Jump to content

 


Photo
- - - - -

Curatare Motor


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#41 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 03 January 2016 - 18:51

Uleiul folosit este mai subtire, nu mai gros... se ingroasa dupa multi km, vorbind de ordinul zecilor (sau sutelor) de mii, in care nu a fost niciodata schimbat. Da, exista oameni care doar completeaza...

Cine isi schimba singur uleiul isi poate da seama ca la iesire este mai fluid decat la intrare, in urma cu 8-10.000 km. La mobre, cel putin, fac schimbul de ulei in aceeasi perioada a anului, prin martie-aprilie. Uleiul pus in urma cu un an, care abia curgea din bidon, iese apa chioara din motor.

Povestile cu "mizerii tinute in suspensie" sunt probabil valabile la motoare complet neintretinute, in rest mari mizerii nu o sa gasiti in ulei. Si in suspensie nu o sa le tina niciodata, se depun la oprirea motorului sau raman prin zonele inguste.

Folosesc uleiul GM pt "spalare", pt 2-3000 km, in rest prefer sa folosesc ulei de calitate. Toate uleiurile (exceptand porcariile contrafacute) contin detergenti, cele pt diesel in cantitati mai mari.



#42 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 08 June 2016 - 14:05

Recomand . Folosit recent la curatare atit a axelor cit si a "scaunelor" simeringurilor la Volvo. Cu brake cleaner n-o mers, motor flush nu ... apoi am luat un din asta , recomandat de baietii de la piese. A luat jos mizeria (uscata) cit ai clipi.



#43 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 15 June 2017 - 17:22

Ieftin si eficient.



#44 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 16 June 2017 - 17:36

Mmm... NU. In nici un caz.

1. nu a lasat sa scurga tot uleiul. asta a curs odata cu motorina la urmatoarea golire

2. motorul ala are ungere aproape inexistenta cu motorina in el

3. motorina ramasa prin motor ce o mai spala?



#45 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 16 June 2017 - 18:54

Pe mine m-o cam pus pe ginduri reteta, cu toate ca pina mai ieri il tineam pe "nu" in brate. Acum, mi-am tot adresat intrebari (unele idioate chiar) si zic : bah, nene, de cite unu nu schima uleiu' cu zecile de mii si cu grad de lubrificare sub zero si nu crapa, ce poate avea de la nitica motorina (grasa de-altfel, probabil superioara unui ulei ars) ce po-a sa aibe de la un scurt tratament gen ? Din doua clatiri cu ulei ultima facatura dar curat, cred ca nu ramine gram de motorina prin motor. 

In cazul de fata a lasat nitel ulei in motor pentru a-i asigura cit de cit ungere de inteleg eu bine. Intr-un video similar, a scurs tot uleiul, a  pus o jumate din uleiul nou complectat cu motorina.

Am urmarit citeva filmulete gen unde diversi folosesc substalte similare pentru curatara insa din pacate din toate lipseste esentialul, un demo, o monstra cu capacul (macar) culbutorilor luat jos atit inaintea procesului cit si dupa. Il gasesc oarecum insuficient tratamentul ce l-au aplicat astia. Daca tot l-au "minjit" de motorina la interior, macar sa fi repetat procesul pina ce ar fi iesit motorina (cu ulei in doua) curaa, nu ? Ori se rupe hamu' ori se ... scapara calu' ...



#46 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 16 June 2017 - 22:25

Stiu ca am mai zis-o, dar eu nu cred ca apar mari mizerii si depuneri la o folosinta normala. Adica gen uitat sa schimbi uleiul la 7-10.000 km, il schimbi la 15.000... sau il lasi 2-3 ani in motor, cu perioade de stationare, cam cum fac eu, de ex. Nu se intampla absolut nimic, in cel mai rau caz apar mici depuneri in baia de ulei, care se pot curata usor cu o demontare a ei. Dar nici macar... dupa ce am scos ulei zacut 3 ani si ceva in mobra si nu am vazut nimic dubios la el, urmatoarele schimburi au fost ok, motorul suna ok, nu imi bat capul cu curatari din astea interne.



#47 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 16 June 2017 - 23:33

De treaba-i groasa, depuneri serioase, numa' spaclu' si peria de sirma mai face fata ca altfel ... nu prea sint licori sa-i dea de capat. Mi-s de parere ca, cit timp un ulei nu se inegreste (ce-i deja un ulei ars) nici depuneri n-or sa apara, astfel nici de tratamente aparte nu cere. Nu stiu cum se face da' eu unu din cele vazute (atit pe viu cit si pe net) cu usurinta arunc un procent de 75% din cazuri in care din motoare curge ulei negru, da' negru nu gluma. Sa nu mai zic de filtre de aer care la rindul lor ... te crucesti la cum arata. Cum naiba sa traga un motor cu pacura in el si filtru de aer imbixit incit nici sageata lu' Robin Hood nu-l stapunge ...

 

La capitolul licori pentru curatat, inclin oarecum catre motorina ca ar fi mai sprintena in a indeparta depunerile (unde e cazul, desigur) ca alea de prin reclama ... cam dau cu virgula parerea mea.



#48 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 17 June 2017 - 00:21

Uleiul se innegreste dupa 2-3000km, nu te lua dupa culoare.



#49 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 17 June 2017 - 11:12

Mi-s de parere ca ceva la mijloc ii putred de la km aia un ulei se inegreste deja. Uleiul ii de asa natura drept urmare l-as schimba iute cu un altul, depuneri (minime chiar) expuse ciclului de curatare gratie noului ulei (pentru asta trebuie avut la cunostinta de starea interioara a motorului in cauza) ori ... ori aprinderea nu tocmai ok ce lasa o groaza de funingine (suna aiurea, nu ? :mrgreen: ) pe peretii cilindrilor si carata de segmenti in ulei ori ... "cine vede si nu stie crede c-asa tre sa fie". :))

 

Sa facem pentru o secunda si uz de logica : daca dupa doar 3000 km uleiul ii negru, cum o sa arate la 10.000 unde in general se recomanda schimbul ? De un schimb la 15.000 nu prea am curaj a aminti. De mers, merg dale-n colo de rable ... da' sa fie si sanatos oare? Eu unu ma astept ca dupa un ulei negru sa constat si depuneri ceea ce atrage motorina si/sau alti solventi de curatare.



#50 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    Forumist

  • Membru
  • 793 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:B-81-ZGA

Posted 17 June 2017 - 18:30

Innegrirea uleiului am observat-o la 3 troace: 2 mobre si cielo. Si cu mai multe tipuri/marci de ulei: Motul xcess 5w40 si GM 5w30 la auto, BelRay 15w50 la o moto, BelRay 10w40 la alta moto, Repsol 10w40 tot la o moto...

Nu mai retin exact nr de km la care apare, dar se inchide la culoare destul de rapid, desi vascozitatea ramane buna. La auto cam la 12-13.000 km incepe sa se subtieze Motulul, iar pe la 7-8.000 km GM-ul. La moto se subtiaza mai devreme, undeva pe la 6000 km e cam necesar schimbul.



#51 Dj_Dark

Dj_Dark

    Forumist

  • Membru
  • 4867 posts
  • Din:Bucuresti, Rosiori
  • Auto:Bmw,Daewoo
  • Model:320d,318i,Espero
  • An:2004,1993,1996

Posted 18 June 2017 - 06:16

La diesel e negru dupa 100 km :). Si motorul nu e murdar, am poze la topic.

E doar...diesel :D

In ceea ce priveste metoda de mai sus eu nu as aplica-o decat la un motor vai mama lui la care nu s-a schimbat uleiul si se vad depuneri sanatoase. La troacele mele nu e cazul.


Edited by Dj_Dark, 18 June 2017 - 06:17.


#52 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3099 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 18 June 2017 - 10:38

Am fi in cistig de cauza si fara de batai de cap de producatorii de uleiuri le-ar scoate din start black, fara de termen a perioadei de schimb si ar ramine drept instrument de analiza a viscozitatii pipaitu'. :mrgreen:

In general in manuale ii specificat a nu se face engine flush de nici un fel ca o sa atraga pagube serioase. Eu unu chiar nu stiu ce sa mai cred, unde-i purul adevar ca un exemplu real, o constatare clara ce sa dovedeasca ca pe urma unui flush au crapat simeringuri, au cedat cuzineti ori cilindri afectati n-am vazut inca.

Intr-adevar, unde nu e cazul de flush nici nu-si are rostul. In schimb, intr-un motor unde domneste jegu' cred ca poate fi tratat si cu zeama de lamie ca nu poate fi mai daunatoare decit uleiul feroce (original, datind si zacind in motorul utilajului de cind a iesit pe poarta uzinei :-j).






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users