Membru
  • 40 posts
  • Din:Kronstadt
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 07 April 2016 - 16:08

In timp ce inspectam blocul motor (suprafata pe care se amplaseaza chiulasa), am observat ca in orificiile acelea triunghiulare (nu gaurile filetate unde intra prezoanele) exista niste depuneri foarte serioase, cu o consistenta apropiata cu cea a nisipului (dar cred ca este rugina?). 

 

Prin orificiile acestea (si prin cele similare, din chiulasa) circula lichidul de racire, nu? Asta inseamna ca o parte dintre ele, fiind infundate, n-ar mai asigura circulatia corespunzatoare (deci racirea motorului).

 

Problema este ca nu stiu ce este "dincolo" de orificiile acelea.. adica, pot insista cu o surubelnita, sa indepartez "dopurile" respective? Dar unde s-ar duce mizeria si cum as putea s-o indepartez, ulterior?



#80 tunning4life

tunning4life

    Forumist

  • Membru
  • 463 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997

Posted 07 April 2016 - 17:19

Stai cu un aspirator pe gura respectiva cand bagi surubelnita sa cureti, si scapi de problema. Vezi doar sa nu le bagi prin motor. Nu vrei chestii abrazive acolo

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users