Jump to content
Sign in to follow this  
ovi_jer

Recomandari becuri far STANDARD

Recommended Posts

De mai multi ani merg pe Osram Night Breaker (Unlimited, Laser, 150+, 200+ etc). Sunt mai luminoase, iar durata de viata e in jur de 2 ani, desi am avut si care au tinut peste 3.

Am inteles ca de curand au scos cei de la Osram led-uri omologate pt strada, dar la noi nu cred ca se aplica (pt ca RAR si legile tampite). Se gasesc pe la 400 lei setul.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Eu tare mult mi-as fi dorit un night breaker laser +150 de data asta insa n-am avut noroc. Pe site aveau doar ca in magazin pe raft nu, doar H4 si alte soiuri iar mie imi trebuie H7. Acuma si in mijlocul sarbatorilor zic unde naiba sa mai dau seama aiurea cind in majoritatea magazinelor is inchise, astfel le-am luat pe astea silver +130. Multumit de ele nimic de spus da' piticul tot la +150 e, moft ce altceva ca de vazut vad foarte bine si cu astea!

Geo. E diferenta notabila intre +150 si +200? Ma omoara curiozitatea. Defapt am invatat a ma documenta mai in amanut la capitolul becuri dupa ce m-am fript cu un bec cu leji de 150W (E 27 soclu) sa constat ca e mai slab decit cel de 100W de-l aveam, mai puternic la pret doar ca la iluminat ... fu din ciclul "dau un ban da' ... stiu ca nu-l mai am"!

Leji in faruri? Ar fi OK zic eu insa dupa cum turma-i turma ... mi si teama la cite orbitoare pe ulita de s-ar da liber la leji in faruri. Ce-ar fi de am pune-o pe seama decentei si sa studiem/documentam fiecare in parte ce soi de bec cu leji se potriveste farului nostru, sau macar pe-aproape sa se pupe cu oglinda. Numai ca ... "o bagat ciocanele la alimentara, urrraaa" ... si buluc la ciocanele ca deh, asta ne specia, ii intinzi MAN-ului un deget iar el iti zmulge mina din cot! Asta, doar asa sa fim sinceri pina la coada!

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu imi dau seama daca e diferenta notabila intre cele doua... lumineaza bine ambele. Momentan am Laser pe ambele masini, la LED nu m-am bagat pt ca 1. nu sunt legale, 2. ii injur pe aia care ma orbesc cu asa ceva si 3. scumpe. E posibil ca cele de la Osram sa bata corect, cel putin pe lupa ar trebui sa fie ok.

Chinezariile ieftine au cifrele doar pe hartie... am pus si eu leduri in proiectoarele la epica, desi ziceau ca au mult mai multi lumeni, in realitate bat fix la fel ca si halogenele. Doar ca sunt galbene (asa am vrut)

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Rezultatul unui test (video) gasit pe net. Laser-ul il gasesc cel potrivit ca nuanta a luminii. Cool blue intense cam acelasi cu laser-ul. Original-ul si clasic-ul usor galbene iar philips prea cool in spre albastru deja, cel putin din punctul meu de vedere.

 

snapshot.jpg

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Posted (edited)

1. "Laser"-ul e vrajeala de marketing, are legatura doar cu o gravura 

2. Urmaresc si eu LEDurile de la Osram, sunt multe tari in care au fost omologate. Deci, eu nu cred ca trebuie sa fim mai catolici decat Papa, RARul ar trebui sa vada daca e OK alinierea la alte tari din UE si, de aici, sa nu mai stea Politia cu chitantierul doar de dragul de a strange bani la buget.

3. La HIR, Osram LED ofera cam aceeasi lumeni ca si becul incandescent. Deci, nu discutam de dublu sau triplu ... poate sa fir 5-10% in plus. In acest context, as vedea ca avantaje clare culoarea luminii si consumul ceva mai redus. In plus, daca scade temperatura de lucru si scapi de filament, farul ar trebui sa se simta si el mai bine, iar durata de viata a becului ar trebui sa devina, practic, aproape nelimitata. Ca atare, cred ca si costurile ar fi mai mici in timp. Sigur, poate sa crape un driver, in schimb...

Daca nu ar fi ilegale la noi, eu as merge pe Osram LED, fara rezerve. Ca si culoare, pe mine ma coafeaza "day light", deci un 4000K-5000K. Am ramas obisnuit cu halogenul, nu ma simt OK cu culori prea reci.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Acele tari ce au acceptat deja leji in faruri, probabil au parcul auto mult innoit, in majoritatea cazurilor trocarice cu faruri moderne compatibile si lejilor. Nu stiu, doar "cred ca".Trebuie sa stea ceva la baza deciziei. Eu unu mi-s adeptul lejilor si chiar sustin ideia, insa o las la mina specialistilor ce intr-adevar stiu cu ce se haleste chestia asta. Eu unu da, imi pot pune leji in faruri dupa care sa-mi dau cu parerea: ce cool e, ce bine lumineaza, nu deranjeaza pe nimeni in trafic, etc. Asta raminind o parere pur personala si nu purul adevar. De ce "NU" leji in faruri ce nu au fost concepute pentru ... una din explicatii ce am la indemina e ca parcul nostru auto NU a atins acel nivel (technologic vorbind) in care sa fie acceptat ledul in far. Nici in zona nu-s acceptati lejii in faruri de nu-s omologate astfel, nici becurile de pozitie nu le pui cacaniu in dungi ca asa vrea muschiu meu. Ca asa ... de-ar face fiecare ce-l taie pe chelie ... Asta tine de un intreg, de cultura unui popor, ca de dai liber la leji intr-o societate ce sufera de sindromul cocalarismului si pitiponcelei, se lasa cu curcubee si orbitoare pe ulita! Noi, astia de ne mai pricepem si stapinim foarte bine bunul simt, ne vom da silinta de a alege un led pe masura farului nostru, asta numindu-se exceptie iar regula o sa dea cu oistea-n gard! Necunoscatorul (sa nu-l numesc tont sau de rea credinta, ca poate chiar nu stie ce face) merge in magazin isi ia leji si ii baga in far "sa fiu si eu in rind cu lumea" ca-i la moda si se poarta fara de vreun semn de intrebare, o fi asta ceia ce-mi trebuie? Imi bag picioru, led-ui led! Una peste alta, ma mai documentez pe aceasta tema cu toate ca intuiesc de ce NU leji in faruri menite pentru.

Apropo, trocarice ce se construiesc mai nou in Romania vin cu leji ori halogen in faruri?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Orbitoarele!

Ma mai gindesc de sustin ideia lejilor in faruri ori ba! 😉  Sigur, se poate discuta pe marginea reglarii farurilor, cu sau fara caciulita in far ... da' ce-i mult e mult! Miinile sus cei ce dupa un schimb de becuri in faruri, trag la gard (zic la gard ca eu la gard trag, defapt la poarta ajutat de placa furnir parca-i zice, pe care imi fac damblaua cu banda adeziva) sau la perete de verificare.

Share this post


Link to post

Daca doar schimbi becul, reglajul farului ramane acelasi... ce sa verifici? Si daca nu l-ai montat bine (am patit-o, nu se asezase bine in soclu un piciorus), se vede clar ca imprastie lumina aiurea.

@Salex Laser se lauda cu (pana la) 200% luminozitate, unlimited parca 150%... ei ar zice ca lumineaza mai bine, dar practic eu nu imi dau seama. Oricum, bat mai bine ca unele clasice.

Culoarea luminii e dovedit ca influenteaza vizibilitatea. Ochiul uman e obisnuit cu lumina solara, galbuie, nu alb-albastrui, cum sunt cele de 6000k. 4000k e alb curat, cred ca pe la 3500k ar fi un alb-galbui, pt ca 3000k deja e galben galben (am in proiectoare la Epica).

Share this post


Link to post

@Viktor ultimele din gama Dacia ( Duster, Logan, Sandero, Lodgy, Dokker etc) vin cu LED si chiar lumineaza bine. Deci, as specula ca "intarzierea" nu se datoreaza oglinzii in sine, ci LEDurilor ... Tehnologia a evoluat, costurile au scazut etc.

@Geo_ZGA vezi ce am scris mai sus ref la culoare. 4300K e culoarea xenonului de fabrica, nu degeaba ... Sunt mega amuzanti cei cu xenon/LED albastru cand circula noaptea, pe ploaie ... cu 20-30 km/h. Am mers, in repetate randuri, pe Valea Oltului, in astfel de conditii, in spatele unor masini chinuite de asa talent, soferii respectivi chiar nu vad mai departe de 10 metri ... Ma mira doar ca nu au taria de a arunca "super investitia de fite" si sa revina la siguranta

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

De filamentele a doua becuri nu se pupa apar deferente de focalizare a luminii redata de oglinda farului, Geo. Am experimentat acest aspect pe un far de Nexia si 4 buc becuri H4 pe faza scurta. Din 4 becuri, la doua din ele am constatat o dferenta uriasa, la o distanta de 7-8m de perete, diferenta de stinga-dreapta s-a dovedit a avea o abatere undeva la 10cm de semnul dat la centru, unde cade "radicalu", de asemeni diferente pe inaltime undeva la jumatete din devierea (in cm) de stinga dreapta. Acuma, dupa cum bine stim, odata cu marirea distantei, largim unghiul caz in care, daca pina in prezent am avut in far un bec setat din far sa bata unde trebue si il inlocuiesc cu un altul (fara setarea necesara) ce bate spre stinga si mai sus, cu siguranta il bag pe fereastra celui din sens opus, ceia ce nu vreau! De-altfel, mie imi face placere sa ma ocup de chestia asta. Cunosc procedura, spatiu este, de nitica indemanare nu ducem lipsa ... linga un cafeu si-o mahoarca am rezolvat problema! Astfel nu orbesc pe numeni in trafic ca nah, de bine nu pot face, rau nu vreau Punct si de la capat! Avem varianta mult mai la indemina de nu vrem a ne bate capul cu masuratori si alte cele. Caz in care stiu ca am farurile corect reglate, trag la perete la o distanta de aprox. 7-8 m cu farurile aprinse, dau semn (cu banda izolantoare, atentie!) apoi schimb becurile, ce trebuie sa cada la semne in caz ca nu, ii vin de hac! Apropo, am mai intinlit o chestie interesanta si anume, hogeagu'(sticla) unui bec era strimba din tulpina si lumina imprastiat rau. Asta n-are legatura cu testul mai sus amintit. Bec nou nout insa cu defect de fabricatie. Dupa cum noi evitam a pune direct degetatia pe sticla unui bec (pentru a nu imprima grasimi pe sticla ce atrag o supra incalzire si durata mai scurta de viata a becului) pina sa constat ca ceva nu-i in regula. L-am scos si cu convingerea ca nu are ce cauta in far l-am luat la studiat si da, sticla putea fi miscata in soclu (cred ca-i zice) lejer cu mina. Cu siguranta rare cazuri gen insa nu imposibile.

Da Salex, despre asta e vorba din punctul meu de vedere, siguranta in trafic! Poate sa-si puna si cite 4 leji in far ca nu ma deranjeaza, cit timp nu pericliteaza siguranta celorlalti participanti in trafic. Nu de-ajuns ca orbeste pe altii da' nici el/ea nu vede pe unde calca si in loc a cauta miezul problemei, o sa-si traga becoase si mai puternice pentru ca atit ilO ajuta materia cenusie! Mai mult de atit, refuza categoric ca ar avea nevoie de oftamolog. Nu-i de ris si nici in badjocora n-o spun ca nah, e cumva natural a intimpina astfel de obstacole. Oricum, din punctul meu de vedere radacina problemei isi are radacini in cocalarism si pitiponceala!

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Ce inseamna sa ai un batrin pe forum ... 😎

Ase! Din ciclu meserie te halesc! Distanta dintre far si perete e de 7,5m ; far ancorat si nemiscat de la locul lui; telefonul in afet si nemiscat de pe pozitie; scala pe panou de la centru pornind din 5 in 5 cm; 6 buc becuri halogen H4 apoi rezultatul.

Acuma, nu mai retin de in grupa mijlocie ori in grupa mare ... ma rog, inca de la gradinita am luat la cunostinta faptul ca, dupa schimbarea becurilor in faruri trebuie refacuta alinierea acestora altfel ... nu doar ca nu tie clar pe unde calci da' risti sa te trezesti si cu vreo caramida in parbriz! 😅 Asadar, farurile trebuiesc imperechiate ca la carte!

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

Share this post


Link to post

In concediu s-a ars un Osram de-ala 200%, am pus unul mai vechi de-l aveam prin portbagaj. Azi s-a ars si ala... zic hai sa ma risc la niste leduri. 450-550 lei un set de leduri Osram H7 :))))) Am ras, am ras... si am revenit la becurile 200% cu 58.99 bucata.

Share this post


Link to post

Macar erau ventilati leji aia ? Din cite am inteles de nu-s ventilati se prajesc inainte de vreme. Se pare ca nu-s atit de "reci" dupa cum se graieste pe ulita.

Share this post


Link to post

Din poze par sa aiba ceva... nu-mi dau seama daca e ventilator sau doar radiator. Fiind Osram, banuiesc ca sunt mai de calitate si au garantie. Dar tot nu dau minim 450 lei pe un set.

Share this post


Link to post

Intr-o buna dimineata (mai pe intuneric asa) parcat fiind la garaj de multe stele, dau cheie dupa care aprind farurile. In prima faza am crezut ca mi-au "picat" ambele faruri si doar pozitia raspunde la apel ori comutatorul face fente de care chiar am dat de citeva ori pe ON - OFF. Cobor si ma uit sa ma asigur de e ori ba faza scurta aprisa. Era aprinsa desigur, insa statul consistent de lapovita asezat inclusiv pe faruri (cum altcumva ...) fu piedica serioasa luminilor proiectate din faruri. Astfel, in secunda doi se nascu si intrebarea : oare imi doresc eu faruri reci in sezonul rece? Categoric NU! Putina caldura redata de becuri e chiar necesara in faruri sa dezghete hogeagurile cind e cazul. Cel putin din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...