Jump to content

 


Photo
* * * * - 13 votes

Aprindere MIL - Engine Check


  • Please log in to reply
2822 replies to this topic

#2801 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3395 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 12 July 2017 - 13:03

http://www.gmclub.ro...eo-nu-porneste/



#2802 shagman

shagman

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 1 posts
  • Din:Polonia
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Nubira 2.0 TDCI
  • An:2007

Posted 05 August 2017 - 11:36

Salutare

 

Detin un Chevrolet Nubira 2.0 TDCI an fabricatie 2007, am urmatoarea problema/probleme:

 

- Din cand in cand, aproximativ o data la 2-3 saptamani turatiile la relanti cresc la 1000 r/min, ventilatorul de racire porneste instant si dupa cativa kilometri parcursi apare martorul "engine check" . Tin sa precicez ca acest fenomen se manifesta indiferent de temperatura motorul, inclusiv cand motorul este rece ventilatorul porneste.

Dupa alti kilometrii parcursi (in general 1-2 zile condus in oras) dintr-o data turantiile scad la pozitia normala 800 r/min, ventilatorul se opreste, lucreaza in parametrii normali doar cand motorul este foarte cald si "check engine" dispare . Istoria se repeta cum am specificat mai sus o data la 2-3 saptamani sau poate chiar o luna .

Va rog sa ma ajutati cun un sfat, care ar putea fi cauza problemei.

Senzor temperatura lichidului de racire defect? Daca aceasta ar fi problema unde este localizat senzorul?

 

Va multumesc



#2803 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 15 August 2017 - 12:11

Azi am intrat si eu in clubul select al celor cu martorul check engine aprins....masina are putin peste 10 ani si 72.000 km! Revizia a fost facuta acum 2 luni in urma iar de vreo 2-3 saptamani am vazut ca am o scurgere mica de ulei dar uniforma in partea superioara fara sa sesizez ceva insemnat pe joja. Posibil sa fie garnitura capac colbutori, sa fie asta cauza martorului aprins? Am incercat cu un tester insa nu-mi recunoaste eroarea, sters mers un pic dupa care cu motorul lasat pornit la alimentare cu o benzina, am bagat 10litri de 100 de la OMV l-am gasit din nou aprins. Ca modalitate de mers, pana acum 2-3 ani schimbam mereu peste 3.000 rot/min dupa care am lasat-o mai jos fara sa merg subturat.

Motorul, cel putin la mersul in oras, nu prezinta niciun simptom pe care sa-l sesizez, e drept ca am facut doar cativa km!


Edited by starsteel, 15 August 2017 - 12:12.


#2804 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 21 August 2017 - 13:55

Am pus testerul pe ea astazi, cod defect - P0340 pozitie senzor ax came, am schimbat si garnitura capac colbutori, scorurile 66 tester, 56 garnitura ELRING si 80 manopera....gasisem la manopera 50 schimbat ganitura insa nu avea tester dedicat sa-mi citeasca martorul check engine. Studiez topicul parasit, a devenit un jurnal arhiva! 

https://www.autoeco....0956/a14724568/

Martorul air bag mi-a dat 5 coduri de eroare asa ca nu-mi propun sa-l fac, inlocuire senzor ax came acolo unde am fost mi-a mentionat la scor, 400!


Edited by starsteel, 21 August 2017 - 15:22.

  • Wotan likes this

#2805 buburuza vesela

buburuza vesela

    Forumist

  • Membru
  • 140 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001
  • Nr. Inmatr.:B-67-CTS

Posted 21 August 2017 - 19:56

Si care este "minunăția " aia de tester dedicat?
Aveo are OBD, deci ar fi functionat orice tester care suporta OBD.

Edited by buburuza vesela, 21 August 2017 - 19:56.


#2806 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 22 August 2017 - 15:05

Si care este "minunăția " aia de tester dedicat?
Aveo are OBD, deci ar fi functionat orice tester care suporta OBD.

O "minunatie" care sa-ti vada toate erorile in cazul Chevrolet/Daewoo poarta numele Scan100, marea majoritate a celorlalte "obd-uri" iti vor scrie in cazul anumitor erori deja semnalate prin martori de bord, lipsa comunicatie, cod eroare necunoscut, etc, in concluzie fara sa-ti fie de vreun ajutor. 


Edited by starsteel, 22 August 2017 - 15:07.

  • buburuza vesela and Wotan like this

#2807 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 30 August 2017 - 16:44

Istoric la martor aprins - engine check.....revizie 28 iun, concediu sfarsitul lui iulie,  in intervalul 1- 15 aug am observat o usoara pata de ulei in zona capacului culbutori, drumuri scurte si putine prin oras, pe data de 15 aug martor aprins pt prima data in istoricul masinii, aprox. 72.000 km, urmat imediat de o diagnoza fara sa-mi recunoasca codul de eroare, sters martorul, alimentat imediat cu 10 litri benzina omv100 rezervorul avea cativa litri rompetrol95, martorul se reaprinde cand alimentam, motorul fiind pornit, pe 16 aug facut un drum la service pt o programare/lamurire, martor check engine se prezinta stins , 21 aug plecat spre service, martor aprins, schimbat garnitura capac culbutori, diagnoza cu cei 2 martori aprinsi , unul vechi de 2 ani la air-bag rezultat dupa miscarea scaunului la revizie si "nou nascutul" engine check, rezultate P0340 pozitie senzor ax came, recomandare schimbare, si 5 erori la air-baguri, frontale, laterale (am realizat ulterior ca am avut toate mufele desfacute pt a le da cu un spray de curatare fara insa a sterge ulterior eroarea), evident au fost ambele erori sterse, pe 23aug scos masina la o spalare, bordul cu martori ok, imediat cum am iesit de la spalatorie martor aprins - check engine, pe 25 aug facut itp cu martor check engine aprins, in aceeasi zi plecat la drum, se stinge dupa o oprire la iesirea din oras alimentarea cu 10 litri de benzina rompetrol95 insa se reaprinde in cativa km, dupa parcurgerea a 100 km in care martorul mai mereu aprins, forjat putin motorul ca nu-mi permitea traficul, 4000-4500 rot/min, rar un 5000, mai mult cu viteza a 3-a si pe portiuni de 1-2 km plus dupa o fataila cu mai multe opriri prin Focsani martorul se stinge fara sa-l mai vad aprins pana astazi 30 aug. In perioada asta am facut 3 iesiri de cate 11kmx2 , 75kmx2 (dupa o alimentare cu 15 litri petrom95), drumuri de munte plus inca 120km drum intins pana acasa si cateva opriri piata, garaj, cumparaturi, etc.

Am banuit de prima data ca ar putea sa existe o legatura intre pierderea de ulei pe la garnitura capac culbutori si martorul aprins posibilitatea fiind dupa diagnosticare murdarirea senzorul ax came, deasemenea am banuit ca prin simpla stergere a codului de eroare a martorului air-bag e posibil sa nu se mai aprinda.....momentan banuielile par reale, revin daca va fi cazul! Sper ca nu prea curand.....oricum de citit se pare ca nu mai exista amatori insa daca ce am scris foloseste unui singur posesor auto atunci timpul pierdut nu a fost in zadar!


Edited by starsteel, 30 August 2017 - 16:57.


#2808 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 301 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 31 August 2017 - 22:33

Eee.. se mai gaseste cate un cititor si,cum zici,poate ajuta pe cineva



#2809 ionut v

ionut v

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:iasi
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 24 November 2017 - 10:24

Salutare grup! Detin un Aveo 1.4 din 2007,masina luata de noua si condusa doar de mine in parametri normali. Masina are 130000 km si acum doua saptamani am schimbat toate supapele semeringutile bobina din cauza problemelor deja cunoscute. Brusc ma trezesc cu un consum de ulei exagerat adica dupa schimbul de ulei, in 1400 de km au mai ramas 2 litri in motor. Am revenit la service unde au schimbat pe garantia lucrarii semeringurile crezand ca au un defect. Am pus alte semeringuri dar problema persista. Servis-ul zice sa iau in calcul o segmentare. Totusi masina nu a consumat ulei niciodata, pierderi nu sunt, scoate fum in sarcina. E ciudat sa apara problema asta brusc, iar cei de la service nu prea au explicatie la problema asta. O parere ar fi binevenita!

#2810 cris06

cris06

    Forumist

  • Membru
  • 1760 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe Plus E3, GPL BRC 24-11
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:IS.06.---

Posted 24 November 2017 - 19:20

Servisul nu si-a facut bine treaba si n-a verificat etansarea supapelor pe scaune si ghidurile. Supapele noi au fost originale, pe cod de producator? O reparatie la chiulasa se face la un atelier specializat. Eu am patit-o si trag ponoasele! Scoate bujiile si vezi care au ulei pe filet si electrozi si daca sunt ancrasate. Unde ai facut reparatia la chiulasa?



#2811 ionut v

ionut v

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:iasi
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 24 November 2017 - 20:16

Cei de service s-au ocupat de tot(inclusiv chiuloasa). Cand au scimbat semeringurile a doua oara erau urme de ulei in capul pistonului 3 si 4. Reparatia am facut-o sa service Multibrand(in spate la tigarete) si stiu ca baietii vin cu recomandari bune si au lucrat si la Chevrolet pe vremuri.

#2812 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3395 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 26 November 2017 - 10:33

Care au fost acele cauze "deja cunoscute" de s-a lasat cu demontare chiulasa? Constatatorii in cauza, nu cumva au fost concediati de Chevrolet multumita recomandarilor minune ? Ori, cererea si oferta nu-i tocmai clara.

 



#2813 ionut v

ionut v

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:iasi
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 28 November 2017 - 17:59

Au lucrat la service Chevrolet inainte ca acesta sa se inchida(fostul proprietar turc a intrat in faliment), dar nu asta e relevant. Problemele deja cunoscute sunt calaminarea supapelor de care eu nu m-am lovit cat a fost masina in garantie. M-am confruntat cu problema aceasta acum vreo doi ani mai ales in sezonul rece iar solutia data de toate servisuri-le era aceeasi, schimbarea supapelor. Masina mergea neregulat( simptom de mers in 3), dadea in nas la plecarea de pe loc, iar iarna pornea la a doua sau a treia cheie. La aprinderea becului check am facut o diagnoza si a rezultat "missfire" pe un anumit piston( nu mai retin care). Noxele miroseau urat, a gaze nearse dar nu scotea fum. Pana a demara aceasta lucrare, in vara am incercat sa elimin si alte posibile cauze si am schimbat senzor de temperatura, pompa benzina, bujii si fise. Deasemenea au fost verificate sonda lambda si injectoarele, toate in regula, simptomele au persistat, solutia oferita aceeasi (schimbarea supapelor). Asa ca am ajuns sa fac lucrarea, schimbat supape evacuare si admisie, simeringuri, bobina si restul pieselor care includ aceasta lucrare (ulei, filtru, lichid racire, prezoane chiuloasa, garnituri etc)
Am plecat cu masina din service mergand perfect si dupa aprox 2 sapt de mers in oras am plecat la un drum in afara orasului(240km dus intors) timp in care am constatat un tacanit fin care in timp s-a accentuat. Dimineata eram la service cu motorul aproape uscat. In teorie nu era nimic in neregula asa ca s-au schimbat din nou simeringurile pentru ca era singura varianta pe unde ar fi putut pierde(consuma) uleiul. Dupa aceasta operatie, nici o schimbare, masina merge dar brusc consuma foarte mult ulei (1L/1000km)
La o adoua parere ceruta unui alt mecanic, acesta zice ca este imposibil acest consum de ulei doar din cauza semeringurilor sau a supapelor si trebuie totusi verificat segmentii. Se pare ca testul de compresie ar fi irelevant in acest caz deoarece o astfel de uzura poate implica segmentul de ungere si nu si pe cel de compresie. Ce nu imi explic e cum poate aprea acest consum brusc. Repet, masina nu a fost fortata, bruscata, forjata peste masura, are 130000km. Ma asteptam ca astfel de probleme sa apara in timp, nu brusc. Asta ma face sa cercetez de unde ar putea fi eroarea!

#2814 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3395 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 28 November 2017 - 19:21

De-a dreptul interesanta treaba asta. Cum de pina a demonta chiulasa segmentul de curatare isi facu treaba (ca al de ungere nu face nici mai mult nici mai putin decit a asigura ungerea de stiu eu bine) iar acum ii franjuri,  nu mai curata de unde si pierderile, de intr-adevar acolo-i buba. Ceva la mijloc ii putred in chiulasa aia. N-or fi cozile supapelor prea subtiri, strimbe ori usor accidentate iar simeringurile nu etanseaza suta-n suta ?



#2815 ionut v

ionut v

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:iasi
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 28 November 2017 - 19:44

Caut o explicatie plauzibila(chiar daca e teoretica) avand in vedere ca tot ce s-a schimbat a fost nou si reparatia nu tocmai ieftina(3200). Desi masina merge bine, scoate fum alb si parca si condensul "scuipat" pe esapament e mai accentuat, ori mi se pare mie. Deocamdata refuz ideea segmentarii si mai cercetez. O astfel de reparatie aproape ca nu se mai justifica la valoarea actuala a masinii!

#2816 Mihai.Ionita

Mihai.Ionita

    Forumist

  • Membru
  • 31 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:BZ44RUN

Posted 29 November 2017 - 08:47

Ca service mi se pare absolut stupid sa dea chiulasa jos si sa nu se uite și ei prin cilindri. Si daca observa ca blocul nu mai are zgarieturile alea in x, sa se sesizeze la niste segmenti noi cel putin. Ce mai erau 300 de lei în plus pe langa 3200 cand motorul era deja desfacut?

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

#2817 ionut v

ionut v

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 5 posts
  • Din:iasi
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2007

Posted 29 November 2017 - 08:53

Lumineaza-ma putin. Cum isi pot da seama de starea segmentilor fara sa ii dea jos, ca nu imi dau seama? Si explica-mi te rog ce e cu marcajul in x? Multumesc!

#2818 Mihai.Ionita

Mihai.Ionita

    Forumist

  • Membru
  • 31 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:BZ44RUN

Posted 29 November 2017 - 09:01

In poza vezi la ce ma refer. Daca alea dispar, e primul semn ca ar trebui scos un piston si verificati segmentiiAttached File  received_1473842446065811.jpeg   102KB   5 downloads

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

#2819 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3395 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 29 November 2017 - 13:32

Ca service mi se pare absolut stupid sa dea chiulasa jos si sa nu se uite și ei prin cilindri. Si daca observa ca blocul nu mai are zgarieturile alea in x, sa se sesizeze la niste segmenti noi cel putin. Ce mai erau 300 de lei în plus pe langa 3200 cand motorul era deja desfacut?

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

 

Ehe, cam asta e...

Un meserias "de bine" ar fi venit cu recomandarea in prima faza pentru inlocuirea segmentilor si cuzinetilor, asta in cazul in care chiulasa fu reconditionata ca la carte. Dara deh, timpul trece, leafa merge ... noi cu drag muncim.



#2820 Fantastikool

Fantastikool

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 1 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:B907RED

Posted 08 January 2018 - 19:37

Salutare, am cumparat si eu un chevrolet aveo 1.2 cu gpl, nu am fost prea atent cand l-am achizitionat si dupa o cercetare mai amanuntita am gasit martorii de check engine si ulei astupati cu banda izoler si marker permanent ! Am urmatoarele probleme, motorul moare uneori cand reduc viteza si trec in  trepte inferioare ... de fapt nici nu apuc sa schimb ca ma trezesc cu el mort subit, uneori porneste imediat alteori trebuie sa astep 30-60 secunde pana sa porneasca. martorul de ulei sta aprins la relanti iar in mers se stinge, am pus-o pe un tester si imi apar urmatoarele erori, daca este cineva care ma poate ajuta si daca merita sa investesc pentru a o readuce pe picioare ! Am atasat poza cu erorile gasite ! Multumesc anticipat !

Attached Files






3 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users


    Google (1)