Jump to content

 


Photo
- - - - -

Axul Cu Came


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#41 papie

papie

    Forumist

  • Membru
  • 600 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 128 DAN

Posted 03 August 2007 - 12:58

Parerea mea: Un ulei de proasta calitate nu poate duce atat de repede la ruperea axului. Mai mult ca sigur este o problema mecanica (se rupe in acelasi loc), ar trebui ca la montarea celui nou sa verifici si supapele, arcurile acestora, tacheti, talere, cuzineti axului cu came, tot sistemul, probabil ceva e deformat se intepeneste etc.
PS. Batrana dacie a mers cca 2 ani numai cu ulei ars (consuma foarte mult) nu a avut probleme de acest gen, de obicei cand axul nu se unge deloc chiar si doar pe o anumita portiune, crede-ma, se aude groaznic (scartait).

Edited by papie, 03 August 2007 - 13:02.


#42 madkat

madkat

    Forumist

  • Membru
  • 2315 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Alfa Romeo / VW
  • Model:156 2.5 V6 / Bora TDI
  • An:1999 / 2001

Posted 03 August 2007 - 15:36

subscriu... cam greu de crezut sa se rupa axul cu came de la ulei mai prost...
uzura came, tachet, da - dar rupere ax... "suportii" axului sunt in regula? nu cumva exista o nealiniere pe undeva?

#43 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 03 August 2007 - 20:32

Discutia cu axul rupt e veche.Despre ulei s-a discutat la ultimul caz cu probleme la axul cu came.

#44 asus10dode

asus10dode

    Forumist

  • Membru
  • 4 posts
  • Din:tulcea
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:TL-02-SOK

Posted 16 September 2007 - 09:19

Salut. Am si eu o problema la Cielo din 96, Koreea. Cam de 2 luni de zile masina a inceput sa nu mai traga bine,sa scoata fum la fiecare pornire si sa am un consum exagerat de mare... atunci am zis ca e din cauza uleiului, am schimbat uleiul Castrol XLR 15W-50, am schimbat si bujiile si a inceput sa traga cat de cat dar fumul tot scotea si bineinteles se auzea si un zgomot la motor. Am demontat capacul de la axa cu came (dupa spusele unora) si am descoperit cama dinspre stanga de la cilindrul 4 foarte uzata (parca a polizat-o cineva cu flexul). Acum zgomotul e din ce in ce mai puternic si scoate fum albastrui chiar si la relenti, scoate mult fum la plecarea de pe loc. Am uitat sa zic ca am si GPL pe ea dar pornirea o fac pe benzina (si pe benzina sunt aceleasi simtome). Fiti amabili si dati-si mie niste indicatii. Trebiue sa schimb axa cu came? Trebiue sa-i fac segmentarea?
Masina are 123000km. Cat ma-r costa? A mai patit cineva la fel?
Am atasat si niste poze.Attached File  DSC00137.JPG   670.43KB   270 downloadsAttached File  DSC00136.JPG   791.75KB   272 downloads[attachment=3
404:DSC00133.JPG]

Attached Files



#45 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 16 September 2007 - 10:03

Dupa cum vezi despre axul cu came s-a discutat in acest subiect si despre segmentare aici : http://www.daewooclu...p;hl=segmentare
Nu este nevoie decit sa folosesti functia [url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url] ca sa gasesti informatiile.
Motorul tau trebuie reparat complet prin : segmentare poate chiar set nou,schimbare semeringuri supape,ax cu came,tacheti si culbutori si multe altele si toate astea din cauza unui ulei prea vascos.

#46 Tavi Dumitru

Tavi Dumitru

    Forumist

  • Membru
  • 4 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo hatchback
  • An:1997

Posted 18 October 2007 - 10:40

Ieri am dus si eu cielo-ul in service (service Grand Garage din Militari) pentru schimbare axa cu came +culbutori.
Preturi:
- axa cu came (cumparata de la magzinul de langa apaca - 320 ron
- culbutori (toti 8, cumaparati de la magazinul din dr. taberei/bucla) - 185 ron (la apaca m-ar fi costat 240 ron)
- ulei elf +filtru 80 ron
- manopera 200 ron
TOTAL : aprox 800 ron

#47 mgrigo2000

mgrigo2000

    Forumist

  • Membru
  • 127 posts
  • Din:Acasa
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:**-**-***

Posted 19 October 2007 - 09:51

Legat de axa cu came, pentru schimbarea ei trebuie demontata chiulasa, si schimbata si garnitura de chiulasa?

Completare: Am aceeasi problema ca si "asus10dode", cu pozele anterioare. Exact aceeasi cama uzata, celelalte sunt OK.
La invartit la demaror, nu venea ulei pe gaura ei de ungere. Am bagat un ac si am desfundat gaura de ungere.
Concluzie: Uleiurile proaste, sau care fac depuneri infunda gaurile de ungere si strica axa.

Edited by mgrigo2000, 19 October 2007 - 11:54.


#48 sorincumasina

sorincumasina

    Forumist

  • Membru
  • 33 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:VW
  • Model:Passat
  • An:2004

Posted 19 October 2007 - 10:33

Nu se demonteaza chiulasa,doar distributia si C.C..

#49 berdi

berdi

    Forumist

  • Membru
  • 24 posts
  • Din:Pitesti
  • Auto:Honda
  • Model:Civic
  • An:2008

Posted 07 November 2007 - 19:28

Salut! Am inceput sa aud un tacanit ca de diesel venind de la motor de ceva vreme. Sa fie axul cu came? Oricum nu ma prea pricep la mecanica. Sper sa fii nimerit bine topicul. Cielo '95, SOHC, 106000 km, ulei 10w-40 Valvoline + filtru ulei schimbate la cel mult 10000 km. Masina e SH, eu fiind al 4 -lea propietar. Multumesc anticipat...

#50 vladani2003

vladani2003

    Forumist

  • Membru
  • 48 posts
  • Din:pitesti
  • Auto:daewoo
  • Model:espero 1,5 dohc 16v, argintiu
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:ag-04-awg

Posted 08 November 2007 - 08:55

Am si eu un tacanit, dar parca se aude de la admisie si eu cred ca e de la un injector , am folosit solutie 2+2 de curatat injectoare (la un plin- un flacon)si sa diminuat tacanitul, acum dupa 5000km iar parca sa amplificat, in turatie nu se aude, doar la relanti si nu e ceva constant, e variabil, cand se aude, cand nu... nu stiu ce sa cred, cred ca e de la un injector, voi ce spuneti?

#51 ravaly

ravaly

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:galati
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:1996

Posted 01 February 2008 - 17:50

si eu sunt in aceiasi postura cu acea axa cu came, in schimb la mine axul este uzat pe capete si nu stiu de la ce. oricum urmeaza sa schimb axa si ce mai intervine pe acolo adica tacheti slabi si culbutorii uzati.
as vrea sa stiu totusi cam la ce pret ar ajunge treba asta cu tot cu manopera. uleiul folosit este aral 5w40. pana acum nu am apucat sa ii pun ulei de genul numai o data ca am masina de aproximativ o luna.
multumesc

#52 mgrigo2000

mgrigo2000

    Forumist

  • Membru
  • 127 posts
  • Din:Acasa
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:**-**-***

Posted 01 February 2008 - 23:40

Uzura e din cauza ca orificiile de ungere sunt obturate de depuneri. Uleiul Aral face depuneri. Sunt patit. E recomandabil sa schimbi marca. Un mecanic scolit la Daewoo spunea ca la Cielo, iarna cel putin, e recomandabil un ulei 5W30
Incearca sa dai la automat cu capacul de la axa desfacut, si vezi cat ulei vine pe gaurile de ungere la camele uzate, si compara cu camele neuzate.

#53 ravaly

ravaly

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:galati
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:1996

Posted 04 February 2008 - 19:43

am rezolvat probloema cu tacanitu ala sacaitor doar cu 250 ron. in acest pret intra curatat motor si baie de ulei. am fost la mecanic de la o reprezentanta daewoo care era cat pe ce sa ma ia la bataie cand a auzit ca vreau sa schimb axul cu came. mi-a zis ca bataia aceea este si de la depunerile de mazga, si putina uzura asa ca s-a pus f frumos si a scos axul dupa care la pilit putin unde era problmea. apoi mi-a schimbat doi tacheti si garnitura de la capacul chiulasei. acum masina merge f bine si nu mai tacane nimik. :drinkers: nici macar nu se mai aude bine motorul dupa ce ia mai facut si niste mici reglaje. bun baiatu tare :osanale:

#54 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 893 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 17 April 2008 - 16:43

Mi s-a uzat axul cu came si vreau sa mi-l schimb singur.Am citit cartea tehnica si am vazut ca se poate scoate fara demontarea semichiulasei prin confectionarea unui dispozitiv de apasat arcurile supapelor pe care il voi confectiona singur.Problema este ca trebuie demontati tachetii si culbutorii inaintea axului cu came si nu stiu cum as putea sai demontez fara sa desfac semichiulasa. Stie cineva cum ii pot demonta inainte de a scoate axul si fara a da jos semichiulasa?

LE: prin apasarea supapei se poate scoate oare tachetul si culbutorul aferent supapei respective?

Edited by danutza, 17 April 2008 - 17:19.


#55 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 17 April 2008 - 17:30

Poate ar fi mai bine sa ti-o schimbe totusi cineva care a mai facut asa ceva ...

#56 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 893 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 17 April 2008 - 19:54

Stiu cum se schimba prin demontarea chiulasei,problema e ca vreau sa nu o mai demontez.

#57 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 18 April 2008 - 09:44

Daca axul cu came e dus atunci si motorul are ceva km si odata cu axul ar fi bine sa schimbi : supape,tacheti,culbutori si sa faci o revizie completa la chiulasa.Lucrurile facute pe jumatate sunt carpeli.

#58 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 893 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 18 April 2008 - 11:32

Motorul are 115K km din care eu am facut vreo 6K Km.Cred ca ai dreptate ,asa ca o sa dau chiulasa jos si o sa verific tot ce e pe ea ,dar cred ca o sa schimb doar componentele uzate din lipsa de fonduri.Sper sa ma incadrez pe la 600 de lei.Axul vechi din cate am vazut da mai putin ulei la cama uzata decat la restul,acesta fiind si motivul uzurii.Dupa schimbare o sa verific perioic daca se ung toate camele.

Edited by danutza, 18 April 2008 - 11:40.


#59 madkat

madkat

    Forumist

  • Membru
  • 2315 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Alfa Romeo / VW
  • Model:156 2.5 V6 / Bora TDI
  • An:1999 / 2001

Posted 18 April 2008 - 11:48

debitul de ulei pe una sau mai multe came nu tine de uzura axului... eu asa stiam
chiar daca il schimbi tot se va unge prost acolo - cauza ungerii proaste e alta cred...

#60 danutza

danutza

    Forumist

  • Membru
  • 893 posts
  • Din:cluj-napoca
  • Auto:Daewoo/Peugeot
  • Model:Cielo/307 break
  • An:1999/2003
  • Nr. Inmatr.:CJ 98 CDO/CJ-88 AVB

Posted 18 April 2008 - 11:55

Posibil sa fie infundat canalul din interiorul axului in acea zona(prima cama de langa delco)Oricum mi-o fac singur asa ca daca tot nu platesc manopera o sa dau si baia jos si o sa verific si pompa de ulei sa nu fie sorbul infundat.Inainte sa ma apuc de motor cred ca o sa-i fac o spalare pe interior cu o solutie gen " flus".Daca stiti ce ar mai trebui sa verific daca tot desfac motorul va rog sa imi spuneti si mie.Multumesc de sfaturi.

:offtopic: stiu ca nu se pune la loc o curea de distributie data odata jos de pe motor,dar am doar vreo 3K km cu ea si ma gandesc sa o refolosesc.Voi ce parere aveti?

Edited by danutza, 18 April 2008 - 12:00.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users