Jump to content

 


Photo
- - - - -

Chiulasa


  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#21 albanezu

albanezu

    Forumist

  • Membru
  • 56 posts
  • Din:Cluj-Napoca
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:AA-01-AAA

Posted 11 March 2008 - 22:41

sincer sa fiu am citit articolul din intamplare prin 2004 cand aveam dacia.
la cielo probabil ca nu, dar atunci erau alte vremuri, bani mai putini, posibilitati mai limitate.
in almanahele era descris totul amanuntit cum sa faci treaba buna, cu bani putini, ACASA.

#22 ROV

ROV

    Forumist

  • Membru
  • 150 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:DJ-XX-ROV

Posted 13 April 2008 - 00:05

Chiuloasa e de preferat sa se rectifice dupa fiecare interventie.
Se poate lua mai mult de 0.2 mm :) mult mai mult. Insa deja afecteaza rap de compresie .Oricum la masinile noi exista sonda de detonatie..deci nue  pericol de bubuieli ale pistoanelor.
Creste putin compresia ..scade consumul , creste puterea...cine stie poate te apropii de diesel daca iei mai mult de 2 mm :))

#23 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 14 April 2008 - 18:26

Chiar nu vad de ce ar trebui sa rectific chiulasa daca nu este necesar. E foarte simplu, verific planeitatea. Daca nu e buna, o rectific. Daca e buna, o las in pace, nu ?

#24 EM!L

EM!L

    ASBO

  • Moderatori
  • 4754 posts
  • Din:---
  • Auto:M.B.
  • Model:A 180
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:♫♥♪

Posted 14 April 2008 - 18:36

Atat timp cat planeitatea e ok, si chiulasa este in limitele prevazute de fabricant (nu e sub inaltimea minima prevazuta), n-ai motive sa "iei" din ea.

#25 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 14 April 2008 - 19:11

Atat timp cat planeitatea e ok, si chiulasa este in limitele prevazute de fabricant (nu e sub inaltimea minima prevazuta), n-ai motive sa "iei" din ea.

Scuza-ma EM!L, dar cu asta te-am dat la gazeta :)

#26 alexinno

alexinno

    Forumist

  • Membru
  • 531 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Dacia
  • Model:Logan, 1.5 dci, 90 cp
  • An:2017
  • Nr. Inmatr.:BR-77-RED

Posted 15 July 2008 - 19:15

O intrebare care poate parea prosteasca: exista marci de garnituri de chiulasa care se comporta mai bine la mersul pe GPL (materiale care se reziste mai bine la regimul de temperatura mai ridicata)? Ma refer la faptul ca poate uzina din Craiova a folosit altceva decat gasim noi de obicei prin magazine (marfa coreeana obisnuita). Am gasit garnitura chiulasa SOHC Euro 3 dar nu stiu daca se potriveste sau este mai buna decat una simpla pentru un SOHC coreean 1997.Multumesc!

#27 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 15 July 2008 - 21:33

Exista unele care sunt considerate mai bune, ca de Ex. Victor Reinz, dar nu neaparat pentru GPL. Coreenii au piese foarte bune pentru prima echipare, dar au si proaste si foarte proaste pentru vanzareain magazine. Daca vrei piese bune, oriiei de la ACSA, ori de laimport de producatori consacrati.

#28 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 16 July 2008 - 01:04

La cielo garnitura de chiulasa se arde periodic la 150-200k km datorita unei probleme de constructie a chiulasei la unul din cilindri iar instalatia de gaz dereglata sau reglata pentru amestec sarac(asa zisa economie) accelereaza procesul de ardere al garniturii de chiulasa in acel loc si pe linga asta se mai adauga si supapele de evacuare.

#29 alexinno

alexinno

    Forumist

  • Membru
  • 531 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Dacia
  • Model:Logan, 1.5 dci, 90 cp
  • An:2017
  • Nr. Inmatr.:BR-77-RED

Posted 16 July 2008 - 12:39

Cumparat garnitura chiulasa GM Daewoo pe care scrie Victor Reinz,facuta insa in Korea. Sa vedem cat o sa si tina! Multumesc tuturor pt sfaturi!

#30 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 28 October 2008 - 10:38

Intrebare: Daca trebuie inlocuita garnitura de chiulasa la Cielo SOHC ce alte elemente trebuie musai inlocuite? Ma refer la lucruri gen suruburi pt chiulasa, garnitura de evacuare, garnitura de admisie ... va rog completati voi lista daca e mai mare.

#31 alexinno

alexinno

    Forumist

  • Membru
  • 531 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Dacia
  • Model:Logan, 1.5 dci, 90 cp
  • An:2017
  • Nr. Inmatr.:BR-77-RED

Posted 28 October 2008 - 15:35

Nu trebuie sa desfaci admisia si evacuarea (desprinzi saxofonul),doar schimbi garnitura de chiulasa,simeringurile de supape si prezoanele chiulasei.

#32 nt98adu

nt98adu

    Forumist

  • Membru
  • 595 posts
  • Din:Piatra Neamt
  • Auto:BMW, Peugeot
  • Model:E39 530da touring, 107 TWO
  • An:2001, 2007
  • Nr. Inmatr.:Nou

Posted 28 October 2008 - 15:56

Intrebare: Daca trebuie inlocuita garnitura de chiulasa la Cielo SOHC ce alte elemente trebuie musai inlocuite? Ma refer la lucruri gen suruburi pt chiulasa, garnitura de evacuare, garnitura de admisie ... va rog completati voi lista daca e mai mare.



Garnitura capac, simering distributie, oring delco, simeringuri supape, curea distributie, rola intinzatoare si ce se mai constata cu uzuri (axa came, tacheti, culbutori, bujii). Mai bine schimbi ce trebuie acum decat sa mai desfaci o data.

#33 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 05 November 2008 - 13:10

Intebare practica: Se poate transforma un motor de Cielo SOHC(8 valve) in unul DOHC(16 valve) numai prin inlocuirea chiuloasei? A incervat careva pe forum asa ceva?

Edited by sorin77, 05 November 2008 - 13:10.


#34 alexinno

alexinno

    Forumist

  • Membru
  • 531 posts
  • Din:Braila
  • Auto:Dacia
  • Model:Logan, 1.5 dci, 90 cp
  • An:2017
  • Nr. Inmatr.:BR-77-RED

Posted 05 November 2008 - 20:57

Si cu ECM ce faci?

#35 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 05 November 2008 - 22:09

Se poate transforma un motor de Cielo SOHC(8 valve) in unul DOHC(16 valve) numai prin inlocuirea chiuloasei?

Nu.

PS : CHIULASA

Edited by Salex, 05 November 2008 - 22:10.


#36 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 07 November 2008 - 16:36

Am fost azi pe la un service Daewoo in TM pe Str Miresei, convins ca trebuie sa schimb chiulasa (Cielo '96, SOHC, 125.000Km), voiam o programare pentru a trece la actiune in cursul saptamanii viitoare ...
De ce? Pentru ca dupa ce am spalat motorul, am vazut ca motorul nu mi se pastreaza curat in zona chiulasei. Acolo mustea ulei...
Ulei era vizibil in zona cilindrului 4, dar si undeva printre bujii intre cilindrii 2&3 (in spatele saxofonului).
In sfarsit cei de la service au asteptat sa se se raceasca motorul, apoi au luat o cheie diamometrica si au verificat cat de stranse erau suruburile chiulasei.
Cu ocazia asta au constatat ca in dreptul locurilor unde mustea putin ulei, s-au mai putut stange respectivele suruburi (numai alea, restul erau la ok. la cuplu de strangere daca nu ma insel de 8kg forta). Apoi au spalat cu ceva spray si in urmatoarele saptamani urmeaza sa vad ce se mai intampla, deocamdata se pare ca nu e nici un pericol.

La motor pana acum nu s-a intervenit in nici un fel.Masina are 125.000Km si pana acum nu s-a mai atins nimeni de chiulasa. In sfarsit probabil ca de cand o fost noua chiulasa s-o mai fi lasat, si nu a verifica nimeni cuplurile de strangere.

Partea super din toata povestea asta este ca cei de la service nu m-au taxat cu nimic. Mai rar mi-a fost dat sa trec pe la service si sa nu ma taxeze =))
Acum am rasuflat usurat pe moment ca numai de schimbat garnitura de chiulasa nu imi ardea. [-O<

Edited by sorin77, 07 November 2008 - 16:42.


#37 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 07 November 2008 - 16:36

PS: @Salex, inteles chiulasa! m-am obisnuit insa sa ii spun gresit asa din folclor ... :))

Edited by sorin77, 07 November 2008 - 16:38.


#38 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 22 November 2008 - 10:09

Salut,

Nu stiu daca problema cu care ma confrunt de cateva luni merge discutata in sectiunea aceasta, dar incerc (rog moderatorii sa ma corecteze daca e cazul)
Sa va spun cum a inceput: Celo pe cate il am (st.cu AC si motor exe) se apropria de 60000km deci trebuia sa schimb distributia, asa ca am mers si am cumparat setul respectiv (curele,role,etc) de la acel magazin care are si dezmembrari de langa selgros pantelimon cu factura cu tot (noi)
Si le-am montat la service , ok , dupa app. 17000km, in pasajul de la muncii mi se rupe cureaua de distributie...nasol...nervi... etc. Duc masina tractata la acelasi service (unde am o "cunostinta", ghinionul meu) si se constata urmatoarele: supape + camasile alea pentru ele, lovite si faptul ca trebuia planata chiuloasa, pistoanele erau intregi... au spus meseriasii. Dat find faptul ca nu am avut timp sa umblu sa trag la raspundere magazinul, service-ul, pentru am rezolva problema pe garantia lor am preferat sa platesc eu reparatia (2200 ron) si sa am masina repede functionala (in acest moment regret hotararea mea de a nu face scandal). Acum intervine problema cu care ma confrunt astfel dupa ce au facut ei acolo toate reparatiile am observat ca pierde ulei le la capacul de la chiuloasa asa ca m-am intors in service unde mi-au spus ca ca trebuie inlocuita garnitura, cert este ca au schimbat de doua ori garnitura si tot a curs (explicatia a fost ca nu se mai gasesc garnituri originale si ca astea romanesti sunt proaste), a treia oara au pus silicon+garnitura si nu s-au mai vazut urme de scurgere, dar ulei tot disparea, acum "meseriasii" spunca maninca ulei.
Treaba este urmatoare... nu ma pricep la mecanica si poare o sa-mi spuneti ca am fost chiar fraier la faza cu reparatul pe banii mei, dar spuneti-mi daca e posibil ca o masina la care nu completam ulei intre schimburi sa ajunga sa consume cam 1 L la 1500km???
Acum am completat la ei si au "sigilat" motorul si sa merg dupa 1000km sa vedem ce se intampla, iar dupa ce-si spun parerea vreau sa mai incerc o alta parere (la treaba asta ma bazez pe voi cu o recomandare de incredere)


astept sfaturile voastre

Multumesc!

#39 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 22 November 2008 - 12:49

Am mai intalnit la un tico acelasi fenomen.Dupa inlocuirea supapelor si semeringurilor de supape tot din acelasi motiv( ruperea curelei de distributie)
motorul a inceput sa scoata fum abundent pe evacuare si consuma 1l de ulei la 1000 km.Dupa 2-3000 km s-a desfacut din nou motorul si s-au inlocuit din nou garnitura de chiulasa si semeringurile de supape insa nu s-a schimbat nimic.Totul era ok la testul de compresie insa la fiecare pornire la rece scotea fum ca un vapor si uleiul disparea din motor.Dupa alte cateva mii de km a inceput sa nu mai scoata fum si nici sa mai consume ulei.

#40 sven

sven

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo Cielo
  • Model:std /AC
  • An:2004.03

Posted 22 November 2008 - 19:26

multumesc ovi_jer


Si ce as putea sa fac??? sa fac si eu testul de compresie? si daca e ok sa astept?

Ceea ce vreau sa specific este urmatoarea treaba: ca supapele erau de "reparatia1", iar semeringurile erau standard de aceea acestea din urma au fost rectificate.(la un atelier specializat)

Poate influenta treaba asta???




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users