Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Curatare I.A.C. (Idle Air Control)

Recommended Posts

In interior e un electromagnet... ce probleme credeti ca ii vor face solventii? Nu e ca si cum am pune acid...

Englishman, da, dar functioneaza si elimina problema mizeriei uleioase din admisie.

Share this post


Link to post

Una ar fi ca intra solvent si nu mai iese. Alta, sa nu fie ceva vaselina siliconica, nu e clar cum e alcatuit motorul pas-cu-pas...

Schema de Dacie antica merge, dar e in contradictie cu anti-poluarea

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Solventii ataca orice, plastic sau metal. IAC-ul e un motoras pas cu pas (oarecum similar cu constructia unui motor de curent trifazic, deci nu ar trebui sa aibe magnet, doar bobine). Daca patrunde solvent poti pati orice, de la topirea plasticului de pe acolo, "inflorirea" (coclirea) metalului pana la topirea izolatiei firelor din infasurarile motorului.

 

Stiu ca regula de aur este ca poti repara orice cu scotch si WD40, dar nu trebuie sa o urmezi tot timpul :D

 

Ca regula generala (asa fac la automodele, m-a invatat un tip care a proiectat sisteme de tractiune pentru tramvaie) curatarea unui motor electric se face cu alcool tehnic si apoi se greseaza doar zona lagarelor/rulmentilor pe unde trece axul motorului.

Folosirea sprayurilor gen carb cleaner este permisa atat timp cat motorul are carcasa complet metalica si dupa curatare cu Carb Cleaner se spala apa si apoi cu alcool. Asta pentru ca Carb Cleaner & Co lasa o pelicula albicioasa care in timp corodeaza metalul daca nu e spalata (am patit-o cu un motoras de pe masinuta RC unde au coclit suportii de cupru de la periile motorului). Daca s-a folosit WD40 trebuie ca motorul sa fie degresat bine cu alcool tehnic, altfel orice urma de ulei va duce la imbacsirea motorului si functionare necorespunzatore/ distrugere daca se supraincalzeste (am patit si asta cu vreo 2 motoare, intial mergeau ca unse, apoi se supraincalzeau).

 

La IAC, atat timp cat merge OK, este bine sa respectati instructiunile din manual, adica curatare cu o carpa uscata. Daca motorasul nu mai merge bine, atunci trebuie desfacut si curatat cum am scris mai sus.

 

Numai bine!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Valabil tot ce spui.

IAC-ul ("Stepp-er" unele din ele) are un anume fel de motor Pas-cu-pas, care nu pare a fi o masina electrica rotativa. In schema sunt doua bobine, probabi una pentru avans, alta pentru retragere, alimentate separat cu impulsuri. Actiunea finala este asupra tijei, posibil cu ceva parghii. Am eu un IAC mai bolnav, cam intepenit, made in Mexic, dar nu se poate dez-ansambla decat prin distrugere...

Share this post


Link to post

Tija care are in capat conul este filetata, nu ai nici o pirghie in interior ci un mecanism filet/melc. Exista niste spray-uri de curatat motorul, au un miros specific de gaz lampant. Cu asa ceva am curatat foarte bine destul de multe IAC-uri fara a le produce nici un fel de deteriorare. Daca IAC-ul este citusi de putin functional, tija (cea cu con) se scoate foarte usor. Eu scot IAC-ul de la locul lui fara a-i deconecta conectorul, il bag intr-un borcan (sau o punga, etc) si pun/tai contactul de citeva ori. Tija va iesi singura sau, daca nu, poti arunca IAC-ul, nu mai este bun de nimic. Pasul urmator consta in utilizarea spray-ului mai sus mentionat. Iti recomand sa repeti procedura pus/taiat contact de citeva ori si sa repeti aplicarea de spray. Evident, spray-ul il bagi in interiorul IACului, pe unde gliseaza tija. Foarte posibil ca si un WD40 sa dea rezultate bune in aceasta etapa. Introduci la loc tija (vezi ca are doua catari laterale) si o impingi usor in momentul in care iti opune rezistenta. Daca nu patrunde usor, reiei procedura de aplicare spray + pus/taiat contact. Dupa ce iti intra tija la loc, incerci sa reglezi pozitia conului conform manualului. Ar fi buna niste vaselina pe tija ! Apoi scoti conectorul, montezi IACul, pui conectorul la loc, reset ECU, IL si gata.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Stai, ca s-a ajuns prea departe.

In realitate era vorba doar de curatat conul si gaura de orice fel de mizerii, si de pus la loc. Cred ca nu a avut nimeni de gand sa-si curete(?) si sa greseze(?) dispozitivul IAC.

Share this post


Link to post

Si eu l-am curatat acum 2 zile,nu vazusem tutorialul tau dar am procedat lafel,masina este din 2003,eu o am din 2006 si nu il curatasem niciodata,nu mare mi-a fost mirarea cand am vazut acea tija plina de "zgura" neagra.. ma asteptam.

 

Oricum,foarte folositor tutorialul pentru cei care nu l-au curatat niciodata.

Share this post


Link to post

La Matiz e simplu sa dai jos tot corpul clapetei si sa-l faci bec, sunt parca 4 suruburi de desfacut, deci nu merita curatat doar IAC, ci si clapeta de acceleratie fata spate + traseul aerului pt relanti si EGR.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Salut,am curatat si eu acum cateva zile corpul clapeta,pentru ca imi facea probleme relanti-ul,se tura pana la 3000,am demontat,l-am curatat cu spray wd-40,am pus totul la loc,a pornit normal,cu relanti-ul normal,si dupa primul drum mi s-a aprins check engine,cu eroarea P0222 Throttle Position Sensor B Circuit Low Voltage.Am incercat sa o sterg pe tester.dar eroarea persista.E posibil sa fi intrat wd-40 pe la contacte si sa-i dea tensiune joasa la ecm?Mersi.

Share this post


Link to post

Buna,

Am si eu un Cielo din 2000 care de doua trei zile a inceput sa cam faca figuri la pornire si in timpul mersului.Mai precis cand pornesc motorul porneste foarte greoi,adica de la 200 turatii urca foarte foarte incet la 800 si acolo ramane si la relanti nu urca pana la 1000 cum ar fi normal.Asta este problama cand sta pe loc.Atunci cand vreau sa pornesc din loc ii si mai rau.Trebuie sa las foarte foarte incet de ambreaj ca sa nu moara motorul.Iar in timpul mersului parca ar tine cineva masina pe loc.Fara putin de demaraj,adica inainte daca voiam sa pornesc din loc apasa un sfert din accelerratie si in 2-3 mtri ajungea la 3 mii de ture si bagam a doua apoi la fel iar maxim 5 matri si ajungea la 2500-3000 si schimbam mai departe viteza.Acum merg cu viteza 1 10-20 de metri si abia ajunge la 2000.Dupa ce prind ceva viteza si ajung cu a 3-a la 3000 schimb in a 4-a iar in loc sa se mareasca viteza mai mult scade :(

Dupa ce am citit toate posturile din acest topic ma gandesc ca poate sa fie si la mine din cauza IAC-ului.Maine am sa incerc sa il curat sa vad daca problema persista.

Alte pareri de la voi ?

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema.Erau inversate 2 fise intre ele.Dar cu toate astea am curatat si IAC-ul.

Sa fiti atenti la ordinea fiselor cei care au probleme asemanatoare mie.

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Keep it on !

Share this post


Link to post

Placerea fu de partea noastra, AnDrey. Eu unu ieri, am scris, am sters, am scris am sters ...

 

Pe viitor, relateaza intreaga poveste referitor la unele interventii asupra utilajului pentru a ne forma o imagine eventualelor cauze, ca altfel ... fisele alea nu s-au inversat singure intre ele .

 

O parere doar..

Share this post


Link to post

Cel mai probabil l.eam inversat eu din greseala cand am pus vezelina la ele.

Asa am sa fac Viktor.Mersi😊

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...