Jump to content

 


Photo
* * * * * 5 votes

Espero 1.5 Dohc Bej


  • Please log in to reply
1037 replies to this topic

#941 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 02 December 2016 - 16:37

Felicitarile mele incaodata...aseara am avut placerea sa ma dau o tura cu masina(in dreapta ce e drept,dar cu Alex la volan) si pot spune ca trage de rupee asa cum e...si cateva poze de aseara si de la mine.

Attached Thumbnails

  • 15219661_1277892192232562_8866085143230031014_n.jpg
  • 15241807_1177143512366267_8707328827740153838_n.jpg
  • 15241150_1263721527011309_7431100995624204714_n.jpg

  • ches likes this

#942 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 December 2016 - 21:05

Puteai sa editezi si tu pozele alea un pic ;)

In alta ordine de idei, azi am dus-o inapoi in garaj, din cauza problemei cu pornirea si cea cu racordul fiindca face ca toti dracii si atrage atentia rau, oricum nu era de scos pe strada in starea in care e.

Am descoperit ca inelul de balansare (sau cum s-o numi inelul ala de cauciuc) de pe planetara stanga atinge in bieleta antiruliu, initial nu am dat atentie bataii dar s-a agravat, drept urmare o sa dau jos ala, planetara originala nu avea asa ceva (era doar pe dreapta) si la cat e de scurta nu cred ca are nevoie.

Data viitoare cand o fi o sa identific firul de diagnoza (cica brown/yellow ar fi) sa il leg la masa sa scuipe toate codurile de eroare.

Intre timp am comandat CTS (temperatura apa) si MAT (temperatura aer admisie) erau ieftini, o sa ii ridic luni.

Si sa vad ce naiba are turometrul ala de nu vrea sa mearga, mi-ar trebui un turometru de gle de test ca cica pe ala a mers ultima oara.

Si o sa ma apuc de suspensie, dau jambele jos, intorc bieletele de directie invers sa vina drepte (am nevoie de un strungar sa imi refaca gaurile din jambe), evaluez planetara aia si bratele de jos daca se pot rectifica sau va trebui sa le schimb cu totul.

 

Si..cred ca am uitat, am luat si bielete antiruliu odata cu bieletele de directie, nu mai stiu daca le-am trecut la costuri.

Per total, data viitoare cand va iesi masina pe strada va fi impecabila la directie, suspensie, frane si caucicucuri fiindca nu-i de joaca, am facut un test de plecare in forta gen blana cu fum din roti treapta 1 si 2 si nu mi-a placut, mi-a trebuit si contrasensul sa o tin pe drum

Mai trebuie umblat si la ambreiaj putin sa mai scurtez surubul ala fiindca am impresia ca patineaza putin, rulmentul de presiune e putin presat pe placa de presiune cu pedala libera, o fi doar o impresie dar vreau sa fiu sigur.

Mai sunt multe, per total mi-am facut damblaua, mi-am pus singur sfi pe masina si m-am si plimbat putin, suficient pe anul asta :D

A si sa nu uit, tin sa-i multumesc lui ZUU pentru motor, la cat am dat pe el merge prea bine ;)

 


Edited by Dj_Dark, 03 December 2016 - 21:11.

  • valiman likes this

#943 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 03 December 2016 - 21:35

Caut turometru si ti-l dau Joi la intalnire ;)



#944 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 December 2016 - 21:40

Daca ai si carcasa cu folia adu-o si pe aia (sau macar folia) sa vad suruburile alea care cum sunt.

 



#945 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 06 December 2016 - 08:01

Ieri am ridicat senzorii mentionati mai sus de la magazin. Cost 95 RON

Nu stiu cand mai ajung pe la masina, cel mai probabil vineri, dar nu-mi arde deloc sa muncesc la -4 grade afara sincer, o sa pun senzorii, dau o pornire de test fara spray si daca tot asa face o sa o pun in mod test sa vad ce erori semnalizeaza becul din bord, am gasit codurile pe net si semnificatiile, e un xls si nu il pot uploada dar se gasesc repede pe net.



#946 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 14 December 2016 - 15:07

Continuarea :)

 

S-au inlocuit cei 2 senzori, acelasi comportament.

Am descoperit firul de "legat la masa" pentru diagnoza, si a inceput ses-ul sa scuipe coduri, in total 3, dupa cum urmeaza:

Coolant temp sensor voltage high.

Camshaft pos sensor voltage low.

Crankshaft senzor no signal.

Am inceput ce cel mai simplu, CTS-ul. Deoarece tocmai schimbasem senzorul am am masurat cel vechi si cel nou si difereau rezistentele destul de mult. Cand am vrut sa il pun la loc pe cel vechi sa vad daca dispare eroarea mi s-a parut mie ceva ciudat la mufa, drept urmare am desfacut izolatia si surpriza, mufa fusese legata la misto acolo si unul din fire era desfacut.

Desfacand izolatia am descoperit si capatul celalalt la celebrul fir albastru mentionat intr-un post anterior caruia nu-i gaseam logica, in schema zicea "coolant gauge" numai ca aveam deja fir tras separat pentru asta.

Drept urmare am eliminat firul separat, am pus mana pe letcon si am refacut lipiturile la CTS si la firul nou gasit pe care l-am folosit pentru "coolant gauge", tot era sanzorul langa si trecea prin acelasi "tub" cu celelalte, am mai eliminat un fir atarnator pe-acolo :)

Un reset, un contact, au disparut cts si camshaft, singura ramasa era cea de crankshaft.

Am pornit, am turat....iar diagnoza, iar reset, asta e singura eroare care mai exista " crankshaft pozition senzor no signal"

Deoarece senzorul are o izolatie rosie pe jumatate din cablu data viitoare o voi desface si poate am acelasi nororc ca la CTS. Daca nu, e intre 60 si 500 RON unul :)

Oricum, asta cred ca are legatura si cu nefunctionarea turometrului, vom vedea. Tensiune are la punerea contactului insa daca eroarea apare din start, pana sa apuce motorul sa se invarta e clar ca tensiunea de referinta care..oscileaza, lipseste cu desavarsire, cel mai probabil vre-un fir intrerupt sau senzorul praf complet, a fost singurul care a ramas pe motor cand s-a demontat, carat, montat si posibil sa se fi manuit aiurea cablul.

Oricum, usor, usor ajungem undeva :) ce imi pare rau e ca instalatia e tzandari, o sa mai gasesc minuni de genul mai mult ca sigur, acum imi pare rau ca nu am apucat sa o iau la mana cand nu era montata pe masina si sa o fac frumos la caldurica.

Pana la vara o sa-l fac sa mearga in mare iar cand da caldura incep fine tuning-urile. Oricum, nu stiu cum check-ul s-a stins desi eroarea asta persista.

 

 

 


Edited by Dj_Dark, 14 December 2016 - 15:20.

  • Wolfman likes this

#947 varais

varais

    Forumist

  • Membru
  • 198 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira II
  • An:2004
  • Nr. Inmatr.:B-08-NGM

Posted 19 December 2016 - 21:34

Salutare domnu !

 

Ma bucur sa vad ca nu te lasi.



#948 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 22 December 2016 - 08:16

Salut, long time no see :)

Si s-au mai executat diverse.

S-a demontat evacuarea din nou si s-a inlocuit racordul flexibil cu un bosal nou.

In timpul asta eu am demontat senzorul de impulsuri arbore cotit, am desfacut izolatia si am incercat sa il fac sa mearga fara succes din pacate.

Firele sunt in regula, rezistenta are, ajunge in ECM, nu e nimic intrerupt pe traseu, insa dintr-un motiv necunoscut nu functioneaza, Am facut comanda de un vemo nou, sper sa vina maine sa am de lucru de craciun.

Intre timp s-a rezolvat cu pornirea, CTS-ul era de vina, data trecuta dupa ce l-am inlocuit si refacut instalatia nu am mai avut rabdare sa astept sa se raceasca motorul sa testez, drept urmare testul s-a efectuat acum, a pornit, s-a oprit, dupa care a pornit si asa a ramas :)

Problema cu pornirea ratata se stie, e problema lor deoarece pompa de benzina nu se alimenteaza 2 secunde la punerea contactului sa faca presiune in rampa ci porneste odata cu datul la demaror ceea ce mie personal mi se pare o prostie dar aia e, o sa fac eu o improvizatie cu un releu temporizator dar nu e prioritar acum.

 

Ieri, dupa ce am reusit sa rup un prezon la o roata (probabil nu calca perfect pe conul jantei si de la atata fortat s-a retezat cand l-am strans) am plecat la un test drive pana la tara si inapoi. In afara de faptul ca check-ul se aprinde si se stinge sporadic (in special la mers constant la o turatie) nu am observat alte probleme.

Dupa ce rezolv cu senzorul vietii sa am si turometru o sa vad ce draci mai are, poate totusi se rezolva si asta odata cu inlocuirea lui.

Si trebuie sa fac unghiul ala de convergenta neaparat, pana atunci nu prea pot pleca in forta fiindca se duce ca disperata in toate partile :)

Abea astept sa vina senzorul, deja ma mananca palmele :D

Am facut si vre-o 2 poze casual asa insa era noapte si au iesit prost, drept urmare nu le mai pun.

 

LE. Vemo venea sapt viitoare, drept urmare am optat pentru un febi bilstein care vine maine ;) Sa vedem ce e de capul lui.

 


Edited by Dj_Dark, 22 December 2016 - 10:31.

  • Wolfman and valiman like this

#949 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 26 December 2016 - 20:25

Za news, am inlocuit senzorul degeaba, era bun ala vechi :)

Pe scurt, ECM-ul da eroare 31 (no signal) de la crankshaft fiindca motorul nu se invarte in momentul testului :). Yep, e atat de idiot, si eu la fel de prostovan ca nu m-am gandit.

Testul se poate face si cu motorul pornit, am aflat si eu dupa ce am cautat pe net.

Am mai dat cateva ture prin oras de test, Din pacate nu e vreme de teste, cauciucurile de vara +unghi de fuga nasol ma impiedica sa dau tot ce poate, pierde aderenta in primele 3 trepte de viteza de cum calc acceleratia mai serios.

Binenteles ca testul cu motorul pornit nu mai da eroarea 31, in schimb am eroarea 13, de-asta se aprinde check-ul intermitent, mai ales la mers constant.

13 inseamna sonda lambda, cel mai probabil are legatura cu faptul ca nu mai exista catalizator :D. Nu o sa ma stresez prea tare cu eroarea asta, chiar nu are rost sa ma apuc sa fac magarii sa indepartez sonda de evacuare, o sa vad cum se comporta dupa ce refac motorul integral, poate fi si de la consumul de ulei.

Per total sunt multumit momentan, in afara de turometru ca inca nu merge, restul e in parametri, mai trebuie sa ma gandesc cum sa adaptez cutia filtrului original la furtunul de admisie fiindca acum are un zgomot de admisie fantastic fiindca lipsesc toate rezonatoarele si ma enerveaza, cel mai probabil o sa cumpar din ala siliconic desi asa nu voi mai putea pune ambele cutii de rezonanta, dar va fi macar una, cea pe care nu o mai pun lipseste si la cielo DOHC din fabrica deci nu cred ca are mare influenta.

O sa trec la suspensie de data viitoare, se va demonta complet tot ce inseamna jambe, brate, bielete si se va vedea ce revine pe masina, ce se reconditioneaza si ce se arunca direct.

Asa ca plan initial, bratele probabil se vor pastra, se vor suda piulitele pivotilor pe ele fiindca unul are putin joc, posibil se vor inlocui bucsile fata, suruburile lor + piulite si se va construi o bara intre ele din 2 bielete de directie uzate (ca sa am si reglaj folosind un surub din ala cu dublu filet ca la unghiul de convergenta).

Jambele par in regula, nu exista rugina la palieri, rulmentii si discurile de frana sunt ok, sa verific rulmentii de sus poate trebuiesc inlocuiti (desi nu cred) si, cel mai important, trebuiesc duse la un atelier de strungarie sa imi refaca gaurile capetelor de bara pentru a putea intoarce bieletele invers, cred ca am zis undeva mai sus ce am de gand.

Bieletele antiruliu se arunca direct, sper sa fie bucsile de la bara de torsiune bune fiindca nu le-am verificat cand nu aveam motorul pus si erau usor de schimbat :)

Si, alte chestii observate, imi trebuie un alt ansamblu stergatoare, cel din dreapta iar a mancat bucsa aia si nu mai are forta sa apese cum trebuie pe geam.

Binenteles un alt cablu de frana de mana si...mai vedem ce mai gasim cand trecem pe spate.

 

Costuri:

Senzor cranksaft 113 RON febi bilstein. 


Edited by Dj_Dark, 26 December 2016 - 20:32.

  • Wolfman likes this

#950 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 30 December 2016 - 08:18

Si mi-am facut singur un cadou de craciun :D

trusa.jpg


  • tunning4life likes this

#951 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 30 December 2016 - 08:35

Si io, si io ... imi facura-i un cadou !

 

Sa le folosim cu drag, Dj-ule !

 

fullhd-hatterkep-mosaicon-946615720-noi-mikulas.jpg

 

Facem schimb, Dj-ule ?

 

:mrgreen:



#952 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 30 December 2016 - 08:46

Nope, trusa o folosesc toata viata, p-aia doar de cateva ori...nu se merita :mrgreen:

Cat? :P

 

Ahh ca am uitat

Ieri mi-am mai achizitionat cablu frana de mana, ansamblu stergatoare si surub de reglaj unghi convergenta (ala cu dublu filet dintre capul de bara si bieleta)

Asta ultimul vreau sa il folosesc la viitoarea bara dintre bascule impreuna cu bieletele uzate modificate, sa vedem ce iese.

Off si cat mi-as fi dorit sa stiu sa sudez acum....cate nu aveam de facut unde trebuie sudura, asa stau dupa altii.

 

Cost 230 RON


Edited by Dj_Dark, 30 December 2016 - 09:03.


#953 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 30 December 2016 - 09:03

Cit?

 

Un coca-cola si-un pachet de biscuiti Mirela.

 

Sa dai cu picioru' la o asa afacere, Dj-ule ...

 

:mrgreen:

 

Cam aia fu si ideea mea, trusa n-apuca picioare din garaj, pe cind vrajitoarea ... da cu virgula ...

 

:twisted:

 

 

LE.

 

Nu-i deloc greu a sudui ( :-j ) Dj-ule. De ai aparat, pune-l la treaba! Doar astfel se cali otelu' ...


Edited by Viktor, 30 December 2016 - 09:07.


#954 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 30 December 2016 - 09:07

Inseamna ca e minora, ai grija :P



#955 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 30 December 2016 - 09:12

Lasa gagicile si ia de invata a suda, ca-i o veriga foarte importanta in ale mesteritului . Sa vezi doar ...

 

:)



#956 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 03 January 2017 - 08:54

Ieri datorita unui eveniment neprevazut nu am mai lucrat la espero, in schimb a trebuit sa dau jos radiatorul de apa la corsa care s-a fisurat datorita impactului cu un caine. De la impact s-a decapsat o laterala de plastic, m-am chinuit sa o capsez la loc insa din pacate aluminiul e deformat si nu mai etanseaza.

Acum astept piesa noua si joi seara sau vineri dimineata ma duc iar.



#957 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 11 January 2017 - 09:21

Si, pe principiul omul cand nu are ce face isi face, ieri pe gerul ala am montat radiatorul de apa la Corsa.

La Espero imi era lene si frig sa ma aplec, sa ridic pe cric, sa demontez roti asa ca am preferat asta fiindca am stat in picioare majoritatea timpului.

Montat, pus antigel, pornit, incalzit....totul arata bine.

La Espero cel mai probabil nu mai fac nimic pana nu se mai incalzeste. Erau -18 grade cand m-am apucat de treaba, atat de frig de aproape a inghetat uleiul de servo la Espero :)  A pornit dintr-a doua ca de obicei dar cand luam de volan se auzea pompa ca si cand nu are ulei. Si-a revenit dupa 15 min cand s-a mai incalzit.

Bmw-ul rosu nu l-am mai pornit de cand a ramas fara baterie.

 

corsa.jpg



#958 mirceajo

mirceajo

    Forumist

  • Membru
  • 293 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nubira II 2.0 AT / Evanda 2.0 AT
  • An:2004 / 2003

Posted 13 January 2017 - 09:37

Lasa vrajeala si apucate de BMW rosu ca maine poimaine tre sa fii la coada la inmatriculari :)

 


  • tunning4life likes this

#959 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4913 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 15 January 2017 - 08:14

Da, sa vezi ce sar preturile la masini SH mai vechi acum, asta daca nu au sarit deja.

L-am pornit ieri si pe ala si am demontat vasul de lichid de parbriz, a avut lichid de vara si s-a facut cub de gheata, vasul nu pare spart, o sa vad cand se dezgheata.

O sa ma ocup putin si de el ca nici macar o roata nu am dat jos de cand l-am luat sa vad ce e pe-acolo (discuri, placute, bucse....etc). Ii trebuie putina atentie altfel nu trece RAR-ul.

La espero am demontat jambele fata si am dat jos de pe ele arcurile si discurile de frana urmand sa le duc la strungar sa imi modifice gaurile capetelor de bara.

Am incercat sa scot prezonul ala rupt fara succes, ramane tot pentru strungar, daca tot munceste sa munceasca :)

Am demontat si bieletele antiruliu partial, din pacate vor trebui taiate cu polizorul unghiular, surubul ala lung nu mai culiseaza pe tija si unul din ele s-a retezat cand am desfacut piulita.

Se vor vandaliza dupa ce dau bratele jos cu totul data viitoare, de pe bara de torsiune s-au desfacut in partea de sus.

 

Am uitat, mi-am luat cablu frana de mana 90 RON si ansamblu stergatoare 150 RON.

Mi-am mai luat si un pistol pneumatic la 12V, 150 RON

O chinezarie binenteles dar functioneaza mai bine decat ma asteptam eu, desface intr-adevar prezoanele la roata si e perfect pentru a desface piulita aia cu plastic din capul amortizorului, cine a schimbat arcuri stie cat de dificil e sa desfaci aia fiindca se invarte cu tot cu tija. Cu asta merge perfect :) si va fi bun si la demontarea bratelor.

Mi-am mai luat si o lopata mica demontabila...just in case asa dupa ce am lopatat cu mainile data trecuta am zis ca enough is enough :)

Poze nu avem de data asta.

 


Edited by Dj_Dark, 15 January 2017 - 08:17.


#960 Petrica_CBD

Petrica_CBD

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti/Vitan
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE exG15MF, now A15MF
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 25 C B D

Posted 15 January 2017 - 11:37

Am schimbat si eu radiatorul la Corsa in primavara...am demontat toata fata sa il pot schimba :D

Attached Thumbnails

  • 12788039_1057747164275414_1902881282_n.jpg

Edited by Petrica_CBD, 15 January 2017 - 11:38.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users