Jump to content
Sign in to follow this  
Vader

Ulei Cutie De Viteze Manuala

Recommended Posts

Am un Cielo din '95, merge impecabil, il duc o data pe an la service pt. revizie ca sa ii schimbe ce mai trebuie si ma tine inca un an fara reparatii, are 100.000km.

 

La ultima revizie le-am zis sa-mi schimbe preventiv si uleiul de la cutia de viteze, ca nu l-am schimbat niciodata. Nu au vrut, au zis ca asta nu se schimba deloc, doar se completeaza din cand in cand. Au spus ca daca tin neaparat, desfac ei nu stiu ce capac de la cutia de viteze si scot uleiul vechi, dar trebuie sa schimbe dupa aia o garnitura pe care nu o au, etc, etc... Asa ca am abandonat ideea cu schimbul.

 

Asa e? Nu se schimba uleiul de la cutia de viteze niciodata? Mi se pare cam curios!

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

da, asa este si eu am vaut aceiasi problema, doar ca am insistat si l-am schimbat pana la urma, uleiul scos atata foarte bine, daca vrei poti sa completezi cu un aditiv (e cam greu de introdus in cutie, dar merge pana la urma)

Share this post


Link to post

Cum nu se schimba ? Nu se schimba la Cielo sau in general ?

La Matiz stiu ca se schimba la reviziile de 10k, 40k si 90k.

Share this post


Link to post

Asa stiam si eu... doar ca am uitat sa-l schimb la 40k, asa ca ma duc saptamana viitoare la revizia de 50k si o sa vad ce-mi spune d-ul inginer daca mi-l schimba.

Share this post


Link to post

Pardon, la Matiz se schimba la 10k, 50k si 90k, adica la cate 40k km dupa prima de la 10k. Asa ca csergogaby stai linistit.

Share this post


Link to post

Cureaua distributie se schimba la 90k km sau 54 luni adica 4 ani jumate.

Share this post


Link to post
Am un Cielo din '95, merge impecabil, il duc o data pe an la service pt. revizie ca sa ii schimbe ce mai trebuie si ma tine inca un an fara reparatii, are 100.000km.

 

 

Asa e? Nu se schimba uleiul de la cutia de viteze niciodata? Mi se pare cam curios!

 

Uleiul de cutie la Cielo nu se schimba...asa scrie si in carte, doar se completeaza.

Pt schimb se mai poate folosi o instlatie care sa traga uleiul prin buson, dar asta nu o are toata lumea.

Daca tot il schimbi pana la urma, pune unul de marca (gen Mobil) ca sa stii o socoteala.

Share this post


Link to post

...subscriu , asa zice la carte ca nu se schimba dar ca orice ulei de cutie , moare de batrinete si totusi trebuie schimbat(mai ales in cazul tau) .

Nu incerca cu instalatia minune care suge uleiul din cutie ca nu reuseste sa-l scoata pe tot si nu faci mare brinza .

Eu l-am schimbat la mine :

-se desfac suruburile toate

-se desface usor capacul de la cutia de viteze fara a deteriora garnitura , daca totusi se rupe se foloseste silicon(si garnitura) 2+2 rosu(de temparatura) conform instructiunilor .

-operatiunea se face la cald sa curga tot uleiul .

-intra cam 1,6L .

-Pentru umplere se poate folosi o sticla de plastic cu fundu' taiat si un furtun .

-busonul de umplere e pe lateral , acesibil pe dedesupt .

 

eu am pus Mobil 80w90

 

Spor :!:

Share this post


Link to post

Intrebare baieti.Care este cel mai bun compromis la ulei pana la urma?unii spun w75 altii 80w.

Share this post


Link to post

...eu mai stiu numai 80w85(mai fluid) care mergea la oltcit de 75 n'am auzit ... :(

Share this post


Link to post

ba da cica ar exista si ca ar fi pt.cutii hidramate dar se recomanda si pt. espero,cielo.asa am auzit nu sunt un expert in uleiuri.

Share this post


Link to post

Valvoline 70w90 am bagat la Tico si merge de minune mai ales cand e racoare afara si ala de 80w90 sau 80 se intareste ca halvita.

Share this post


Link to post
......subscriu , asa zice la carte ca nu se schimba dar ca orice ulei de cutie , moare de batrinete si totusi trebuie schimbat(mai ales in cazul tau) .

Nu incerca cu instalatia minune care suge uleiul din cutie ca nu reuseste sa-l scoata pe tot si nu faci mare brinza .

Eu l-am schimbat la mine :

-se desfac suruburile toate

-se desface usor capacul de la cutia de viteze fara a deteriora garnitura , daca totusi se rupe se foloseste silicon(si garnitura) 2+2 rosu(de temparatura) conform instructiunilor .

-operatiunea se face la cald sa curga tot uleiul .

-intra cam 1,6L .

-Pentru umplere se poate folosi o sticla de plastic cu fundu' taiat si un furtun .  

-busonul de umplere e pe lateral , acesibil pe dedesupt .

 

eu am pus Mobil 80w90

 

Spor  :!:

 

Am inteles, dar cred ca in cazul asta o las pt la primavara, ca era mai mult un moft, si mi-e ca daca fac operatia nu se mai etanseaza bine, incepe sa-mi curga si trebuie sa o mai desfac inca o data pe frig, ploaie sau zapada...

 

Desi, daca s-ar scurge tot uleiul din cutie la iarna cred ca ar fi mai placut, ca ar intra foarte usor in viteza dimineata, pe ger! :-D

Share this post


Link to post

Cu silicon ... n'ai "sanse" sa mai curga te asigur . :wink:

Share this post


Link to post
Cu silicon ... n'ai "sanse" sa mai curga te asigur .   :wink:

 

deci silicon din ala rosu, in tub ca de pasta de dinti, daca am priceput bine?

Share this post


Link to post

Da numai de'ala . :!: instructiuni de folosire pe tub .

Share this post


Link to post
Cu silicon ... n'ai "sanse" sa mai curga te asigur .   :wink:

 

deci silicon din ala rosu, in tub ca de pasta de dinti, daca am priceput bine?

Negru. Ala rosu e pt temperaturi mari.

Share this post


Link to post

Eu cred ca ar trebui sa puna rezistent la temperatura...Cred ca temperatura in cutie e destul de mare (mai ales vara)...

Share this post


Link to post

Eu zic ca va cam grabiti cu schimbatul uleiului asa fara motiv.Uleiurile pe care le gasiti in comert nu se compara cu cel pus de fabricant.

Nu aveti ce face cu banii?Nu aveti ce face in timpul liber?Va merge masina prea bine si nu stiti ce sa ai faceti ca sa o stricati?

Pe cielo si espero este renumita cutie F16 conceputa si fabricata de General Motors care nu are moarte cu uleiul venit din fabrica care nu trebuie decit mentinut la nivel.

Apropo am un fost coleg de serviciu care are un cielo din 96 care a trecut pragul de 600.000 km fara sa schimbe sau completeze uleiul din cutie si merge perfect.

Share this post


Link to post
deci rosu, sau negru  :?:

@VAder - Rosu.Au cand am schimbat pinionul de a V - a am pus silicon rosu.

Share this post


Link to post
Eu zic ca va cam grabiti cu schimbatul uleiului asa fara motiv.

Nu aveti ce face cu banii?Nu aveti ce face in timpul liber?Va merge masina prea bine si nu stiti ce sa ai faceti ca sa o stricati?

 

De fapt, cred ca ai perfecta dreptate! Si asa mi-era lene sa fac treaba asta si nici nu cred ca e nevoie (cutia merge ok)... Doar ca m-au intrigat mecanicii cand tot ziceau ca uleiul nu se schimba niciodata. Si l-au completat cu vreo 250g nu de mult, cand mi-au scos planetara ca sa-i schimbe burduful. Asa ca nu ma mai ating de nimic.

 

Merci si sa traiesti! Mi-ai dat cel mai bun sfat!

Share this post


Link to post

A schimbat cineva uleiul si filtrul la cutia automata ? Daca da, ce marca ati folosit si poate stiti si cu ce ulei vine din fabrica masina. Eu am luat masina la 43000 km, iar proprietarul nu cred ca a schimbat uleiul pana acum. (se schimba la 40000 km )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...