Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Am un Tico din 2000 si cam de un an sta in parcare.

Am cumparat baterie noua, am montat-o si am pornit masina (nu m-asteptm sa mai mearga/porneasca).

In decursul aceleiasi zile am pornit-o de vreo 3 ori si am lasat-o sa mearga la ralanti.

In ziua urmatoare am vrut s-o poorness din nou dar nu se mai intampla nimic - nu se mai aprind nici martorii in bord.

Am lumini la faruri si la avarii - dar alea mergeau si fara sa am contactul pus din cate imi amintesc eu - am ramas de cateva ori fara baterie...

 

Am desfacut contactul crezand ca este defect ceva pe acolo si am stricat partea electrica.

Am cumparat alta parte electrica de la SH si tot nu merge.

Cred ca nu vine curent in firele de la contact.

Am incercat sa verific cu un bec ("lampa de control") si cand conectez unul din firele de la contact cu un fir de pe blocul de lumini se aprine martorii in bord.

 

Daca a mai patit cineva la fel va rog sa-mi spuneti - poate evit drumul in service.

 

Am cateva optiuni:

 

- pornesc masina de la fire si o duc la service - va rog sa-mi spuneti ce fire trebuie sa connectez;

- stiti un electrician care sa vina la mine acasa - stau in Dacia;

- platforma pana la service - dar as vrea sa evit cheltuiala suplimentara cu paltforma (peste 150 lei din cate am auzit)

 

Ma puteti ajuta cu niste sfaturi va rog?

Multumesc frumos

 

Edited by sas_ro

Share this post


Link to post

din ce am patit eu de nshpe ori,langa motorasul de la stergator are 2 fire ce intra intr-o mufa cu 2 fire! ambele sunt de + de la baterie! daca nu-s bine conectate asa face! nu se mai aprinde nimic in bord! verifica-le p-alea! poate sunt doar ele de vina!

Share this post


Link to post

Multumesc frumos,

Ma uit maine sa vad ce fire/mufa imi recomanzi sa verific...nici motorasul de la stergator nu stiu unde e...dar il gasesc eu.

E posibil ca un mester sa fi umblat pe acolo pentru ca acum vreo 2ani nu mergeau stergatoarele. Nu stiu daca a schimbat motorasul sau doar a reparat ceva pe acolo...

Share this post


Link to post

Buna seara,

Multumesc mult @gowriel!

Era sa ma dau batut dar pana la urma am gasit mufa....

Cred ca am deranjat-o eu cand am montat bateria...

 

Acum mai am o problema: Din cand in cand se aude un tacanit separat de zgomotul motorului. Nici nu stiu cum sa descriu. Inainte se auzea dupa ce puneam o frana...se tura un pic motorul si se auzea zgomotul (tacanitul). Acum se aude mai des. Stiti ce ar Putra fi?

Share this post


Link to post

e greu de "ghicit" asa prin forum... si la mine sa aude un troncanit si e de la bucsa de caseta de directie(am cumparat-o noua GM/DAEWOO da' n-am cand sa o montez ca e de munca la asta...

se mai aude si un pocnit troznit intermitent ,dar unii spun ca e de la rulmentul de presiune... n-ajung la el prea curand... si oricum se aude doar cand folosesc ambreiajul/cuplez in viteza! din ce descrii tu,sa nu fie de pe la sistemul de franare... as fi mult mai atent/precaut daca apare cand folosesti frana... verifica si tubuletele de vacuum sa nu fie vreunul infundat...

 

Share this post


Link to post

Salut am și eu o problema , am căutat în topic și nu am găsit. Pe galeria de admisie, sub carburator, sunt doua sonde , una are papuc vertical și una orizontal, dar fire nu găsesc pe lângă ele. Mă puteți ajuta,? Ce sunt sondele alea și de unde ar trebui sa vina firele?

Menționez ca indicatorul de apa îmi sta pe roșu. Are vreo legătură? Am înghețat pe lângă ea și tot nu iam dat de cap. Mulțumesc mult pentru ajutor.

Share this post


Link to post

Sa mai descoperit încă doua probleme: de la cutia aia pe care scrie lovato, inafara de mufa aia mare, lângă ea mai sunt doua fire cu papuc în capăt. Firele alea unde se duc,? Precizez ca ledul roșu se aprinde pentru 2 3 secunde după ce pornește motorul, și apoi se stinge complet. Nu mai luminează nici un led. Apoi din cutia lovato iese o mufa care intra intr-un cilindru metalic prins pe contraaripa, de unde ies 2 furtune. Unul se duce la filtrul de aer iar celălalt unde se duce? Fraților credeți-mă ca am luat mașină descompletata și eu mă chinui sa o fac din nou funcțională. Iar ultima problema este ca atunci când pun faza scurta, se aprinde și semnalizarea pe stânga fata. Semnalizare pe fata nu merge deloc . Verificat siguranțe, releu de semnal schimbat, și tot așa face. Ajutati-mă ca azi am înghețat pe lângă ea și tot nu iam dat de cap. Va mulțumesc mult.

Salut . Am aflat ca alea doua fire cu papuc sunt de la senzorul Ntc. Ledurile e posibil sa nu se aprindă deoarece nu sunt conectați papucii aia 2?

Edited by Toofast_foryou39

Share this post


Link to post

Unitatea Lovato regleaza amestecul aer-benzina: prin supapa IAC mai poate lasa sa intre niste aer in carburator.

Iar pt a masura amestecul, are o sonda lambda in galeria de evacuare.

NTC-ul masoara temperatura apei, ca unitatea sa faca amestecul abia dupa ce motorul s-a incalzit (la rece oricum e alta treaba, socul etc).

 

Sonda lambda e conectata?

Da, firele cu papuci vin la senzorul NTC de pe un futunas, pe langa carburtor.

Nu stiu ce vrea sa zica unitatea, de se sting ledurile.

 

Sub carburator, una din sonde e sigur pt ceasul de temp apa din bord.

Cealalta parca masura tot temp. apei, dar era conectata la AC? (nu mai stiu, vezi prin manual.)

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Salut!

Vreau să încerc o bobină de Matiz/Tico pe Oltcit-ul meu.

Spuneți-mi și mie, vă rog, care-i + și care-i - la bobină?

Vă mulțumesc!

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...