Jump to content

 

Photo
- - - - -

Flanse amortizor fata Matiz


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#1 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 11:57

Ca de ce sint suparat: acum 3-4 luni merg la Autonet sa-mi schimbe amortizoarele ... zic aia ca si flansele de amortizor sint uzate si ca ar fi bine sa le schimb ... costa mai nimic, 150.000ROL amindoua, dar manopera e 2.4 ore! ... adica un mizilic de vreo 700.000ROL! fie, merge, zic eu, au tinut alea originale 25.000km, astea or tine tot atit!

Azi ma duc la schimbat pivotul si iar: "sint uzate flansele de amortizor!" bai, sinteti nebuni, cum draq, au tinut numai 6000km? imi arata, erau turtite ca naiba, cam cu 1cm mai mici decit unele noi!

Il iau la intrebari pe domn' inginer, ala imi zice ca asta le vine de la Craiova, asta monteaza pe masini, eu trag concluzia ca se livreaza piese de cacao, ala nu zice nici da, nici nu.

Morala: daca vi se intimpla sa vi se spuna ca sint uzate flansele de amortizor, incercati sa nu luati junk-urile din service, ci sa cumparati ceva de firma! eu asa o sa fac, numa' de-al dreaq nu mai pun "originale Daewoo", ca n-am facut nici o afacere! Federal Mogul, Ferodo, Bosch, ce-o fi, eu originale nu mai pun!

Despre aceasta problema o sa trimit un mail la Craiova, insotit de documentarea necesara (facturi, etc.), sa vad ei ce zic ... pina acum, cel putin, macar la bucsaraie nu exista termen de comparatie intre Daewoo si Dacia, dar se pare ca legendele apun, ca orice e prea frumos pe lumea asta.

Atasez desenul din manual, sa va prindeti despre ce e vorba, si daca diseara are cineva vreun digital bag miine si o poza cu ce au scos de pe masina mea.

PS: Flansele sint identice cu cele de Tico, ele tin loc de rulmenti pe care pivoteaza amortizorul (slava Cerului ca nu avem rulmenti, cine stie aventurile lui Megane II cu flansele de amortizor isi da seama despre ce vorbesc!).

Attached Files



#2 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 12:01

Flanșa asta e ca un mic ozeneu din cauciuc ? că și eu am avut probleme cu una.

#3 zalmoxis

zalmoxis

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,400 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz

Posted 23 September 2004 - 12:01

Felix stai un pic astea flansele nu-s in garantie!?!?

#4 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 12:16

NU! E CONSUMABILE! OZN-uri de consum, vorba lui Vaxxi!

Nasol cu ele e ca costa foarte mult manopera, ele sint un flaps ... las' ca scap eu de garantie la trenul de rulare in scurt timp ... un fel de lungeste-mi, Doamne, boala!

#5 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 12:17

Tot nu mi-ai răspuns FLEX, e piesa aia din cauciuc care vine în capul amortizorului sau ba ?

#6 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 12:21

Scuze, Vaxxi, aia e! piesa care vine de jos in sus in capul amortizorului ...

#7 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 12:23

Aha. Păi am avut și eu problemă cu ea, în sensul că la denivelări, troncănea ceva pe stânga-spate. Mie mi-era teamă că era amortizorul dus (deși la testul primitiv cu revenirea era ok), și în service mi-a zis că e respectiva bucșă. "Ok", zic eu, "păi schimbați-o !"

"nuu, că de la Craiova nu se vinde separat, doar cu amortizor !" :mda:

Așadar, a mai improvizat mecanicul ceva din niște bucăți de cauciuc și a dispărut troncănitul :D

#8 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 12:46

Ahaaaaaaa! pai sa sti ca mec-ul ar putea avea dreptate! respectiv, daca la Espero amortizoarele spate sint prinse pe sasiu ca la D1300 (adica axul amortizorului e filetat in cap, iar bucsele prind intre ele tabla sasiului), atunci intr-adevar bucsele alea se vind numai cu amortizor! adica, de fapt, amortizorul nu se vinde fara bucse! :lol:

La Matiz (suspensie fata McPherson), amortizoarele se vind fara bucse, ele se aseaza pe flansele astea, care tin loc de rulment, pentru a permite miscarea de rotatie.

#9 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 12:53

Aham. Deci de-aia au rezistat la mine mai mult. Într-adevăr, sunt prinse pe șasiu... adică vine tabla îndoită, formează "oala" amortizorului, care are în vârf o gaură prin care intră amortizorul, flanșa, o piuliță (cred) și încă un capac de cauciuc cu rol estetic.

E bun sau rău sistemul ăsta de fixare "ca la Dacia" ? :D

#10 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 13:00

E la fel de bun ca oricare alt sistem, pina la urma ... singura nasoleala posibila este ce ai patit tu, respectiv sa se buleasca bucsele, iar amortizorul sa fie OK ... nu se dau bucse separate pentru acest tip de prindere!

#11 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 13:02

'nțeles. Oricum, s-a rezolvat ieftin și repede, ce pot să zic.

#12 zalmoxis

zalmoxis

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,400 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz

Posted 23 September 2004 - 13:18

Mai Felix eu nu mai intzeleg cum adica pivotzii sunt in garantie si astea nu !?!? E greu sa skimbi alea bag seam de e manopera atat de scumpa !!!

#13 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 13:36

Pai e destul de logic sa nu fie in garantie, totusi, din cauza constructiei suspensiei in alea sta toata greutatea masinii, uzura la greu, au un regim de lucru asemanator cu placutele de frina, pina la urma ... eu nu ma supar ca le-am schimbat, ma supar ca s-au bulit dupa DOAR 6kkm! adica sint de cacao!
Or fi schimbat furnizorul craiovenii, dar trebuiau sa se asigure ca fac lucru bun!

#14 strumfuadi

strumfuadi

    former Matiz owner

  • Gold Member
  • 1,161 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Honda, Honda
  • Model:CTR FN2, CBR954RR
  • An:2010, 2002

Posted 23 September 2004 - 13:50

flex, tu crezi ca Federal Mogul, Ferodo, Bosch fac asha ceva???

#15 zalmoxis

zalmoxis

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,400 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz

Posted 23 September 2004 - 13:51

Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)...

#16 DragosB

DragosB

    Forumist

  • Membru
  • 213 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1,8
  • An:1997

Posted 23 September 2004 - 14:06

flex, tu crezi ca Federal Mogul, Ferodo, Bosch fac asha ceva???


Pai , din cate stiu eu :
- Federal Mogul - este de fapt un concern , din care fac parte tot felul de firme cu renume ( intre acestea intrand si Ferodo spre ex. ), deci foarte probabil ca una din aceste firme fabrica si asa ceva
- Ferodo - se ocupa exclusiv de sistemul de franare , discuri de ambreiaj si placi de presiune , lichide de franare
- Bosh - din cate stiu eu , astia sunt pe partea electrica mai mult

#17 DragosB

DragosB

    Forumist

  • Membru
  • 213 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1,8
  • An:1997

Posted 23 September 2004 - 14:10

Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)...


In general , prin zgomot ( un fel de bataie ) la trecerea peste denivelari . Acum , pe fatza , la sitemul cu rulment , pe langa bataie , merge si volanul mai greu . Eu asa am patit la Nissan , unde pe fatza am sistemul cu rulment : mergea al dracu' de greu volanul , in special ( ceea ce este si normal ) , la viteze mici ( de ex . la manevre pt parcare etc ) .

#18 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,449 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 23 September 2004 - 14:16

Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)...


La drum drept și neted, nici un zgomot. La denivelări, se aude ca și cum ai zdrăngăni un băț într-un inel metalic.

#19 DragosB

DragosB

    Forumist

  • Membru
  • 213 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero 1,8
  • An:1997

Posted 23 September 2004 - 14:36

:offtopic:

se aude ca și cum ai zdrăngăni un băț într-un inel metalic.


Apai VAXXi , tu ai suflet de poet in tine ( sau macar de prozator , ceva ) ... caci eu n-am putut scoate mai mult din mine decat "un fel de bataie" .

#20 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 23 September 2004 - 15:21

Poi uzura se constata vizual, in prima instanta (adica apar niste lufturi intre ea, oala amortizorului si bucsa din cap), apoi se apuca sa scirtziie, iar in faza terminala bocane toate pe acolo, inseamna ca e deja muci!
Io am ajuns in faza 2 cu astea ultimele, cele originale le-am schimbat la faza 1.




2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)