Jump to content

 


Photo
- - - - -

Axul Cu Came


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#1 spyk

spyk

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997

Posted 20 November 2005 - 16:19

Va salut pe toti.Am o problema si anume:Am un tacanit la motor si am inteles ca e axa cu came.Cat ma costa inlocuirea ei+manopera?Cat e de grav?Cat mai pot merge cu ea asa?Va multumesc.

Am un Cielo,am uitat sa va spun.

#2 Pepinno

Pepinno

    Doctor de fiare

  • Membru
  • 342 posts
  • Din:berceni city
  • Auto:Ford Kymco
  • Model:Focus Xciting 500
  • An:2004 & 2007
  • Nr. Inmatr.:P E P

Posted 20 November 2005 - 16:40

Depinde cat de uyate sant camele...banuiesc ca la cilindrul 4 ...Mai poti merge pana cand nu mai merge motorul rotund...adica la un moment dat o sa mearga cam in 3...Normal nu ar mai fii recomandat sa mergi deoarece o sa inceapa sa creasca consumul...asta daca nu a inceput deja...sii findca a venit iarna si oricum consuma mai mult ...mai bine schimba axa in cayul in care nu esti propietarul unei benyinarii...

#3 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 20 November 2005 - 16:46

Nu te avanta asa. Mai bine posteaza tot ce trebuia sa spui de la inceput:
- ce motor ai;
- cati km;
- ce ulei ai bagat;
- cati km ai rulat cu el.
Dar toate acestea in amanunt, altfel e intrebare ptr. radio Erevan sau ptr. mama Omida.

#4 spyk

spyk

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997

Posted 21 November 2005 - 17:20

Masina are aprox 100.000 kmE din 97.A fost a unui doctor.Cum e cu tacanitul asta?

#5 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 21 November 2005 - 17:28

de obicei, problema asta apare din cauza uleiului folosit... (ex. la mine... a tinut prima 80k km). Schimbat.. la revizie... acum 3 ani era in jur de 4 mil rol. Cu actuala axa am circa 45k km si este o.k.
P.S. In service, mi-au spus ca mai puteam sa merg 10 k km cu ea asa... da am facut mai bine ca am schimbat-o... Dupa schimbare a scazut consumul!

#6 samolapraga

samolapraga

    Forumist

  • Membru
  • 6 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996

Posted 25 November 2005 - 12:30

de obicei, problema asta apare din cauza uleiului folosit... (ex. la mine... a tinut prima 80k km). Schimbat.. la revizie... acum 3 ani era in jur de 4 mil rol. Cu actuala axa am circa 45k km si este o.k.
P.S. In service, mi-au spus ca mai puteam sa merg 10 k km cu ea asa... da am facut mai bine ca am schimbat-o... Dupa schimbare a scazut consumul!


si pe mine m-a costat acum in toamna cam tot atat, 4,5 mil cu tot cu manopera, axa fiind luata de la magazinul de la apaca.
Atentie mare ce cumperi insa, pentru ca prima data mi-a dat una care avea o urma de fisura in capat, am dus-o inapoi si mi-a schimbat-o fara intrebari.

#7 gabriel

gabriel

    Forumist

  • Membru
  • 66 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa CDTI Ex:Cielo GLE 96'
  • An:2005

Posted 25 November 2005 - 16:24

Daca sau cind schimbi axul cu came schimba-i si simeringurile de la supape.(cam 2 RON bucata).
Ar mai fi si simeringul de pe axa cu came ( parca 15 RON acum ~ 2 ani .).
Ar trebui vazut si culbutorii cum arata macar cei aferenti cilindrului nr.4.

#8 valiman

valiman

    Forumist

  • Membru
  • 257 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE A/C; Matiz E A/C
  • An:1996/2004
  • Nr. Inmatr.:DBG

Posted 28 November 2005 - 07:44

Eu când am schimbat axa cu came, am schimbat toți culbutorii, chiar dacă era dus unul singur. Am vrut să fac o treabă adevărată. Și am schimbat și simeringurile la supape.

O recomandare pe care o fac, este să se schimbe într-un service Daewoo. Axa cu came se scoate cu un dispozitiv special prin gaura de la delco, fără să se scoată semichiuloasa. Eu n-am știut, am schimbat-o la un amic care n-a avut această sculă și mi-a schimbat-o prin scoatearea semichiuloasei. Efect secundar: după oarecare timp a trebuit să schimb garnitura de chiuloasă. Mecanicul meu actual mi-a explicat că prin scoaterea șuruburilor, s-a dezlipit și chiuloasa și când a fost pusă la loc, ceva nu s-a mai potrivit. Dacă asta a fost sau nu, n-am de unde să știu.

Așa că BAFTĂ.

#9 sorin77

sorin77

    Forumist

  • Membru
  • 569 posts
  • Din:SB/TM
  • Auto:Daewoo
  • Model:CIELO GLE/AC (55kw,1025kg)
  • An:'96

Posted 28 November 2005 - 08:56

Masina are aprox 100.000 kmE din 97.A fost a unui doctor.Cum e cu tacanitul asta?

Si injectoarele mai vechi produc un tzacanit destul de enervant ... Mergi mai bine la un service ca sa iti spuna ei de unde iti vine sunetul ala. Nu te duce tu sa le propui schimbati-mi axa cu came ... ca sunt sanse mari ca sunetul sa nu vina de acolo la un motor de 100.000km - (plecand de la ideea ca i s-a dat ulei de calitate).

Pana la penultimul meu schimb de ulei, ulei 15W-40Eu am bagat la motor. Si la mine tzacanea de mama focului. Acum am pus un ulei mai subtire 10w-40 si acum merge mult mai silentios motorul.
Eventual poti sa speli motorul pe interior la urmatorul schimb de ulei si rezultatele vor fi si mai bune.

... si raspunde-i lui tolin_afc ce ulei ai bagat ? ;)

#10 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 28 November 2005 - 21:40

Stim raspunsul : 10 sau 15W40.
Oare e atit de greu de inteles ca trebuie folosit un ulei bun si schimbat la timp?Sau inca fenomenul "dacia" cu uleiuri groase si aditivi cat cuprinde inca mai persista la romani?

#11 spyk

spyk

    Forumist

  • Membru
  • 18 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997

Posted 30 November 2005 - 09:41

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.

#12 bogdan69UKA

bogdan69UKA

    Forumist

  • Membru
  • 6 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:B - 69 - UKA

Posted 30 December 2005 - 00:24

Din cate stiu eu, probleme la axa cu came exista la cielo koreene..ca nu sunt cimentate bine si cedeaza repede. Cumva Exe au 2 axe cu came? Sper sa nu fi scos acum o prostie maree, da? Buun..la cielo koreene, axa fiind mai sus, ajunge uleiul mai greu la ea..tocmai din aceasta cauza trebuie ulei subtire. Uleiul gros e de p vremea camioanelor alea..steagu' roshu :)) Apare tacanitul si cand o forjezi, iar dupa ce se "linisteste", dispare zgomotul - asta in cazul in care tacanitul nu este permanent. Astept raspunsuri si pareri..Inca o data spun, sper ca nu am scos nieste perle :mda:

#13 TYN

TYN

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995

Posted 27 December 2006 - 18:56

Este a 2-a oara cand mi se rupe axul cu came! Ce poate fi de vina! Asta in decurs a 6 luni si cam 30 mii km parcursi! Sa fie de vina carterul?

#14 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 27 December 2006 - 19:04

S-a verificat prima data cand s-a rupt care a fost cauza?
Uleiul urca in rampa sus?
De unde anume s-a retezat?

#15 EVF

EVF

    Forumist

  • Membru
  • 59 posts
  • Din:France
  • Auto:Renault
  • Model:Laguna
  • An:2015
  • Nr. Inmatr.:frantuzesti...

Posted 28 December 2006 - 10:15

pentru cei care au probleme cu axa cu came, imi permit sa fac o recomandare din propria experienta: in momentul cand o schimbati (in special daca masina voastra este SH), rugati mecanicul sa curete foarte bine si baia de ulei, aceasta fiind una din cauzele cele mai frecvente ale uzurii axului cu came...

Edited by EVF, 28 December 2006 - 10:17.


#16 raskala

raskala

    Forumist

  • Membru
  • 256 posts
  • Din:Callatis
  • Auto:Daewoo \ Daewoo
  • Model:Matiz \ Tico
  • Nr. Inmatr.:ahn \ mrL

Posted 28 December 2006 - 13:11

Adica ar avea shpan in baie?

#17 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 28 December 2006 - 13:13

Uzura axului cu came apare in principal din cauza uleiurilor de proasta calitate sau neschimbate la timp.Depunerile din baia de ulei pot infunda sorbul pompei de ulei si blocarea motorului care nu mai are ungere.

#18 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 28 December 2006 - 21:20

Este a 2-a oara cand mi se rupe axul cu came! Ce poate fi de vina! Asta in decurs a 6 luni si cam 30 mii km parcursi! Sa fie de vina carterul?

Axul a fost nou ?

#19 Englishman

Englishman

    Zee English Professor

  • Membru
  • 2262 posts
  • Din:North East
  • Auto:Mitsubishi, Daewoo
  • Model:Lancer X, Cielo
  • An:2015, 1995

Posted 13 January 2007 - 23:10

Ce inseamna de fapt "uzura " axului cu came? Adica, daca nu se aude un zgomot ciudat, axul este bun, sau cum? sau camele prezinta niste semne de "frecare" ?

#20 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 13 January 2007 - 23:47

Uzura camelor si zgomot.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users