Jump to content

 


Photo
* * * * - 13 votes

Aprindere MIL - Engine Check


  • Please log in to reply
2807 replies to this topic

#2801 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3306 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 12 July 2017 - 13:03

http://www.gmclub.ro...eo-nu-porneste/



#2802 shagman

shagman

    Forumist

  • Membru Ón rodaj
  • 1 posts
  • Din:Polonia
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Nubira 2.0 TDCI
  • An:2007

Posted 05 August 2017 - 11:36

Salutare

 

Detin un Chevrolet Nubira 2.0 TDCI an fabricatie 2007, am urmatoarea problema/probleme:

 

- Din cand in cand, aproximativ o data la 2-3 saptamani turatiile la relanti cresc la 1000 r/min, ventilatorul de racire porneste instant si dupa cativa kilometri parcursi apare martorul "engine check" . Tin sa precicez ca acest fenomen se manifesta indiferent de temperatura motorul, inclusiv cand motorul este rece ventilatorul porneste.

Dupa alti kilometrii parcursi (in general 1-2 zile condus in oras) dintr-o data turantiile scad la pozitia normala 800 r/min, ventilatorul se opreste, lucreaza in parametrii normali doar cand motorul este foarte cald si "check engine" dispare . Istoria se repeta cum am specificat mai sus o data la 2-3 saptamani sau poate chiar o luna .

Va rog sa ma ajutati cun un sfat, care ar putea fi cauza problemei.

Senzor temperatura lichidului de racire defect? Daca aceasta ar fi problema unde este localizat senzorul?

 

Va multumesc



#2803 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 15 August 2017 - 12:11

Azi am intrat si eu in clubul select al celor cu martorul check engine aprins....masina are putin peste 10 ani si 72.000 km! Revizia a fost facuta acum 2 luni in urma iar de vreo 2-3 saptamani am vazut ca am o scurgere mica de ulei dar uniforma in partea superioara fara sa sesizez ceva insemnat pe joja. Posibil sa fie garnitura capac colbutori, sa fie asta cauza martorului aprins? Am incercat cu un tester insa nu-mi recunoaste eroarea, sters mers un pic dupa care cu motorul lasat pornit la alimentare cu o benzina, am bagat 10litri de 100 de la OMV l-am gasit din nou aprins. Ca modalitate de mers, pana acum 2-3 ani schimbam mereu peste 3.000 rot/min dupa care am lasat-o mai jos fara sa merg subturat.

Motorul, cel putin la mersul in oras, nu prezinta niciun simptom pe care sa-l sesizez, e drept ca am facut doar cativa km!


Edited by starsteel, 15 August 2017 - 12:12.


#2804 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 21 August 2017 - 13:55

Am pus testerul pe ea astazi, cod defect - P0340 pozitie senzor ax came, am schimbat si garnitura capac colbutori, scorurile 66 tester, 56 garnitura ELRING si 80 manopera....gasisem la manopera 50 schimbat ganitura insa nu avea tester dedicat sa-mi citeasca martorul check engine. Studiez topicul parasit, a devenit un jurnal arhiva! 

https://www.autoeco....0956/a14724568/

Martorul air bag mi-a dat 5 coduri de eroare asa ca nu-mi propun sa-l fac, inlocuire senzor ax came acolo unde am fost mi-a mentionat la scor, 400!


Edited by starsteel, 21 August 2017 - 15:22.

  • Wotan likes this

#2805 buburuza vesela

buburuza vesela

    Forumist

  • Membru
  • 140 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001
  • Nr. Inmatr.:B-67-CTS

Posted 21 August 2017 - 19:56

Si care este "minunăția " aia de tester dedicat?
Aveo are OBD, deci ar fi functionat orice tester care suporta OBD.

Edited by buburuza vesela, 21 August 2017 - 19:56.


#2806 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 22 August 2017 - 15:05

Si care este "minunăția " aia de tester dedicat?
Aveo are OBD, deci ar fi functionat orice tester care suporta OBD.

O "minunatie" care sa-ti vada toate erorile in cazul Chevrolet/Daewoo poarta numele Scan100, marea majoritate a celorlalte "obd-uri" iti vor scrie in cazul anumitor erori deja semnalate prin martori de bord, lipsa comunicatie, cod eroare necunoscut, etc, in concluzie fara sa-ti fie de vreun ajutor. 


Edited by starsteel, 22 August 2017 - 15:07.

  • buburuza vesela and Wotan like this

#2807 starsteel

starsteel

    Forumist

  • Membru
  • 659 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1,4 16v Platinum
  • An:2007

Posted 30 August 2017 - 16:44

Istoric la martor aprins - engine check.....revizie 28 iun, concediu sfarsitul lui iulie,  in intervalul 1- 15 aug am observat o usoara pata de ulei in zona capacului culbutori, drumuri scurte si putine prin oras, pe data de 15 aug martor aprins pt prima data in istoricul masinii, aprox. 72.000 km, urmat imediat de o diagnoza fara sa-mi recunoasca codul de eroare, sters martorul, alimentat imediat cu 10 litri benzina omv100 rezervorul avea cativa litri rompetrol95, martorul se reaprinde cand alimentam, motorul fiind pornit, pe 16 aug facut un drum la service pt o programare/lamurire, martor check engine se prezinta stins , 21 aug plecat spre service, martor aprins, schimbat garnitura capac culbutori, diagnoza cu cei 2 martori aprinsi , unul vechi de 2 ani la air-bag rezultat dupa miscarea scaunului la revizie si "nou nascutul" engine check, rezultate P0340 pozitie senzor ax came, recomandare schimbare, si 5 erori la air-baguri, frontale, laterale (am realizat ulterior ca am avut toate mufele desfacute pt a le da cu un spray de curatare fara insa a sterge ulterior eroarea), evident au fost ambele erori sterse, pe 23aug scos masina la o spalare, bordul cu martori ok, imediat cum am iesit de la spalatorie martor aprins - check engine, pe 25 aug facut itp cu martor check engine aprins, in aceeasi zi plecat la drum, se stinge dupa o oprire la iesirea din oras alimentarea cu 10 litri de benzina rompetrol95 insa se reaprinde in cativa km, dupa parcurgerea a 100 km in care martorul mai mereu aprins, forjat putin motorul ca nu-mi permitea traficul, 4000-4500 rot/min, rar un 5000, mai mult cu viteza a 3-a si pe portiuni de 1-2 km plus dupa o fataila cu mai multe opriri prin Focsani martorul se stinge fara sa-l mai vad aprins pana astazi 30 aug. In perioada asta am facut 3 iesiri de cate 11kmx2 , 75kmx2 (dupa o alimentare cu 15 litri petrom95), drumuri de munte plus inca 120km drum intins pana acasa si cateva opriri piata, garaj, cumparaturi, etc.

Am banuit de prima data ca ar putea sa existe o legatura intre pierderea de ulei pe la garnitura capac culbutori si martorul aprins posibilitatea fiind dupa diagnosticare murdarirea senzorul ax came, deasemenea am banuit ca prin simpla stergere a codului de eroare a martorului air-bag e posibil sa nu se mai aprinda.....momentan banuielile par reale, revin daca va fi cazul! Sper ca nu prea curand.....oricum de citit se pare ca nu mai exista amatori insa daca ce am scris foloseste unui singur posesor auto atunci timpul pierdut nu a fost in zadar!


Edited by starsteel, 30 August 2017 - 16:57.


#2808 Myg

Myg

    Forumist

  • Membru
  • 300 posts
  • Din:Arad
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo 1.2 sedan
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:definitiv

Posted 31 August 2017 - 22:33

Eee.. se mai gaseste cate un cititor si,cum zici,poate ajuta pe cineva






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users