Jump to content

 


Photo
- - - - -

Curatare Motor


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#61 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 03 July 2017 - 12:37

Fain, curat ...

 

Filtrul (aftermarket, al original fiind mai mic) de mai sus ii de Swift si din cite am inteles ii identic alui de Matiz si Tico cu 3/4x16 (de poate confirma cineva). Inca nu am studiat terenul de ii valabil si pentru troasca mea insa, de situatia impune ii aducem un upgrade separatorului.


Baga te rog un link cu modul in care a fost curatat motorul tau, Florinele.
  • paneuroil likes this

#62 florinellll

florinellll

    Forumist

  • Membru
  • 438 posts
  • Din:BUCURESTI
  • Auto:DAEWOO-HONDA
  • Model:LEGANZA-ACCORD
  • An:2000-2011
  • Nr. Inmatr.:B-999-CUCU

Posted 03 July 2017 - 13:20

Am scris "profesional"ca sa va incit.

Vad ca mi-am atins tinta :evil:  :evil:

Am mai scris pe aici de ""metoda mea originla""insa nu a trezit interes pentru ca este ieftina si "nebrevetata"

La doua schimburi de ulei bag 3 litri de ulei ieftin(vai vai ulei ieftin ,distrugi motorul >:/ ) fac o tura de 10 km il dau afara cu tot cu mizeria colectata{{mizerie pe care voi o mai plimbati prin motoare inca 10.000km}}  si aferenta ,pun ulei curat si filtru nou si atat,,,,,,,, nimic spectaculos si nici scump.

 

 

Edit: cineva ""expert mare""in uleiuri recomanda acetona pentru spalare!!!!!!!!!!

 

Intrebare: stie acel ""expert""ca acetona care se gaseste pe piata contine  H2O?

Este ok sa bagam in circuitul de lubrifiere al motorului termic   H2O?

'


Edited by florinellll, 03 July 2017 - 13:47.


#63 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 03 July 2017 - 13:44

Eu unu am crezut ca operatiunea fu efectuata intr-un service cu scula special pentru, de unde tineam a "fura" cite ceva din procedeul aplicat gen: presiune folosita,pe unde ii da cu jetu'si din astea... Da'am prins ideea.
  • paneuroil likes this

#64 tunning4life

tunning4life

    Forumist

  • Membru
  • 459 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997

Posted 03 July 2017 - 14:55

Interesanta ideea viktor. O nelamurire am si eu. Intre teava din centrul "filtrului" si ștuțul care iese in continuarea ei, ce ai pus? E sudat direct acolo? Ceva garnitura?

Sent from my Vodafone Smart ultra 6 using Tapatalk

#65 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 03 July 2017 - 15:44

Ala ii racord metalic cu filet ce se regaseste pe galeria de admisie (la motoare mai vechi spre ex) si face conexiune cu furtunul servo frinei. Pe capatul tevei centrale am sudat piulita cu filet aferent dupa care am infiletat racordul respectiv cu saiba de cupru. Pe lateral acelasi lucru, dat gaura, sudat piulita si montat racordul cu saiba de-altfel.

Nu neaparat a fi cu filet, eu am procedat astfel ca am avut racorduri. Cite un capat de teava cu diametrul de ~10mm  sa zicem, merge sudat direct pe lateral iar pe capul tevei centrale trebuie o piulita pentru a ajusta diametrul tevei.

 

Apropo, cea de a 2-a poza ii oarecum incorecta (acum mi-am dat seama) la modul cum am procedat de final si totodata corecta daca se sudeaza stutz direct. In prima faza am adus-o astfel in ideea de a da filet direct doar ca nu imi iesi pasenta, s-o adeverit ca nu am tarod asa mare dupa care am taiat jos si am sudat piulita. Pardon .


Edited by Viktor, 03 July 2017 - 15:57.

  • paneuroil likes this

#66 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 04 July 2017 - 09:42

Bingo ! Aparu si butelia pentru adeziv de curatare (a se citi motorina :mrgreen: ) Un capat de furtun si cam atit, se pune in practica.

 

Attached File  IMG_20170704_091446.jpg   140.5KB   3 downloads


  • paneuroil likes this

#67 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 05 July 2017 - 10:32

Un mic upgrade pentru curatat in capul motorului cu presiune. Una bucata "patron" ce se regaseste in interiorul supapei limitatoare de presiune (frine spate la cielo) careia i-am perforat interiorul cu un burghiu de 2mm dupa care l-am turtit la capat pentru a forma un jet perdea apoi montat pe furtun urmat de un test cu apa. Merge bine ca si presiune si lasa curat in urma (test pe beton) insa nu stiu (deocamdata) ce randamente o sa dea pe fieratanie jegoasa.

 

Attached File  IMG_20170705_100631.jpg   124.82KB   3 downloads

 

Attached File  IMG_20170705_100720.jpg   108.94KB   3 downloads

 

 


  • paneuroil likes this

#68 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 12 July 2017 - 19:22

Punct si de la capat.

 

Spre surprinderea mea filetul (filtrului de suziki) separatorului se potriveste si pe Nexia. Test facut pe ciuru (jegos si uricios) tras la gard de ani de zile. Cauza ... garnitura chiulasa bulita, axul cu came schimbat in citeva rinduri bune s.a.m.d  Da' ca si material didactic in ideea de a ma desteptati (ca demult incerc, da' nici ca-mi reuseste ...  :mrgreen: ) ii numa buna. Asadar, ne-am pus ideea in practica in ce priveste curatare motor interior cu jet de presiune si motorina. Banui ca brake cleaner-ul ii mult mai indicat, dar ma rog, motorina a promit de data asta.

 

Prima faza, doar capacul luat jos si depuneri nu tocmai da azi de ieri, ci de ani de zile zace.

 

Attached File  IMG_20170712_165904.jpg   117.46KB   2 downloads

 

Attached File  IMG_20170712_165919.jpg   115.96KB   2 downloads

 

Faza a 2-a, dupa jet.

 

Attached File  IMG_20170712_174330.jpg   148.86KB   2 downloads

 

Attached File  IMG_20170712_174250.jpg   127.71KB   3 downloads

 

Faza a 3-a, curatare lagare in capul chiulasei. La baza nu i-am dat din doua motive : nu am posibilitate a intra sub rabla si a doua la mina, racordul de pe lateral al separatorului o trebuit demontat sa pot infileta ca-i o idee cam lung (nu cu mult) si nu am putut infileta separatorul. Cu o curbura la cald se rezolva apoi remontat la loc. 

 

Attached File  vlcsnap-2017-07-12-18h25m41s328.png   479.03KB   2 downloads

 

Attached File  vlcsnap-2017-07-12-18h34m47s312.png   531.38KB   1 downloads

 

Si de final, separatorul.

 

Attached File  IMG_20170712_170857.jpg   78.1KB   1 downloads

 

Apropo, ceea ce se vede ramas pe axa ii rugina ce nu poate fi indepartata astfel, cu jetu'.


Edited by Viktor, 12 July 2017 - 19:24.

  • paneuroil likes this

#69 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 848 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 12 July 2017 - 19:37

E bine ca-ti functioneaza jucaria, dar... "depunerile" alea le spala si un schimb de ulei. Parerea mea: nu te lega la cap daca nu te doare



#70 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 12 July 2017 - 20:14

Intr-adevar Geo, unde nu e cazul ... atunci nu e. In schimb, de esti norocos si iti cade un rapan precum in postare #26 (tot patitu-i priceput, cica) ai dat-o-n bara. Si dupa cum nu exista pensuli minine (pentru curatare manuala, si culmea, stiu cu ce se haleste treaba asta) sa incapa cum bate jetu' , iti creste barba pina ce o vezi cit de cit curata.

Oricum, macar mi-am facut damblaua. Iar de mi se pune pe chelie de-o clateala calestii mele, trimitem un 2 litri de brake cleaner sub presiune prin tot motorul, urmat de vreun litru de ulei curat de clateala sa scoata ramasita (de exista) de cleaner apoi vine schimbul de ulei. 


  • paneuroil likes this

#71 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8540 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 13 July 2017 - 10:46

Va rog ramaneti la subiect, ramaneti la un ton politicos si nu va mai dati la gioale, chit ca-i foarte cald afara. 

 

 


  • paneuroil likes this

#72 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 13 July 2017 - 10:59

Nu-s cum se face da' ma simt cu musca pe caciula. Sa fi scris gresit pensula ? (pensula minune). :mrgreen:

 

L.E.

 

Ce am omis a sublinia, curatarea lagarelor trebuie executata cu capacul pus, nu neaparat in suruburi dar pe pozitie altfel improasca de mama focului (dupa cum se vede). Fu inlaturat pentru citeva sprituri doar de monstra sa se si vada despre ce-i vorba si cum lucra. Calestei in cauza nu i-am dat importanta insa, de aplic tratamentul pe una in toate mintile atunci trebuie protejat compartimentul motor (ce nu-mi scapara din vizor) cu o folia si decupata nu mai milt decit ii necesar interventiei.


Edited by Viktor, 13 July 2017 - 11:17.

  • paneuroil likes this

#73 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 15 July 2017 - 13:33

Am curbat racordul ala de l-am rupt. Si sa fie treaba treaba, mi-am incercat norocul cu inca unu si da, am reusit sa-l rup si pe ala cu incalzit cu tot, asa ca i-am schimbat modelul.

Asadar, cine n-are stare si inclina catre "prostii", separator (si alte dracarii) sa sudeze direct racordurile, ambele la "fundul" piesei de se poate (incap ambele de e la simplu si fara piulite).

 

Attached File  IMG_20170715_130512.jpg   71.72KB   1 downloads


  • paneuroil likes this

#74 paneuroil

paneuroil

    Forumist

  • Membru
  • 65 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Executive
  • An:2006

Posted 04 August 2017 - 20:43

new entry
Amsoil Engine Flush comandat de la o firma din Alba Iulia pe internet. Revin cu mai multe detalii dupa ce il folosesc
Mai multe detalii despre produs aici http://www.amsoil.co...smission-flush/
http://www.amsoil.co...etins/g2763.pdf
http://www.amsoil.com/msds/flsh.pdf
si aici https://syntheticoil...flush&results=1
apropo cine vrea solutiile folosite in trecut de Viktor (solutia de spalat aragazul si egr cleaner) ptr curatat extrem
dupa care clatit cu brake cleaner
http://www.produseme...ign=direct_link
https://m.emag.ro/sp...9/pd/D8N053BBM/
https://www.autolux....ign=direct_link
@Viktor dupa ce se face tratament de flush, ca sa fie complet ti-as mai recomanda
Mobil Delvac1 MX 15w40 cu LM Schlamm Spulung
https://m.emag.ro/ul...3/pd/DMS9LBBBM/
https://www.mobil.co...delvac-mx-15w40
https://m.emag.ro/so...0/pd/DL6747BBM/
https://pim.liqui-mo...ush-11.0-en.pdf
si faci motorul bec la interior.Curat

Attached Files


Edited by paneuroil, 04 August 2017 - 20:49.


#75 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 04 August 2017 - 21:44

Pentru a nu se crea confuzie, tin a sublinia ca degresant-ul ala la rere fu folosit cu totul in alte conditii, in cazul unui motor in care s-a folosit ulei pe baza de grafit (sau asa ceva, pentru a prelua uzuri si diminua zgomotele, cica, in mintea unora)  complect demontat in scopul unei interventii capitale cu set motor nou si toate cele. Stratul ala de marmelada uscata imprimata in peretii blocului motor cit si pe celelalte componente nu a putut fi indepartat decit cu well done, ca celelalte licori achizitionate espres pentru s-au dovetit a fi fix-pix pe linga asta. Dat cu din asta (pe uscat doar) dupa care clatit cu apa din belsug si repetata operatia pina ce a iesit curat - curat.

In alta ordine de idei, degresant-ul la rece sub nici o forma nu are ce cauta in motor in ideea curatarii, cel putin din punctul meu de vedere.

 

Ca idee, unu o bagat rumegus in cutia de viteze sa o faca selentioasa cica ... Fereasca de ce le fata mintea unora ...


  • paneuroil likes this

#76 paneuroil

paneuroil

    Forumist

  • Membru
  • 65 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Executive
  • An:2006

Posted 05 August 2017 - 08:25

ptr deblocat segmentii un flush care da rezultate Renault 7711229473
https://www.pieseaut...3-4MV1KYFY.html
, dupa care se merge cu Mobil 1 New Life 0w40 vreo 2-3000km dupa care se schimba uleiul.

Edited by paneuroil, 05 August 2017 - 08:35.


#77 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3250 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 05 August 2017 - 09:00

Dindu-ma la birfa cu amicu' google am inteles ca unica si eficienta solutie in cazu' rablelor ar fi REMAT. Oare o fi adevarat ? :))






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users