andreib Posted February 9, 2005 Deci m-am lamurit: nu caseta de directie trancanea ca am schimbat-o si face la fel. Am mers in seara asta cu un nene in seara asta si s-a concluzionat: etrierii trancane sanatos, in special cel din stanga (dai cu pumnul in roata si il auzi)si este banuita o flansa de amortozor (tamponul din cap). Acum cu etrierii o scot eu la capat da cu trancanitul din dreapta trebuie sa astept sa se incalzeasca sa vad ce si cum se petrece ca la service o sa dea din umeri si o sa spuna ca nu stiu ce are. Share this post Link to post
Pedala Posted February 9, 2005 (edited) Revin cu precizari. Am ascultat mai cu atentie zgomotul si nu se aude decat la "rece" (dupa ce masina s-a incalzit nu mai face) iar zgomotul pot sa il asociez cu tzacanitul discului la telefoanele de pe vremuri (cand revenea discul) doar ca mai metalic. <{POST_SNAPBACK}> S-ar putea sa fie pivotul. Lamine la Tico am schimbat bratul fata de la suspensie si tacaneala asta a disparut. La mine ma rog... ajunsese sa faca in ultimul hal. Problema cu bucsile de la caseta o am si eu de ceva timp. Aveti idee pe unde le pot gasi prin Bucuresti? Am intrebat pe la vreo doua magazine si au dat din umeri... Edited February 9, 2005 by Pedala Share this post Link to post
sebastianaxx Posted June 9, 2006 am o problema cu masina, matiz an fabricatie 2007 la viraj stanga, dreapta rotile ating caroseria. am fost la dealer. cum au rezolvat ei problema: - au batut cu un ciocan in caroserie - dupa asta au reglat diectia, dar acum cateodata se mai aude cum atinge. insa la revenirea rotilor din viraj exista un trepidat in volan. o alta problema ar fi: la pornire, pe loc, motorul isi pierde din putere si odata s-a oprit. Share this post Link to post
steph Posted June 9, 2006 SI eu am patit. Cauza a fost o groapa. Rezultat => 2 jante, 2 cauciucuri, o bascula, si bara de torsiune. Inlocuire plus geometrie facuta ca la acrte si nu a mai atins nimic. Share this post Link to post
Abram Burel Posted June 9, 2006 (edited) Modul in care au "rezolvat" problema e de scandal. Mergi la un serice "adevarat" sa-ti verifice ce au facut aia pe la roti. Cat priveste oprirea, desi nu sunt Matizar, am inteles ca vrea mai... turata (admitand ca nu esti chiar incepator). Si chiar asa, s-a produs masina asta sau e SF? Edited June 9, 2006 by Abram Burel Share this post Link to post
ovi_jer Posted June 9, 2006 http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?a...ite=%2Bdirectie Share this post Link to post
mishoo Posted June 9, 2006 am o problema cu masina, matiz an fabricatie 2007la viraj stanga, dreapta rotile ating caroseria. am fost la dealer. cum au rezolvat ei problema: - au batut cu un ciocan in caroserie - dupa asta au reglat diectia, dar acum cateodata se mai aude cum atinge. insa la revenirea rotilor din viraj exista un trepidat in volan. o alta problema ar fi: la pornire, pe loc, motorul isi pierde din putere si odata s-a oprit. poate e de vina anul de fabricatie... Share this post Link to post
NFS Posted July 24, 2006 Avand citeva zile masina vara-mii pe mina (un Mtz E/AC, nou nout), am remarcat o chestie. Volanul se invarte super usor! Zici ca are servo, desi n-are - normal! Si are si cauciucurile nitel lasate. Asta mi-a trezit amintiri din cele mai placute - primele senzatii la volanul Matizului meu. Numai ca starea de extaz mi-a trecut brusc, cind mi-am dat seama ca in ultima vreme volanul la al meu se misca MULT mai greu. Adica, in nici un caz nu pot sa-l mai invart cu podul palmei, ba chiar fac muschi zdraveni tragand de el. De ce? si care ar fi rezolvarea?!? Pentru cei care nu stiu, mentionez ca am rotile de dimensiuni originale, cauciucurile umflate in parametrii, totul in ordine. Share this post Link to post
ronin Posted July 24, 2006 Inlocuirea bucsei din caseta cu una "minune" de Nova... > ...dupa operatiunea asta si fostul meu Matiz ziceai ca are "servo" )"> Omul care l-a luat era chiar foarte incantat de chestia asta spunand ca a mers pe multe Matizuri dar la nici unul nu mergea volanul asa usor. "> Share this post Link to post
zalmoxis Posted July 24, 2006 Pai Sergiule cred ca ai jenti mai late nu?!?...Deci si anvelopele tale au devenit mai late corect nu!?!? deci si suprafata de contact e mai mare deci asta e de aici si greutatea in manevrare!In plus te-ai obisnuit cu Servo de pe Santa Fe asa ca nu te mira !...Sa le vezi pe ale mele cum se manevreaza ...Eu fac cate 10-20 de flotari in fiecare dimineatza ca altfel nu-i chip sa misc volanul ala!....Sa-ti spuna si Tolin Cand le pun pe cele de iarna parca am alta caseta de directie !!! Share this post Link to post
dadyDei Posted July 24, 2006 Eu unul,cand am sentimentul asta,fac presiunea in roti si dupa aceea ma binedispun...merge mai usor! Altfel cred ca(desi nu sunt chiar asa in mare masura sa-mi dau cu parerea) ar trebui unsa caseta de directie si ca sunt niste bucsi acolo... Share this post Link to post
NFS Posted July 24, 2006 Zeu si DadyDEY > De ce nu cititi cu atentie? Rotile sunt umflate cum trebuie la mine (am azot, nah). Ba din contra, al vara-mii as pune pariu ca are mai putin in cauciucuri decat trebuie, si cu toate astea volanul ei merge MULT mai usor. Si am comparat un Matiz din 2002 cu unul din 2006, nicidecum cu un SantaFe cu servo! Ce naiba, m-am suit dintr-unul in altul... si nu la interval de-o saptamana! Jantele sunt mai late cu vreun cm, dar asta nu inseamna ca s-a marit calea de rulare! Gumele sunt tot 155/65/13 Share this post Link to post
zalmoxis Posted July 24, 2006 nu inteleg ce anume nu am citit cu atentie!.... Share this post Link to post
sebian Posted July 24, 2006 Pentru cei care nu stiu, mentionez ca am rotile de dimensiuni originale, cauciucurile umflate in parametrii, totul in ordine. Asta, zeu Share this post Link to post
zalmoxis Posted July 24, 2006 Hai mai inseamna ca am orbit eu insa SIGUR am vazut jante de aliaj pe galbioara liui Sergiu si eu stiu ca daca jantele sunt mai late si anvelopele se muleaza pe ele ca doar dracu sunt umflate cu aer nu cu lemn ...Da' ma rog acu' io -s inginer poate ma insel!!!.... Share this post Link to post
SORAN Posted July 24, 2006 Si eu am observat fenomenul intre matizul meu si alt Matiz cu vreo 2 ani mai vechi chiar decat al meu , insa care mergea mult mai usor. Roti si la unul si la altul de dimensiuni normale. Share this post Link to post
adostar Posted July 24, 2006 Una din cauze ar putea fi cele doua gogosi impreuna cu ozn-ul din capatul amortizorului, eu le-am schimbat la tico si acum merge mult mai usor volanul. Share this post Link to post
NFS Posted July 24, 2006 Pai am jante de aliaj, dar respecta dimensiunile standard de la Matiz. Parca au J-ul un pic mai mare, adica sunt o ideie mai late, intr-adevar anvelopa se muleaza pe janta - asta inseamna ca stau un pic mai "desfacute", sper ca ai inteles ce vreau sa zic - dar calea de rulare e aceeasi, cauciucul fiind standard! Share this post Link to post
ticolino Posted July 24, 2006 S-ar putea sa fie rulmentii de la amortizoare. In timp li se duce vaselina. Eu a trebuit sa-i schimb pentru ca faceau zgomot si dupa aia am fost uimit cat de usor mergea volanul, am avut exact aceeasi senzatie, ca as avea servo. Share this post Link to post
zalmoxis Posted July 25, 2006 Ce pot sa spun ca dupa schimbarea a trei casete de directie e la fel adica merge greu cu jentile si anvelopele de vara ..Cand trec pe roti de iarna parca am servodirectie!!!.Insa e adevarat ar putea sa mai fie si din alte cauze !!! Share this post Link to post
NFS Posted July 25, 2006 Deci inca o chestie de rezolvat la revizia de 40.000! Share this post Link to post
Leutzu Posted July 27, 2006 Inlocuirea bucsei din caseta cu una "minune" de Nova... > ...dupa operatiunea asta si fostul meu Matiz ziceai ca are "servo" )"> Omul care l-a luat era chiar foarte incantat de chestia asta spunand ca a mers pe multe Matizuri dar la nici unul nu mergea volanul asa usor. "> Ai idee, bucsa asta minune se potriveste si la Tico...a mea cam bate si oricum trebuie schimbata... Share this post Link to post
luciano Posted July 29, 2006 Pot fi mai multe probleme. 1. Profilul anvelopei 2. Gradul de uzura al anvelopei 3. Burdufuri sparte ceea ce duce la oxidarea altor piese 3. Capete de bara din alea de la Brasov care sunt geniale (prea putin probabil dar poate fi o cauza) 4. Rulmentii de la amortizoare, si restul le-au enumerat si ceilalti amici. Share this post Link to post
ronin Posted July 31, 2006 Ai idee, bucsa asta minune se potriveste si la Tico...a mea cam bate si oricum trebuie schimbata... Trebuie sa ma interesez . Oricum, casetele de Tico sunt muuult mai fiabile decat cele de Matiz. Share this post Link to post
Leutzu Posted July 31, 2006 Stiu dar prima bucsa a inceput sa bata dupa 50k km...am mai mers cu ea batand pana cand a trebuit sa schimb caseta (am fost dobitoc, asta este), iar acum dupa inca 60k km iar bate bucsa... Share this post Link to post