Jump to content

 


Photo
* * * * * 5 votes

Espero 1.5 Dohc Bej


  • Please log in to reply
977 replies to this topic

#961 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 15 January 2017 - 11:40

Ai demontat degeaba, eu am dat jos doar traversa dintre faruri, in rest absolut nimic.



#962 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 January 2017 - 09:19

S-au demontat basculele

IMG_20170122_163728.jpg IMG_20170122_163803.jpg

Se observa bieletele antiruliu care se vor da jos cu flex-ul din pacate.

A fost ceva chinuiala la suruburile groase din capat, daca piulitele s-au desfacut repede cu o inelara de 22 + o bara generoasa, suruburile au iesit foarte greu, a trebuit folosit acelasi ansamblu pentru a rasuci si la un moment dat am crezut ca se rupe cheia.

Intrun final dupa multe invarteli, hatzanari si ciocane au iesit.

Din pacate suruburile alea nu vor iesi din bucse, ultima data a trebuit taiata bucsa cu flex-ul pentru a recupera surubul, de data asta am noi, voi cumpara si 2 bucsi si le voi presa acolo cu o menghina sau...vad eu. Piulitele pivotilor se vor suda direct de bascula deoarece gaurile alea sunt cam ovalizate si oricat strangeam suruburile tot aveau niste pocnituri din cand in cand, cel mai probabil se miscau in gaurile alea cu tot cu suruburi.

Celelalte de la bucsa din spate au iesit repede folosind chinezaria aia de ciocan "pneumatic" care inca functioneaza si sunt foarte incantat de el, ma scuteste de multe operatiuni de forta bruta :)

O alta operatiune, am combinat cele 2 furtune de admisie pentru a adapta cutia de filtru originala. Mai trebuie lucrat putin dar in mare cam asa arata.

IMG_20170122_163642.jpg

Jambele tot nu s-au dus la rectificat, era week-end, se vor duce data viitoare cand ma duc in timpul saptamanii.

Si tot ma gandesc cum sa fac rigidizare intre suruburile basculelor. Ma incurca foarte rau traseul de evacuare, daca nu era, ma descurcam elegant cu 2 bielete vechi de directie, asa sa vad cum reusesc.

 

 


Edited by Dj_Dark, 23 January 2017 - 09:28.


#963 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1232 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 23 January 2017 - 11:19

Da si tu un link cu chinezaria aia, prea o lauzi :))



#964 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 23 January 2017 - 11:50

Bai am cautat dar nu am gasit modelul pe net insa arata cam asa:

http://img.photobuck...zpsadfc8665.jpg

Vine cu toate accesoriile alea si in cutia de genul, insa arata usor diferit :)

Il gasesti la auchan la auto 150 RON

 

O sa ii fac o poza data viitoare daca nu uit


Edited by Dj_Dark, 23 January 2017 - 11:58.


#965 ches

ches

    Forumist

  • Membru
  • 1232 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Epica/ Spark
  • An:2007/ 2011
  • Nr. Inmatr.:LMT si AVA

Posted 23 January 2017 - 12:30

Da, stiu chinezaria. Daca zici ca e OK, o s-o am in vedere. Merci!



#966 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 404 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 23 January 2017 - 13:59

In urma cu 2 ani am gasit asa ceva la 60 lei super oferta, tot la Auchan

L-am platit am mers la masina am incercat sa desfac piulitele de la roti,cu greu am desfacut doua.

L-am returnat

Parerea mea este ca nu rezista mult


Edited by florinellll, 23 January 2017 - 14:00.


#967 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 February 2017 - 08:39

Deci..s-a mai lucrat intr-un final.

Am dus jambele la rectificat. Nenea a zis ca nu poate da gaura aia conica invers, e greu insa se poate decapsa "bucsa" aia si intoarce. Se observa faptul ca defapt este in inel sudat in jamba, sa vedem ce iese.

jambe.jpg

S-a executat si furtunul de admisie, asta este rezultatul final

furtun.jpg

S-a folosit superglue pentru fixare initiala dupa care s-a umplut ce mai era cu silicon din ala ce se foloseste la montaje de electronica. La final s-a dat banda izoliera mai mult pentru estetica.

S-au servisat bratele "bascule". S-au dat jos bieletele vechi antiruliu si am reusit sa scot si unul din suruburile de la bucsa din fata, celalalt se lasa greu.

Si, cateva explicatii despre ce am in gand cu rigidizarea, intai niste poze

Cam asta am in cap

basculefull.jpg

S-au scos bucsele la bieletele de directie si se vor suda de saibele suruburilor basculelor

rigidizare1.jpg

Din pacate va trebui sa ocolesc baia de ulei la cutie si teava de esapament, prima pe dedesupt, a doua pe deasupra, am atasat o schita

rigidizare.jpg

Ce e cu rosul e reglajul, ce e cu verde este teava de esapament si baia cutiei, vederea este din fata.

Cu prima bucata ce trece pe deasupra tobei am rezolvat elegant, mai ramane de ajustat pe masina si sudat in forma finala, cealalta va trebui taiata complet, scurtata si sudata in forma de V dorita, aia se va face dupa masuratori temeinice si tavaleli pe sub masina, mai la primavara.

bieleta2.jpg

Si la final, o poza cu gaurile bratelor si motivul pentru care piulitele pivotilor se vor suda de ele

gauri.jpg

Si..la finalul finalurilor, ca tot am laudat atat pistolul ala, uite o demonstratie :)

https://youtu.be/0jyLT7eVLdQ

Se observa primul surub care s-a desfacut mai greu, exista o explicatie simpla. Asta a fost al doilea filmulet, la primul pistolul era pe "strans" si am dat pana l-am "julit", eu cu ochii in telefon nu intelegeam de ce nu se desface, explicatia era simpla :D

Cam atat momentan, continuarea marti cand imi iau jambele de la strungarie.

 

Attached Thumbnails

  • bieleta1.jpg

Edited by Dj_Dark, 04 February 2017 - 09:20.


#968 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 08 February 2017 - 09:25

Au venit jambele de la rectificat, din pacate nu am avut timp sa mai mesteresc, doar am incercat din nou sa scot surubul ala din bascula, fara succes, e sudat bine acolo de rugina, cred ca il voi scoate cu tot cu bucsa pana la urma si pun alta noua.

Jambele au iesit bine, una din bucsi s-a stricat la demontare si s-a construit alta la strung, poze data viitoare.

 



#969 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 12 February 2017 - 08:12

IMG_20170211_122836.jpg

Cam asa a iesit bucsa aia de-acolo.

IMG_20170211_132046.jpg

Si cam asa a intrat cea noua. M-a chinuit ca pe dracu, se umfla si nu intra deloc, intr-un final am pacalit-o, cred ca am pierdut 3 ore la tot procesul astra de scos cea veche  (taiat capul surubului cu flex-ul, batut in ea pana a iesit) si presat cealalta noua.

Am mai montat pivotii pe brate in pozitie urmand ca data viitoare sa duc bratele sa imi fixeze piulitele cu 2 puncte de sudura sa nu se mai miste in gaurile prea largi din brate.

Cam asa arata jambele modificate si complete.

IMG_20170211_160534.jpg

Data viitoare va fi de tavaleala, sper sa fie mai cald. Ma bag pe sub masina si tai bara aia de rigidizare la dimensiunile corecte sa o duc si pe aia la sudat.

Totodata trebuie inversate bieletele de directie intre ele.

A..am uitat, am reusit sa ard siguranta la pistolul ala minune cu impact :)

Nu se descurca f bine la piulite cu blocaj de plastic gen cele din capul amortizoare, trebuie avut grija sa nu se blocheze.

Binenteles ca in spiritul pur romanesc ma tras niste lite peste siguranta..data viitoare se arde motorul :)

 

Si..se apropie de sfarsit usor asa, urmeaza bmw-ul rosu pana nu se razgandesc astia cu taxa :)

 

Am uitat, bucsa fata bascula originala + 2 piulite de surub fata bascula + alea 2 cauciucuri pe care stau arcurile au fost aprox 40 RON

 

Aaa si inca ceva, mi-am mai luat un debitmetru de rezerva 150 RON, mi l-a dat cineva sa il probez daca merge, el avea motronic 2.5 si difera, si ....mergea..mai bine ca al meu parca un pic :) drept urmare l-am arestat, colegul si asa nu avea ce face cu el.


Edited by Dj_Dark, 12 February 2017 - 08:19.

  • Wolfman and mirceajo like this

#970 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 17 February 2017 - 08:06

Si..am muncit iar :)

S-au sudat piulitele de la pivoti de brate si s-a montat supensia fata pe masina.

jamba.jpg

Si pe dreapta e la fel nu mai pun poza

Si s-a construit si bara aia de rigidizare. Din pacate in poza aveam carenajul dreapta pus si nu se vede si bucata din dreapta dar se poate inchipui, vine dreapta peste teava de evacuare dupa care coboara si se uneste cu astalalta la reglaj acolo. A iesit aproximativ ca in schita pusa de mine cateva posturi mai sus.

sub.jpg

Problema a fost ca s-a sudat de 2 ori acolo, initial s-a gresit, trebuia facut si unghiul astfel incat sa nu atinga de nimic si sa si vina la filet cum trebuie si mai trebuia avut grija si sa fie dreapta. Binenteles ca nu a iesit din prima, cand lucrezi pe 2 axe e mai complicat si a trebuit slabita cu flex-ul, aranjata manual si resudata de a iesit "guguloiul" ala acolo :)

Per total a iesit, si pare ca funtioneaza.

Data viitoare de completat suruburile pe-acolo, de pus carenajul stanga, de reverificat toate suruburile sa fie stranse, rotile, un unghi de fuga la misto cu sfoara sa pot sa ajung decent la o geometrie si trecem pe spate.

 

Piese noi, ambele carenaje de plastic de sub motor si...surpriza, am gasit panoul cel mai afectat de pe masina nou de cumparat, anume pasajul rotii dreapta spate. Cost total 150 RON.

 



#971 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 24 February 2017 - 07:54

Si..e pe roti, s-au efectuat cam toate operatiunile mecanice, acum urmeaza fine tuning-ul :)

Operatiuni efectuate:

Vopsit bara aia construita pe la suduri sa nu rugineasca.

Montat carenajul stanga, a trebuit modificat putin (taiat din el) ca sa treaca bara.

Completat suruburile pe la bara, aripa, contraaripi si pe unde mai lipseau.

Reglat ochiometric unghiul de fuga, gresit total initial, unghi mult prea inchis, se ridica masina de bot la accelerare :) Dupa vre-o 2 teste l-am facut mai bine, acum sta volanul stramb dar merge asa pana la geometrie profesionala, cu ata nu am mai facut fiindca trebuia sa dau protectiile anti noroi jos de pe fata si mi-a fost lene.

Desfacut rotile de pe spate, facut o revizie rapida la frane (adica doar m-am uitat, am invartit de butuci, am verificat joc si cam atat :) ) Si schimbat cablul frana de mana. Din nefericire nu stiu de ce masina e cablul asta ca e mai scurt, pe dreapta l-am pacalit eu mutand o prindere insa pe stanga nu am avut ce sa fac, nu ajunge camasa intre cele 2 prinderi. L-am lasat asa cum e, fiind "drept" actioneaza si fara camasa aia bagata in gaura din punte.

Schimbat ansamblu stergatoare. La cel vechi se mancase bucsa aia de pe dreapta rau si nu mai apasa bine bratul pe geam.

Refacut niste fire de pe la farul stanga mancate de soareci iarna trecuta. Am gasit 2 fire de la reglaj afectate, unul rupt de tot, motiv pentru care nu mai functiona reglajul, celalalt ciupit, si inca 2 de la semnalizare usor ciupite. Am avut o carpa acolo si si-au gasit culcus confortabil mama lor. S-au cositorit si izolat, all good.

Din pacate cum stateam eu asa sub masina studiind cablul ala de la frana cum il pacalesc, am observat pragul din stanga si m-am intristat de tot. Desi masina a stat la adapost sa zicem e mancat de rugina pe la jumatate in partea de jos, pur si simplu bagi degetul prin el. Umezeala asta :(.

 

Ce mai urmeaza:

Neaparat turometrul.

Cel putin 2 cauciucuri.

Unghi de fuga.

Sa inchid electrica la ECM fiindca momentan atarna toate firele pe-acolo, trebuiesc izolate si ascunse. O sa montez si mufa veche ALDL de diagnoza sa fie acolo si o sa o si conectez, am identificat toate firele, daca vreodata dau de vre-un tester sa o am.

Totodata poate reusesc sa pun si capacul ce acopera ECM-ul la loc, cu putine modificari s-ar putea sa mearga, problema e ca ECM-ul asta e un pic mai mare decat celalalt.

Poate gasesc si pragurile de cumparat.

Cam atat, cand s-o termina cu flescaiala asta o sa o aduc prin Bucuresti vre-o luna timp in care o sa bag BMW-ul gri la garaj pentru niste operatiuni de intretinere, o sa le detaliez acolo la momentul potrivit.

Poze nu avem de data asta.

 


Edited by Dj_Dark, 24 February 2017 - 07:58.

  • VAXXi likes this

#972 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 04 March 2017 - 08:24

Si victorieee :)

turometru.jpg

Puteti sa dati skip la urmatorul paragraf,(Geo ar trebui sa citeasca macar finalul :) ) sunt multe aberatii tehnice si plictisitoare :)

 

Am inceput cu firul de turometru original. Am crezut ca problema este faptul ca pe firul de turometru semnalul oscileaza intre 0-5 V iar ceasul asteapta intre 0-12v, drept urmare am facut un montaj simplu cu un tranzistor folosit in regim de comutatie care ar fi trebuit indiferent de voltajul primit la intrare (atata timp cat este peste 1V) sa mi-l dea neschimbat la iesire insa cu amplitudine intre 0-12V.

Binenteles ca..nu a mers.

M-am enervat iar pe faptul ca nu am un osciloscop sa vad ce naiba e acolo, drept urmare mi-am facut un led cu rezistenta ca sa vad macar orientativ la ochi clipoceala. Manevra asta simpla combinata cu aparatul de masura m-au ajutat sa imi fac o idee si, cel mai important, sa vad daca functioneaza montajul meu.

Montajul functiona..insa era useless, tensiunea pe firul ala din bord oscila intre 0-12v, deci tot la fel cu ce imi dadea montajul meu.

Drept urmare am facut o mica modificare la montaj sa imi inverseze semnalul de la iesire, tot nici un rezultat. Probabil forma undei e diferita de ce asteapta turometrul (semnalul e dreptunghiular si ceasul asteapta sinusoidal sau..invers)

Daca aveam osciloscop sa vad exact ce forma de unda are semnalul ala poate il pacaleam eu cu ceva condensatori, asa, m-am lasat pagubas si am legat turometrul la unul din firele bobinei fiindca la un mom dat m-am gandit ca poate am gresit ceva la legaturi si defapt turometrul nu functioneaza.

Si cum stateam eu asa si ma uitam cum imi indica doar jumatate de turatie am dat de niste diode redresoare 1N4001 prin trusa si zic..hai sa incerc sa insumez semnalele, poate merge, desi mai incercasem odata la cielo lu Geo (euro3) sa ii fac bordul de kadett gsi sa mearga prin metoda asta si nu a mers.

Si surpriza...a mers asa :).

Nu stiu....nu imi explic de ce la Geo nu a mers manevra asta, Geo, daca esti p-aci o sa mai fac niste masuratori si la tine fiindca acum am mai multe idei despre ce naiba se intampla acolo si poate il pacalim si la tine.

 

Si..cam atat la Espero, l-am scos iar la niste teste pe uscat, unghiul de fuga e decent, l-am nimerit bine doar din ochi, l-am alergat un pic pe-acolo, nu cred ca trebuie sa mai zic ca imi place masina asta de mor, are ceva...special :)

Din pacate motorul cam da cu fum de ulei la turatii mari, dar merge, momentan ramane asa.

Stiu ca am zis mai sus ca o aduc in bucurestri insa mai dureaza, m-am apucat serios de bmw-ul rosu si imi mananca toti banii si timpul, vreau sa il sco la lumina sa ia RAR-ul si sa il imatriculez odata.

Niste poze mai la ceas de seara asa

IMG_20170303_172246.jpg IMG_20170303_172258.jpg IMG_20170303_172326.jpg IMG_20170303_172341.jpg aripa.jpg

 

Mentionez ca la poza aia cu aripa spate, o am si pe cealalta de pe stanga plus ambele praguri, se vor schimba mai pe la vara, pana atunci cred ca se vor rari postarile pe aici, proiectul s-a cam finalizat, restul sunt detalii.

Focusul il va lua topicul de bmw unde voi posta tot ce fac la cel rosu pana la imatriculare.

Si da..stiu ca e stramba toba aia, o sa o rasucesc cu prima ocazie :)

 

 


Edited by Dj_Dark, 04 March 2017 - 08:28.

  • tunning4life likes this

#973 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 743 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 04 March 2017 - 18:30

Vazut, citit, asteptat :) Si daca tot am citit la tine mai devreme, m-am apucat si eu de un montaj :)) E cel pe care l-a avut RAP-ul pe masina, se zice ca ar functiona si pe euro3, dar avea o lipitura slaba si am verificat si refacut tot. Acum sa vedem ce si cum, cand ma pun pe picioare.



#974 Costi VLN

Costi VLN

    ex velican_costi

  • Membru
  • 1546 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo/BMW
  • Model:Cielo/528I
  • An:1995/1999
  • Nr. Inmatr.:B 40 VLN

Posted 05 March 2017 - 02:33

Inca i frumoasa DJ ule.
Felicitari.
Spor la treaba.

#975 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 207 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 05 March 2017 - 19:10

Buna treaba DJule...nu stai deloc...spor in continuare :D



#976 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 05 March 2017 - 22:53

Merci ;)

Am uitat la costuri, ambele praguri + celalalt pasaj = 220 RON

Si..daca tot e aproape de final, am calculat un total, pana acum sunt 1806 RON, un pic peste estimari :)

Mai trebuie cauciucuri, nu au fost puse la calcul.



#977 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 743 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 06 March 2017 - 12:06

Ce dimensiuni? Ca o sa le schimb eu pe ale mele de vara, 195/50/15



#978 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4800 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 08 March 2017 - 11:11

195/55/15 si o sa iau noi, nu sh.

Si..nu m-am putut abtine si am scos-o la o plimbare scurta de vre-o 40 km.

Check-ul tot se aprinde intermitent, eroare sonda lambda, in special la mers constant. cand ii dai in "gusa" se stinge si nu se mai aprinde o perioada.

Diferenta de mers la motor intre el aprins si stins nu am vazut.

Oricum, senzatie, acu mca am si turometru vad ca se duce pana in 6800 ture si trage constant pana acolo, parca chiar mai bine pe ultima plaja de 5000-7000 decat pana acolo.

Daca mi se parea ca motorul vechi de 1.5 e de turatie fiindca tragea de pe la 3500 si dupa 5000 cam murea, asta mi se pare pur racing, capacitatea si pedigree-ul spun cuvantul.

A fost un motor reusit, avand in vedere ca a aparut in 1987

 

"The 20XE came into production in 1987. The engine was designed by Dr Fritz Indra, who was head of Advanced Engine Development for Opel in Germany from 1985 to 1989. The engine was originally intended for race application, hence Cosworth's involvement.[10] Commonly refer to this engine as the 'Red Top' (or just 'XE') because of the appearance of the red L-shaped spark plug cover (black colours were available too; the rocker cover was available in silver only).[11] At the time of its launch, this engine was something of a milestone unit in Europe and was widely used in motorsport in many specialist race versions."

 

Sursa

https://en.wikipedia...gine#Motorsport

 


Edited by Dj_Dark, 08 March 2017 - 11:21.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users