Jump to content
Sign in to follow this  
Zmeul cel rau

Cat de tare este pedala de ambreiaj?

Recommended Posts

Si la mine merge destul de greu pedala de ambreiaj, in comparatie cu Loganul de servici sau Ibita a lu prietena. In consecinta am schimbat lichidul de frana de la ambreiaj era un nomol pe acolo, am pus DOT3 ca asa scrie in manual... acum am citit pe aici ca puteam sa pun si 5.1 de la OMV, asta e n-am stiut. Dar ideea e ca nu vad nici macar o diferenta cu lichidul nou, la fel de greu se apasa. Ce sa mai verific? sfaturi ceva ...

Share this post


Link to post

Greseaza si boltul pedalei de ambreiaj.

Share this post


Link to post

Boltul acela il gasesc in interior acolo sub bord la pedale... sau e in compartimentul motor ? Ca sa stiu unde sa caut :D

Share this post


Link to post

Sa nu fie placa de presiune pe duca,daca se misca greu pedala.Zic si eu...

Share this post


Link to post

Da-ti una peste gura :) ) . Chiar nu as vrea sa fie asa ceva. :P

Share this post


Link to post

Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Pai am ajuns pe la 104000...

Share this post


Link to post

N-ai schimbat nimic la ambreiaj pana acum?Rulment presiune macar?

Share this post


Link to post

Nu stiu ca ... eu am luat-o cand avea 100000km. Habar n-am ce s-a facut in cartea de service nu e nimic in afara de revizii.

Share this post


Link to post

A mai schimbat cineva bucsele de la pedala de ambreiaj?Trebuie dat afara doar surubul cu piulita,sau se umbla si la axul pompei de ambreiaj?La pedala de frana cum se procedeaza pt aceeasi operatie?Multumesc!

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Revin!Am reusit de am schimbat bucsele,dar cu frana n-am avut timp,dar acolo vad ca nu-s bucse,dupa manual.Cum sa fac sa nu mai joace pedala lateral?

Share this post


Link to post

Probabil e uzat axul sau gaura pedalei.Se demonteaza si se inlocuieste piesa uzata.Eventual daca e pedala se poate bucsa gaura.Inaite verifica daca nu se mai poate strange putin piulita aceea de pe ax.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Weekendul asta am facut o plimbare pe transfagarasan (pozele o sa vina pe topicul respectiv) - toate bune si frumoase, masina a mers excelent cu o exceptie - la urcare cu 1-2km inainte de tunelul de la balea - urcand incet (deh, admiram si eu peisaje, poze etc) motorul destul de incins (ventilatorul de la radiator in functiune) a inceput sa intre f greu spre deloc in viteze - lucru coroborat cu o pedala de ambreiaj ceva mai moale

se "rezolva" cu apasarea de 2-3 ori a pedalei inainte de a schimba viteza (neplacut la urcare)

banuiala mea era fie pompa de ambreiaj un pic "plansa" sau vreun furtunel de la circuitul de comanda taiat...

ajung la Balea - destul de ok, pentru ca nu facea mereu, stau cam jumatate de ora, se mai raceste masina, si cobor - problema reapare - dar muuult mai usoara - adica doar intra uneori ceva mai greu in viteze...

peste noapte ne cazam la o pensiune, dimineata pornind spre Sinaia (Poiana Marului) - tot drumul masina mergand perfect, ambreiajul fara nici o problema... la fel si azi-noapte la drumul de intoarcere in Buc...

am verificat ochiometric tot circuitul - pompa nu curge, furtunelele sunt intacte, cilindrul receptor idem... nivelul de lichid din paharel ok...

masina are 71000km 100% reali, folosita 80% extraurban - deci uzura ambreiaj nu e cazul...

 

la service nu am cum sa ma duc... pentru ca nu mai face... :P

cei care ati mai avut problema asta - de la ce a fost? merita sa schimb pompa de ambreiaj "preventiv"... sau a fost o chestie de moment - din cauza temperaturii mari etc?

 

multumesc anticipat si rog moderatorii sa nu stearga topicul - daca s-a mai discutat...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Schimba lichidul de frana din circuitul ambreiajului.Desfaci aerisitorul de pe cilindru si lasi sa curga tot lichidul din circuit apoi cureti vasul cu o carpa carpa curata.Lasi in continuare aerisitorul slabit si incepi sa completezi cu lichid(0,5 l OMV DOT 5.1),deci il lasi sa curga pe la aerisitor pentru a spala instalatia.Cand ai terminat tot lichidul din bidon si nivelul este in pahar sub maxim inchizi aerisitorul.

Share this post


Link to post

Preventiv,schimba lichidul cu un OMV 5.1. Apoi,vezi daca se mai intampla vreodata. Sa nu fi fost vechi lichidul si sa fi cedat din cauza caldurii excesive din compartimentul motor,desi ma cam indoiesc,lichidul de frana avnd punctul de fierbere destul de ridicat(daca este vechi insa,se explica in acest fel problema).Eu am facut traseul acum 2 ani cu o masina mult mai obosita decat a ta si cu discul de ambreiaj aproape uzat,dar a mers ok.

Share this post


Link to post

multumesc pentru mutarea postului si pentru instructiuni - ma gandisem si eu sa postez aici initial

lichidul nu am idee daca a fost schimbat vreodata - cel de frana sigur acum vreo 2 ani, dar e posibil ca (,) cel de ambreiaj sa fie de 11ani acolo... arata si destul de "murdar"

o sa incerc ce mi-ati spus si sa vedem rezultatul :) - postez update

Share this post


Link to post

operatie de schimbare de lichid rezolvata

nu se simte nici o diferenta in actionarea pedalei... si probleme nu face (de fapt nu a facut decat la urcare pe transfagarasan)

treaba e ca plec la mare vineri... merita sa imi iau preventiv o pompa de ambreiaj... sau kit de reparatie daca exista?

parca mi-e un pic teama...

Share this post


Link to post

Si la mine pedala de ambreaj este tare ,am schimbat ambreajul(tot chitul) acum 3 ani ,nici o schimbare,anul trecut am schimbat lichidul de ambreaj,cateva zile a fost mai moale pedala, dar apoi s-a intarit din nou,si m-am invatat asa.

Share this post


Link to post

Pentru Smeul cel rau! Aceiasi problema am avut si eu cind am cumparat masina.Pedala de ambreaj a fost foarte tare.Mam pus deja pe treaba incepind cu pedala (am scoso si am uns bucsele cu vaselina),pompa principala am spalato s.a. Toata instalatia spalata,am pus lichid de frina nou,am aerisito,am verificat discul de ambreaj,placa si rulmentul de presiune totul era in regula. Dar toate astea fara rezultate.Deci pedala de ambreaj la fel de tare.Singurul lucru la care mam gindit a fost placa de presiune,aceasta putind fi obisnuita sau intarita (placa de presiune "intarita"se foloseste de obicei la masinile prevazute cu cirlig de remorcare pentru ca discul de ambreaj sa nu alunece, de ex.tragerea unei remorci incarcate).Probabil acel tip de placa de presiune il ai montat pe masina.Eu sa nu-l schimb (sa nu cheltui)am rezolvat problema in alt fel si anume:am prelungit furca de ambreaj si suportu cilindrului de presiune spre radiator atit cit a permis spatiu,amindoua fiind perpendiculare (furca si suportul).Iti spun sincer am acum un ambreaj asa moale de ma joc cu el.

Share this post


Link to post
Pedala de ambreiaj de la masina mea ca si cea de la taica-miu (acelasi model) este foarte tare, atat de tare incat ...

 

Fraaaaaatele meu ! Tu nu te uiti deloc la data postarilor ???? :o

Share this post


Link to post
Fraaaaaatele meu ! Tu nu te uiti deloc la data postarilor ???? :o

 

Nu vreau sa-mi ei in nume de rau dar un sfat oricind e bine venit.

Share this post


Link to post

1. E bine venit oricand mai ales cand este la obiect si fara improvizatii.Kitul de ambreiaj la cielo nu este pentru remorca sau fara remorca.

Cand o sa schimbi kitul de ambreiaj ar fi bine sa pui totul la loc cum a fost daca vrei sa mai debraiezi.

2.Nu te mai deranja sa raspunzi la intrebari postate de 2-3 ani la care deja s-au gasit solutii si s-au dat zeci de raspunsuri.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Salutare oameni buni,

 

Vin si eu cu o ciudatenie cred, ma gandesc ca poate ati sesizat unii din voi si aveti vreo explicatie: sunt cu masina pe loc si tin ambreiajul apasat. In acelasi timp, daca virez stanga dreapta de volan, se simte cum pedala de ambreiaj imi este impinsa impotriva fortei mele de apasare.

Asadar, sistemul hidraulic de ambreiaj are sistem de vacuum care scade in intensitate in momentul in care relanti-ul se duce un pic in jos, din cauza pompei de servodirectie? :scarpin:

 

Share this post


Link to post

Sistemul hidraulic de actionare al ambreiajului este distinct si nu interactioneaza cu alte sisteme hidraulice (strict la Cielo/ Nexia). Doar pedalierul (implicit si pedala de ambreiaj) face corp comun (aceeasi structura de fixare) cu coloana de directie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...