Jump to content

 

Photo
- - - - -

Probleme Alternator


  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#41 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2,591 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 09 October 2009 - 14:05

Nu e greu ,iti mai trebuie un letcon !Regulator de tensiune gasesti pe Poporului sau pe bvd Mamaia un magazin aproape de in intersectia cu Mac'Donalds (un mag mic ,am uitat cum ii zice dar foarte aprovizionat ,recomand )
Inainte de demontare soti borna + de a baterie !

Edited by ToPser, 09 October 2009 - 14:05.


#42 papie

papie

    Forumist

  • Membru
  • 583 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1995
  • Nr. Inmatr.:B 128 DAN

Posted 09 October 2009 - 14:10

Atentie la tipul letconului, trebuie sa fie unul mai puternic ~50W, altfel o sa te chinui si o sa faci lipituri "reci" care pot ceda.

#43 vasiledintomis

vasiledintomis

    Forumist

  • Membru
  • 182 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:vw
  • Model:golf4
  • An:1999

Posted 10 October 2009 - 17:38

Am cautat pe Poporului n-am gasit asa ceva . Pe bul Mamaia n-am fost dar mi s-a zis de pe Poporului ca nu se gaseste nicaieri. O sa incerc sa-l repar pe actualul sau daca nu ii adaptez unul de dacie ,tot e mai ieftin. Cel de Matiz era 65 ron dar nu se potriveste si la Tico.

Edited by vasiledintomis, 10 October 2009 - 17:39.


#44 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2,591 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 11 October 2009 - 14:10

Scoti firul de la excitatie afara si montezi pe aripa un releu de incarcare de ala electronic si gata ! ;)

#45 Clemdark

Clemdark

    Forumist

  • Membru
  • 8 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:IS-03-VEB

Posted 30 December 2009 - 14:53

Colegilor am si eu o problema cu ticozautul meu tot legat de incarcare
Nu stiu daca a mai patit cineva dar prin acest forum nu am gasit nimic precizez ca am o baterie BOSH 55A are cam un an de cand e cumparata si am impresia ca nu incarca suficient de bine va dau mai jos niste valori masurate
Valori masurate :
la relanti fara nici un consumator 13,7V
la relanti cu aeroterma pornita la maxim, avariile, faza lunga si ceata toate aceste pornite am 12,2

chiar daca o turez sau nu valorile raman constante imi poate spune cineva de ce se intimpla asa ceva
normal stiu ca ar trebui sa stea in 14.1-14.2v precizez ca si martotul din bord se aprinde dar nu suficient de tare parca ar fi palid,

#46 catalin.carstian

catalin.carstian

    Forumist

  • Membru
  • 2 posts
  • Din:ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1996

Posted 03 January 2010 - 09:40

Am si eu o problema,cand pornesc faza scurta,scade puterea motorului si parca nici luminile nu mai au putere.Sa fie alternatorul devina,regulatorul de tensiune,ce sa fie oare?Va rog ajutati-ma

#47 ToPser

ToPser

    Tico's Master

  • Membru
  • 2,591 posts
  • Din:Medgidia
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:CT-40-SSM

Posted 04 January 2010 - 14:30

Off s-a tot scris pe aici ,Clemdark intai adu bateria la capacitatea nominala ,adica incarc-o pe un redresor,asta pt ca banuiesc ca faci drumuri scurte si cu multi consumatori cuplati (lumini ,aeroterma ,dezaburire etc.) ce a ce se intampla de obicei iarna si bateria nu mmai revine la capacitatea initiala .Dupa ce ai pus bateria pe masina refa masuratorile si vezi ce se intampla !Daca masuratorile sunt la fel verifica legaturile la bornele bateriei si alternatorului ,in ultima instanta demonteaza alternatorul si verifica puntea redresoare (banuiesc ca o dioda sau un brat al puntii redresoare este ars )
Catalin raspunsul este valabil si in cazul tau ,deasemeni verifica turatia de relanti s-ar putea sa o ai deja mai mica decat deobicei !

#48 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 05 July 2010 - 23:47

Am si eu o intrebare: Releul de incarcare de la un alternator de tico se potrvieste pe un alternator de espero?
Din ce am vazul la alternatorul de tico (nu m-am uitat special la asta),par asemanatoare
Ala de espero arata asa: Attached File  copy of SA400766.jpg   89.16KB   117 downloads
Sau are cineva idee ce anue se poate buli in el? Practic nu consuma nimic cand "e pus contactul". Inclusiv becul nu se aprinde
Pe dinauntru arata asa: Attached File  Copy of SA400764.JPG   120.66KB   146 downloads

#49 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 08 July 2010 - 18:09

L-am reparat,era de vina o lipitura rece la al 2-lea pin de jos (de la stanga la dreapta,acum functioneaza corect :banana:
Contactul ala era de la alimentarea rotorului (excitatia) si astfel alternatorul nu mai incarca,dar nici becul din bord nu se aprindea :shock:
Si schema de test a regulatorului: Attached File  Regulator test.JPG   12.71KB   170 downloads

Edited by Dr.L, 08 July 2010 - 18:48.


#50 Uncle-Sam

Uncle-Sam

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:DACIA / DAEWOO
  • Model:1100 / TICO
  • An:1971 / 1999

Posted 14 July 2010 - 15:27

Am si eu o intrebare: cum se scoate alternatorul la SX fara sa desfaci tot ce e in jurul lui? :D
Pe sus nu pot din cauza conductelor de freon, iar pe jos nu are loc

#51 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 14 July 2010 - 16:35

Incearca asa: http://www.gmclub.ro...showtopic=27477
Daca-l dai jos,poti pune niste poze cu el si distantele intre urechiile de prindere? (lungime si diametru)
ms!

Edited by Dr.L, 14 July 2010 - 16:36.


#52 Uncle-Sam

Uncle-Sam

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:DACIA / DAEWOO
  • Model:1100 / TICO
  • An:1971 / 1999

Posted 14 July 2010 - 22:54

Daca-l dau, da. La mine din pacate nu e loc din cauza conductelor de freon :(

#53 Uncle-Sam

Uncle-Sam

    Forumist

  • Membru
  • 209 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:DACIA / DAEWOO
  • Model:1100 / TICO
  • An:1971 / 1999

Posted 15 July 2010 - 11:14

Am reusit sa-l scot. Atasez o poza pentru colegii cu SX

Attached Files



#54 4scorpion

4scorpion

    Forumist

  • Membru
  • 12 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Dacia
  • Model:Nova GTi
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:TM-..-...

Posted 24 July 2010 - 16:34

Kinetix , unde ai gasit pagina la care faci referire aici :


aly, uite o pagina din manualul de Tico, privitor la verificarea incarcarii.
Alternatorul de Dacie sigur nu intra in locul celui original care e mult mai mic in diametru.
Nu am verificat niciodata releul regulator de tensiune de Tico, dar daca e de tipul clasic cu 2 "fire" si unul de masa, cred ca se poate inlocui cu unul de Dacie.
Attached thumbnail(s)
  • Posted Image




Am si eu 2 versiuni de manual pt Tico , una in romana de vreo 6MB si una in engleza separata pe capitole , care-i identica ca informatie cu cea Ro , dar care are vreo 86MB.
Nu de alta dar informatia ta legata de variatia tensiunii debitate de alternator cu temperatura lui , imi da o gramada de raspunsuri si idei interesante despre cum se poate trece instant orice test de incarcare pt validarea garantiei bateriei.

Am testat ieri in parcare si se pare ca : la un motor RECE ( cat sa tii mana pe el, probabil 35-40C ) incarcarea arata celebrele valori optime : fara sarcina si putin turat 14,6 Vcc iar cu consumatori porniti ( doar farurile si aeroterma pe viteza 3 ) arata cam 14,2 Vcc.
Asa ca luni ma duc la aia cu bateria , las masina cam la 50-100m de firma lor , apoi ma duc in zona si-mi rezolv (din pacate pe jos....) alte treburi de firma, urmand sa ma intorc transpirat si incalzit vreo 2-3 ore mai tarziu , bag masina cu motorul RECE in service , se mira ala c-am rezolvat-o de vineri pana luni , eu ii cant melodia cu datul interesului si schimbatul releului de incarcare.... apoi ca un roman adevarat plec cu hartia blestemata stampilata ! Daca nu am cum sa modific cu un efort modic ce-a facut coreeanul ( japonezul...) si daca pagina asta nu exista la ei s-o consulte dintr-o baza de date si sa inteleaga ca incarcarea face ce poate , tampit a fost ala de-a facut proiectul asa , atunci cautam o cale ocolitoare. Si asta mi se pare de nota 10 ca usurinta. Acum fiecare decide pt el , eu nu indemn categoric pe nimeni sa ignore tensiunea mai mica decat e cazul cu care incarca Tico-ul dupa ce se incalzeste. Dar eu cel putin , tin cont ca bateria anterioara a tinut vreo 3 ani , ca asta-i mai mare ( 40Ah in loc de 35Ah) si consider ca pot lasa pe moment lucrurile asa.

Multumesc direct tuturor celor care au postat pe acest forum si care mi-au dat multe parti din informatia necesara si-n special lui Kinetix pt "pagina buclucasa si salvatoare"

Edited by 4scorpion, 24 July 2010 - 16:35.


#55 Dr.L

Dr.L

    Forumist

  • Membru
  • 821 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000

Posted 24 July 2010 - 18:07

Imaginea e dintr-unul din manualele de aici: http://www.anagabrie...le Daewoo/Tico/
Ar fi bine sa incerci acasa treaba cu racirea,in 3 ore nu cred ca o sa obtii 14v. Din ce am observat eu,14v am doar cand functioneaza si socul (ca sa-ti faci idee asupra temperaturii,ca oricum nu creste cu turatia)
Intr-adevar asta e cea mai rapida rezolvare :happywave:

Releul de tico e cu 4 fire (apare in manual schema de conectare). Si daca nu ma insel,e la fel ca cel de espero,pozat mai sus(ca schema interna). Si teoretic ar merge inlocuit cu unul de dacie

#56 kik

kik

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2007

Posted 27 December 2010 - 13:34

Salut! De ceva timp se aprinde martorul baterie de la bord, iar dupa ce pisc usor acceleratia dispare.(am remarcat acest lucru numai cand motorul este cald)
Am nevoie de un electrician bun si rezonabil la pret daca ma poate ajuta cineva.(la service mi-au cerut 200 lei mumai pentru manopera) Bucuresti.
Multumesc Foarte Mult!!!!

#57 Kinetix

Kinetix

    Forumist

  • Membru
  • 601 posts
  • Din:Iasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico SX E2
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:de IASI

Posted 28 December 2010 - 13:25

Verifica cu un voltmetru ce tensiune ai pe baterie la ralanti cu/fara consumatori.
Verifica daca bornele acumulatorului sunt bine stranse.
Mareste un pic turatia de ralanti.

Toate cele bune.

#58 ktn91land

ktn91land

    Forumist

  • Membru
  • 82 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:espero
  • An:1996

Posted 17 January 2011 - 16:39

Pe mine m-a cam innebunit alternatorul. Am fost la 3 service-uri si 3 electricieni diferiti.

Primul mi-a zis ca era o dioda sau o punte nu stiu de care arsa si a schimbat-o.

Tot nu incarca cum trebuie.

Al doilea a zis ca nu e nimik ars dar a fost o lipitura gresit pe-acolo pe la diode. A rezolvat el.

Tot am avut probleme, printre altele mi s-a rupt si cureaua la alternator.

Al treilea l-a dezmembrat, l-a reasamblat si a zis ca e ok. Am mers vreo 3 zile dupa care s-a rupt din nou cureaua ... rulmentii din capat stricati.

Am schimbat alternator cu totul cu unul SH din pacate deoarece cele noi sunt al drachului de scumpe.

Ciudat era ca fiecare electrician dupa ce imi punea alternatorul reparat pe masina acesta incarca bine vreo zi.







Acum am aparatu de masura cu mine.

Am venit pe autostrada in Bucuresti. Cand am ajuns am masurat: 13.8V la relanti fara nici un consumator iar daca aprind farurile scade la 13.2V

De dimineata, pornesc motorul si masor: 14.4V fara consumatori




Bateria e noua.




Ce am observat ... ca daca pornesc vreun consumator tensiunea scade binisor ...

E posibil sa am vreun scurt pe undeva? Cum as putea sa verific asta?




Multumesc,



#59 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 4,691 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 17 January 2011 - 16:50

Verifica alternatorul direct la iesirea acestuia, eu cred ca vei fi surprins ! Din descriere cred ca ai o problema cu cablurile. Cauta-l pe cel care duce "-"ul la sasiu si vezi daca se incinge la capete atunci cind pornesti consumatorii

#60 ottocta

ottocta

    Forumist

  • Membru
  • 21 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:CT 78 BNI

Posted 17 November 2011 - 14:50

Salutari.

Am avut si eu o mica neplacere cu masina acum cu inceputul iernii. Adica intr-o dimineata nu mi-a mai pornit. Am luat bateria, am pus-o la incarcat si dupa aceea am verificat daca incarca sau nu si am urmatoarele valorii:
1. Cu motorul oprit bateria indica 13.8 V
2. Cu motorul pornit la relantii indica 14.8 V
3. Cu faza scurta pornita indica 14.5 V, iar cu toti consumatorii adica ( faza scurta, aeroterma la maxim, avarie si dezaburire luneta ) imi indica 13.82 V.

Este in regula cu aceste valori si care e cauza cu acea descarcare daca aceste valori sunt ok ?

Multumesc anticipat




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users