Jump to content
Sign in to follow this  
aditzasan

Curatare Motor

Recommended Posts

Neglijenta. Nu-i o noutate, ci doar un alt motor jegos.

post-20861-0-54525100-1351452699_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Demult n-am vazut unul in halul ala. Cred ca ultimul vazut asa era la Dacia vecinului care nu schima uleiul decat ocazional dar schimba frecvent cuzinetii si zicea ca-s prosti, dar dupa ce-i schimba baga inapoi uleiul vechi. :mrgreen:

Share this post


Link to post

:) ) Buna asta cu piesele de proasta calitate. Astuia ii este teama ca de il curat va obtine un diesel mic, ori se descompune motorul. Merge foarte bine zice, nu are probleme cu el. Iar raspunsul meu :) ) ... Normal, atit timp cit nu ai ideie cum ar trebui sa mearga.

Share this post


Link to post

Mie nu-mi vine sa cred ca un motor poate ajunge in halul ala dar tinand uleiul in el "vesnic"

Eu cred mai degraba ca a bagat alt tip de ulei, sau unul foarte prost. Deja mi se face sila numai cand ma uit, brrr.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pana la motorflush...cand schimb uleiul, dupa golire torn in motor aproape 1 litru de ulei. Daca spala sau nu impuritatile , nush sa zic, dar ceva imi spune ca spala urmele de ulei vechi. Macar atat :caaalm:

 

identic am facut si eu si acum e uleiul ca nou chiat dupa 2 mi km mers

Share this post


Link to post

Daca torni pe sus si il lasi sa curga pe jos, cel mai probabil se spala baia de depuneri

Share this post


Link to post

Pentru cine doreste un flush motor de calitate, nu mai folositi cutii care se adauga peste vechiul ulei

Cititi aici pentru mai multe detalii LUKOIL FLUSH SERVICE OIL

 

http://lukoil-lubricants.com/products/commerce/motoroils/00106/

 

LUKOIL FLUSH SERVICE OIL ulei mineral cu un pachet de aditivi foarte eficienti, cu proprietati detergente. Destinat spalarii sistemelor de ungere ale motoarelor autovehiculelor fara demontarea acestora la schimbarea uleiului de motor. Indeparteaza rapid si eficient depunerile din sistemul de lubrifiere al motorului. Are foarte bune proprietati detergente, anticoroziune si antiuzura.

Se incalzeste motorul cu uleiul vechi 20-30minute la relanti. Se scoate filtrul si uleiul vechi. Se baga uleiul de flush ca si cantitate de ulei pentru motorul respectiv , se porneste motorul si se lasa 10-20minute la relanti. Se da jos solutia, se schimba filtrul si se baga noul ulei si filtrul de ulei nou.

Share this post


Link to post

Si stim ca este un produs de calitate pentru ca ... ?

Share this post


Link to post

Eee, rusii... au revolutionat segmentul.

Share this post


Link to post

Nu contest. Vreau doar sa vad si alte opinii, nu doar cele ale producatorului :) .

Share this post


Link to post

Mie unu mi s-o cam luat de "detergenti minune" , cel putin de cind am folosit pe motorul din poza atasata . Cel mult pentru fluiditatea uleiului, in rest ... apa de ploaie, atit la cald cit si la rece .

Share this post


Link to post

doar atat vreau sa zic ca o parere personala. Nu am nici o legatura cu nimic. Mi-a atras atentia faptul ca un ulei mineral cu multi detergenti in compozitie (Calciu sau Boron) , in loc de chimicalele dintr-o solutie de engine flush care se adauga peste uleiul existent folosit.

Nu e recomandat engine flush-ul la un motor plin de sludge. Deoarece exista riscuri ca acele depuneri sa blocheze alte canale de ungere cand este antrenat, sau poate debloca vreo scurgere pe la simeringuri mai slabe ...

Engine flush-ul se obisnuieste motorul de cand e aproape nou,se va folosi la 2-3 schimburi, tocmai ptr a il mentine curat

Alta opinie personala, ar fi ca mi se pare mult mai ok o solutie completa (cat cantitatea necesara de ulei ptr motor) decat a adauga ceva peste un ulei folosit care trebuie schimbat. De obicei uleiul folosit este terminat, ingrosat in unele cazuri tocmai fiindca agentii din el de curatare si-au facut treaba si tine in suspensie murdaria desprinsa din motor.

 

Aicea gasiti TDS-ul lui Lukoil Flush

http://www.lukoil-lubricants.ro/media/16610/TDS-LUKOIL-FLUSHING.pdf

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Daca s-ar folosi un ulei bun, cu destui detergenti nu ar fi nevoie de engine flush niciodată. Gm 5w30 dexos 2 curata foarte bine, eu pe asta merg

Share this post


Link to post

Scuze, am fost ironic; nu s-a observat :) Eu ii evit cu benzinariile de vreo ~7 ani, nu le-as da niciun banut, pe niciun produs de-al lor. DAR, ideea e buna.

Share this post


Link to post

Uleiul folosit este mai subtire, nu mai gros... se ingroasa dupa multi km, vorbind de ordinul zecilor (sau sutelor) de mii, in care nu a fost niciodata schimbat. Da, exista oameni care doar completeaza...

Cine isi schimba singur uleiul isi poate da seama ca la iesire este mai fluid decat la intrare, in urma cu 8-10.000 km. La mobre, cel putin, fac schimbul de ulei in aceeasi perioada a anului, prin martie-aprilie. Uleiul pus in urma cu un an, care abia curgea din bidon, iese apa chioara din motor.

Povestile cu "mizerii tinute in suspensie" sunt probabil valabile la motoare complet neintretinute, in rest mari mizerii nu o sa gasiti in ulei. Si in suspensie nu o sa le tina niciodata, se depun la oprirea motorului sau raman prin zonele inguste.

Folosesc uleiul GM pt "spalare", pt 2-3000 km, in rest prefer sa folosesc ulei de calitate. Toate uleiurile (exceptand porcariile contrafacute) contin detergenti, cele pt diesel in cantitati mai mari.

Share this post


Link to post

Recomand . Folosit recent la curatare atit a axelor cit si a "scaunelor" simeringurilor la Volvo. Cu brake cleaner n-o mers, motor flush nu ... apoi am luat un din asta , recomandat de baietii de la piese. A luat jos mizeria (uscata) cit ai clipi.

Share this post


Link to post

Mmm... NU. In nici un caz.

1. nu a lasat sa scurga tot uleiul. asta a curs odata cu motorina la urmatoarea golire

2. motorul ala are ungere aproape inexistenta cu motorina in el

3. motorina ramasa prin motor ce o mai spala?

Share this post


Link to post

Pe mine m-o cam pus pe ginduri reteta, cu toate ca pina mai ieri il tineam pe "nu" in brate. Acum, mi-am tot adresat intrebari (unele idioate chiar) si zic : bah, nene, de cite unu nu schima uleiu' cu zecile de mii si cu grad de lubrificare sub zero si nu crapa, ce poate avea de la nitica motorina (grasa de-altfel, probabil superioara unui ulei ars) ce po-a sa aibe de la un scurt tratament gen ? Din doua clatiri cu ulei ultima facatura dar curat, cred ca nu ramine gram de motorina prin motor.

In cazul de fata a lasat nitel ulei in motor pentru a-i asigura cit de cit ungere de inteleg eu bine. Intr-un video similar, a scurs tot uleiul, a pus o jumate din uleiul nou complectat cu motorina.

Am urmarit citeva filmulete gen unde diversi folosesc substalte similare pentru curatara insa din pacate din toate lipseste esentialul, un demo, o monstra cu capacul (macar) culbutorilor luat jos atit inaintea procesului cit si dupa. Il gasesc oarecum insuficient tratamentul ce l-au aplicat astia. Daca tot l-au "minjit" de motorina la interior, macar sa fi repetat procesul pina ce ar fi iesit motorina (cu ulei in doua) curaa, nu ? Ori se rupe hamu' ori se ... scapara calu' ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Stiu ca am mai zis-o, dar eu nu cred ca apar mari mizerii si depuneri la o folosinta normala. Adica gen uitat sa schimbi uleiul la 7-10.000 km, il schimbi la 15.000... sau il lasi 2-3 ani in motor, cu perioade de stationare, cam cum fac eu, de ex. Nu se intampla absolut nimic, in cel mai rau caz apar mici depuneri in baia de ulei, care se pot curata usor cu o demontare a ei. Dar nici macar... dupa ce am scos ulei zacut 3 ani si ceva in mobra si nu am vazut nimic dubios la el, urmatoarele schimburi au fost ok, motorul suna ok, nu imi bat capul cu curatari din astea interne.

Share this post


Link to post

De treaba-i groasa, depuneri serioase, numa' spaclu' si peria de sirma mai face fata ca altfel ... nu prea sint licori sa-i dea de capat. Mi-s de parere ca, cit timp un ulei nu se inegreste (ce-i deja un ulei ars) nici depuneri n-or sa apara, astfel nici de tratamente aparte nu cere. Nu stiu cum se face da' eu unu din cele vazute (atit pe viu cit si pe net) cu usurinta arunc un procent de 75% din cazuri in care din motoare curge ulei negru, da' negru nu gluma. Sa nu mai zic de filtre de aer care la rindul lor ... te crucesti la cum arata. Cum naiba sa traga un motor cu pacura in el si filtru de aer imbixit incit nici sageata lu' Robin Hood nu-l stapunge ...

 

La capitolul licori pentru curatat, inclin oarecum catre motorina ca ar fi mai sprintena in a indeparta depunerile (unde e cazul, desigur) ca alea de prin reclama ... cam dau cu virgula parerea mea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiul se innegreste dupa 2-3000km, nu te lua dupa culoare.

Share this post


Link to post

Mi-s de parere ca ceva la mijloc ii putred de la km aia un ulei se inegreste deja. Uleiul ii de asa natura drept urmare l-as schimba iute cu un altul, depuneri (minime chiar) expuse ciclului de curatare gratie noului ulei (pentru asta trebuie avut la cunostinta de starea interioara a motorului in cauza) ori ... ori aprinderea nu tocmai ok ce lasa o groaza de funingine (suna aiurea, nu ? :mrgreen: ) pe peretii cilindrilor si carata de segmenti in ulei ori ... "cine vede si nu stie crede c-asa tre sa fie". :) )

 

Sa facem pentru o secunda si uz de logica : daca dupa doar 3000 km uleiul ii negru, cum o sa arate la 10.000 unde in general se recomanda schimbul ? De un schimb la 15.000 nu prea am curaj a aminti. De mers, merg dale-n colo de rable ... da' sa fie si sanatos oare? Eu unu ma astept ca dupa un ulei negru sa constat si depuneri ceea ce atrage motorina si/sau alti solventi de curatare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Innegrirea uleiului am observat-o la 3 troace: 2 mobre si cielo. Si cu mai multe tipuri/marci de ulei: Motul xcess 5w40 si GM 5w30 la auto, BelRay 15w50 la o moto, BelRay 10w40 la alta moto, Repsol 10w40 tot la o moto...

Nu mai retin exact nr de km la care apare, dar se inchide la culoare destul de rapid, desi vascozitatea ramane buna. La auto cam la 12-13.000 km incepe sa se subtieze Motulul, iar pe la 7-8.000 km GM-ul. La moto se subtiaza mai devreme, undeva pe la 6000 km e cam necesar schimbul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...