Jump to content
Sign in to follow this  
bebestrumf

Catalizator Tico

Recommended Posts

Incearca sa "ungi rotitele " la ITP si renunta la catalizator este mult mai ieftin asa decit cu .

 

Ma ajuta si pe mine careva cu vreo idee ? Am dat catalizatorul jos de pe tico ca era "praf" si am luat o toba de mijloc pana in galerie, din targ ( m-a costa 150 RON ) Problema e ca acum imi tremura si schimbatorul de viteze ptr ca nu mai exista acel racord flexibil care isi facea bine treaba. Si inca ceva : mentionez ca toba cumparata din targ nu s-a potrivit cu ce aveam eu sus in galerie ( in galerie se priendeau 3 suruburi pe cand la toba avea doar ptr doua)am taiat toba si am sudat-o de capul celei vechi...ce sa zic ...o harababura totala..sa nu mai zic ca imi ceda sudura la cateva luni :) ...acum as vrea sa imi fac si eu un traseu clasic si tot odata performant ...de unde si cati bani ??...................as fii recunoscator ptr cateva sfaturi

Share this post


Link to post

Salut.

Si eu am facut exact aceeasi modificare ca tine. Are vreo doua luni si nu s-a rupt nimic la sudura. Poate pentru ca am facut cordonul de sudura mai gros si ne-am straduit sa fie continuu. Am pus ambele tobe de Conex si m-au costat impreuna 130 RON + 5 RON inelul (garnitura) de cupru dintre ele. Manopera... am lucrat ajutat de tatal meu. :)

Si la mine a aparut problema cu vibratia manetei de viteze la anumite turatii, dar am observat ca se datora faptului ca la nivelul carligului de prindere din dreptul tobei mici nu respectasem spatiul dintre acesta si urechea de prindere a suspensiei de cauciuc. Era prea mic spatiul si nu avea loc toba sa vibreze (oscileze), asa ca vibratiile se trimiteau caroseriei.

Solutie:

- am demontat toba intermediara si am prins intr-o menghina carligul ala (facut din fier-beton de 10mm parca) la partea lui inferioara (dinspre toba) apoi i-am aplicat cateva lovituri cu ciocanul la capatul lui liber, astfel incat sa coboare fata de pozitia lui initiala cu aprox 15mm.

- am montat inapoi toba si am verificat mai intai daca noua distanta intre carlig si urechea de pe caroserie corespunde cu distanta dintre gaurile suspensiei de cauciuc ce vine montata acolo. La mine nu a corespuns asa ca am repetat operatiunea pana s-a potrivit.

Acum nu ma mai deranjeaza vibratiile, desi sunt cu putin mai mari decat atunci cand aveam si racordul ala flexibil.

Pentru intarirea sudurii ai putea aplica doua bucati de fier-beton de 8mm de o parte si de alta a imbinarii sudate, in lungul tevii, eventual inca una deasupra si una dedesubt.

Succes!

sudura_toba.doc

Share this post


Link to post

Adevarat...asa am facut ultima data , am pus bucati de fier in lungul tevii si vad ca nu a mai cedat ...cred totusi ca o sa cumpar un racord flexibil care costa in jur de 100 ron la magazin , sper sa iasa ceva :) ...........

Share this post


Link to post

1)A incercat cineva sa curete sonda lambda?Aam demontat-o pe a mea si este foarte afumata.Sa incerc sa o curat cu alcool tehnic, benzina sau altceva?

2)exista vreo diferenta intre carburatorul modelului de tico cu catalizator si cel fara catalizator?

Share this post


Link to post

Da, exista diferente. Cel de Tico Euro2 are:

- o electrovalva in plus (pentru vaporii de benzina)

- un orificiu pentru priza de aer a capsulei valvei EGR

- posibil jiclor de ralanti si progresiune (al corpului intai) mai mare.

Nu te grabi sa bagi sonda aia in vreo substanta. Unele o pot distruge iremediabil. Mai bine cauta cu sarguinta pe net.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

sincer, nu prea am decat vreo 2-3 zile la dispozitie, maxim.Si mai trebuie sa merg si la munca, unde nu am net, dupa aceea merg la service sa vad ce mai face mecanicul la ticozaur.

Share this post


Link to post

Buna,

 

Am un TICO din 2000. A trebuit sa imi schimb intreaga toba (finala si intermediara). Catalizatorul era inca bun, insa teava de prindere cu toba intermediara era mancata si ruginita (a mai fost sudata acum cativa ani). Ambele tobe erau sparte. Nu am gasit toba intermediara pentru catalizator si din ratiuni de urgenta si de ce nu financiare, avand in vedere ca un catalizator nou costa 1000 ron, am optat pentru varianta fara catalizator. Am cumparat toba intermediara si finala de la magazin (nu stiu cat de originale sunt, cu toate "garantiile" lor verbale) si am mers la un service de cartier pentru montaj. Deh...masina merge ca o rasnita, la relanti are un zgomot de fond si tremura mai mult decat inainte, apoi la viteza intai si a doua haraiutul se accentueaza. Pe la 30-40 km/h cere a treia si se mai linisteste, cu zgomotul de fond totusi prezent. Apoi de pe scaunele din fata se cam simte miros de gaze. Conduc masina asta de 10 ani si lipsa catalizatorului pare ca afecteaza mai mult functionarea ei decat in ceea ce priveste noxele. As aprecia mult ceva sfaturi...ce sa fac acum in situatia asta?...sa fie vorba doar de lipsa catalizatorului sau sa fie si problema tobei sau a montajului?

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Salutare.

Mersul "de rasnita", vibratiile si zgomotele crescute dupa montarea tobei fara catalizator sunt normale. Asta se datoreste faptului ca toba initiala avea un racord flexibil intre motor si catalizator, care atenua vibratiile. Ansamblul catalizatorului atenua din zgomot. Dar acum, nu mai beneficiezi nici de una, nici de alta...

De asemenea, din cate stiu eu, daca ai pus toba intermediara fara catalizator, meseriasii au trebuit sa sudeze toba noua pe o bucata de teava apartinand celei vechi, pentru a se putea prinde de motor. Daca sudura aia nu e perfecta, scapa gaze arse pe acolo si se pot simti in masina.

Gazele arse mai pot scapa pe la imbinarea dintre toba intermediara si cea finala. Acolo trebuie intercalat o garnitura de cupru, care arata ca un inel mai mare. Ai cumparat acest inel odata cu tobele? Daca a fost refolosit cel vechi, e posibil sa nu etanseze cum trebuie. Poti cumpara unul nou si sa li-l dai la montat. Dureaza 5 minute sa il schimbe si presupune demontarea a doua piulite.

Un alt lucru care trebuie avut in vedere, este ca toba fara catalizator nu se potriveste foarte bine la prindere sub masina. Astfel, "agatarea" tobei de "burta" masinii nu se va face destul de elastic, iar asta va induce vibratii si zgomote suplimentare. Trebuie verificat daca traseul tobei nu atinge ceva pe acolo, dedesubt, sau daca acele suspensii de cauciuc ale tobei nu cumva sunt prea comprimate sau prea tensionate.

O idee buna ar fi sa cumperi un racord flexibil potrivit (eventual second-hand, dar in buna stare), care sa fie sudat inainte de toba intermediara. Aceasta va reduce vibratiile spectaculos.

Iti atasez si un desen care va ilustra ce am explicat mai sus.

 

Mult succes!

post-6669-017157200 1281684350_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

La fel de prost imi mergea si mie motorul cand s-a rupt evacuarea la flansa de dupa catalizator. Dupra resudare,a revenit la normal. La tico cu catalizator,sub el practic vezi 3 tobe,dintre care prima e catalizatorul

Nu inteleg totusi de ce a fost eliminat,mai exact unde anume pe traseu era problema?

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

La fel de prost imi mergea si mie motorul cand s-a rupt evacuarea la flansa de dupa catalizator. Dupra resudare,a revenit la normal. La tico cu catalizator,sub el practic vezi 3 tobe,dintre care prima e catalizatorul

Nu inteleg totusi de ce a fost eliminat,mai exact unde anume pe traseu era problema?

 

La mine flansa de dupa catalizator era ruginita si destul de "mancata" si cei de la service mi-au zis ca nu mai tine la o sudare, apoi nu am gasit o toba intermediara pt catalizator. Momentan inca mai port dupa mine in masina partea cu catalizator si flansa, in speranta ca sa va gasi vreun meserias sa o resudeze pe o toba intermediara. Credeti ca gasesc asa ceva, sau imi fac iluzii desarte?

 

Salutare.

Mersul "de rasnita", vibratiile si zgomotele crescute dupa montarea tobei fara catalizator sunt normale. Asta se datoreste faptului ca toba initiala avea un racord flexibil intre motor si catalizator, care atenua vibratiile. Ansamblul catalizatorului atenua din zgomot. Dar acum, nu mai beneficiezi nici de una, nici de alta...

De asemenea, din cate stiu eu, daca ai pus toba intermediara fara catalizator, meseriasii au trebuit sa sudeze toba noua pe o bucata de teava apartinand celei vechi, pentru a se putea prinde de motor. Daca sudura aia nu e perfecta, scapa gaze arse pe acolo si se pot simti in masina.

Gazele arse mai pot scapa pe la imbinarea dintre toba intermediara si cea finala. Acolo trebuie intercalat o garnitura de cupru, care arata ca un inel mai mare. Ai cumparat acest inel odata cu tobele? Daca a fost refolosit cel vechi, e posibil sa nu etanseze cum trebuie. Poti cumpara unul nou si sa li-l dai la montat. Dureaza 5 minute sa il schimbe si presupune demontarea a doua piulite.

Un alt lucru care trebuie avut in vedere, este ca toba fara catalizator nu se potriveste foarte bine la prindere sub masina. Astfel, "agatarea" tobei de "burta" masinii nu se va face destul de elastic, iar asta va induce vibratii si zgomote suplimentare. Trebuie verificat daca traseul tobei nu atinge ceva pe acolo, dedesubt, sau daca acele suspensii de cauciuc ale tobei nu cumva sunt prea comprimate sau prea tensionate.

O idee buna ar fi sa cumperi un racord flexibil potrivit (eventual second-hand, dar in buna stare), care sa fie sudat inainte de toba intermediara. Aceasta va reduce vibratiile spectaculos.

Iti atasez si un desen care va ilustra ce am explicat mai sus.

 

Mult succes!

 

 

Multumesc pentru raspunsul prompt si detaliat.

Da intr-adevar, toba noua a fost sudata pe bucata de teava de la toba veche, voi merge la un alt service pentru verificari. Din pacate atitudinea celor de la service-ul care a montat toba a cam lasat de dorit. Vad insa din graficul atasat ca un inel ar exista si intre motor si aceasta prima parte. Nu imi amintesc sa fi vazut la mine. Referitor la garnitura de cupru dintre toba intermediara si cea finala, ea a fost montata si e noua.

Apoi, posibil ca noua toba sa nu se fi potrivit bine in locas. Mai am inca vechiul racord flexibil de la vechea toba. Eu una m-as simti impacata daca as gasi un catalizator second hand care sa fie montat, pentru a avea masina mea asa cum era ea. Ceva recomandari de un service bun specializat pe tobe in sectorul 6?

Share this post


Link to post

Toba intermediara din schema atasata este pentru Tico noneuro. Ele au altfel de prindere la galeria de evacuare a motorului, cu doar doua urechi si doua suruburi.

La tine, la Euro2, prinderea tobei de galeria de evacuare se face cu un sistem cu trei urechi si trei suruburi. Si da, exista si acolo o garnitura, dar presupun ca mecanicii au refolosit-o pe cea veche, desi era bine sa o fi schimbat si pe aia.

Totusi, daca spui ca aveai catalizatorul bun si nu era spart, se putea refolosi si se putea suda la toba noua. Racordul flexibil original este posibil sa fi fost deteriorat, datorita vibratiilor din anii de utilizare...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Azi a fost o zi trista pentru Tico-ul meu alb. Cred ca si-a dat sufletul ori catalizatorul ori una din tobe.

 

Cum se manifesta: nu trage aproape deloc pe Gpl respectiv nu mai putem sa il reglez DELOC!

 

Am trecut pe benzina. Nu si nu.

 

In cele din urma m-a tractat un bun prieten pana acasa. Am trecut la demonta respectiv am luat piesele de pe Tic-ul verde sa le pun pe asta alb. Ce am schimbat: bujii, fise, bobina inductie, modul electronic din delcou apoi delcoul. Nimic. Piesele puse pe ala verde mergeau ok.

 

Am desfacut protectia sa vad distributia. Am crezut ca e sarita de la punct. Pare ok. Alt bun prieten mi-a sugerat sa pornesc motorul fara o bujie. A pornit si chiar a mers ok in 2 cilindrii. Am permutat bujia scoasa la toti cilindrii. Merge. Tot el mi-a zis ca eposibil sa fie catalizatorul infundat.

 

 

Acum, nu stiu ce sa fac. Incerc maine sa desfac saxofonul sa vad daca e acelasi simtom?

 

Vecinul meu, inginer auto, zice ca umezeala a trensformat piatra aia ponce din catalizator in pasta si de aceea s-a intamplat asta.

 

E ciudat ca la un moment dat sa scos mult condens pe teava ca si cum ar fi fost un dop de apa. Nu pare ca e garnitura fisurata...

 

Dati-mi idei...

Share this post


Link to post

idei ,dai bujiile afara si dai la automat ,vezi daca arunca apa , controleaza nivelul de ulei si desfa capacul la radiator si vezi daca mai ai apa in radiator dai si du intermediara ,intro parte si vezi daca porneste .,la mine katalizatorul are site inauntru nu are piatra ponce deaia care zici tu

.daca nu mai ai apa in radiator ii garnitura ,

Share this post


Link to post

Sa vedem ce am facut:

 

Am renuntat la catalizator desi cand l-am taiat arata ok inauntru. Toba mijlocie + finala = 270 Ron. Sudura = 55 Ron.

 

Da, cred ca era toba finala infundata.

 

Consumul a scazut de la 11,6 la 7,6 .

 

Am mai completat apa din vasul de expansiune.

 

Tin situatia sub control.

 

Ps. Acum urca MULT mai bine in ture, e mai fasneata,consuma mai putin si PORNESTE mult mai usor.

 

Multumesc celor care m-au ajutat cu idei :osanale: :osanale:

Share this post


Link to post

autom ,spune si mie concret cei in catalizator ,sita sau ceramica, ca ieu cind mam uitat pe la flansa am vazut sita de metal,dar la mijloc ,nu stiu, daca poti pune si poza

Share this post


Link to post

Scuze pentru raspsunsul intarziat!!!!!

 

Da, in catalizator este sita si nu ceramica. CEl putin asa arata. Catalizatorul meu arata bine dar il tin de rezerva in curte.

Share this post


Link to post

am acceasi problema s- rupt catalizatorulde la prinderea - flansa spre toba ontermediara, l-am carpit si a tinut fix 3 zile, am cumparat saxofon cu racord flexibil fara catalozator, de la radacini, caut acum undeva sa il montez, asi renunta la catali9zator dar nici eu nu stiu cu itpul ce sa fac , ideea e ca oricum nu i-au iesit noxele de E2 NICIODATA nici cand era nou\

Share this post


Link to post

Salut,

 

Recomand sudura in argon. Bulevardul Basarabia. Intrand de la pasajul Muncii pe bulevard, inainte de Campia Libertatii ( pe partea dreapta )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...