Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Restrictor aer la Matiz

Recommended Posts

Iaca, e cu rosu ... bei, noi dam poze din manualul de M II, caruia se pare ca i-au scos restrictorul, precum si tubul Venturi (albastru) ... s-or fi desteptat bajetii si i-au scos gituiala?

 

da domnilor ,va salut . si as vrea sa va spun ca pe scheme desfasurata expusa de tine nu apara teava din carcasa filtrului de aer, adica sub elementul filtrant dindpre rezonator.Eu am scos si chestia aia

Share this post


Link to post

Ziua buna domnilor ! doresc sa mentionez in legatura cu restrictorul acela ,ca eu am deja 1,5 ani si aproape 21000 de km de cand am scos restrictorul si tubul de aductie a aerului care se afla in carcasa filtrului de aer chiar sub elementul filtrant,se poate scoate inspre rezonator ,si nu am nici o probleme ba chiar e mai salbatic in regim de ture mai inalt.

 

 

 

E ok? :caaalm:

Share this post


Link to post

bine dar nimeni nu a precizat daca creste consumul sau nu. Pe mine ma intereseaza separat in oras si afara.

Share this post


Link to post

Consumul tine de trafic, traseu si sofer. Scoate restrictorul si vei afla, "pe persoana fizica".

Share this post


Link to post

Salutare !

 

Ieri m-am ocupat de gigant (Euro II, an 2004)... schimbat cauciucuri (cu cele de vara), schimbat filtru de aer, mici verificari, etc... Iesit pe drum, facut o tura... vit max 150-155 (pe indicatorul de bord). Am scos si eu restrictorul + rezonator, resetat ECM (etc...) si iesit in proba, pe acelasi drum, cu o ora mai tarziu. Masina zburda la viteze mici, e mai nervoasa, accelereaza mai bine, motorul suna frumos. O singura problema insa, daca pana la 120 la ora mananca asfaltul, de la 120 in sus in treapata a V-a nu vrea nici cu vantul din spate... Cu a IV-a, cu pedala la max am ajuns la 130, insa cu a V-a peste 120 e moarta. Am pus la loc restrictorul si rezonatorul... si culmea, desi e mai puturoasa la viteze mici, intr-a V-a merge peste 120 lejer pana la 140-150... Testul l-am facut pe acelasi sector de drum si cam in aceleasi conditii de vreme, motor cald, etc... Voi schimba bujiile sa vad daca este vreo diferenta, cert este ca fara restrictor, nu prea urca peste 120 km/h intr-a V-a, doar cu a IV-a, adica cu motorul turat in draci... Am mai vazut ca si altii au semnalat acelasi lucru, dar, nu si o rezolvare (daca exista).

 

Toate cele bune !

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Revin... Am schimbat bujiile si am facut un drum la Buc si retur. Consum mai mic in medie cu 1L/100 km, mai exact cam 6 la suta la 130km/ora... inainte manca in jur de 7 la suta cu aceeasi viteza. Acum urca pana aproape de 160... motorul respira mult mai bine... ce sa zic, sunt incantat de efect :banana: , mai ales ca am lasat un solnitzar (scuze pentru proprietarii de Solenza) cu buza umflata pe autostrada, unde din diverse cauze nu a putut mai mult de 150 la ora, iar sapuniera mea a ajuns la 160... adica suficient cat sa il las in urma... :tongue: Inca odata multumiri initiatorului topicului... mare chestie sa scoti ceva din buburuza, si culmea, scotand din piese... :D

 

Share this post


Link to post

La mine, in 50.000km teava de esapament este la fel de curata cum a fost din fabrica, dau cu degetul si nu se murdareste desi masina este in configuratie standard. Cred ca la cei ce "functioneaza" aceast artificiu sa-i zic masina avea alte probleme. O teava de esapament inegrita/cu depuneri nu este niciodata un semn bun. De asemenea, aceeasi masina in configuratie standard accelereaza fara probleme pana la 150km/h pe ceas, mai sus nu am avut inima sa o duc. Eu zic sa nu puneti aceste "efecte miraculoase" pe seama descompletarii masinii, este posibil ca problema sa fie in alta parte.

Share this post


Link to post

Este doar un simplu principiu din teoria curgerii gazelor, mai pe scurt, fluxul de gaze (aer) este direct proportional cu sectiunea de curgere, la presiune constanta... adica daca maresti sectiunea de curgere, creste si debitul de aer admis in motor. Asa cum s-a mai spus pe aici, in jur de 90% din Matizuri au teava de esapament neagra... tu esti poate unul din cei 10% norocosi... Scoaterea unui tub de plastic nu aduce un efect miraculos ci doar unul previzibil si nici nu prea se poate considera "descompletarea" masinii... In plus, efectul concret este imbunatatirea acceleratiei si nu atingerea de viteze peste 150 km/h, pentru ca oricat am reusi sa crestem puterea gigantului, viteza maxima este data de cutia de viteze si de turatia maxima a motorului (in afara de nr. pasageri, calitatea benzinei, uzura motorului, conditii de drum, etc...). Chiar daca am avea putea scoate 100 CP din motorul de Matiz, tot 150 km/h o sa fie viteza maxima... Evident, neatingerea vitezei maxime, fum la esapament sunt probleme care nu se vor rezolva prin scoaterea restrictorului de aer, insa, nu se poate neglija efectul constatat de multi cei care au facut acest lucru.

Edited by srulz

Share this post


Link to post

Chestia cu viteza maxima este falsa, avand in vedere faptul ca limitarea vitezei maxime nu este impusa de limitarea de turatie a motorului ci de limitarea de putere a acestuia. Din cate stiu eu la 150km/h motorul are ~5300 rpm, mai avand astfel 1300 rpm unde sa zburde. Limitarea de turatie ar trebui sa intervina pe undeva pe la 185km/h, daca ar putea sa ajunga la 6600rpm in treapta 5. De asemenea, ce inseamna "ai avut noroc"? Masina mea nu are aceleasi componente ca restul matizurilor E3? Nu are acelasi soft ce controleaza ECU? Poate faptul ca a mea functioneaza corect are legatura cu schimbarea filtrului de aer la cateva luni, schimbarea bujiilor la maxim 10.000km, etc?

In ceea ce priveste acceleratia, nu am avut niciodata probleme in a accelera normal de la 90km/h in sus folosind treapta 5. Pana la 130km/h este destul de sprintena, lucru de inteles avand in vedere ca pe la 130km/h atinge turatia de cuplu maxim, la 4600rpm.

Raman la parerea mea ca problema este in alta parte. Da, motorul primeste mai mult aer insa viteza de curgere la viteze/turatii mici este alta decat cea gandita de fabricant, mai mica si probabil si alti parametrii din functionarea motorului fiind alterati.

Share this post


Link to post

SA ne dam cu parerea: cu restrictor, fara restrictor, daca schimbi sa pici pe cuplu treaba-i cash (de oaie , ca tot vine Pastele) :D

 

<div>L.E. Am restrictorul scos de aseara: tot nu po' sa imi dau seama cum e bun, ca n-am pista de incercari.Da' si cand merg la Suceava....</div>

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

:D Nu vreau sa intru in polemica, mai ales ca ideea acestui topic nu este sa ne certam care are sau nu dreptate... Reiau ideea: din ce am vazut eu personal pe strada + ce mi-a mai cazut prin mana timp de 10 ani de munca (prin service-uri auto), Matizurile (chiar si cele noi), au in marea lor majoritate teava neagra ! Sunt si exceptii, putine la numar, in special masini pana in 100.000 km care nu au teava neagra... de aceea daca masina ta face parte din acea categorie, eu te consider norocos (fara vreo aluzie la ceva anume). Teava negra are multe cauze, insa, la Matiz (si nu numai) este o caracteristica in ceea ce priveste slabiciunile modelului, asa cum sunt si cutiile de viteze sau casetele de directie (nu vrei sa stii cate am schimbat, in special la firme si dupa cati kilometri incep sa crape...).

 

Apoi cu viteza maxima, nu orice crestere de Putere asigura si cresterea vitezei maxime... in practica, un tuning de motor tine cont de ansamblu motor-cutie de viteze si eu unul consider ca viteza maxima (in cazul modificarilor la motor) este data de cutia de viteze si de turatia maxima la care putem exploata acel motor in siguranta. Daca putem creste Cuplul prin diverse metode, turatia maxima admisibila (de exploatare) este data de caracteristicile constructive ale acelui motor si de cutia de viteze. Daca prin modificari reusim o crestere enorma de Putere, turatia maxima la care putem exploata acel motor va fi aceeasi ca si la motorul nemodificat, altfel, atat motorul cat si cutia de viteze vor fi facute praf. Probabil ca in postul anterior nu m-am exprimat destul de clar, sper sa lamuresc acest aspect.

 

Despre buna accelerare a unui Matiz, putem discuta, daca pui 4 persoane in masina (chiar si cu 2 persoane) si dai drumul la A/C... si esti curios sa vezi ce inseamna accelerare normala de la 90 km/h in sus, intr-a V-a, vei constata ca practic conceptul de acceleratie nu prea exista, insa, cine a facut aceeasi proba fara restrictor, stie despre ce e vorba...

 

Share this post


Link to post

Man, eu nu ma cert cu nimeni aici, in nici un caz cu tine insa toata lumea sustine ca este o chestie buna desi nimeni nu poate aduce o dovada in acest sens, in afara de pareri.

Referitor la chestia cu viteza maxima, te inseli. Puterea maxima la masina asta se atinge la 6000 rpm, atat teoretic cat si pe dyno. Limitarea electronica de turatie intra la 6600 rpm. Deci, pana la 6600 rpm constructorul a considerat ca motorul este safe. Eu am scris mai sus ca motorul asta se limiteaza singur, din cauze "naturale" la 5300 rpm in treapta 5. Mai mult nu poate duce, nu are puterea necesara. Nu cred ca cei care au proiectat cutia de viteze a matizului au facut-o pentru un maxim de 51cp, este imposibil. In cazul matizului, o creste a puterii si a cuplului ar duce automat la cresterea vitezei maxime avand in vedere ca atingerea vitezei maxima a masinii nu se face imediat inainte de limitarea electronica a turatie motorului. Exact ce am scris mai sus, motorul mai are inca 1300rpm pana in limitare si inca 700rpm pana la turatia de putere maxima declarata.

 

Acum, ca exemplu personal, 3 persoane+bagaj(portbagajul plin)+AC Radauti->Bucuresti: 6.5 ore. Spune-mi tu daca masina trage sau nu(si aici nu fac comparatie cu alte masini). Da, normal ca trage mai greu cand este incarcata si ii mai pui si compresorul de AC in brate, insa sa fim seriosi, nu-mi spune ca AC-ul nu se mai simte deloc cu tubusorul ala scos. In plus, din ce am observat la masina mea, in momentul in care o calc pe coada, cu AC-ul pornit, indiferent de turatia motorului sau de viteza masinii, AC-ul se decupleaza automat. Astfel, in depasiri de exemplu, AC-ul nu ma incurca deloc pentru ca se decupleaza.

Share this post


Link to post

- puterea maxima e la 5.900 rpm;

- treptele 4 si 5 sunt subunitare;

- de la Radauti la B se merge la vale.

  • Like 1

Share this post


Link to post

- puterea maxima e la 5.900 rpm;

Da, greseala mea, este la 5900rpm. Oricum nu ajunge la turatia aia decat in cadere libera in treapta 5.

- treptele 4 si 5 sunt subunitare;

Stiu asta. Totusi ce legatura are cu tubusorul despre care se vorbeste pe aici?

- de la Radauti la B se merge la vale.

 

Da, se coboara vreo 300m de-a lungul a 500km. Intr-adevar, cred ca asta are un cuvant greu de spus in performantele masinii...

Share this post


Link to post

Stiu asta. Totusi ce legatura are cu tubusorul despre care se vorbeste pe aici?

 

 

Are, ca in 4+5 fiind subunitare, nu poti discuta de Pmax.

 

 

Share this post


Link to post

Asta se aplica doar la matiz, sau asa, in general? Sunt o gramada de masini care ating turatia de putere maxima in trepte subunitare.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

:D Eu zic sa o lasam balta, pentru ca vorbim lucruri diferite (cu vit max). Apoi da, cred ca, cei care au proiectat cutia de viteze a Matizului au facut-o pentru 51CP, eventual +10%, mai mult este risipa de resurse (materiale, piese, etc...). O cutie se proiecteaza in primul rand dupa caracteristica unui motor si nu invers.

 

Cu restrictorul, nu pot sa nu observ decat ca cei mai multi dintre cei care l-au scos au vazut diferenta, iar eu unul, nu ma gandesc sa il pun la loc vreodata... Eventual, sa mai pun un filtru sport, sa dau jos esapamentul sa il "largesc", sa scot ramasitele de catalizator din el, si de ce nu sa pun o butelie de aer comprimat sa se descarce in admisie printr-un reductor de presiune atunci cand vreau un sprint mai bun... Mai ramane sa vad cat de mare sa fie butelia, cu ce compresor sa o incarc (in mers), cum sa comand supapa de descarcare a aerului, unde sa ma intep cu ea pe admisie, cat sa fie presiunea de lucru dupa reductor si ce sa fac cu apa rezultata din condensul din butelie... in rest toate cele bune ! :thumbl:

 

Share this post


Link to post

Asta se aplica doar la matiz, sau asa, in general?

Discutam aici despre Matiz.

Share this post


Link to post

Bun, cu mare retinere scosei si eu restrictorul si facui reset si idle learn...scuzati-mi exprimarea sunt olteangreenguy.gif Toate bune si frumoase, masina nu mai tremura la relanti, acum chiar simt cum accelereaza iar de la 60 pana la 100 e chiar belea parca e alta masina, nici nu imi vine sa cred cata diferenta e. Daca pana acum ma rugam de ea si urla in ture pana in 130 acum am dus-o pana in 140 in treapta 4 fara probleme...pana acum mi-se facea mila sa ii dau cand vedeam cum face. Nu recomand nimanui sa dea jos restrictorul dar in cazul meu a functionat si uitasem sa precizez pierderea de putere in treptele mici e infirma daca nu inexistenta, cazul meu. Restrictorul il am in trusa dar dupa cum se comporta masina...acolo va ramane drunk.gif

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

... Restrictorul il am in trusa dar dupa cum se comporta masina...acolo va ramane drunk.gif

 

Al meu nici nu mai stiu pe unde este...but who cares :lavolan: :thumbl:

Share this post


Link to post

Acum, daca scoti si rezonatorul din aval de filtrul de aer, vei beneficia si de un sunet placut.

Share this post


Link to post

O sa il elimin dar cum sa fac, scot tot dupa filtrul de aer si mut sa traga aer din alta parte, daca da de undeheadscratch.gif . Am vazut intr-o poza un cot pus pe cutia filtrului de aer, e bine asa cu toate ca as prefera un traseu mai lung si cu pre-filtru sa zicem dar ce sa folosesc, orice idee/explicatie e bine venita.

Edited by Robert_MNW

Share this post


Link to post

Daca vrei pre-filtru, pune un material din filtru de hota in fata filtrului de aer, in cutia lui si il schimbi mai des. Dintr-un filtru de hota poti taia peste 4 pre-filtre pentru Matiz. Aductiunea de aer din locul dorit (grila din dreptul radiatorului) poti folosi un tub flexibil (Al) de 60 mm.

Share this post


Link to post

@srulz: Si ce faci daca presiunea aia o ia spre exterior si nu spre motor :) Cred ca o sa iti trebuiasca o butelie cam mare ca sa ai si debit. Presiunea de obicei vine prin niste furtune subtiri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...