Jump to content
Sign in to follow this  
mortymer

Tremurat Ac Vitezometru

Recommended Posts

Am observat ca de la 100 km/h in sus acul la vitezometru tremura. Nu foarte tare dar se vede. Pana la 100 nu se intampla nimic, nici daca merg batraneste nici daca calc brusc acceleratia. Tremuratul nu e insotit de nici un sunet perceptibil in matiz la viteza respectiva. Ceasurile de bord au fost scoase odata, motiv pentru care a fost scos cablul la kilometraj. Problema e ca nu pot spune cu siguranta daca tremuratul a aparut atunci, daca e corelat cu respectiva operatiune, sau nu. Daca s-a mai intalnit cineva cu problema asta, sau "asa face toti matiji", sa ma dumireasca si pe mine.

Va multumesc.

Share this post


Link to post

si la mine mai tremura si nu am dat jos bordul. dar nu pot sa zic tremurat insotit si de zgomot.il vad ca nu are o miscare liniara. si la 50 pe ceas am 54 pe la panourile care iti indica viteza. de accea merg cu detector sa fiu sigur :)

 

daca e insotit de sunet, atuncea e grava. asa am avut la dacie aceasi problema si era numai in perioada rece, am schimbat cablul de kilometraj, tot la fel facea, ca in final sa-mi desfaca un nene ceasul si sa-mi inlocuiasca o rotita de plastic. dar acolo era tremurat rau + zgomot dupa 35km/k

Edited by ga^dele

Share this post


Link to post

Pai tocmai, nu e insotit de nici un zgomot. Aici e buba. Daca se auzea ceva, era clar cablu sau ceasul. O alta nedumerire este faptul ca pana pe la 100, 100 si un pic nu face.

Share this post


Link to post

Si la mine a incepuse sa tremure acul cand depaseam suta. Cu timpul s-a agravat. Acum , dupa 1 an, tremura la orice viteza si face si un zgomot destul de puternic dar doar cand trec peste denivelari. Zgomotul se aude ca si cum ai pune putin nisip intr-o cutie de tic-tac si o agiti :) ) . Oare daca schimb cablul s-ar rezolva ceva?

Share this post


Link to post

Nu e musai sa se auda ceva daca e cablu prost. La mine tremura cand vroia el, nu tot timpul, la orice viteza fara sa scoata nici un sunet. Dupa ce am schimbat cablul pe garantie merge perfect. Incearca sa scoti mufa din bord si sa o pui din nou. Nici nu cred ca trebuie sa desfaci bordul, bagi mana pe sub el.

Share this post


Link to post

Eu am schimbat vitezometrul cu totul. Anterior schimbasem si cablul si tot "batea" acul. La mine problema a aparut brusc, intr-o iarna, pornind masina din parcare, pe frig, ea mergea iar vitezometrul nu indica nimic, dar in schimb se auzea un zgomot ciudat, ritmic. Dupa ce s-a mai incalzit un pic in masina acul si-a revenit subit, dar de la 50km/ora pana la 80 - 90 km/ora "juca" frumos.

Share this post


Link to post

Si la mine s-a intamplat sa tremure(mai degraba sarea :) ) acul in jurul vitezei de 40 km\h.(matiz) S-a schimbat vitezometru pe garantie.

Edited by andy

Share this post


Link to post

Buna,

 

Am avut o problema similara cu cea a voastra, dar la Ticozaur...

La mine arata 170 km/h (adica trecea de la scala de 160) motiv pentru care am suspectat sa fie defect vitezometrul...am vrut sa cumpar unul nou. Dupa ce am dat-o jos de nenumarate ori (o dau jos in cinci minute maxim, sunt om cu experienta) am observat niste picaturi de ulei sub bord...

Am inceput sa studiez cum functioneaza vitezometrul, si mi-am dat seama ca-i un magnet care se roteste in interiorul semicilindru de aluminiu. In acest semicilindru se produc curenti (de care se produc si in interiorul miezului de ferita a unui transformator de la care se incalzeste) si de la acesti curenti, se produce magnetivitate (opusa) si din aceasta cauza se roteste in functie de viteza. Este un arc de revenire care impiedica ca acest cilindru sa se roteasca jur imprejur, cuplul produs de magnetivitate indicand lungimea vectorului de viteza (m-am exprimat fizicaneste, proful meu ar fi mandru de mine).

 

Ce se intampla de fapt, cand se strica?

Picaturile alea de ulei au ajuns intre acest magnet si semicilindru si din aceasta cauza se freaca si lipesc aceste doua piese, din care cauza rezulta ca forta care roteste semicilindrul de aluminiu (atasat de ac) creste si in consecinta acul arata ca mergi cu 180 km/h...

 

Cauza uleitului cilindrului si magnetului sunt simeringurile busite ori din cutia de viteza ori din cablu (nu stiu sigur) si uleiul care ajunge in vitezometru este uleiul din cutie. Cum nu-mi prea pasa sa desfac bordul odata la doua luni, n-am schimbat cablul. Am tinut mai mult la bani.

 

Solutia:

te duci la un magazin de piese electronice (de ex. vitacom, saimon, econix) si cumperi o sticluta de alcool izopropilic cu care se curata telefoanele mobile, componentele electronice afectate de apa. Costa cam 2-3 roni.

Iei jos ceasul, localizezi acest magnet si semicilindru (sunt in linie cu intrarea cablului de kilometraj) si torni un pic de alcol din asta inauntrul.

Scuturi, ca sa ajunga si apoi lasi sa curga. Ai grija sa nu cumva sa curga pe cadran, pentru ca dizolva vopseaua acea frumoasa albastra si se sterg numerele de pe cadran.

 

Repeti operatiune de sus pana ce alcoolul ce iese din locul sus mentionat este clar, nu contine impuritati.

In acest fel scapi de ulei si de posibila cauza a tremuratului si/sau a indicatiei gresite.

 

Eu cat am tot incercat sa rezolv problema, am reusit sa decalibrez vitezometrul.

Calibrare

Eu am calibrat-o dupa auz, si am reusit sa o calibrez la o precizie de 2 km/h eroare.

Poti sa te folosesti de panourile care-ti arata viteza.

Cand o calibrezi, dai o tura langa un panou, te uiti la eroare, si daca-ti arata prea mult, atunci o iei jos, blochezi semicilindrul si rotesti acul pe ax impotriva acelor ceasornicului. (trebuie sa se intareasca arcul de revenire)

Daca-ti arata prea putin, in sensul acelor de ceasornic. (se slabeste arcul de revenire).

 

Imi cer scuze pentru eventualele greseli de ortografie, exprimare, romana nu este limba mea materna.

Share this post


Link to post

Acum o saptamana am testat vitezometrul (la matiz SE AC E4 / 2008) folosind doua GPS-uri. Diferente:

Ceas - GPS

50km/h - 35km/h

70km/h - 50km/h

120km/h - 90km/h

 

Eu ce ar trebui sa iau de bun? Vitezometrul masinii sau GPS-ul? :mda: Ce naiba ar putea avea? :spumelagura:

Share this post


Link to post

Mi se pare o diferenta destul de mare de viteza. Ar trebui sa simti si la motor, de exemplu cu 35km/h mergi cu vit a 2-a fara probleme... daca tu erai in a doua si iti indica 50, iar motorul nu era destul de turat... inseamna ca ceasul tau a luat-o pe aratura. Mai este o chestie, ai schimbat cumva anvelopele pe fata ? Au dimensiunile originale ?

 

PS : Mai reparati si voi drumurile din Buzau, ca o sa imi stric naibi masina 21000000.gif

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Mi se pare o diferenta destul de mare de viteza. Ar trebui sa simti si la motor, de exemplu cu 35km/h mergi cu vit a 2-a fara probleme... daca tu erai in a doua si iti indica 50, iar motorul nu era destul de turat... inseamna ca ceasul tau a luat-o pe aratura. Mai este o chestie, ai schimbat cumva anvelopele pe fata ? Au dimensiunile originale ?

 

PS : Mai reparati si voi drumurile din Buzau, ca o sa imi stric naibi masina 21000000.gif

 

 

 

Nu am schimbat anvelopele. Referitor la drumuri... no comment. #-o

Share this post


Link to post

Tinand cont de experienta personala va recomand sa inlocuiti cablul de kilometraj la aparitia celei mai mici probleme. Cablul este in jur de 40 de lei iar manopera este relativ usoara cu putina indemanare si cu o locatie care sa dispuna de groapa.

Alternativ riscati sa va chinuiti sa scoateti ansamblul cablului din cutia de viteze pentru a scoate capul cablului rupt.

Share this post


Link to post

Acum o saptamana am testat vitezometrul (la matiz SE AC E4 / 2008) folosind doua GPS-uri. Diferente:

Ceas - GPS

50km/h - 35km/h

70km/h - 50km/h

120km/h - 90km/h

 

Eu ce ar trebui sa iau de bun? Vitezometrul masinii sau GPS-ul? :mda: Ce naiba ar putea avea? :spumelagura:

 

 

 

 

O eroare importanta am observat si la Matizul meu E4

 

Situatia e cam asa:

< 70 km/h, eroare 10 km/h

80 km/h, eroare 15 km/h

> 95 km/h, eroare 20 km/h

 

Astfel, 100 pe ceas -> 80 real, 120, 100 real.

 

Pentru masurare am folosit un telefon cu GPS si doua aplicatii diferite, cu rezultate identice. De asemenea, am verificat pe autostrada mergand in parallel cu tirurile despre care stiu ca sunt limitate la 90 km/h.

 

Dupa parerea mea, pare a fi un feature al celor de la Craiova pentru a face din kkt bici.

 

Daca ar putea cineva sa masoare pe un Matiz E2 ar fi excellent.

Share this post


Link to post

Hmmm, interesant. Eu am verificat cu GPS viteza si mai mult de + 15Km/h nu am avut fata de viteza reala. Asta la viteze mai mari (130 = 145 pe ceas), un Matiz E4 2007-2008 si cauciucuri 155/65/R13. Daca mergeam cu 120 (dupa ceas) depaseam lejer TIR-uri/autocar (limitare la 100) pe autobanda.

Share this post


Link to post

Salut baieti. Sunt nou pe forum pentru ca sunt si noul proprietar al unui "Ticalos" ce a fost abandonat. Am o groaza de lucruri de facut la el, dar referitor la subiectul asta, cu tremuratul acului... Am vrut sa imi schimb becurile din bord, l-am demontat ( tin sa precizez ca nu sunt profesionist, dar imi place sa imi bag nasul :p) am schimbat becurile, cand am pus totul la loc, surpriza: Acul la vitezometru sarea intr-una de la 20-30km la 80-90, cand eu eram intr-a doua... am dat jos bordul, cu gandul ca nu am bagat cablul de la vitezometru bine. Il dau jos si constat ca numai are pinul acela din centru... suparat il montez cu gandul ca l-am rupt. Ampovestit unui prieten care stie ce vorbeste, si mi-a zis ca ala nu prea ai cum sa il rupi, ci mai degraba a intrat pe camasa cablului. Asa ca am ridicat capota, l-am urmarit din bord si am vazut ca unde intra in cutie, avea o protectie de cauciuc (cred ca pentru asta este acolo chestia aia din cauciuc) care era pe la jumatea cablului in sus, aproape paralel cu pompa de benzina. Am impins pana jos si surpriza: pinul acela a revenit sus :D . L-am montat la loc, dar inca mai tremura putin... Deocamdata pot sa merg cu el, am alte prioritati mai mari de facut la masina decat cablu nou :p.

Share this post


Link to post

Salut baieti. Sunt nou pe forum pentru ca sunt si noul proprietar al unui "Ticalos" ce a fost abandonat. Am o groaza de lucruri de facut la el, dar referitor la subiectul asta, cu tremuratul acului... Am vrut sa imi schimb becurile din bord, l-am demontat ( tin sa precizez ca nu sunt profesionist, dar imi place sa imi bag nasul :P ) am schimbat becurile, cand am pus totul la loc, surpriza: Acul la vitezometru sarea intr-una de la 20-30km la 80-90, cand eu eram intr-a doua... am dat jos bordul, cu gandul ca nu am bagat cablul de la vitezometru bine. Il dau jos si constat ca numai are pinul acela din centru... suparat il montez cu gandul ca l-am rupt. Ampovestit unui prieten care stie ce vorbeste, si mi-a zis ca ala nu prea ai cum sa il rupi, ci mai degraba a intrat pe camasa cablului. Asa ca am ridicat capota, l-am urmarit din bord si am vazut ca unde intra in cutie, avea o protectie de cauciuc (cred ca pentru asta este acolo chestia aia din cauciuc) care era pe la jumatea cablului in sus, aproape paralel cu pompa de benzina. Am impins pana jos si surpriza: pinul acela a revenit sus :D . L-am montat la loc, dar inca mai tremura putin... Deocamdata pot sa merg cu el, am alte prioritati mai mari de facut la masina decat cablu nou :P .

Mai scoate o data bordul si toarna putin ulei pe cablul de kilometraj. Verifica cu capota ridicata, daca in locul unde intra cablul in caroserie, nu e sarita garnitura aia, si are joc.

Share this post


Link to post

Mai scoate o data bordul si toarna putin ulei pe cablul de kilometraj.

 

Si dup-aia prinde praf fi va fi mai rau ca inainte?

Share this post


Link to post

Schimbat cablu vitezometru, facea un zgomot ca de frecat.

Am primit vestea ca a fost afectat si ceasul si ca acul urca mai repede decat normal.

Dar ca zgomotul a disparut si ca nu mai acre cum sa apara.

Eroare...

Dupa 10 km zgomotul a reaparut . Nu asa suparator ca inainte dar suficient de tare. Ma astept sa se accentueze.

Probabil ca o sa schimb si ceasul.

Unul nou 217 lei. Sa caut la dezmenbrari

 

Share this post


Link to post

Postez aici problema pentru ca in esenta e vorba de vitezometru!

Se pune problema sa achizitionez prin internet un cablu de vitezometru pentru Matiz E3 0,8 L fabricat in 2005.

Din cate vad pe internet se gasesc doua tipuri de cablu: "lung" si "scurt"!

Imi poate spune cineva, va rog, pe care ar trebui sa il cumpar? Si eventual codul de fabricatie?

Am rascolit intreg internetul si nu am gasit informatia. In manual sunt trecute ambele coduri, dar manualul e pentru toata seria Matiz!

Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Share this post


Link to post

Pentru cine il v.a monta nu conteaza lungimea cablului.

Atat cel scurt cat si cel lung se potrivesc pe amblele modele E2-E3

Cel scurt se monteaza un pic mai greu. Cel lung este mai permisiv in manevrabilitate...

Fiind euro3 nu ar fi o problema daca nu ai gasi cablu lung, dimensiunea pe inaltime a VSS.ului si cablu scurt ar ajuta oricum.

 

Spor.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Iti multumesc de raspuns!

Se gasesc ambele, de aici si problema mea. Am de facut cate ceva la masina dar conditia e sa ma duc cu piesele plocon, si cum in manualul tehnic am gasit ambele coduri, stau in dubiu si nu stiu pe care sa il iau!

Cel original de care o fi?

Ce e ala "VSS"?

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Vehicle Speed Senzor:

 

In partea superioara intra cablul de kilometraj iar cea inferioara este deja filetata(montata)pe cutia de viteze.

post-19692-0-11791700-1478020360_thumb.jpg

Edited by buburuza vesela
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...