Jump to content
Sign in to follow this  
Necre

Imbunatatire stabilitate

Recommended Posts

Salut! Sunt membru nou si intentionez sa cumpar un Mati cat de curand! 8)

 

Problema care-mi "fierbe taietzelu" :oops: este stabilitatea in viraj...

 

Va rog sa va dati cu parerea in privinta solutiilor tehnice pentru imbunatatirea comportamentului de drum.

 

Am vazut ca montarea unor cauciucuri mai late ajuta dar nu suficient...

 

Intarirea suspensiei cred ca ar conduce la un disconfort sporit (avand in vedere ca Mati are din setarile "stock" o suspensie "dura".

 

Avand in vedere cele de mai sus, m-am gandit la montarea unor flanse de 5 cm grosime la roti... Deoarece inca nu am un Mati va intreb pe voi... :

 

Este posibila inlocuirea prezoanelor? si daca da... Pierd garantia la trenul de rulare ?

 

Multzam fain si Drum bun! :lavolan:

Share this post


Link to post

Daca iei virajul cu 100 la ora te lamureste Flex ce si cum. In rest, linisteste-te :P !

Share this post


Link to post
Avand in vedere cele de mai sus, m-am gandit la montarea unor flanse de 5 cm grosime la roti... Deoarece inca nu am un Mati va intreb pe voi... :

 

"Flansele" le poti gasi la Augsburg sau pe la tot felul de firme de tuning. Se numesc "distantiere". Te poti interesa daca au/sunt si pt. Matiz. Da, pierzi garantia.

Share this post


Link to post

Hehe, misto subiect!

 

In general, masinuta e setata pentru cel mai bun compromis posibil intre confort si stabilitate; certamente, nu e o masina pretabila la croaziere rapide, este facuta pentru altceva :lol:

Acum, daca esti ferm hotarit sa o "arunci" pe viraje rapide, trebuie sa renunti la confort si sa investesti ceva bani ... nu foarte multi, dar nici putini, ~ 1000E dupa socotelile mele. La un pret de achizitie de ~ 4500E, investitia aceasta reprezinta mai mult de 25% din valoarea de nou a masinii, deci este ENORMA din acest punct de vedere; rezultatul nu va fi nici pe departe exceptional, cel mult multumitor, cu o alterare majora a confortului. In viziunea mea ar fi cam asa:

- jante de minim 5J13 (aliaj sau tabla, daca gasesti) pentru a putea monta cele mai late caucioace "legale": 175/60; am vazut Matiz cu 185/50, dar era cam tractoras la dimensiunea aia.

- caucioace "virf de gama": Michelin, Pirelli, Goodyear, Yokohama, Dunlop.

- alte amortizoare, mai dure; Bilstein (Germania) BS6 sint numa' bune, fiind dure fara sa necesite arcuri mai scurte si mai tari si pastrind garda la sol, pentru a nu fi prea mult penalizat la iesiri pe drumri neamenajate. (Nu stiu daca BS6 sint disponibile si pentru Matiz).

- bara stabilizatoare mai groasa, bucse bara mai dure.

- probabil se poate face ceva si pe puntea spate, dar in afara de bucse mai dure n-am nici o idee ... vezi ce iti recomanda eventual un tuner profesionist.

 

Nu as monta distantiere, pentru simplul motiv ca ar altera mult prea necontrolat geometria trenului de rulare si uzurile sistemului de directie si suspensie.

Share this post


Link to post
Hehe, misto subiect!

 

In general, masinuta e setata pentru cel mai bun compromis posibil intre confort si stabilitate; certamente, nu e o masina pretabila la croaziere rapide, este facuta pentru altceva :lol:  

 

Multzam de reply! Imi dau seama ca este o citadina de la care nu pot cere performante de A8 dar ma gandesc ca in "caz de Doamne fereste" sa pot evita o baba, un caine sau alte animale :twisted: fara sa ma rastorn...

 

Eu personal nu am vazut Matizuri rasturnate dar "Vocea poporului" spune ca au fost cazuri!

 

Va intreb si eu asa ... ati facut o intoarcere cu frana de mana? eu cred ca nu e kiar atat de instabila incat sa faca tumba ... dar cred ca rondul de la Piata Alba-Iulia nu poate fi abordat cu mai mult de 70... intr-o situatie critica la o viteza de 90, un "flip" in scurt (eventual pe franare) e cam riscant.

 

In privinta distantierelor (in cazul in care as adopta o asemenea solutie) va intreb daca prezoanele pot fi inlocuite cu unele mai lungi!? Presupun ca le-as face pe 5-6K la un baiat din Turbomecanica :wink:

 

Multzam pentru reply-uri... deja ma simt ca facand parte din club...

Share this post


Link to post

Personal, cunosc 2 Matize care s-au dat de-a berbeleaca: unul pleznit din lateral in parcare la Cora (a pivotat pe o bordura) si unul scapat de o domnisoara pe serpentinele dintre Brasov si Predeal.

 

Rondul de la Alba Iulia il poti lua cu maxim 60-70, dar nu din cauza ca s-ar rasturna, ci fiindca tendinta de subvirare este extrem de neplacuta la aceasta viteza, practic faci echilibristica cu aderenta trenului fata; n-am pierdut niciodata aderenta, sa-ti pot spune ce e dupa aia :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post

As mai ridica o intrebare... la franare de urgenta (fara a bloca rotile) sa spunem de pe la 120 /h cum se comporta masina? Va spun ca la Super Nova si Solnitza trage botu` violent intr-o parte -scarry-

 

Si daca tot suntem la capitolul franare... ce rezistenta la oboseala au franele... dupa 3-4 franari intense mai are rezerva sau franezi aerodinamic cu usile deskise? :?: :(

Share this post


Link to post

La frianrea de urgenta mi s-a intimplat de vreo 2 ori sa traga nasul spre dreapta, dar in respectivele momente AVEAM ROTILE BRACATE UN PIC ... in rest, foarte-foarte putin, nu fuge violent de spate.

 

N-am sesizat fenomenul de fading al frinelor ... e drept, eu le folosesc mai putin, prefer frina de moteur :lol:

Share this post


Link to post

putin offtopic dar

 

cu franare prelungita nu am avut probleme pe transfagarasan dar am avut , sa zicem pe drumul de la campeni in jos (spre stei) parca.. in afara de moiros de ..azbest cred incins nu am avut alta problema, am oprit 1o min pt a se raci si a manca si am plecat mai departe .

masina incarcata asa, 2 persoane , una bucata coker' si bagaj la maxim( 2 corturi(unul tip litoral),3 saci dormit , mancare haine , scaune pliabile ( catelul statea culcat si se uirta direct pe geam... deci la maxim..

urat e ca se schimba impresia de franare intre masina goala si plina., dar asta se observa si la demaraj si te obisnuiesti..

dar masina e chiar buna, par examplu am vazut masini matiz ce au ajuns la padis, si bnu e chiar usor din nici un punct de vedere.

Share this post


Link to post

amortizoare sachs, monroe, gabriel iti vor creste mult stabilitatea fata de cele originale...

Share this post


Link to post

Mai membrule nou ai de gand dupa ce o iei sa o inscri la grupa N la campionatul national de raliuri?

Masina trebuie sa o simti nu sa te iei dupa experientele altora. Stabilitatea la Matiz e in limita bunului simt ca sa zic asa...da trebuie sa ai si tu bun simt si sa nu exagerezi cu anumite chestii :? Orice masina e un compromis dupa cum zicea cineva intre comfort si stabilitate. O masina de RaLLY iti rupe fundu daca te duci cu ea la cumparaturi prin oras...

Share this post


Link to post
Rondul de la Alba Iulia il poti lua cu maxim 60-70, dar nu din cauza ca s-ar rasturna, ci fiindca tendinta de subvirare este extrem de neplacuta la aceasta viteza, practic faci echilibristica cu aderenta trenului fata; n-am pierdut niciodata aderenta, sa-ti pot spune ce e dupa aia   :lol:   :lol:   :lol:

 

eu da

 

si nu e deloc placut

 

la drift cred ca as fi luat 10 :lol:

Share this post


Link to post

M-as baga in niste propuneri nu tocmai ortodoxe dar la mine au dat rezultate... Si ce mai rezultate frate. Deci, cand eram in a 12, langa liceu era o ditamai parcarea de vre-o 120m lungime si vre-o 30 latime. La ora la care ajungeam la scoala parcarea era goala. Iarna atata mi-am incercat dacia prin parcare ca am ajuns sa ma satur de NFS. Am facut si intoarceri cu spatele 180grade, si cu fata, toate incercate in trepte diferite si cu ambele frane ( frana de picior si frana de mana ). Exercitiile astea placute le-am facut timp de vre-o 2 saptamani in fiecare dimineata.

Si cand a venit primavara m-am trezit ca am franat ( si chiar nu am franat brusc de loc! ), si am prins un strat de praf. Acest lucru a provocat directionarea botului inrt-o parte dupa care masina a inceput sa se balanseze. Sincer daca nu exersam atunci pe zapada manevrele alea eram in gard cu masina. Asa, am stat calm si am reactionat ca si cand as fi facut un drift controland masina excelent. poate vi se pare ca am procedat "smechereste" sau ca am vrut sa ma dau mare pe zapada... Asa si este, am vrut sa ma "incord"! Dar daca nu ma incordam atunci, poate ma incordam la urgente cu ceva membre rupte. Dupa ce am iesit din derapaj aveam bai fratilor un zambet cat un radiator de tir pe fata. Eram tare bucuros de manevra reusita din reflex. Insa colegul meu saracul era alb la fata si vre-o 3 ore nu a vorbit cum mine :)

 

Sincer ma voi intoarce in parcarea mea draga si voi testa cum se comporta matizul la astfel de manevre. Sa nu credeti ca sunt inconstient, ca nu voi testa exagerat franarea si alte norme de siguranta. In primul lucru incerc o frana brusca pe la 30km/h pe zapada si incerc sa o redresez.

Edited by Apocalips

Share this post


Link to post

masina are os tabilitate de bun simt. rondul de la alba iulia l-am luat cu 60 ... nu m-a mancat mai mult.

 

fuge botu un pic pe ud la intoarceri violente ... pe serpentine pe la posada incepe sa scartaie atat spatele cat si fata de la 90 in sus. in oras pana in 60 eu zic ca poti sa eviti orice pericol cat de brusc.

 

distantiere de 5 cm = o prostie.

Share this post


Link to post

baaaiiii voi sunteti bolnavi la cap...

cum 5 c,...

voi nu stiti ce inseamna 5 cm...

si 2 cm sunt multi da mai pai 5 cm...

Share this post


Link to post

SUbscriu la ce a zis peste. Numai rulmentii nu apuca 10000km... De restul nici nu mai vorbesc

Share this post


Link to post

In garderopa de vara a " PEP"-ului am garda cu 6,5 cm mai mica decat standard...asha ca domnu peste`...se poate...cat despre stat in viraje...Bestial se comporta..

Share this post


Link to post

era vb de distantiere la roti...

nu de arcuri...

Share this post


Link to post

sincer eu am luat curba de 90 de grade cu raza de 15 m mac, aveam 60 la ora si am simtit ca s-a rificat putin si au scartait putin franele.

 

cand am participat la un raliul...la o curba de 360 de grade in jurul unui stalp, aveam cam 35-40 la ora, rotile bracate la max si s-a ridicat pe 3 roti...am participat si m-am lasat filmat de un preten pentru ca vroiam sa stiu cat de manevrabila e in asemnea conditii, fara a folosii frana de mana, doar puterea motorului si manevrabilitatea directie...am avut impresii placute fata de dacia autohtona.

in schimb placutele de frana erau f incinse, miroseau, pentru ca inainte de curba puneam frana si ca sa ies din curba foloseam puterea motorului numai in treapta a 2-a.

 

cat despre experinete pe gheta am avut si eu si sunt placute si inveti ceva!!!!

Share this post


Link to post

Vazut ieri intr-o parcare un Matiz de Arges cu cauciucuri 195/45/13 si jante aliaj CMS. Arata destul de bine. Nu am avut de la cine sa iau impresii. :D

Share this post


Link to post

195 R 13 ? Super Sport! Si mai poate trage de volan?

Share this post


Link to post

Da, cu un sistem special parghi si scripeti =))

Share this post


Link to post
Vazut ieri intr-o parcare un Matiz de Arges cu cauciucuri 195/45/13 si jante aliaj CMS. Arata destul de bine. Nu am avut de la cine sa iau impresii. :D

 

Se poarta "la greu" latimi de 185 la Maty, e plina parcarea la intalniri de "caucioace late"!

Eu :banana: cu 195/55 R13, dar pe spate si nu tuseste! chiar pe CMS de 5.5 R13 :-?

 

Cauta pe: Ce dimensiuni de cauciucuri merg pe Matiz?

Edited by PYF

Share this post


Link to post

Am gasit asa ceva:

 

- set arcuri fabricate de FK ce coboara masina cu 35-40mm fata de standard. Ele arata cam asa:

post-5484-1238000138_thumb.jpg

 

Ce ziceti, impreuna cu un set de amortizoare Kayaba(KYB) pe gaz(fata/spate) ar face echipa buna?

S-ar simti o imbunatatire a stabilitatii pe viraje? Ma gandesc ca s-ar putea rezolva si troncanitul puntii spate+topaitul spatelui la gropi, atunci cand este descarcat, avand in vedere ca amortizorul nu ar mai sta aproape de limita superioara a cursei.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...