Jump to content

 


Photo
- - - - -

Chiulasa


  • Please log in to reply
117 replies to this topic

#1 3boLA

3boLA

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo e3
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:b-39-uzz

Posted 08 November 2007 - 18:14

salutt,
am dat chiulaa jos dar nu curgea nu ie stamba , fara probleme.
tre neaparat sa o planez innaite de a o remonta ?
si de ce ?
multumesc

#2 Adi_Iacob

Adi_Iacob

    Forumist

  • Membru
  • 341 posts
  • Din:Haynaut, Mons, Belgia
  • Auto:OPEL
  • Model:ASTRA 1.6 85 kw
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:boooring

Posted 09 November 2007 - 08:21

De ce ai dat chiulasa jos? Daca ai piscat garnitura de chiulasa trebuie verificata planietatea chiulasei. Daca ai verificat-o la un meserias/service, e OK, ca asta nu se face ochiometric. Si daca ai desfacut chiulasa cu motorul complet rece sunt putine sanse sa se modifice planietatea. Un raspuns mai competent de la admini/moderatori, dar baga si tu mai multe amanunte, ca suntem in ceata rau...

#3 Marius*

Marius*

    Forumist

  • Membru
  • 252 posts
  • Din:Bu(_|_)ešti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1999

Posted 09 November 2007 - 09:21

Obligatoriu dupa ce ai demontat chiuloasa, trebuie facuta planeitatea.

#4 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4943 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 09 November 2007 - 10:01

Eu am desfacut-o si pentru o scurgere de apa si remontat-o fara planare si nu am nici o problema. Deci sunt sanse. Mai imporant este sa stii sa o strangi.
@last Asta din auzite sau cum? :)

Este recomandata o verificare planeitate chiuloasa.

Edited by Dj_Dark, 09 November 2007 - 10:08.


#5 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 09 November 2007 - 11:17

Nu este obligatoriu sa faci planeitatea dupa ce desfaci chiulasa(asta daca motivele pentru care ai desfacut-o nu o impun).
Oricum aceasta planeitate se verifica (,) cu scule speciale.

#6 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 09 November 2007 - 12:45

Acum 3 saptamini am montat si eu chiulasa, fara sa ii fac planeitatea.

Un mic adevar exista totusi si cind se spune ca la fiecare demontare ar trebui "luata" putin. Asta pentru a inlatura "amprentele" vechii garnituri care se intiparesc destul de serios in aluminiu.

Eu am procedat in felul urmator: luat smirghel f.f.f fin, facut rost de o bucata de marmura (prezumtiv plana :D) si am slefuit superficial cu marmura+smirghel pina cind au iesit urmele vechi.

Oricum, pentru o treaba facut 100% ca la carte, o verificare se impune. Cel putin asa zic astia in manualul de service ;)

Edited by Salex, 09 November 2007 - 12:45.


#7 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4943 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 09 November 2007 - 16:03

Eu am folosit solutie de curatat carburatoare, mister muscle, o pensula si o carpa pentru aceeasi operatie plus o surubelnita pentru depuneri mai "nesimtite". La fel si la pistoane.

#8 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 09 November 2007 - 16:06

Da,...problema este ca daca nu esti f atent cu surubelnita aceasta poate lasa urme pe chiulasa.
Eu stiu ca se foloseste sabarul.

#9 danidan

danidan

    Forumist

  • Membru
  • 11 posts
  • Din:slatina
  • Auto:daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996

Posted 19 January 2008 - 18:46

Va salut ! In urma cu cateva saptamani am scris un topic cu pierderea lichidului de racire la cielo, am primit sfaturi(multumesc) le-am urmat dar stupoare: tot pierdea...sau mai bine zis ...consuma. Asa cum cred ca v-ati dat seama, aveam chiuloasa fisurata, o fisura mica cam de 1cm , pretul fiind prea mare ptr una noua, dezmembrari nu prea exista in urbea mea, am dus-o la rectificat. Sudorul si-a facut din plin datoria (un bun meserias) dealtfel si persoana care a rectificat-o. In concluzie, ce sperante pot sa-mi fac in folosirea chiuloasei rectificate ??? Mai tine, afecteaza parametrii (la rectificare a luat din chiuloasa 2 zecimi) sau trebuie sa ma gandesc la achizitia alteia ? Alt aspect este acela ca la montare l-am intrebat pe mecanic cand sa vin sa-mi restranga chiuloasa, dar mi-a zis ca la cielo !!! chiuloasa se strange numai o singura data!! (stiam ca dupa un anumit nr de Km se mai strange o data) Deocamdata nu-mi dau seama daca exista vreo schimbare, dar in mod normal ar trebui sa apara ???? Cielo GLE '' 96 :( :( :(

#10 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 19 January 2008 - 20:44

Daca chiulasa a fost montata si motorul a fost pornit, atunci e OK. Teoretic, prin micsorarea chiulasei, se cistiga putin la compresia din cilindru si, tot teoretic, creste putin puterea dezvoltata de motor. Ca si pericol imediat, daca se ia mult la rectificare, e posibil ca pistonul sa atinga supapele. Daca nu s-au auzit zgomote puternice (tacanituri puternice) in plus fata de eventuale belele mai vechi ale motorului, probabil ca ai scapat de necazul asta.

Tot teoretic, daca stringerea se face in ordinea data de manual si la cuplurile specificate atunci nu ai nevoie de restringere. Practic, eu am trecut prin ceva similar si dupa 1500km a fost necesara restringerea. Lucrul asta s-a vazut pentru ca pierdeam lichid. In mod vizibil supura intre chiulasa si bloc, in extremitatea din dreapta. Dupa restringere lucrurile sint OK.

Daca motorul merge OK, nu ai probleme cu lichidul de racire, nu-ti baga ulei sau benzina in lichid, atunci lucrurile ar trebui sa stea bine. Singura slabiciune probabil ca este la sudura, de vazut cum se va comporta chiulasa cind temperatura de afara o sa fie mare.

Bafta !

#11 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 19 January 2008 - 20:52

Daca garnitura de chiulasa este de care trebuie si strangerea se face la valorile date de catre constructor, de ce ar fi nevoie de restrangere ? La motoarele noi nu se practica asa ceva. Care este diferenta ?

#12 naylui

naylui

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:G A L A T I
  • Auto:Daewoo/Suzuki
  • Model:Cielo GLE/ Vitara JX
  • An:'96 KOREA / '97 JAPAN
  • Nr. Inmatr.:GL-72-PAR / B.G.

Posted 20 January 2008 - 15:54

apropo de chiulasa ,cat se poate lua din ea fara sa apara fenomenul de autoaprindere?

#13 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4943 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 21 January 2008 - 10:01

Sunt multe variabile, daca iei prea mult n-o sa mai poti folosi benzina de 95 ever, sunt si eu curios daca a calculat cineva.

#14 naylui

naylui

    Forumist

  • Membru
  • 558 posts
  • Din:G A L A T I
  • Auto:Daewoo/Suzuki
  • Model:Cielo GLE/ Vitara JX
  • An:'96 KOREA / '97 JAPAN
  • Nr. Inmatr.:GL-72-PAR / B.G.

Posted 21 January 2008 - 20:25

Am intrebat cam care ar fi limita, in mm ,iar despre benzina de 95 - nu are nici o legatura cu asta ;prin micsorarea camerei de ardere creste compresia si implicit puterea motorului, practic, nu teoretic.

#15 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 21 January 2008 - 21:00

Eu stiu ca am intrebat o data la atelierul unde am rectificat-o si mi-au zis ca mai mult de 3 rectificari este imposibil sa duca (cea de Matiz, care ziceau ca este chiar subtire). Oricum, cei de acolo erau ei in stare sa spuna daca mai merge rectificata sau nu. Tot la atelier o verifica si daca trebuie rectificata cu un dreptar si o lera. Se punde dreptarul pe cele 4 laturi plus diagonalele si se verifica daca exista "denivelari" cu lera. De obicei trebuie rectificata daca motorul a fost puternic temperat.

#16 DMO

DMO

    Forumist

  • Membru
  • 6 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996

Posted 11 March 2008 - 09:46

cam cat costa sa schimb garnitura de chiulasa si garnitura de capac? la a mea curge bine si saptamana viitoare vreau sa ma duc sa le schimb.la serviceul de vizavi de apaca au zis 450 ron ,iar la autonetul din giulesti mi-a cerut 800 ron.

#17 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4943 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 11 March 2008 - 14:36

Am intrebat cam care ar fi limita, in mm ,iar despre benzina de 95 - nu are nici o legatura cu asta ;prin micsorarea camerei de ardere creste compresia si implicit puterea motorului, practic, nu teoretic.


Si din cate stiu eu la o presiune prea mare benzina se aprinde fara scanteie, de aici legatura mea cu 95. Practic nu am cum sa-ti spun. Mai documenteaza-te daca vrei sa faci asa ceva.

#18 mariann

mariann

    Forumist

  • Membru
  • 19 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:1995

Posted 11 March 2008 - 15:48

O metoda mai putin conventiona, dar mai la indemna, ptr masurarea planeitatii chiulasei este urmatoarea : se pune chiulasa pe un geam si cu o lera se verifica planeitatea.

La Cielo se strang doar o data suruburile chiulasei, rectificarea nu e obligatorie decat daca se impune.

#19 albanezu

albanezu

    Forumist

  • Membru
  • 56 posts
  • Din:Cluj-Napoca
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:AA-01-AAA

Posted 11 March 2008 - 16:47

chiuloasa trebuie planata defiecare data cand este inlocuita garnitura de chiuloasa.
am gasit in nu stiu ce revista..almanah tehnic de prin 89 paremise traba asta.
ideea ii ca la planare iei o zecime...nu`ti imagina 1cm sau mai stiu eu cat.
oricum chiuloasa are un semn pana unde se poate plana, dupa aia intervin alte riscuri.

#20 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5064 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 11 March 2008 - 18:04

... almanah tehnic de prin 89 ...


Vorba romanului (Al. Dumas) ... dupa 20 de ani ! :)

E bine sa verifici planeitatea cind ai ocazia (cind e chiulasa demontata) insa nu trebuie sa faci rectificarea decit daca e necesar. Probabil ca articolul la care faci referire viza situatia in care garnitura de chiulasa s-a busit din cauze termice :D (suprainclazire, racire proasta, lipsa de lichid, etc), cauze care pot duce si la deformarea aluminiului. Daca insa garnitura cedeaza de buna ce este ea (defect de garnitura), clar nu e obligatoriu sa iei inutil din chiulasa ... In manualul de service se specifica pentru fiecare model care este inaltimea minima a chiulasei pentru care functionarea motorului nu va avea de suferit si nici nu va trebui sa umblam la noi cu benzina de 100 sau alte artificii .




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users