Jump to content
Sign in to follow this  
mafia

Probleme Alternator

Recommended Posts

salutare tuturor

am devenit posesor de tico recent (tico din 2000 fara ac)si deja am inceput sa am probleme.

a inceput sa-mi descarce bateria si am fost la un electrician care mi-a spus ca este de la alternator - puntea de diode sau releul de incarcare.

am schimbat puntea pt ca avea o dioda sparta si nu mai descarca bateria dar am masurat tensiunea si mi s-a parut ca nu incarca bine ( la relanti 14,7v , cu consumatori faruri si aeroterma 13,5-13,7v) asa ca am schimbat si releul (regulator) de incarcare dar surpriza , am masurat aceleasi tensiuni

poate cineva sa ma ajute cu un sfat , o idee va rog!!!!!

Share this post


Link to post

In mod sigur releul de incarcare l-ai schimbat degeaba pentru ca ai probleme la cablaje.Tensiunea de 13,7v cu sarcina e normala dar ar fi si mai bine daca ar fi peste 14v.Incearca sa masori tensiunea la borna + a alternatorului si carcasa acestuia in sarcina.

Share this post


Link to post

Ia incearca cu alta baterie (buna) si vezi daca mai face.

Share this post


Link to post

La al meu Tico palpaie becul de la baterie mereu. Cand am masurat incarcarea stupoare, la ralanti fara consumatori baga un pic peste 16 volti iar cu faza lunga un pic peste 15 volti.

E defect releul sau puntea de diode?

Mai am acasa doua alternatoare de Dacie + un releu electronic as putea sa-l punn pe unul dintre ele sau nu merge?

Multumesc.

Share this post


Link to post

aly, uite o pagina din manualul de Tico, privitor la verificarea incarcarii.

Alternatorul de Dacie sigur nu intra in locul celui original care e mult mai mic in diametru.

Nu am verificat niciodata releul regulator de tensiune de Tico, dar daca e de tipul clasic cu 2 "fire" si unul de masa, cred ca se poate inlocui cu unul de Dacie.

post-6669-1204646158_thumb.jpg

Edited by Kinetix
  • Like 1

Share this post


Link to post

Releul ... Puntea de diode, fara regulator, iti scoate peste 30V (atit am masurat eu la alternatorul meu, excitat la cca. 14V de la un redresor si invirtit cu bormasina la aprox 750 RPM - fara regulator montat !)

Share this post


Link to post

Pai becul rosu se aprinde atat la supraincarcare cat si la subincarcare ! La tine evident releul de incarcare este defect !

Nu stiu daca se gaseste separat ,dar in caz ca nu se poate monta unul de Dacie exterior ,doar trebuie tras un fir de la excitatie (de la perii ) !Un electrician auto (si nu numai ) :) te poate ajuta ! :) >-

Share this post


Link to post
... trebuie tras un fir de la excitatie (de la perii ) ...

 

Am vazut nu de mult o improvizatie exact de acest gen facuta o Dacie NovaI. Nu o recomand, la bornele bateriei omul avea aproape 17V.

Share this post


Link to post

Nu e nici o improvizatie la mijloc (desi in cazul dat de tine tensiunea era mult mai mare decat cea admisa, semn ca legaturile erau facute neprofesionist).

Asa functioneaza sistemul de incarcare: rotorul alternatorului este alimentat prin releul de tensiune, care ii da curent doar cand tensiunea la bornele bateriei (monitorizata tot de el) scade sub valoarea prestabilita (cam 13.8V-!4.4 la Dacie). Cand aceasta scade, rotorul este alimentat si determina un camp magnetic alternant (datorita dispozitiei polilor) ce induce o tensiune in statorul alternatorului. Aceasta este redresata de puntea de diode si este aplicata bateriei.

Deci sunt necesare trei contacte pentru releu:

- la rotorul alternatorului ("excitatia", la unul din carbuni, celalalt fiind la masa)

- la plusul bateriei

- la masa.

Releul electronic folosit la Dacie cred ca merge. Sunt unele cu un fir de referinta in plus, mai bune, dar posibil mai sensibile (nu prea rezista la defectarea puntii de diode si se arde un tranzistor de putere mica din ele, de obicei). Oricum, se pot desface si repara usor.

Schema de conectare e foarte simpla, deci, asa cum spunea si ToPser poate sa o faca aproape oricine.

Succes!

Share this post


Link to post

Scuze ... nu am fost f. explicit in legatura cu improvizatia la care ma refeream si care, din fericire, a fost facuta la masina unui amic. Am interpretat eu aiurea indicatia din postul lui Topser.

... dar in caz ca nu se poate monta unul de Dacie exterior ,doar trebuie tras un fir de la excitatie (de la perii) ...

Ce am gasit eu in alternatorul amicului era un regulator de Cielo sau Espero PUS DOAR DE OCHII LUMII, nu era conectat. In schimb, domnul electrician auto :spumelagura: , legase (lipise) un fir direct de la una din diode catre rotor. Ce mai, o adevarata inginerie, sistem cu reactie facuse din alternator, cu faza scurta aprinsa avea la relanti pe baterie 17V. A, ca sa fiu putin rau, respectivul domn electrician "intertine" si "repara" masini din parcul auto al Parlamentului.

Share this post


Link to post

:) ) Putea macar sa-l inserieze cu un bec de 21 W mai limita incarcarea ,ceva mai aproape de adevar !

Share this post


Link to post

Putea ... insa nu prea stiu ce naiba a fost in capul lui. Clientul (amicul meu) a plecat multumit , era fericit ca ii bat farurile mai bine decit atunci cind masina a fost noua. Nu a inteles de ce a ramas fara majoritatea indicatoarelor de bord si iluminarea consolei centrale. Eu, in prima faza, ma uitam ca boul la alternator, mut de admiratie la adresa electricianului care a facut adaptarea regulatorului de Daewoo pentru alternatorul de Dacie. Cind am descoperit magaria imi venea sa ma duc sa-i dau cu alternatorul in cap.

 

Nu stiu ce experiente ati avut voi cu buburuzele voastre, insa toti electricienii auto la care am ajuns cu alternatorul (de Leganza) au fost VARZA !. M-au pus sa iau pe rind regulator, stator, rotor si apoi punte de diode. Norocul meu ca dupa ce am luat regulator (degeaba) m-am pus cu burta pe carte :D si i-am dat de cap singur. Altfel cred ca ajungeam sa cumpar toate componentele de noi ...

 

PS: Dupa cca 10 zile - 2 saptamini de mers cu 17V la bornele bateriei, saraca si-a dat duhul, asa ca nu neglijati problemele marunte, o sa ajunga sa va coste mai mult

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Acum dupa unele interventii la alternator tensiunea masurata la bornele bateriei este de 14.3-14.4v dar dracia aia de bec continua sa clipeasca.

Daca il turez mai tare mai scade intensitatea becului dar tot nu se stinge de tot.

Poate fi ceva defect pe circuitul acelui bec?

 

Si inca ceva un alternator de Cielo-Espero s-ar potrivi pe Tico?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Tensiunea la borne este buna ! De ce vrei sa adaptezi un alternator de Cielo Espero pe Tico ? :-?

Share this post


Link to post

Gata. Am rezolvat in sfarsit.

Se pare ca primul meserias nu prea se pricepea. Al doilea mi-a gasit 3 diode arse. Regulatorul era bun.

Pt ca ma grabeam mi-a adaptat o punte de diode de la alta masina iar acum merge super si nu se mai aprinde becul. Atata doar ca nu mai am capacul ala de plastic dar sper sa nu fie probleme din cauza asta pana voi lua o punte de diode de Tico.

Share this post


Link to post

Cum si unde se masoara ( si cu ce ) tensiunea normala de l ao baterie / alternator.

Pt prostul de mine ar fi binevenita si o poza cu alternatorul.

Si cam care ar trebuii sa fie valorile normale la baterie / alternator ( banuies ca se masdoara cu motorul pornit dar, consumatori ? )

Multumesc pt sfaturi !

Share this post


Link to post

Tensiunea se masoara la bornele bateriei cu un voltmetru. Cu motorul pornit si fara consumatori trebuie sa ai minim 13.8 V si cu consumatori maxim 14.4 V. Ideal e un 14.2V. Bafta.

Share this post


Link to post

Eu cred ca-i invers, la valori.

Share this post


Link to post

Eu nu cred. Chiar daca va respect pentru multitudinea de cunostinte tehnice, aici nu aveti dreptate.

Releul regulator cand simte sarcina consumatorilor incarca mai mult decat fara consumatori.

Share this post


Link to post

Lasa respectul si necredinta, pune mana pe un voltmetru si verifica. Caderea de tensiunea se datoreaza rezistentei electrice a cablurilor. a rezistentei interne a generatorului. Rolul regulatorului este de a mentine, o tensiune constanta in raport cu turatia generatorului (dependenta de turatia motorului), el nu are rol de stabilizator de tensiune (mentinerea tensiunii functie de consum). Deci, tensiunea la sarcina mica este mai mare decat tensiunea in sarcina maxima. Din acest motiv, aceste generatoare nu se lasa sa debiteze in gol deoarece tensiunea ar creste prea mult si ar conduce la strapungerea blocului de diode redresoare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu vreau sa intru in polemici dar stiu ce zic. De pus mana pe un volmetru am pus vreo 6 ani.Cand ajung in Brasov va caut ca sa va arat cu volmetrul in mana.

Share this post


Link to post

Cred ca este vorba de o confuzie. Toate valorile se masoara la turatia de ralanti a motorului. La o turatie mai mare, peste 2000 rpm, tensiunea de la bornele acumulatorului este ceva mai mare din doua motive:

1- creste tensiunea generata de catre alternator;

2- creste temperatura interna a acumulatorului prin incarcare cu sarcini electrice, iar tensiunea lui este direct proportionala cu temperatura.

 

Cand se vorbeste de sarcina mai mare la un generator este vorba despre sarcina electrica.

Share this post


Link to post

Da asa e. Eu vorbeam la turatia de 2000 Rpm.La turatia de ralanti nu prea ai ce masori. De exemplu unele relee de Dacie nu incarca deloc la ralanti.Oricum la Matiz chiar si la ralanti tensiunea la borne este mai mare cu consumatorii porniti.

Share this post


Link to post

Nonel, io aici ii dau dreptate lui Tolin. Valorile specificate de tine sunt fix invers.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
... De exemplu unele relee de Dacie nu incarca deloc la ralanti.

Comparatiile cu Dacia 1xxx sunt deplasate. Generatorul ei poate debita curent semnificativ, doar, peste 2000 rpm. Am facut lucrari de laborator la Electroprecizia Sacele, am vazut pe viu diferentele intre generatorul frantuzesc si cel romanesc. Diferenta provenea de la calitatile magnetice ale tolelor, forma conductorului de bobinaj, grosimea izolatiei, implicit a gradul de umplere. Deci, pe un material magnetic mai slab se puteau bobina mai putine spire !

 

La generatoarele puse pe motorul de Matiz nu exista aceste probleme. Tensiunea care este relevanta la motor este la ralanti, cand stai la stopuri si ai porniti o gramada de consumatori. ECM-ul incerca sa compenseze, intre anumite limite, tensiunea mica pe injectoare prin marirea duratei de injectie, dar nu poate cineva compensa tensiunea pe bujii. 13,8 V, la ralanti, cu toate sarcinile electrice pornite (faza mica, pozitii, dezaburiri, radio-cd + alte alea) este limita de jos acceptata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...