Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Fulie Antrenare Curea Accesorii

Recommended Posts

Am si io o intrebare numai pentru cunoscatori si experti... ce se poate strica la fulia de antrenare a curelei de accesorii?

 

Ca tocmai asta se strica la mine deja "sistematic". Adica exact acum 11 luni si 55.000km, cand am schimbat cureaua de distributie si alternator, nea mecanicu' de la daewoo m-a usurat de 100 euro suplimentari ca era cica stricata fulia asta si a trebuit sa o repare.

 

Si ieri se f...erizeaza iar :( E iesita in afara cu 1.5-2cm, iar cureaua sarita si antrenata de o alta parte a fuliei, fara profil. Datorita decalajului fuliei, dupa ce o pun la loc sare din nou in juma' de secunda.

Si se freaca de motor si arunca cioburi :( . Nu stiu de cand e asa, e posibil sa fie de cateva zile de cand n-am mai ridicat capota. Ieri mergeam cu o remorca dupa mine cand brusc a inceput sa fumege... fiind prima zi de incalzire globala in belgia am bagat climatizarea si cureaua aia a inceput instantaneu sa fumege. Cumva am rasuflat usurat cand am vazut de unde vine, crezusem ca e ambreiajul datorita sarcinii...

 

Intrebarea e ... ce poate fi in afara de o piulita slabita? Ca daca e doar asta poate reusesc s-o repar singur, cumpar alta curea si cu asta basta. Daca tre' sa ajung la "specialist" probabil raman fara masina inca vreo doua saptamani pana binevoieste sa-mi faca programare, sa comande piesele, etc.

Si dupa aia o marit si-mi iau una noua, cu garantie...

Share this post


Link to post

Verifica daca s-au slabit suruburile de stringere.Probabil nu s-au strins cum trebuie cand s-a umblat la distributie.

Share this post


Link to post

Acum ma duc sa vad. E nasol ca trebuie sa dau jos scutul de la motor, altfel e chinuit accesul. Tnx :)

 

Ieri am incercat sa o misc cu mana sa vad daca joaca (axial, nu sa o rotesc), si nu am reusit.

Am vazut ca are o piulita mare centrala si mai multe mici. Ce rol au fiecare?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

E ciudata problema ,de obicei nu se pot desface :)

Share this post


Link to post

Am reusit sa desfac intinzatorul, insa pare ok. Intinzatorul + compresorul de climatizatre + pompa de servo + alternatorul par aliniate, singura care iese din rand e fulia de antrenare. Am tras de toate piulitele (nu foarte tare, nu aveam pozitie prea buna) insa nu se misca nici una...

Nu imi dau seama ce poate fi stricat. Cum e facuta fulia aia?!

Share this post


Link to post

E prinsa de pinionul care antreneaza cureaua de distributie care la randul lui e prins de arborele cotit.

Share this post


Link to post

aceias problema o am si eu

am fost la mecanic si mi a spus ca trebuie alta fulie dar nu o gasesc la nici un magazin. la un singur magazin au spus ca pot sa mi o aduca la comanda dar costa 300 ron

va rog sa imi spuneti de unde pot gasi aceasta fulie sau daca se potriveste de la alta marca ( opel) /sau daca stiti codul piesei

 

dupa spusele mecanicului fulia acesta difera de fuliile la motorele fabricate pina in anul 2000 aceasta avind senzor de rotatie si o insertie de cauciuc intre partea interioara si partea exterioara a fuliei. datorita constructiei cu insertie de cauciuc partea exteriara (pe care sta cureaua) se desprinde si iese in exterior

 

am cautat pe internet si am gasit 2 repere

96181627 / 68.70 ron FULIE ARBORE COTIT

96351111 / 151.34 ron FULIE ARBORE COTIT

Masina mea e Cielo Euro3 fabricatie 2004 (SOHC) . Care dintre ele este cea buna?

Edited by bx440

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...