Jump to content

 


Photo
- - - - -

Masina Mi Se Opreste Din Mers


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 29 January 2007 - 02:25

Astazi pe la pranz eram la semafor in titan, dau sa plec si se opreste motorul, dau la cheie, nimic (eram pe gpl) o trec pe benzina si cu chiu cu vai am reusit sa plec (asta dupa ce un taximetrist din spatele meu mi-a umplut frigiderul cu carne). In fine, mai merg putin pe benzina o trec iar pe GPL si iar se opreste dupa inca vre-o 2 KM. Ajung acasa (m-am gandit ca e gazul prost) si apoi ma duc si fac plinul de gaz (bineinteles ca in drum spre statia de gpl s-a mai oprit odata. Plec inspre crangasi la niste colegi de facultate si pana acolo s-a mai orit de 2 ori, la fel si pe drumul de intoarcere, de data asta odata si pe benzina. Am trecut pe la Alezzu unde am facut o curatare de carburator (si cu spray si clasica ca la dacie), am plecat de acolo fericit ca nu s-a mai oprit cat am facut o tura de proba cu el in dreapta, insa in drum spre casa iar se opreste. Ma dau jos din masina si trec benzina pe direct (la GPL este o bobina care face trecerea dintre benzina si GPL si m-am gandit ca s-a stricat bobina aia si de aceea se opreste motorul), insa in fata blocului s-a oprit din nou. Precizez ca am plinul de benzina facut, la fel si cel de GPL, benzina este de la MOL (ii stiu pe baieti de acolo si benzina este ok), apa in sitemul de racire este, uleiul este si el ok, si imi merge in 3 pistoane (bujiile sunt noi, la fel si fisele - au 6000km) si motorul merge rotund. Ce poate sa fie? Maine seara o sa duc masina la mecanic si o las acolo, insa vreau sa stiu si eu ce ar putea sa fie, sa stiu ce sa ii zic sa verifice ma intai.

#2 bobu

bobu

    Forumist

  • Membru
  • 109 posts
  • Din:Cernavoda
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX + GPL
  • An:1997

Posted 29 January 2007 - 09:40

La fel am patit si eu. Mi-am dat seama ca este de la aprindere pentru ca mi se oprea si pe benzina si pe gaz.
Am schimbat toata aprinderea pe rand in ordinea urmatoare: bujii, fise, bobina, capac delcou, delcou. Dupa fiecare componenta schimbata faceam probe si bineinteles ca se oprea. Credeam ca inebunesc si ca tot in servis o sa ajung. Am gasit pe forum ceva asemanator si ziceau baietii ca este de la modulul electronic din delcou. M-am interesat si am gasit modulul la 120 RON; mi s-a parut cam scump si m-am gandit sa iau unul SH. La rxm.ro nu aveam modulul, dar aveau delcou SH la 50 RON. Asa ca am facut comanda si a doua zi l-am primit si schimbat. Dupa ce am schimbat delcoul s-a rezolvat si problema mea.
Bafta!

#3 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 30 January 2007 - 11:51

Am dus ieri masina la mecanic, si se pare ca din cand in cand nu am scanteie (de fapt e foarte slaba). Cred ca o sa apelez si eu la "dezmembrari" intrucat un delco nou este 480RON.
Bobo, cand ai luat tu delcoul cu 50ron, pentru ca eu am gasit cu 150RON.
Si inca o intrebare, este vre-o sansa sa fie bobina centrala (ca tare imi este ca dau banii pe delco si apoi imi dau seama ca nu era de la el).

#4 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 30 January 2007 - 11:59

salut! eu cred ca e o mare sansa sa fie bobina (care e si mai ieftina) dar cel mai bine ar fi sa gasesti una sa o probezi. eu am patit cam acelasi lucru si era de la bobina (cu ulei nu uscata) la denivelari mi se oprea masina

#5 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 30 January 2007 - 12:11

De ce nu apelezi la un prieten cu tico sa incerci pe rand bobina si delcoul? :)

#6 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 30 January 2007 - 12:18

Cip...bobina cu ulei? Unde este aia?


SI inca o precizare: in mers cand mi se opreste masina si o las in viteza nu porneste (nu are scanteie), insa daca dau la cheie porneste - deci este o piesa careia ii trebuie un impuls electric ca sa porneasca.

Edited by Leutzu, 30 January 2007 - 12:20.


#7 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 30 January 2007 - 12:32

Cip...bobina cu ulei? Unde este aia?


bobina cu ulei era la masina cu care am avut eu probleme si nu era arsa avea contactul unde intra fisa centrala slabit (pe dinauntru am vazut dupa ce am spart-o) am ramas in delta pe un drum pietruit dupa o ora am descoperit-o am desfacut-o si cu motorul pornit am scuturat-o si se oprea mergea numai rasturnata am gasit la cineva una ruginita si vai de ea de la un golf si cu asta a mers
alte efecte secundare se incingea bobina si descarca bateria
Leutzu la tine s-ar putea sa nu fie asta dar merita sa incerci :)
daca atunci cind pornesti din demaror masina se scutura un pic :-?


Mai pune si tu cate o majuscula pe ici pe colo si anume prin punctele esentiale ;)

Edited by Mircea, 30 January 2007 - 20:47.


#8 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 30 January 2007 - 12:43

Cand pornesc masina nu se scutura deloc, porneste normal.

#9 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 30 January 2007 - 13:01

Leutzu cind am spus ca se scutura m-am referit la socul pe care il da demarorul in mod normal
singura posibilitate sa rezolvi problema e sa verifici toate componentele aprinderii de defecte vizibile carbonizari , oxid etc. si daca nu sunt defecte de acest gen sa inlocuiesti pe rind componentele (asa fac si in service si la masini dotate cu obd :-W ) bineinteles icepind cu ce este mai usor fisa centrala gobina capac delcou pipa

#10 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 30 January 2007 - 13:18

Am verificat componentele si nu au urme vizibile de carbinizare sau oxidare...tocmai de aceea trebuie sa o iau prin excludere...si prefer totusi sa nu cumpar componente care sunt ok.

#11 cip

cip

    Forumist

  • Membru
  • 51 posts
  • Din:constanta
  • Auto:hyundai/daewoo
  • Model:accent/matiz
  • An:2007/2006

Posted 30 January 2007 - 13:25

Leutzu daca nu ai posibilitatea sa imprumuti piesele pentru test parerea mea e ca e mai bine sa apelezi la un service e mai ieftin decit sa cumperi ce nu trebuie de preferat un sevice daewoo autorizat acolo sigur au piesele ,desi nici io nu o las pina nu-i dau de cap :D dar nu de fiecare data asta e cea mai indicata solutie

#12 bobu

bobu

    Forumist

  • Membru
  • 109 posts
  • Din:Cernavoda
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX + GPL
  • An:1997

Posted 30 January 2007 - 13:33

Am schimbat delcoul pe 18.01.07.
Eu bobina am schimbat-o si tot degeaba.
Daca descoperi ca e bobina iti dau eu bobina mea!

#13 Senna

Senna

    Dominatorul

  • Membru
  • 1,529 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia Logan 1.4 GPL
  • Model:Taxi Speed
  • An:2010

Posted 30 January 2007 - 13:40

bobina cu ulei era la masina cu care am avut eu probleme si nu era arsa avea contactul unde intra fisa centrala slabit

Bobina la Tico n-are ulei, este cu rasina. Pe partea de inalta tensiune nu conteaza contactele slabite, caci se formeaza arc electric si curentul trece mai departe (motorul functioneaza si cu fisa centrala tinuta la 1cm de mufa din bobina. Ceea ce conteaza sunt scurgerile de inalta tensiune la masa, vizibile usor pe timp de noapte. Unele bobine de inductie pot functiona bine cat sunt reci pt ca apoi sa nu mai fie in stare sa dea o scanteie suficient de puternica pt functionarea motorului, urmand ca dupa o nefunctionare de 5-10 minute sa mearga iar ok cateva momente. Sau poate fi obosit modulul de aprindere din delco.
O depanare eleganta necesita un multimetru, cu care testezi bobina; trebuie sa verifici rezistenta infasurarii primare (1.2ohm) , apoi a celei secundare (12.1Kohm) si in final rezistenta dintre cele 2 infasurari (cat mai mare, peste 1Mohm) si a fiselor (10-22Kohm/m).
O alta abordare, mai accesibila, ar consta in inlocuirea fisei centrale, apoi bobina, cu unele bune de la un alt Ticozaur. Daca tot nu se rezolva, schimba delco.

#14 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 30 January 2007 - 14:27

AM dat comanda de pe RXM.ro de 2 delco-uri (50RON bucata pentru ca n-au capacul) sa fiu sigur ca din 2 unu merge. Cat despre bobina, se pare ca este buna.

#15 bobu

bobu

    Forumist

  • Membru
  • 109 posts
  • Din:Cernavoda
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX + GPL
  • An:1997

Posted 30 January 2007 - 14:49

Nu era nevoie sa faci comanda de doua. Eu i-am intrebat ce fac daca nu e bun delcoul si mi-au raspuns ca suporta ei cheltuielile si imi trimit altul. Delcoul care mi l-a trimis era semnat (zgariat)!

Edited by bobu, 30 January 2007 - 14:50.


#16 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,490 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 04 February 2007 - 15:25

Am rezolvat problema, era exact de la delco (multam bobu pentru pontul cu delcoul) pe care l-am schimbat cu totul.

Edited by Leutzu, 04 February 2007 - 15:26.


#17 mike_mocy

mike_mocy

    Forumist

  • Membru
  • 122 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX + GPL
  • An:2000

Posted 29 November 2014 - 01:44

Salutare! Astazi m-am confruntat pentru prima data in doi a i si jumatate cu o problema la ticozaur. Ma aflam in mers si deodata mi s-a oprit motorul. Am dat la automat dar degeaba invartea dar nu pornea. Am asteptat ca 20 de minute am mai incercat o data si a pornit. Am mers cam 30 de km si iar s-a oprit in mers. Am asteptat iar cateva minute sa se raceasca si sa porneasca. Cand am ajuns in oras se oprea din ce in ce mai des. S-a mai confruntat cineva cu asemenea problema? Eu estimez ca e bobina de inductie? Voi ce spuneti? Multumesc!

Edited by mike_mocy, 29 November 2014 - 01:46.


#18 toplacservice

toplacservice

    Forumist

  • Membru
  • 12 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Astra
  • An:2000

Posted 05 December 2014 - 15:10

@mike_mocy

Aceiasi problema pe Tico a fost rezolvata prin curatarea carburatorului.



#19 calinjack

calinjack

    Forumist

  • Membru
  • 624 posts
  • Din:Bistrita
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007

Posted 05 December 2014 - 16:58

si schimba filtrul de benzina



#20 mike_mocy

mike_mocy

    Forumist

  • Membru
  • 122 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX + GPL
  • An:2000

Posted 08 December 2014 - 09:42

Pai eu merg pe gpl, filtru de benzina este schimbat si nu am facut mai mult de 500 de km cu el. Si daca ar fi carburatorul de ce atunci cand se raceste porneste iar?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users