Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Sa ma corecteze Tolin daca nu e asa, dar din cate stiu, fisele au rezistenta distribuita, adica pui ohmmetrul cu un fir la un capat si celalalt fir la celalalt capat al fisei si trebuie sa-ti dea rezistenta intre valorile indicate.

Share this post


Link to post

Da, asa-i. Cablurile ieftine au miezul dintr-o fibra grafitata a carei rezistentza electrica este distribuita pe toata lungimea. Izolatia este siliconica, iar in functie de grosimea ei depinde tensiunea la care pot fi folosite. Din acest motiv aceste cabluri sunt flexibile, dar au o rezistentza mecanica scazuta. Cablurile "de firma" au miezul din Cu si o rezistentza electrica montata in pipa(e). Din acest motiv sunt mai rigide, dar au o rezistentza mecanica mare.

Share this post


Link to post

Daca-mi amintesc eu bine taica-miu a schimbat prin 97 la oltcit cablul de la fisele de la bujii si a pus cablu nemtesc cu miez de cupru. a, si fise monskwich cu rezistenta in ele. asta o facusem noi pentru a mai elimina parazitii de la radio, dar imi spunea taica-miu ca se infigea mai bine masina cu cablurile noi.

Share this post


Link to post

Fara rezistor in bujii si pe cabluri parazitii innebunesc ECM-ul in primul rand si apoi radioul, daca mai este cazul.

Share this post


Link to post
@FLEX: din cate vad bujiile astea Brisk merg si pe espero. spune-ne si noua cum s-au comportat in timp?

 

Nu am ce le reprosa decit ca nu fac nimic in plus fata de monoelectrodul Champion ... asa ca am bagat cu incredere Bosch 4electrozi si merg foarte bine (cuplate cu fise bujii Tesla).

Final review Brisk 3electrozi: bune, dar nu spectaculoase ...

Share this post


Link to post

@FLEX: bujiile astea Brisk Extra LR17YC sunt sigur si pt espero? adica e specificat undeva ca merg si pe espero?

mi-a zis cineva ca sunt fabricate in Cehia. asa-i? am vazut niste preturi la Brisk normale si sunt foarte ieftine...(in jur la vreo 140.000 setul).

Share this post


Link to post
...asa ca am bagat cu incredere Bosch 4electrozi si merg foarte bine (cuplate cu fise bujii Tesla).

Nice Bosch 4electrozi. Eu am trecut de la Bosch-urile originale la WR78X 4 electrozi, cod 505 si sunt incantat de el, mai putin de pret, dar deh, rar iei bujii, nu? Urmeaza sa bag si niste fise Tesla si atunci va fi excelent. Dupa cum ziceam, acel cod 503/505 am mare rezerve ca au legatura cu distanta intre electrozi. Cautasem la un moment dat un catalog si diferenta era ca la 503 insemna ca vin la packing de 1 buc, 505 la 4 buc, si 504 la mult mai multe. De altfel daca mergeti in Carrefour si va uitati in catalogul Bosch o sa vedeti ca la Matiz de exemplu este trecut ca ai nevoie la 4 electrozi de WR78X fara o alta informatii suplimentare.

Share this post


Link to post

Eu am gasit Bosch-uri 503 la pack de 4 si 504 tot la pack de 4. Dintr-un catalog pdf am gasit ca pentru Matiz se recomanda 504. Cele 503, pe care le-am cumparat acum 4 ani, ca nu erau altele atunci si aveau un pretz irezistibil (300k), aveau gap-ul de 1,6 mm. Cele 504 vazute de curand costau 600k si nu se specifica nici un gap pe pachet. De la un dealer de Bosch am inteles ca gap-ul trebuie sa fie marcat pe fundul cutiei. Cu bujiile monoelectrod n-am reusit sa depasesc 145 km/h, pe cand cu cele super4 am ajuns la 165, mai erau rezerve de vreo 5, dar s-a terminat pista. Alte diferentze nu am remarcat la un rulaj obisnuit, nici la consum. Lucru logic de altfel, cei 4 electrozi ajuta doar la turatiile mari, unde energia inmagazinata in bobina tinde sa scad datorita timpului din ce in ce mai scurt. Poate ajuta si la pornirea pe temperaturi foarte joase, dar acolo tot capacitatea bateriei este esentiala.

Am rulat 3 ani cu gap de 1,6 mm si apoi l-am redus la 1,1 mm (operatiune de finete si rabdare), dar n-am observat o schimbare majora, desi probabil exista una. Insa fara aparate de masura nu putem vedea.

 

O remarca esentiala vreau sa fac: fiecare bujie are o rezistentza electrica interna, la fel si cablul care o alimenteaza. Pentru ca valorile lor au tolerantze semnificative, am facut o distributie care sa echilibreze rezistentza electrica pe fiecare cilindru. In felul acesta am asigurat o scanteie aprox. egala pe fiecare cilindru. Faptul ca packul avea 4 bujii mi-a fost de ajutor, plus ca rezulta o bujie de rezerva in caz de incident.

 

Am uitat sa fac o precizare: peste 145 km/h am reusit sa trec doar cu alte cabluri de alimentare a bujiilor, Champion in cazul meu.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Fabricantul spune: bujii marca Golden (NGK), Champion

Ptr. benzina fara plumb sa fie insciptionate cu BPR 5EY-11 sau RN9yC4.

Am avut de noua Bosch si la 10k km, le-am schimbat, distanta f. mare intrre electrozi, era fara calamina curate, curate.

Share this post


Link to post

Ce inseamna distantza foarte mare intre electrozi ? La bujiile monoelectrod distantza se regleaza f.usor, nici n-ai nevoie de lera, poate fi folosit un card ca referintza.

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Mai mare de 1,1 mm. La Dacie referinta era tabla de la aripa.

Share this post


Link to post
Fabricantul spune: bujii marca Golden (NGK), Champion

    Ptr. benzina fara plumb sa fie insciptionate cu BPR 5EY-11 sau RN9yC4.

Am fost la Heba (distribuitorii Champion) si cand i-am zis lu ala de RN9YC4 mi-a ras in nas. Ca nu este bune pt. Matiz cica, pt. Matiz e RN11YC4 si ca daca vreau imi da RN11. I-am zis ca-l trimit undeva ca eu vreau RN9 ca asa scrie in manual. Pana la urma mi-am bagat picioarele si am luat Bosch 4 electrozi, dar omu' a zis sa nu pice el de prost si mi-a aratat catalogul de la Champion si scria la Matiz RN11YC4. Se pare ca astea ar fi totusi versiunea imbunatatita a lui RN9, dar am zis sa nu experimentez.

 

Tolin am si eu niste bujii Bosch WR8DC si vreau sa le aduc la WR8DCX adica la 1,1 sa am un set just in case (ca au doar 30km, da am scris corect nu kkm). Cu cardul zici? Ca eu trebuie sa le "largesc".

Share this post


Link to post

Largesti usor cu altceva, o surubelnitza pe post de pana. Apoi verifici gap-ul cu un card, sa se simta o mica frecare.

Share this post


Link to post

Doh! :wallbanger: parca n-as fi terminat Politehnica ci Arte Plastice. Corect! Aplici o transformare si aduci problema la una cunoscuta :mrgreen: . Am rezolvat cu un cutit de bucatarie cu care am largit.

Share this post


Link to post

@cchrism>Am verificat pe un catalog pdf Bosch si acolo modelul 505 nu este recomandat la Matiz, doar 504, iar 503 pentru Lanos. Ce model ai luat tu?

Share this post


Link to post
Eu am trecut de la Bosch-urile originale la WR78X 4 electrozi, cod 505 si sunt incantat de el...

Merg fara probleme. S-au rezolvat si ratarile intermitente cu pornirea la rece. Pe cutie scrie asa "WR78X" (With pre-st electrode gap). Nicaieri pe cutie nu scrie care este distanta la care sunt reglate. Doar pe fundul cutiei scrie codul 0 242 232 505.

 

Am cautat acum pe catalogul online de la Bosch ( http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/ , mie nu mi-a mers Romana, am dat pe Engleza) si apare ca recomandat (eu asta inteleg din semaforul verde) codul 505. Presupun ca asta e cel mai actual, nu? Mai mult decat atat, nu apare nici un alt cod de la WR78X. Codul EAN se potriveste si el.

 

Update tot aici: 185 Klei / buc. in sept - oct 2004.

Edited by cchrism

Share this post


Link to post

Cat au costat? 4x185 = 740. Aproape cu o bujie mai scump ca-n Bv.

Zuendkerzen_en_1_.pdf

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Pai am luat doar 3, ca ALEMAR vinde si la bucata. adica aproape 600K. Cum adica aproape cu o bujie mai scumpa ca in Brasov? Cat e acolo? Tine cont ca am prins euro la 40k+.

 

Eu zic ca astia de la Bosch au luat-o pe ulei, ca altfel nu-mi explic.

Pe catalogul online 504 inseamna WR78 simplu. In catalogul tiparit din Carrefour in catalogul din 2002 - 2003 e trecut la Matiz recomandat WR78, ok. In cel din 2004 (cel pe tot anul, nu scria luna) era trecut WR78X (adica 505). Pe site tot 505 apare. Mai mult pe site 503 inseamna cod unknown. Dar catalogul tau din Sept 2004, zice ca 504. Eu ce naiba sa mai inteleg? Din ce stiam eu X de la coada inseamna 1,1mm, nu?

Edited by cchrism

Share this post


Link to post

600 k pack-ul de 4, pretz fix, in ROL.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Adica 504. Pai WR78 am gasit si eu in Carrefour la 580K, la Pack de 4. Nu am luat din motivul de catalog, dupa cum ziceam. Toate cele 4 vin intr-o cutie si nu poti sa le iei individual, ca nu au ambalaj individual, cel putin alea din Carrefour asa erau ambalate.

505 a.k.a. WR78X costau la ALEMAR 185K si vin in cutie de carton de 4 buc, dar fara fereastra, si inauntru contine 4 bujii ambalate individual. Deci bag de seama ca pretul e tot pe acolo. Da, pretul e fix in ROL, dar iti dai seama ca daca creste euro creste si el, cand fac refresh la stocuri? Reciproca e posibil sa nu fie adevarata, totusi.

Edited by cchrism

Share this post


Link to post

La aia seriosi si cu stocuri mici nu se fac updateuri, doar la o noua receptie. De obicei fac comanda doar cand nu mai stoc. Eu am luat un set de fise Champion la 275k de la Mol. Cele actuale costa peste 1M, dar cel gasit de mine era pentru Dacie si avea o fisa cu un conector aiurea pe ea, asa ca a zacut acolo decand s-a infiintzat benzinaria. Cum la Matiz e nevoie de doar 3 fise am fost un fericit, ca nici un posesor de Matiz sau Tico nu s-a bagat pentru ca pe cutie scria ca sunt pentru Dacia 1300.

Share this post


Link to post

Bujii ruginite???

Maro-functionare buna

Albe-amestec sarac

Negre-amestec bogat

Share this post


Link to post
...nici n-ai nevoie de lera, poate fi folosit un card ca referintza.

...cardul bancar are 0,9! Cel telefonic - nu stiu. Parol, am masurat cu sublerul! ;)

Share this post


Link to post

Eu am gasit un card telefonic mai gros.

Share this post


Link to post

Poate ma repet, da' bujiile mele sint afumate, nu pe electrozi ci pe margine! Si nu mai rideti, da? Ca le-am aratat la niste meseriasi si au zis E NORMAL, ceea ce am dedus, dupa subliniere, ca eu sint cel defect  <img src= S"> ! Acuma, eu nu ca nu-i cred, da' unde boala tre' sa fie maro sau negre? Asta include si partea cu filetu' sau ne referim strict la chestiunea interna, cu electrodu'? Si daca e amestecul bogat, cum il fac sa fie bun si sa am si eu bujii ruginite?

Edited by voicu001

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...