Jump to content
Sign in to follow this  
csergogaby

Revizie 50.000 km Matiz

Recommended Posts

Am facut revizia de 50.000 km sambata si sunt bucuros ca am scapat :)

Service Daewoo Taxicom Iasi

Materiale:

1. ulei Daewoo 5W-30 3l = 970.000 lei

2. filtru de ulei

3. ulei cutie de viteze (recomandat de inginer... Shell.. automatic; cica asta pun la toate, e cel mai bun; am incredere)

4. curea de transmisie(alternator)

5. antigel 2l + 1l apa distilata

-materialele de la 2 la 5 (plus unsoare) au fost 1.016.000 lei

6. un sabot aproape nou (50.000 lei la mecanic)

 

Probleme:

- cureaua era cam crapata, nu degeaba spune in manual sa o schimbi la 40k;

- roata dreapta spate se invartea greu, un sabot era f. uzat, se blocase cilindrul si a fost curatat si facut ca nou;

- la miscarea rotilor din fata se auzea un tacanit => s-a introdus o bucatica de cauciuc la etrieri si s-a rezolvat;

- geamul electric de pe fata la sofer se impiedica in ceva cand era coborat de tot - atingea in chestia iaa de la alarma (a fost montata rau), a trebuit sa o scot, oricum nu mai am alarma la ea;

- tubul de apa pentru luneta era spart in zona portbagajului - sa desfacut si a fost reparat;

- toate rotile au fost date jos si s-a uns pe acolo, s-au aerisit franele, s-a completat cu lichid de frana;

- au fost verificate si celelalte lichide, curele.

 

S-a lucrat la masina cca. 5 ore.

La mecanicul care a facut majoritatea treburilor i-am dat 150.000 lei, iar la cel care a ajutat si mi-a facut geamul si tubul de apa pt. luneta i-am dat 100.000 lei.

Manopera - no comment... :-D

Share this post


Link to post

Frumos din partea ta ca ai dat, ca asa este obiceiul locului, dar nu trebuia sa te autodenuntzi. In rest sau mai bine zis in principal, cu frinele nu este bine sa glumesti. Sabotii, ca si placutzele, se schimba toti odata, alt obicei sanatos, mai ales ca au deschis pacientul, adica jumatate din manopera s-a prestat si s-a marcat. In plus, parca ar fi de preferat sa fie noi, fara o istorie necunoscuta in spate pe care s-o duci mai departe. Zic bine?

Apoi, parca si lu' filtrul de benzina i-a cam trecut vremea. De cel de aer nici nu mai vorbesc, ca ala se schimba ca lenjeria intima. Producatorul a scris marunt, cu *, in manualul utilizatorului ca toate termenele se injumatatzesc "daca vehiculul este utilizat in conditii grele: mers frecvent pe distantze scurte, relanti excesiv sau mers in mediu cu mult praf". Dupa descriere am recunoscut Romania.

Share this post


Link to post

Mersi ca ti-ai spus parerea, dar din ce stiu eu, la placute si saboti se verifica mereu grosimea si daca e arata bine surafata, in rest nu vad ce probleme ar putea sa fie. Am scapat mai ieftin si sper sa nu regret :)

Filtrul de benzina si de aer le-am schimbat la revizia trecuta, la 40k.

Cel de aer l-au verficat acum si au zis ca nu e nevoie sa-l schimb iar.

Share this post


Link to post
...la placute si saboti se verifica mereu grosimea si daca e arata bine surafata, in rest nu vad ce probleme ar putea sa fie...

 

Asa e, se verifica mereu grosimea, dar se schimba cu placute noi si, de obicei, in perechi... la ambele roti de pe aceeasi punte. Filtrele de aer si benzina e bine sa le schimbi mai repede decat scrie in carte... dar optiunea e a ta.

Share this post


Link to post

E o valva care opreste/filtreaza gazele din carter..Nu mai stiu cine a scris despre asta da' eu m-am dus la Service si cand i-am zis mecanicului ca vreau sa-mi skimb valva respectiva s-a uitat mirat la mine si zice "da' de unde stiti de asta !!"..."De pe forum zic !!:..."..Vreau sa va spun ca se simte altfel la masina !!!

Share this post


Link to post
Mersi ca ti-ai spus parerea, dar din ce stiu eu, la placute si saboti se verifica mereu grosimea si daca e arata bine surafata, in rest nu vad ce probleme ar putea sa fie. Am scapat mai ieftin si sper sa nu regret.

 

Este corect ce spui, dar mai este o problema pe care o afli doar daca faci tu verificarea si ai mai vazut saboti sau placutze folosite: ele se deformeaza in timp si nu mai apasa cu toata suprafatza. Acest lucru il remarci daca le privesti din lateral si /sau le compari cu unele noi pe o suprafatza plana. Ca sfat: nu te baza numai pe parerea celor de la service. Unii sunt inocenti, altii sunt iresponsabili, altii prefera sa inverseze raportul dintre cheltuiala cu piesele si cea cu manopera, iar altii sunt asa cum trebuie. Chiar daca acestia din urma sunt 7 din 10, raportul nu te incalzeste, daca nimeresti la ceilalti 3. La o masina, frina este mai importanta decit orice altceva.

Share this post


Link to post

Manopera la 50000km -2.5h=535000lei la service Comat Iasi(sfatuiesc pe iesenii posesori de matiz sa-l evite)

 

Consumabile luate de la AutoSenna(~2.5mil):

-ulei Castrol 3l

-filtru ulei Daewoo

-filtru benzina Daewoo

-filtru aer

-bujii Champion

-ulei cutie Agip 2l

Share this post


Link to post

Efectuat revizie Mati 50K km :

 

Total 4.2 Mil ROL/ 420 RON

Schimbat ulei motor - am trecut la Castrol 5W40 ca asta aveau - tot la 5K o sa-l dau jos (hai poate pe asta sa-l tin pana la 6K);

Schimbat ulei transmisie - Aral

Verificat frane fata spate schimbat axele glisoare de la etrieri - pe garantie;

Cumparat - de fapt dat de la garantie si asta - cablu ambreiaj pus in portbagaj ca cine stie peste 50K km cica e bine sa ai unul la tine ;

Schimbat filtru: de aer, de ulei si de benzina;

Schimbat valva PCV'

Curatat IAC;

 

Cam atat!

 

Service ARIANE - Str Iacon Negruzzi - n-am vazut never un om sa lucreze mai curat decat mesterul asta !...Spaga ca la crasma !!!

Va recomand sa il vizitati !

Share this post


Link to post

Am facut sambata (20.01.2007) revizia de 50.000 km la Matiz. Va redau de pe bonul fiscal :

 

Piese:

- elemente filtrante: 1*28=28 RON;

- filtru benzina: 1*32=32 RON;

- filtru ulei: 1*15=15 RON;

- set placute frana: 1*155=155 RON;

- splinturi: 2*0.50=1 RON;

- ulei motor 10W40: 3*27=81 RON;

- ulei cutie de viteze: 75*80: 2*34=68 RON;

 

Manopera revizie: 125 RON;

Manopera inlocuire placute frana: 57 RON.

 

TOTAL: 562 RON. (5.620.000 lei vechi).

 

M-a cam terminat cand mi-a zis pretul final. Adevarul e ca toate erau obligatorii in afara de placutele de frana, dar tipul de la service a zis ca mi le mai garanteaza doar 5000 km, deci am zis bine hai sa le schimb si pe astea. Numai ele au fost 2 milioane.

Dupa aceea am fost la Metro si am vazut exact aceleasi uleiuri pe care mi le-au pus ei mai ieftine cu o suta de mii litrul si am regretat ca nu le-am cumparat mai intai si sa ma duc cu ele sa mi le puna acolo. Dar eram curioasa sa vad ce fel de ulei pun ei, ce ziceti este bun acest 10W40? Si mi-a zis sa il schimb la 6 cel mult 8 luni... indiferent de numarul de km parcursi (eu merg putin cam 1000 km pe an). Voi la cat timp il schimbati?

Am mai avut o problema cu alarma care se declansa la orice trecere peste o denivelare si mi-a mai schimbat ceva si pe acolo, de-abia astept sa vad daca mi se mai porneste din senin.

Cam atat...

Edited by Justina

Share this post


Link to post

Placutele de frana nu fusesera schimbate si la 30kkm?

Share this post


Link to post

La placute te-a ars tare, si pret si manopera.

Share this post


Link to post

Placutele originale GM sunt 120 lei in magazin dar nu vad de ce ar trebui schimbate la 50.000km. Ele se schimba in general la 30k sau in cazuri mai rare la 40k, asa ca nu cred ca au tinut cele originale 50kkm.

Share this post


Link to post

Si puteau sa puna si ei un ulei mai bun, nu 10w40. Cu reviziile lor obligatorii parca te pun sa-ti strici masina.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca placutele de frina se schimba "cind e cazul"... nu dupa un nr fix de km. Daca ne amintim ce spunea Maitre Tolin, parca se impune schimbarea lor daca scad mai mult de nu-mai-stiu-cit-exact :rolleyes: din grosime!

Share this post


Link to post

Da, dar asta se intampla tipic intr-un anumit numar de kilometri (in jur de 30kkm pentru majoritatea posesorilor).

Share this post


Link to post

Eu sunt al 2-lea proprietar. M-am uitat pe toate actele si din ce am vorbit cu cel de la care am cumparat Matizul nu cred ca a schimbat vreodata placutele de frana. Mi-a dat ghidul de service al masinii si mi-a spus tot ce a facut la ea. (in afara de reviziile periodice la fiecare 10.000 km a mai schimbat un amortizor pe spate si anvelopele). Deci iata ca au tinut placutele pana acum. Deci daca placutele originale GM sunt 120 lei in magazin sa inteleg ca din alea mi-a pus?

Cu uleiurile am mai citit pe aici pe forum si m-am mai lamurit cat de cat. Totusi nu e chiar rau 10W40 multa lume il foloseste, dar de ce in cartea matizului nu este trecut la uleiuri recomandate?? (Stiti graficul acela de la sfarsitul cartii cu uleiurile si vascozitatea). Fostul proprietar tot din asta a pus tot timpul doar o singura data a pus 5w30.

Asta a fost prima revizie dupa iesirea din garantie. Am mai prins si eu un an (al 3-lea de garantie) dar pentru ca nu am avut deloc probleme cu ea nu am ajuns pe la service pana acum.

Share this post


Link to post

Revizie la 50086 km la matizul din dotare. Inlocuit: ulei motor - GM 5w30, filtru ulei, filtru aer, filtru benzina, ulei CV (OMV ATF D II), bucsi flanse amortizor fata (garantie) gresat rulmenti spate, verificat sistem incarcare baterie, schimbat bec proiector. Total 410 ron la Radacini Plevnei.

Share this post


Link to post

Am facut azi revizia de 50 000 km.

Am schimbat cureaua de alternator era cam imbatranita.

Cureaua si rola intinzatoare la distributie de asemenea schimbate. Un dinte la curea era pe duca.

Schimbat ulei cutie ( Total 75 w 80 ) Impresie f. buna.

Schimbat axe glisoare etriere. Astea le aveam pe balcon si am zis sa le pun.

Schimbat rulmentii pe spate. Faceaua zgomot mare pe dreapta iar pe stanga aveau un inceput de zgomot.

Toata operatia sa efectuat la Daewoo Virtutii si a costat 520 RON.

Edited by nonel

Share this post


Link to post

Scuze pt. post consecutiv.

Azi am mai schimbat si uleiul si filtrul ( ulei Daewoo 5W30 , filtru Man )

Am reglat si tachetii.

Cost total de 1 800 000.

Share this post


Link to post

Observatii ?

Share this post


Link to post

Observatii sunt in sensul ca am gasit suportul valvei EGR rupt, iar acum sta in aer.

La tacheti parca era un mic zgomot inainte.

Dupa ce am schimbat cureaua de distributie sa schimbat zgomotul motorului. ( poate sa fie prea intinsa sau zic o prostie? ) Acum se aude ca un motor de Oltcit.

Edited by nonel

Share this post


Link to post

Schimbat azi cureaua de distributie + rola intinzatoare. km 50800...am zis mai bine sa previn decat sa repar, nu se stie cand iti poate pica si oricum la 60.000 tot trebuia sa o schimb. Vechea curea era asa si asa, mai mergea din cate mi-a zis mecanicul dar nu m-am zgarcit la un 220 ron cat a costat ( manopera + piese).

 

Pe langa distributie baietii mi-au curatat si IAC-ul, au schimbat supapa pcv, filtre si uleiul de motor, gresat rulmenti, verificare articularii, un scan (totul OK). Restul consumabilelor, schimbat lichid frane, antigel, ambreaj etc etc etc au fost facute la 45.000 km.

 

locatie: autonet giulesti...multumit ca intodeauna de baieti. (soare sa traiesti :D )

 

La 60.000 neaparat sa schimb toate amortizoarele...cele din spate au curs putin, cele din fata erau ok.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...