Jump to content
Sign in to follow this  
zeus85

Intrebare Dintr-un Chestionar De Reexaminare Auto

Recommended Posts

A e vinovat din prima si B depinde de marcajul de pe banda lui. Daca e inainte si la dreapta nu e vinovat.

Share this post


Link to post

B e vinovat. Prioritatea "bate" marcajele.

Share this post


Link to post

Daca mi se intampla asta o sa fie cearta rau. E ilogic, daca nu au rost marcajele de ce mai sunt puse? Adica daca eu sunt B si am marcaj inainte si la dreapta, nu fac dreapta fiindca poate berbecul de pa banda din dreapta (care are marcaj obligatoriu dreapta) vrea sa mearga inainte sau cum?

 

B probabil avea marcaj numai inainte (astfel se explica prezenta alveolei pentru dreapta) si atunci da, e SI el vinovat. Si dupa configuratia drumului (banda 1 se prelungeste dupa intersectie, inclin sa cred ca A avea inainte si la dreapta. Dar astea sunt deja supozitii nefondate.

 

Strict pe desen asa cum e facut raman la parerea mea.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

B probabil avea marcaj numai inainte (astfel se explica prezenta alveolei pentru dreapta) si atunci da, e SI el vinovat. ...

 

Si la stanga

Share this post


Link to post

A e vinovat din prima si B depinde de marcajul de pe banda lui. Daca e inainte si la dreapta nu e vinovat.

 

Si la stanga

 

Desi desenul nu e tocmai complet, eu sint sigur ca B nu are cum sa aiba inainte si la dreapta. Ca si Zeneseu cred ca are inainte sau, cel mult, inainte si stinga.

 

 

Daca mi se intampla asta o sa fie cearta rau. E ilogic, daca nu au rost marcajele de ce mai sunt puse?

Nu are de ce sa iasa scandal :) . Atit pe drumuri cit si in chestionare, marcajele sint foarte clare. Asa cum am citat din , marcajele trebuie respectate, nu au doar rol pur informativ.

Share this post


Link to post

Dupa desen B vinovat vroia la dr trebuia sa se incadreze corect. Adica dupa A.

Daca amindoi au gresit directia si vor sa o schimbe trebuie sa acorde prioritate de dreapta, NU? Tot B vinovat.

Dar cred ca desenul e putin gresit B are inainte si stg, iar A inainte si dr -mai ales ca se continua banda- daca era numai alveola si se continua numai cu o banda atunci era numai dr.

 

 

 

Share this post


Link to post

Intersectia e putin mai tampita de atat. Drumul cu prioritate este dinspre stanga cu continuare in sus.

Deasemenea dinspre stanga e sens unic si se continua in dreapta cu 2 sensuri. Deci pe banda din stanga nu e cu inainte si stanga, pentru ca stanga da in contrasens. Acum, nu stiu sigur daca pe banda lui A (A fiind eu, nu am mentionat din prima pentru a nu influenta pe nimeni) e semnul ala spre dreapta, dar eu asa retin. Daca nu e, vina e clara. Daca e, nu stiu. Pe banda lui B sigur nu e nici un marcaj. Concluzia... oricum nu mai merg inainte de pe banda aia ever again.

 

Postasem initial la accidente pentru ca e vorba de un mic accident pe care l-am avut aseara, nu de situatie ipotetica. In cele din urma s-a constatat amiabil ca B era vinovat. :lavolan:

 

Nu vreau sa ma scuz acum, a fost partial si vina mea, ca nu l-am vazut. Se putea evita. Dar intersectia e ca fundu'.

Din stanga e o strada foarte circulata (str Mircea cel Batran) cu sens unic. In intersectie drumul cu prioritate e dinspre stanga si in sus. In dreapta e o strada mai putin circulata, dar se circula in ambele sensuri. De sus se fac vreo 3 benzi, pe care de obicei sunt cel putin 4 masini in linie si care isi continua (da, toate 4) drumul inainte (in jos), pe o singura banda.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Parerea mea, B-ul este vinovat. In acea intersectie B-ului nimic nu-i da dreptul sa "faca"dreapta, indiferent de directia in care se va deplasa A-ul. Deci, B-ul doar inainte sau la stinga.

Share this post


Link to post

culpa comuna...

Share this post


Link to post

Explicati semnificatia semnelor (cumulat) pentru rezolvarea unui pariu :D

Semnele sunt asezate pe o strada cu sens unic...

post-6878-12565402074_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai... Interzis accesul autovehiculelor in acest sens de mers iar pentru camioane este interzis in ambele sensuri. La ce ajuta? Un autoturism ajuns in acest capat al strazii stie ca poate totusi circula pe acel tronson dar trebuie sa vina din celalalt sens, pe cand camionul nu trebuie sa se mai oboseasca sa caute celalat capat unde ar fi dat de semnul de jos (interzisa circulatia camioanelor in ambele sensuri). Nu este o explicatie academica dar cred ca este corecta.

Share this post


Link to post

Alte pareri? Cat despre accesul camioanelor ...strada asta e singura pe care se poate aproviziona un supermarket si o farmacie.

Share this post


Link to post

Pai ca orice strada cu interzis la un capat are si sens unic la celalalt capat.E pus asa sa nu se intalneasca camioanele care intra pe la sens unic cu astea de vor sa intre pe interzis :D

Share this post


Link to post

Good point! Next?

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca acolo este exces de zel(sau nu). Ori a fost montat mai nou indicatorul de jos, ori s-a montat indicatorul cu interzis si au uitat sa-l ia pe cel de jos.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

@naylui "..strada asta e singura pe care se poate aproviziona un supermarket si o farmacie."

 

Ce legatura are? Pot sa se aprovizioneze cu autoutilitare de pana la 3,5 tone, sunt arhisuficiente.

Share this post


Link to post

De acord cu zeneseu. Probabil strada a fost cu dublusens odata si intre timp a devenit sens unic.

Share this post


Link to post

Strada a fost cu dublusens odata si intre timp a devenit sens unic, dar nu au rost acele 2 semne.Primul il exclude pe al doilea.

Share this post


Link to post

Ieri a avut loc un accident în comuna Zigoneni, în apropierea oraşului Curtea de Argeş. Două maşini s-au făcut praf, iar cele 8 persoane care se aflau în ele au scăpat cu viaţă. George (20 de ani), din B, se afla la volanul unui Golf şi se deplasa dinspre Curtea de Argeş către Piteşti. A vrut să vireze la stânga, dar nu s-a asigurat. Din spate venea un Renault condus de Dragoş (19 ani), din D, care tocmai se angajase într-o depăşire. A urmat un impact...

 

Cand virezi stanga trebuie sa te asiguri si la cei care sunt in depasire. Ce te faci daca cel care este in depasire devine "vizibil" prea tarziu?

 

Care sunt si articolele aduse in discutie:

Art. 59. - (1) În intersecţiile cu circulaţie nedirijată,...

(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreaptă.

Art. 150. - Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:

a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus;

Art. 152. - (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:

a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată prin mijloace de semnalizare rutieră ori de către poliţişti;

Art. 120. – (1) Se interzice depăşirea vehiculelor:

a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;

Art.54. - (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

Art. 32. Depasirea este interzisa:

a) in intersectii cu circulatia nedirijata;

 

intersectie - orice incrucisare, jonctiune sau bifurcare de drumuri, inclusiv spatiile formate de acestea;

Edited by cpop

Share this post


Link to post

Daca ala care a virat stinga a semnalizat din timp nu are nici o vina.

Cel care depaseste trebuie ori sa astepte in spatele celui care schimba directia sau in cazul cu mai multe benzi sa continue deplasarea pe banda 1-2 dupa caz (daca sint 2-3 benzi)

Cind virezi la stinga si semnalizezi DIN TIMP nu trebuie sa dai prioritate la cei care te depasesc.

Eventual daca virezi stinga pe aratura atunci trebuie sa te asiguri si sa dai prioritate...

Daca e sa conduci preventiv trebuie sa dai "prioritate" si la avioane 10000000.gif tot timpul este cite un "meserias" de 19ani cu scoala de soferi facuta la FF si gata...

Deobicei inainte de intersectie e linie continua...deci "canci" depasire prin stinga...

Ce zici tu de perturbarea circulatiei e cind vrei sa virezi stg de exemplu de pe banda 1 si tai 2 si 3 fara sa te asiguri... sau nu dai prioritate celor de pe contrasens...

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ai nu zau :) I-a mai citeste legea, vezi unde zice chestia aia de o zici mataluta... Legea spune asa: Cand depasesti te asiguri din spate, din fata si la masina pe care o depasesti. Cand schimbi directia de mers te asiguri din fata, spate, lateral si numai atunci cand esti sigur ca poti efectua manevra, efectuezi schimbarea directiei de mers. In stabilirea vinovatiei intr-un accident, restul sunt factori conecsi. Practic, ceea ce conteaza este ca macar unul dintre soferi sa fi aplicat corect toate prevederile legii, altfel este culpa comuna.

In cazul in care masina depasita vireaza la stanga, iar cel din spate a depasit corect, fara incalcarea altor reguli de circulatie, indiferent daca manevra masinii depasite a fost semnalizata sau nu, vina apartine celui care a virat la stanga pentru neasigurare la schimbarea directie de mers. Daca masina care depaseste a incalcat vreo regula de circulatie, gen depasire pe linie continua, in intersectie etc, culpa este comuna.

Share this post


Link to post

Nu e culpa comuna. Stiu doua cazuri similare in care masina din spate a depasit o coloana aflata in mers si de fiecare data a fost scos vinovat cel care a facut depasirea si l-a lovit pe cel care facea stanga. Asta pentru ca depasirea se face pentru fiecare vehicul in parte, nu pentru o coloana. Practic manevra de depasire se termina in momentul in care a trecut de obstacol sau vehicul, soferul fiind obligat sa revina in sirul din care a iesit, urmand, daca doreste sa faca o noua depasire sa reia punctul a) de mai jos. In momentul in care vede in fata un vehicul care semnalizeaza stanga, respectivul este obligat sa nu inceapa manevra de depasire prin partea stanga a aceluia.

 

Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:

 

a) sa se asigure ca cel care îl urmeaza sau îl preceda nu a semnalizat intentia începerii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune în pericol sau stânjeni circulatia din sens opus;

 

b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;

 

c) sa pastreze în timpul depasirii o distanta laterala suficienta fata de vehiculul depasit;

 

d) sa reintre pe banda de circulatie initiala dupa ce s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra în conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

 

Share this post


Link to post

Detalii despre accident aici. Cred ca o sa ii bage la culpa comuna, tinand cont de accident. Intrebarea este daca cel cu Renault-ul voia sa-l depaseasca pe cel cu Volkswagen Golf (din poze reiese ca Golf-ul vira stanga ), soferul Golf-ului a dat semnal ca vrea sa vireze stanga? Nu exista limita de viteza in localitate? Nu a depasit viteza limita cel cu Renault-ul in efectuarea depasirii?

Edited by George2005

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...